Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Nonna! Dexterit alkoi tänään, joten uuteen yritykseen vain. Ainakin sangriaa voi nyt vetää ihan huoletta.

Minäkin ilmoittaudun tänne! Olen 28-vuotias tyttönen ja poikaystäväni on minua vuoden nuorempi. Itse olen lapsesta haaveillut kauan ja kuumeillut ehkäpä 5 vuotta. Nyt olen ollut ihan hervoton, luen ihmisten tarinoita synnytyksistä ja raskaaksitulosta ja pillitän kuin viimeistä päivää. Emme ole vielä alkaneet yrittää, puheissa on, että elokuun lopulla voisimme aloittaa enkä malta odottaa! Onneksi on kesä, niin on edes jotain mistä nauttia. Avokkini on myös näitä hitaasti syttyviä, nyt onneksi alkaa olemaan jo vauvan tuloon positiivisesti suhtautuva. Aina jotenkin tuntuu, ettei ole täydellinen hetki lasta hankkia, mutta ei se sitä kai koskaan ole?

Minua pelottaa aivan hirveästi se, etten tule raskaaksi. Ja mikä olisi vielä kamalampaa, jos sen menettäisi. En jännitä synnytystä tai tulevaisuutta vaan vain sitä, että mitä jos minussa onkin jotain vikana?

Heips! Kai minäkin uskallan tänne ilmoittautua. Olen 26-vuotias ja mieheni täyttää syyskuussa saman verran. Olemme olleet naimisissa ensi viikolla kolme vuotta.
Lapsesta olen haaveillut jo useamman vuoden, mutta mies ei ole ollut vielä valmis. Hän on aina ollut sitä mieltä, että talo pitää hankkia ennen lasta. Noh, nyt rakentaminen on käynnissä ja pillerit jätin pois juhannuksena.
Ilmoitin miehelleni keväällä, että pillereitä on varastossa juhannukseen asti, sen jälkeen en aio uusia hakea. Kyllähän hän oli vähän järkyttynyt, mutta on kyllä hyvin jo omaksunut asian. Eli yksi hitaasti syttyvä täälläkin ;)

Yritän suhtautua tähän "projektiin" rauhallisesti, enkä stressata liikoja. Katsotaan kuinka kauan pystyn siihen :D

Tällä hetkellä odotan mielenkiinnolla miten kroppa lähtee sopeutumaan pillerittömään elämään. Olen syönyt niitä 18-vuotiaasta asti ja sitä ennen kiertoni oli todella epäsäännöllinen. Katsellaan siis mitä aika tuo tullessaan.

Kovin aktiivisesti en tänne varmaan ehdi kirjoittelemaan tuon rakennusprojektin vuoksi, mutta hengailen sitten taustapiruna :)

Morjens kaikille, ja tervetuloa uusille! :)

BeNelle leppoisaa lomaa, nyt kannattaa sangriat nauttia, seuraavasta kerrasta kun et tiiä!! :D

Aloin miettimään, että onkos kaikki jo hieman pidempään ekaa yrittävät saaneet plussansa, vai miten tuntuu että olen melkoisen yksin jo näiden yrityskertojeni kanssa? Pitäisikö vaihtaa tuonne pidemmän kaavan mukaan yrittäneisiin? Yhtään en siis ole katkera, en.. :P

Kp 13/24 taitaa olla menossa (jos siis ollaan taas tuota 24 päivää kiertämässä..) ja yhtään mitään tuntemuksia ei ole ollut oviksesta tai muustakaan. Eli täysin eri fiiliksissä mennään mitä edellisellä kierrolla. Tai siis haluja on ollut, mutta muut nippailut ja nappailut puuttuu täysin. Yritetty kyllä hyödyntää erittäin huolellisesti (jo kp 7 eteenpäin) mutta olen 95% varma ettei tästäkään kierrosta tärppää.. pitänee alkaa gynelle varaamaan aikaa, mikä helvetti oikein vaivaa kun näin yhtäkkiä lyhenikin tuo kierto, epäilen että ehtiikö edes munasolu kypsyä ennen ovista, jos ovista edes on.. Että tällaista täällä päin..

Tervetuloa kaikki uudet!! :)

Jade84 Hm..saattaa olla, mutta me vähemmän yrittäneet yritämme ainakin pitää juttua yllä :)

OmaNapa kp 25/30. Ovis siis oli mielestäni 2 päivää myöhässä..en tikuttanut joten en oo ihan varma, mut ovis oireet oli kyllä niin selkeät kp18, että en varmasti voi erehtyä.. :) joten oottelen tätiä sitten vasta ensiviikon su-ma kylään. kyllä mua nii jännittää, että onkohan tärpänny, mut nyt voin kyllä sanoa, että EI OO MITÄÄN OIREITA!! ei sitte mitää. Joten en oo oikein osannu ees haaveilla..oon pystyny oleen tosi rennosti ja oon itestäni niiiiin ylpee siinä mielessä! Muutenki oon panostanu enemmän mun koirieni hoitoon..lenkittäny niitä joka päivä niinku kuuluukin..ennen ei vaan aina tahtonu jaksaa/viittiä ihan joka päivä. Laiska :)

Äh, tänään on taas niitä päiviä joina epätoivo iskee.. Eilen ystäväni kävi ensimmäisellä neuvolakäynnillä, se vähän madalsi fiiliksiä, vaikka eihän se minulta pois pitäisi olla. Eihän sille mitään mahda että toisille onni suodaan nopeammin mitä toisille. Tuntuu vaan, että ainako tässä elämässä pitää tapahtua kaikki asiat vähintääkin mutkan kautta ellei ylämäkiä kivuten. Huoh, sori nämä masentelut, jospa huomenna olisi jo parempi päivä :)

Mites muilla, miten menee, joko saatte alkaa testailemaan? :) Minun pitäisi vielä viikon päivät jaksaa kärvistellä, sitten taas tietää...

Jade84 nimimerkistä päätellen oot saman ikäinen kuin mäkin... Minulle kans selvis että kaveri on jo pitkälle raskaana ja eihän me niin läheisiä olla että sen ois ees tarvinnu kertoa. Mutta kun ihan kiertokautta huomas ja sit sen facebookistakin ja kun viime vuoden lopulla juteltiin että meilläkin on tää projekti alkamassa... Ja miul ei viel mitään ja siellä toinen pitkälle tulossa... Ihanaa ja oon tosi onnellinen kaverin puolesta, mut oisin kyl toivonu et ois voinu noita asioita sen kanssa samaan aikaan jakaa eikä yhä maha tyhjänä.

Elmiina, tiesin ystäväni plussauksesta ihan samantien, jännäilin hänen kanssaan sitä jo viikon ennen testausta, joten yllätystä ei siis tullut. Sama minullakin, haluaisin kokea samoja asioita hänen kanssaan, suht yhtäaikaa. Toinen ystävänihän oli silloin myös raskaana kun ensimmäisen ja ainoan kerran oon plussannu, mut km jätti minut siltäkin kierrokselta jälkeen ja vauva on ystävälleni jo syntynyt.

On: kp 20/24? ja laitoin jo muutama päivä sitten viinin viilenemään menkkojen alkua varten. Saanpahan sitten nautiskella edes punkusta ja kärvistellä tädin vierailusta. Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole, jotain satunnaisia paineentuntemuksia alavatsan oikealla puolella, mutta en laske niitä nyt miksikään, kroppa huijasi viime kierrossa niin hyvin :( Ja tosiaan, nyt kun menkat seuraavaksi alkaa, soittelen sille gynelle tutkimusaikaa onko kaikki piuhoissa kunnossa..

OmaaNapaa

Kp 30/30! Ei juurikaan tuntemuksia. Ehkä jotain pientä mikä voi kertoa tädin saapumisesta,mutta.. toivon kipinä on yllä ja toivon todella että kolmas kerta toden sanoo :) oikeasti olo on tosi rento ja niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy. jos täti kuitenkin tulee niin... masentaahan se.

Ihanaa Nonna, miten stressaamaton olet. Sinuna olisin varmaan jo tehnyt ainakin pari testiä! Testaa pian, olen kärsimätön saadakseni tietää sun tuloksen!!

Tsemppiä tähän kiertoon Vargynja! Ja ihania reissupäiviä. Nauti kesästä :)

BeNe, Mielialanvaihtelut on kyllä niin ärsyttäviä.. Varsinkin kun itse tajuaa kimpaantuvansa ihan mitättömistä jutuista mutta ei voi mitään, on vain tarve kiukutella. Hauska vertauskuva Dexteristä :DD Hyvää reissua sullekin! Toivottavasti kelit suosii ja sangria maistuu :)

Tervetuloa Kyfi180.... Ymmärrän pelkosi. Käyn itse aina välillä samoja ajatuksia läpi. Toivottavasti pääsette pian yrityksen makuun ja tärppi käy nopeasti :)

Tervetuloa myös Amilja! Missä vaiheessa teidän ensimmäinen yk on? Kovasti tsemppiä, että täällä vierailusi on lyhyt!

Miten, Jade, kiertosi etenee? Joko oot päässy testailemaan? Täällä ei vielä ainakaan plussaa näy eikä kuulu.. Noh, yritys on kyllä kova..

Omaa napaa nopeasti. Pian pitää jo töihin lähteä..
Kp 33, ei oikein mitään kerrottavaa. Limaa on tullut viime päivinä, nyt jo vähän vähentynyt. Voisiko siis ovis olla näinkin myöhässä.. No, pitää muistaa että se viime kierto oli 69 pv eli ei tässä vielä oikein tiedä mitä odotella. Kp 30 tein lyhyestä mielenjohteesta r-testin päiväpissasta ja negahan se oli. Nyt ajattelin odotella ensi viikonloppuun, koska voi olla, että silloin aukeaa viinipullo ja testin jälkeen tietää maistellakko vaiko eikö maistella.

plussatuulia kaikille!! :)

Reissusta on palattu. Ihan mukavaksi se osoittautuikin. Uimaankin pääsi järveen. ^^ Stressiä oli vähemmän kuin yleensä vaikka kyllä se vauva aina välillä mieleen luikerteli silloin kun ei puuhannut muuta. Ovista en kuitenkaan ole kytännyt, enkä tiedä missä sen suhteen mennään ja hyvä niin. Sitten kun täti on lähellä, kurkkaan milloin sen suunnilleen pitäisi tulla.

Kiitos Nonna. Oon kuullu, et oviksen ja menkkojen välinen aika ois suunnilleen aina sama. Mut eipä tästä kehosta aina tiedä mitä se keksii. Voi olla tai olla olematta. Mikä siellä on nyt tilanne?

Kiitos BeNe ja hyvää reissua sinnekin. Pahoittelut tädistä. Onnea uuteen kiertoon. Mielialavaihtelut on ikäviä. Välillä ihan hävettää, kun kiukuttelee miehelle jostain ihan turhasta, mutta ei voi sille mitään.

Tervetuloa Amilja ja sinä vielä nimetön uusi (Jostain pitäisi saada nimimerkin vaihdettua, jos et halua jäädä Kyfinumerosarjaksi). Olen myös päätynyt tuohon lopputulokseen, ettei varmaan ikinä aika ole täydellinen, joten jos ei nyt niin koska sitten. Tuota "entä jos minussa on jotain vikaa enkä voikaan saada lapsia" tulee myös mietittyä ihan liikaa. Varsinkin kun yritetty on jo useampi kuukausi eikä ota onnistuakseen. Pitäisi olla stressaamatta, mutta ei onnistu.

Jadella on ilmeisesti viimeiset piinapäivät menossa? Pidän peukut pystyssä, että tällä kertaa olisi kuitenkin onnistanut. Se tuntuu kamalan julmalta, kun toiset tuntuu lisääntyvän suunnilleen kertaheitolla ja toiset saa yrittää ja yrittää ties kuinka kauan. :( Toivottavasti sinusta tuntuu taas paremmalta.

Kiitos Allison. Toivottavasti kiertosi ei tällä kertaa venähdä ihan niin kamalasti kuin viimeksi. Tai jos venähtää, hyvästä syystä. ;)

Tervehdys taas!

Allison, toivottavasti kiertosi ei veny noin pitkäksi mitä viimeksi, tai sitten menkat pysyy poissa sen 9kk! :)
Vargynja, piinapäivät tosiaan menossa, toisaalta en tiedä minkä mittaiseksi taas kierto loppujen lopuksi menee.
Nonnan kuulumiset luinkin jo toiselta sivulta, pahoittelut tädistä! :/

Tänä aamuna tein davidin puikkotestin, tyylipuhdas negatiivinen. Ei edes minkäälaista viivanpaikkaa näkynyt. Kp 23/24 (tai 27?) Hyvin pieniä nippailuja tuntunut viikonlopun aikana, muita oireita ei edelleenkään. Kunhan ne menkat sitten alkaa, korkkaan tuon viinipullon. Tässä on nyt "turhaan" vietetty parit bileet kuivin suin, JOS nyt onkin vaikka tärpännyt. Odotan myös niihin menkkoihin, että soitan sinne gynelle, varmaan tarvitsee tietää tarkan kierron jos ne meinaa jotain tutkia.. Alkaa taas tuskastuttaa koko projekti, olen kuitenkin syönyt monivitamiineja ja omega 3 monta vuotta, greippimehuakin jo muutaman kierron juonut ja muutenkin elän suht terveellisesti, en polta jne. Huoh!

Pahoittelut negasta Jade. Mut ehkä testasit liian aikasin, varsinkin jos nyt onkin 27 päivän kierto. Tuolla raskaaksi 2013 topicissa on monet valittaneet että davidissa tulee vasta heikko viiva kun muissa näkyy jo kunnolla. Itellä ei tosin ole niistä kokemusta, mut suosittelen testaamaan uudestaan, jos tätiä ei näy. :> Toivoa on niin kauan kun tätiä ei ole. (Samaa jankutan itelleni aina kun testi on näyttäny itelle negaa - kunnes täti tulee ja vie lopunkin toivon.)

ON: Vietellään täällä miehen kanssa 2-vuotis hääpäivää. <3 Menossa on kp21/30, en malttanut olla tarkistamatta. Ensi kuun alkuun pitää siis odotella. Onneksi tässä kuussa riittää tekemistä, niin onnistun ehkä pitämään ajatukset ees jotenki muuallakin.

Jade, toivon myös, että jos se täti on tullakseen niin saa tulla pian :welcome Inhottavinta on kuitenkin se, että sitä aina pienesti toivoo, ettei täti tule ja pieni kasvaisi masussa. Jotenkin mulla on sellanen aavistus, ettei siellä ketään ole eli ihan turhaan elättelen toiveita ja sillä tavalla venytän itse kiertoa. Huoh.
Kai sen jotenkin pitäisi aavistaa ettei enää ole yksin tässä kropassa?
Sun kierto onkin lyhyt! Olenpa kateellinen siitä :) Mutta siis samaa ajattelin kuin Vargynja, eli ehkä oli liian aikaista testata. Teillä taitaa pian täyttyä tuo vuoden yrittämisaika. Toivottavasti plussaat eikä tarvitse gynelle soitella :thumright hurjat tsemppirutistukset vielä tämän kierron loppuun!

Vargynja, rutosti onnea ja rakkautta teille molemmille :love017 ! Mekin juhlittiin samaista virstanpylvästä alkukuussa. Tuntuu aika hurjalta ajatella, että siitä on jo niin kauan! Tuntuu, kuin että vasta niitä häitä vietettiin. Vieläkin katson hääohjelmia televisiosta :) Millä tavoin juhlistitte liittoanne?
Meillä on ollut nyt tapana käydä syömässä oikein piemmän kaavan mukaan ja ostaa yhteiseksi häälahjaksi jokin Willow Tree hahmo. Meillä oli hääkakun koristeena sellainen ja olen jo aikaisemmin himoinnut niitä mutta häiden jälkeen ajateltiin, että ne kertoo ihanasti meidän aviovuosista, eli ostetaan vain hääpäivänä. Viimevuoden hahmolla on lapio, kun ostettiin talo ja laitettiin puutarhaa, tän vuoden hahmolla on koira, kun koiravanhuksemme päästettiin tuskistaan ja uusi pentu touhuaa parhaillaan tuossa lattialla pehmolelujen kimpussa :)
Kovasti tsemppiä sinullekin piinapäiviin ja toivotaan, että pian sieltä plussa ilmestyy ja ensi vuonna teitä onkin sitten kolme! :binkybaby

Täällä ajottaisia pistoksia vasemmalla puolella, vähäisiä kuitenkin. Muuten ei juuri mitään. Kp 36 ja perjantaina ajattelin testata ihan vain varmuuden vuoksi. Yritän nyt miettiä, että jos en vieläkään plussaa niin miten teen urheiluharrastukseni kanssa.. Olen nyt ollut kesä- ja heinäkuun omatoimisesti lomalla :smiley-ashamed005 mutta pian pitää kyllä alkaa ryhdistyä, jotta sitä kehtaa palata kentälle. Mutta toisaalta pelkään jatkaa harrastusta, koska se voi haitata raskautumista.. Toisaalta, jos en raskaudu niin ei ole mitään syytä lopettaakaan. Ollakko vaiko eikö olla, siinä vasta pulma.

Allison, pidimme km jälkeen sen 3kk taukoa koko hommasta, halusin selvittää päätä.. Eli tämä yrityskerta oli 7.s muistaakseni. Mitäs lajia harrastat, onko siitä ollut jo aiemmin puhetta? Minusta kannattaisi jatkaa harrastusta, eihän tässä muuten ole mitään järkeä että elelisimme jossakin pumpulissa sen toivon takia että raskaudumme JOSKUS. Mutta päätöshän on loppujen lopuksi sinun. :)

Vargynjalle onnittelut hääpäivän johdosta! :) Toivotan teille monia onnelisia vuosia lisää!

On: kp 25/24(27) ei tuhruakaan näy. Jos kp 28 eli lauantaihin asti päästään ilman menkkoja, testaan uudestaan digillä. Luulisi sitten hanojen viimeistään aukeavan.

Heippa ihanaiset ja terveisiä Välimeren lämmöstä!
Kiitos kaikille hyvän matkan toivotuksista, sangriaa tuli juotua riittävästi varastoon, kun ei tiedä koska se seuraava kerta on ;) Kyllä kuulkaa se lämpö ja aurinko vaan on ihana asia ja lentomatkan etäisyys tähän koto-Suomeen, ei ressannu mikään!

Tervetuloa muuten myös uusille, kiva saada lisää jutustelijoita tänne :)

Kirjoitan nyt ihan pikaisesti vain ja palaan ajan kera kommentoimaan ja vastailemaan.

ON: Ovis ei osunut reissun ajalle, mutta harjoitukset pidettiin käynnissä siitä huolimatta. Ovis oli viime sunnuntaina nippailujen perusteella ja jos arvelut osuivat oikeaan niin hyödynettyä tuli, ja päivät sitä ennen myös. Nyt sitten piinaillaan ja elokuun alkupäivinä katsellaan mikä on tuomio (riippuen tietenkin siitä minkä pituinen tämä kierto päättää olla).

Km on kyllä aika moinen koettelus. Itsekin sen kokeneena muistan miltä se tuntui.. Elämä koettelee joskus niin kovin. No toivotaan, että seuraavilla kerroilla on tarpeeksi tarrasukkia matkassa! Ja jotenkin sen haluaa ajatella niin, että pikkuisessa taisi olla jotain vikaa, jonka takia se sitten ei jatkanut kehittymistä..
Onko sulla Jade joitain oireita? Mä niin pidän sulle peukkuja, että sieltä plussa suodaan sulle :thumright :)
Sähläilemässähän mä olen käynyt, mutta ongelmana on, että pelataan aika korkealla tasolla eli ei ole mitään hyvän päivän sähllystä kyse :wink et siel sitten mennään eikä meinata. Vaihtoehtona tietty olis, että vaihaisin seuraa mutta en halua. Juuri päässyt sisälle kyseiseen ryhmään ja sopparitki allekirjoitettuna. Voi, kaikki olisi niin helppoa jos nyt plussaisin tästä kierrosta :smiley-angelic001 uskon kuitenkin jollain tapaa, että kaikelle on tarkoituksensa..

Hienoa Bene, että lomailu on maistunut! Joskus pieni välimatka piristää kummasti :) Toivottavasti oviksesi hyödyntäminen tuottaa tulosta ja pääset pian kertomaan plussauutisia. Koitappa olla stressaamatta piinailusta! :)

ON: Aamulla taas makuullani venyteltäessä tuli vihlaisu oikealle puolelle masua, aika alas. Tiedä sitten mitä ovat. Näitä ajoittaisia vihlaisuja on nyt ollut parina päivänä. Muuten en voi sanoa olevan mitään erityistä. Tietysti, jos nyt oikein ajattelen niin maha tuntuu erilaiselta jne. Mutta niin, odotellaan vielä huomiseen, että saadaan vamistus. Voihan se olla, että ovulaatio tapahtuukin nyt vasta. Oli miten oli, niin kyllä sekin pitäisi olla hyödynnetty :)

Kiitos Allison ja onnea teille myös näin vähän jälkikäteen. Täällä aika samat tuntemukset, vaikea uskoa että siitä on jo kaksi vuotta, kun sanottiin tahdon. Vastahan se oli... Oltiin reissun jäljiltä sen verran kotifiiliksissä ettei viitsitty lähteä minnekään erityisemmin viettämään. Mustikkapiirakkaa tehtiin ja herkuteltiin ja vietettiin aikaa yhdessä. :> Viime vuonna käytiin korkeasaaressa. Toivottavasti nippailusi tarkoittaa raskautta. Tai jos onkin vasta ovis, toivottavasti nyt tärppää.

Kiitos Jade. :> Pidän peukut pystyssä että lauantaina tulee digiin 'raskaana' teksti.

Mukavaa BeNe, että matkasi oli rentouttava. Ja hienoa että oviskin on hyödynnettyä. Tsemppiä lopputuloksen odotukseen.

Alkaa taas mieli tehdä tepposia tai sitten on tärpännyt. :D Muuten ei ole erityisiä oloja, mutta nenä tuntuu olevan tarkempi. Haistoin tänään kahdessa eri autossa hajuja, joita muut ei haistaneet ja eilen miehen hengitys haisi, vaikka yleensä en ole mitään sen hengityksestä haistanut. Kovin suurta toivoa en kuitenkaan (vielä) uskalla elätellä.

Takaisin