Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vargynja jos mittailet aamulämpöjä, niin aloita hyvissä ajoin noin viikkoa ennen kuin oletat oviksen tulevan, se mittaaminen. Tällöin huomaat parhaiten missä vaiheessa aamulämpö laskee ja kun on reilusti alhaalla, ni sit on merkki, että kohta on ovis. Mulla esim. normi lämpö on kutakuinki 36,5 astetta ja oviksen aikoihin se laski 35,2 asteeseen; sit seuraavana aamuna oli taas heti 36 astetta. Tietty kaikil se ei näy noin selkeästi, mut mulla kävi tuuri näkyi. Mähän kokeilin kans sitä greippimehua enkä kokenut siitä mitää apua. Täs kierros mul ei ollu sitä ees testis. Mun työrytmi on sellane että yhtenä aamuna voi alkaa 7, toisena 14, tai sit on näitä muita välissä olevia vuoroja myös; joten ei todellakaan mitään säännöllistä aikaa ollut mittaamiselle, kun välil mittasin klo 5.30 ja välil klo 10. Suosittelen testaileen, ei siinä mitään kuitenkaan menetä. Käytössäni oli digi kuumemittari, tällöin sain tarkempia lukemia. Kiitos onnitteluista! :smiley-bounce012

Allisson ikävä, että täti löysi sinne tiensä. Mukava kuulla, että reissu on mennyt hyvin. Onnea uuteen kiertoon.

Tätihän se meille tien löysi, kaikista nippailuista ja nappailuista huolimatta.. :( kierto jäi taas 24 päivään.. mitähän tää tämmönen on, ennen keskenmenoa ja kierrot km jälkeen (paitsi nyt ja viimeeks) olleet sitä 27-29... Kyllä veetuttaa.

Jade84 Voihan kurjuus kun täti saapuikin paikalle :/ mutta tuohon kiertoon niin eikö toisaalta oo ihan kivakin juttu jos kierto vaikka pysyis noinkin lyhyenä nii ei tartte sit niin pitkään piinailla ? :) toki onhan se sitte perseestä ku se täti tuntuu tulevan niin useasti jos ei tärppää...mä muistan kun mulla oli kierto joskus nuorempana aina sen 21päivää! sit aloin syömää pillereitä ja ku lopetin ne niin sen jälkee ne on ollu tasasesti sen 30pv.

Täällä kp 11 ja ovis on ilmeisesti tuossa pe-la akselilla. En aijo tikuttaa ja yritän muutenki olla ressaamatta! Greippimehua aijon juoda jatkossakin vaikka tästä ei tärppäiskään. Jostain muuten luin, että 3 kuukautta ennen yrityksen aloittamista pitäis jo alkaa litkimään sitä jos meinaa että se tehoaa eli ei välttämättä yhessä kierrossa ku juo nii oo nii tehokasta.tiedä sitte:)

Pahoittelut tädistä Jade. Omituista että kiertosi on noin lyhentynyt. Mut toisaalta ehkä siinä on hyvääkin, kun ei kestä niin kauaa päästä uuteen kiertoon.

Onnea oviksen hyödyntämiseen Nonna. Onneksi luontoäiti yleensä hoitaa niin että se tulee hyödynnettyä vaikka ei asiaa miettisikään. ;)

Täällä jännäilen tuleeko täti vai ei. Jos nyt oviksen pongaus onnistui, pitäisi tänään alkaa. Vielä ei ole näkynyt. Eikä oikein ole ollut olotiloja suuntaan eikä toiseen. Vähän lievää huonovointisuutta, mutta ei muuta. Huomenna on aikomus testata, jos ei täti syöksy paikalle.

Tätiä ei ole näkynyt ja testi näytti aamulla negaa. -.- Olin jo ehtinyt toivoa, että nyt tulisi plussa kun tätiä ei tullut, mutta eipä sitten. Menkkoja odotellessa, toivottavasti ei kauheesti venähtäis. Vähän on ollut jo menkkamaista nippailua vatsassa, joten eiköhän se kohta.

Vargynja pahoittelut negasta. Toivottavasti täti sitten tulisi pian, ettei kierto veny, mutta ehkä kannattaa muutaman päivän päästä testata uudelleen, jos ei tätiä kuulu....?

satsa Tervetuloa joukkoomme kuumeilemaan! :)

Vargynja no voihan paska näin suomeks sanottuna! Jos se täti ny pysyy kaukana niin testaa uudestaan sitte parin päivän päästä.. toivottavasti tulis plussa!

Mä oon päättänyt olla oikeesti ressaamatta asiasta ja keskityn urheiluun. Puran siihen kaiken energian nyt :) Sen takia en siis tännekkää aijo kirjoitella mitään oireita tai päiviä mikä on menossa. Ku ei ajattele asiaa sillälailla nii on paljo rennompi olla :) toki luen teijän jutut ja vastailen niihin, mut musta ette kuule mitään paitsi ehkä kaikkea muuta höpinää ku vauvaan liittyvää :D toivottavasti se ei haittaa? :)

Tervetuloa Satsa. :>

Kiitos Tyttötiikeri ja Nonna. Joo aikomuksena on testata huomenna tai torstaina uudestaan, jos ei mitään tapahdu. Toistaiseksi täti loistaa poissaolollaan. Hienoa Nonna, että olet onnistunut hätistämään stressiä pois. :)

Anteeksi kun nyt omanapailen tänne kokoajan. Kopio toisesta ketjusta: Eipä sitten tarvitsekaan tehdä uutta testiä. Täti päätti tulla tänään kylään. :/ No, onneksi ei tämän enempää venähtänyt. Seuraavasta kierrosta tuleekin mielenkiintoinen, kun ollaan oviksen aikaan todennäköisesti isäni luona. Ehkä sen kuitenkin pystyy siellä hyödyntämään. Ovistestin jätän kotiin ja yritän ottaa tämän kierron rennosti. Lomalle tässä ollaan menossa.

Kiitos Nonna ja Vargynja :) Jos tässä ehtiessäni nyt sitten jotain itsestäni kerron..Olen siis 32 ja mieheni on vuoden nuorempi.Vähän reilu vuosi ollaan oltu yhdessä ja aikalailla alusta asti oli selvää että lapsia saa tulla kunhan aika on sopiva.Eka yk vasta menossa ja yhdeksän päivää tädin vierailuun..Mä niin toivon ettei tule!Varmastikin turhaan mutta kuitenkin :D Kävin ostamassa tänään pari testiä ja tuskin pystyn odottamaan kauemmin kun sunnuntaihin kun neljä päivää ennen tätiä pitäis ehkä näyttää jo jotain.. :rolleyes:

Pahoittelut tädin vierailusta myös sinulle Vargynja! Mukavaa silti että älysi tulla vierailulle näinkin nopeasti ettei taas turhaan vitkutellut tuloaan.. :)

Nonna, tuolta kannalta ajateltuna tosiaan on ihan kiva, että kierto on lyhentynyt, pelottaa vaan että ovuloinko sitten oikeasti ollenkaan kun noin lyhenee.. mutta toivottava on. Itsekin aina päätän, että nyt keskityn ihan muuhun, mutta maksimissaan muutama päivä menee ja sitten olen taas täällä näitä juttuja lukemassa ja omiani miettimässä. Jospa sinulla toimisi paremmin!

Satsa, tervetuloa tosiaan minunkin puolestani, toivottavasti vierailusi tällä puolen jää lyhyeksi! :)

Nyt kp 5 ja mieliala on jo kohentunut. Sunnuntai oli tosi tiukka päivä, oli niin paljon kaikenlaisia tuntemuksia joten harmitti ihan mielettömästi että oma kroppa huijasi minua näin :( Ei auta, uuteen nousuun vain! Johan se uusi ovis saattaa 4-7 päivän jälkeen olla esissä! Ja kohta alkaa lomakin!! :D

Voi kurja Vargynja että se täti nyt sitten saapui. Mutta onneksi ei kierto päässyt venähtämään, hirmuisesti onnea tähän kiertoon. Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä kyläilystä huolimatta.

Jadelle myös onnea alkaneeseen kiertoon!

Kurjaa, kun ei sitä plussaa kuulunutkaan Vargynja :sad001 mutta todellakin, hyvä ettei venähtänyt ja antanut odotella sen kauemmin itseään. Tsemppiä sulle, Jadelle ja muille uuteen kiertoon!

Tervetuloa Satsa :smiley-angelic003

Mullakin on vähentynyt omat päivitykset ja tuolta Raskaaksi 2013-ketjusta olen pudonnut aika hyvin pois mutta tykkään lukea ja myötäelää kaikkien piinailuissa. Eli ahkerasti kuitenkin lueskelen ja ehkä saan taas pian inspiraation kirjoittaa sinnekin jotain. Ehkäpä kun oma piinailuaika alkaa. Nyt menossa kp 16 ja ahkerasti ollaan pupuiltu heti tädin poistuttua. Mutta en usko ovulaation vielä olleeen. Eiköhän tämäkin kierto venähdä ainakin yli 30 päiväiseksi.. Tosin, ei siitä ovulaation tapahtumisesta ole edes takeita. Jotenkin itse järkeiltynä viime kierto kun oli sen 69 niin periaatteessahan yhdet kuukautiset jäivät välistä eli keho odotti ovulaatiota, jota ei koskaan tullut ja lopulta tyhjeni. No pyrin olemaan turhia stressaamatta kun otollisin LA olisikin vasta ensivuoden toukokuun lopussa tai sen jälkeen niin josko se plussa pärähtäisi joskus syyskuussa :) jos ei, niin otetaan yhteyttä lääkäriin. Ja tällä kertaa varmasti yksityiseen!

ON: Oon pystynyt olemaan tosi hyvin ressaamatta! Välillä olo on sellanen..ai mikä vauvaprojekti? oonko muka joskus haaveillu jostain sellasesta? Eli oon tosi hyvin ollu aattelematta koko asiaa. :) Greippiä oon syöny ja juonu joka päivä,mutta sitäki oon aatellu vaan osana mun liikunta projektia jonka alotin taas, että en miettisi vauva juttuja liikaa ja on toiminu! Mitä mä ressaan ku ei se auta yhtään mitään ja tulee vaan paha olo itelle..ja samalla nuo päivätki menee hitaasti jos vaan koko ajan pohdin, että no jokohan jne. Tänään siis kp 16..ovis oli viimeks just tänä kiertopäivänä..nyt en oo oikee varma..aamulla mittasin lämpöä..ei ollu noussu niinku viimeks nousi sitte 17päivä kohalla.. :) ja muutenkaa ei oikee oo ovis jomotusta mitä yleensä..saattaa siis tulla vasta huomennaki tai en tiiä en jaksa aatella kunhan vaan pupuillaa nii ihan sama siimat ui sitte jos ui perille :) Onhan tää vasta yk3 menossa, mut oishan se jo kiva jos se plussaki tulis, mutta ei se kukkokaa käskien laula... :)

Onnea uuteen kiertoon Jade, toivottavasti tällä kertaa onnistaa.

Allison, kurja jos kehosi temppuilee niin pahasti ettei ovulaatiokaan meinaa tulla. Toivottavasti tässä kierrossa tulee/on tullut ja täti jää pois hyvästä syystä. Tsemppiä yritykseen!

Hienoa Nonna, että olet onnistunut olemaan stressaamatta. :) Ehkä stressittömyys tuottaakin tuloksia.

ON, kp 4/30-33 menossa. Vuoto on vähentynyt, mutta ei loppunut. Hyvällä tuurilla loppuu ennen maanantaita jolloin lähdetään reissuun. Tehdään miehen kanssa kierros molempien vanhempien luona ja kotiudutaan vasta n. viikon päästä. Ihan ei ole edes aikataulu vielä selvillä. Voi olla että en reissun päällä ehdi kirjoittelemaan, mut yritän päästä edes lukemaan teidän juttuja aina välillä. Ehkä tästä tulee vähän stressittömämpi kierto itelle, kun ei toivottavasti ehdi miettiä kokoaikaa vauva-asioita. Jos ei sitten kaikki kumminkaimat ala kysellä, että koskas te teette lapsia. -.- Ainakaan en aio testailla ovista reissussa. Tulee kun tulee ja hyödynnetään jos huvittaa ja pystytään. Tosin toisenlaista stressiä voi tulla vauvamietinnän tilalle.

Vargynja mukavaa reissua teille ja toivotaan, että pystyt olla stressaamatta vauva juttuja, kun eipä se ressi mitään auta! pahentaa vaan...:/

Kopsattu Raskaaksi 2013 ryhmästä

On Kp 19 (JO!!!). Ovis oli omasta mielestäni 1-2 päivää myöhässä, mutta hyödynnetty on! :) Meneekö se aina niin, että jos ovis myöhästyy niin myös menkat? vai voiko olla niinkin, että ovis myöhästyy, mut menkat tulee kuitenkin ajallansa? no oli miten oli en sen enempää sitä mieti ja oon muutenki ylpeä itestäni en oo yhtään ressaillut turhia ja nää päivät on siitä syystä menneetkin tosi nopeasti :) ja kun oon keskittynyt vain urheiluun niin en oo sitte miettiny tätä toista projektia niin tarkasti ollenkaan. Nyt on taas kaikki tältä kierrolta tehtynä ja sitä rataa ei auta ku ootella ja jos ne kuukautiset taas pärähtää nii sitte ei voi mitää ei siinä auta lannistuakkaan!! :) pää siinä muuten hajoo jos ressaamaan alkaa..sen opin edellisestä kierrostani!!

Kirjoittelen välillä vähän tännekin puolelle :grin

Hienoa Nonna, että ovis on tullut hyvin hyödynnetyksi :happy112 En varma ole, mutta muistan lukeneeni jostain että jos ovis on myöhässä, niin on kuukautisetkin. Mutta toisaalta ihmiskroppa on niin erikoinen värkki, että kaikki on varmastikin mahdollista. Ja toi ressaamattomuus on kyllä se avainsana, hienoa että olet onnistunut siinä!

Hyvää reissua Vargynja! Kyllähän sitä alkaa aina kiinnostaan nuo peiton heilutteluhommat oviksen lähettyvillä, vaikkei testaisikaan :happy112

Allison, mäkin olen lueskellut enemmän taustalla näitä kirjotuksia, aina ei ole vain inspistä kirjoitella, etenkin noi piianpäivät olen mielelläni "jossain muualla" :) Toivottavasti teillä tulee ovis hyödynnettyä, vaikka onhan se pupuilu aina kivaa muutenkin :)

Jade, hyvä että mieli on jo parempi ja toivottavasti se pian nyt tärppäisi!! Hyvää lomaa vain sinullekin! Mullakin se alkaa perjantaina!

ON: Kp 26 / 24-32. Tätiä tässä odottelen, mutta ei näy. Sunnuntaina tein testin, joka näytti negaa. Että tuskin se tärppi nyt on vielä käynyt. Ovis ehkä hyödynnettiin ehkä ei. Ainakin pupuiltiin kovasti siinä sen ympärillä :)
Nännit on kipeät olleet nyt viime viikosta saakka ja ihan alavatsassa on ollut pari kertaa kovia kipuja, semmoisia pistäviä tai viiltäviä. En muista että olisi aiemmin tuommoisia ollut. Mutta muuten on ihan normit menkkaoireet ilmassa olleet viime viikosta saakka, raivokohtauksia sun muuta ihanaa mielialanvaihtelua, onneks toi mun mies on ehkä maailman kärsivällisin ja ymmärtäväisin. Kyllä mä olen myös kuvitellut kaikenlaisia hajuaistin voimistumisia, metallinmakua suussa ja kahvin outoa makua (miehen mielestä oli ihan ok) ja vessassa oon kyllä ihan oikeasti saanut rampata paljon useammin kuin yleensä, mutta en usko että noissa nyt on mitään totuuspohjaa kuitenkaan :happy118
No perjantaina lähdetään etelän lämpöön ottaan aurinkoa ja kyllähän se sangriakin tietenkin maistuisi, että ei se maailma kaadu jos täti nyt päättääkin kurvata paikalle. :cool05

Takaisin