Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Vargynja negasta : ( Tsemppiä uuteen yritykseen.

Ja toivottavasti se täti tosiaan löytäisi jo sinne Tyttötiikerin luo, on kyllä ollut jo aika pitkään eksyksissä.

Omaa: Mulla on nyt kp 28/28 ja tätiä ei vaan ole näkynyt, vaikka se tosiaan yleensä mun tapauksessa on aika täsmällinen. Vielä en ole testannu (oon saanu pidettyä itseni kurissa), kun ei se nyt mitenkään tavatonta olisi, että päivällä vois heittää. Luultavasti huomen aamulla kaivan testin kaapista, jos se täti ei siihen mennessä ole itsestään ilmoittanut...

No niin, tänään aamulla testasin ja... Ihan selkeä viiva sieltä tuli : ) , nyt sitten vain odotellaan ja katsotaan lähteekö se vahvistumaan. (Ei siis ollut vielä kontrolliviivan vahvuinen.)

Onnea valtavasti P_K!

Oma päivitys: Minä olen pitänyt hiljaiseloa ja pitänyt itseni pois täältä. Otti aika koville kun täti oli 1,5 viikkoa myöhässä (ei yleensä ole koskaan) ja toiveet oli suuret ja testi nega. Ensi viikolle on lääkäri, jotta aletaan selvittämään lapsettomuutta, tuleehan se vuosikin tässä vähitellen täyteen. 

Vargynja: No voi harmi että se täti pyyhälsi paikalle. :( Ei kun vain nyt tässä kierrossa uutta yritystä! :)

P_K: Paljon paljon onnea!!!

Kide: Varmasti on tuntunut pahalta, kun täti on antanut odottaa itseään jolloin ymmärrettävästi toiveet alkaa nousta... :( Ja toivottavasti lääkärissä ei selviä mitään suurempia ja ikäviä ongelmia, vaan teillä tärppäisi ihan luonnostaan! :)

ON: kp 59/enenääedestiedä... nyt alkaa jo watuttamaan tämä homma. välillä harmittaa niin paljon että itkettää, välillä vaan kiukuttaa. Välillä ahdistaa, kun ei mitään tapahdu... :( Parina päivänä on ollut alavatsanippailuja, eilen yöllä tosin hetken aikaa koski tosi kovaa, ihan kuin joku olis puukolla viillellyt sisältä päin... Mutta kuitenkin olen jo parin päivän ajan usein marssinut voitonriemuisena vessaan, että "jes, nyt on ihan varmasti täti vihdoin saapunut!" Mut ei, ei pienen pietäkään punertavaa tai edes rusehtavaa pistettä! Ei kertakaikkiaan mitään. Testasin huvin vuoksi parina päviänä ovistestillä ja raskaustestillä. Yhteen ovistestiin tuli melko vahva viiva, muuten ei ole näkynyt viivan viivaa. Eli ei yhtään mitään! :(

P_K
Voi onnea Paljon! <3

Kide
Kurjaa, kun ehtii jo toivoa, että nyt on tärpännyt ja sitten ei kuitenkaan :( Paljon kuitenkinonnea yrittämiseen ja toivotaan, että plussa tulisi sinne pian.

Tyttötiikeri:
On kyllä inhottavaa, kun ei sitä tätiä näy eikä kuulu! Voin vain kuvitella miltä itsestäni tuntuisi jos ei menkkoja näkyisi.. ressaavaa! Toivotaan, että ne tulevat pian!!! Tai sitten tulisi sellainen yllätys plussa :)

Onnea P_K! Ja tarrasukkia pikkuiselle. ^^

Kide, voi kurja, kun on toivoa ja sitten se repäistäänkin pois. :( Pahoittelut tädistä.

Kiitos onnitteluista! Tänään on omien laskujen mukaan rv 4+5 ja laskettu aika olisi 5.12.

Mulla ei mitään oireita niitä kiinnittymiskipuja lukuunottamatta ole ollut, mutta täytyy luottaa siihen, että siellä silti jotain kehitystä tapahtuu. Kenellekkään muulle ei olla miehen kanssa vielä kerrottu, mutta saa nyt nähdä missä vaiheessa sitten kerrotaan.

Toisaalta haluaisin jollekin kertoa, koska välillä tää raskaus pelottaa ihan sikana ja sit heti perään saataan miettiä kaikkea ihanaa tulevaisuuteen, odotukseen ja lapseen liittyvää. Ajatukset siis seilaa laidasta laitaan ja tietynlaista tukea kaipaisi ja en oikein tiedä osaako mies sitä mulle antaa, koska on ihan yhtä ummikko näissä asioissa kuin itsekin olen.

Mä NIIIIIIN toivon teille kaikille muillekin sitä plussaa!

P_K: varmasti se olisi hyvä, jos olisi joku läheinen siinä jolle uskaltaisit kertoa. Tuki ja juttelu jonkun kanssa on yleensä todella tarpeellinen tuki. Mutta jos ette vielä halua muille uutisesta kertoa, niin onneksi täältä löytyy ihmisiä joille voi tuntojaan purkaa ;)

Kopsattua omaa napaa taas tänne

Tein tossa äsken hyvikseni raskaustestin, joka tietty oli nega, ja ovistestin, joka taas oli niiiiin vahva plussa. Se testiviiva pätkähti heti näkyviin, ja oli selkeästi vahvempi kuin kotrolli viiva.. Eli se on parasta heilutella sitä peittoa nyt parin seuraavan päivän aikana hyvinkin ahkerasti...? Vaikka onki vähän hämmentävää jos se ovis on nyt tuloillaan. Mut kai noi testit suht luotettavia on? Vai?

Onnea plussasta P_K ja hurjasti sitkeitä tarrasukkia matkaan :). 

Vargynja mites siellä?

Jaksuja Kide!

Tyttötiikeri on kyllä tosi syvältä toi sun tilanne. Mietin tässä, että jospa sulla ei oo ollut ovista vielä tässä kierrossa? Mä en oo asiantuntija, kun ei oo ees omakohtasta kokemusta. En siis pähki enempää :D. Toivottavasti kuitenkin sunkin tilanne selvii, niin kun muittenkin joiden kierto on venyny, on selvinny. Teitä on ollu täällä nyt aika monta :/.
Mulla on ovistesteistä vaan sellanen kokemus, että mulla ne ei näytä mitään =P.

ON: kp21 menossa ja alamahaa juilii. Kaikenmoisia oireita taas pikkuhiljaa. Nytpä vaan osaan olla innostumatta asiasta, koska tiedän, että on clomien aiheuttamaa. Tai siis voi olla, testi kertoo totuuden aikanaan, jos testaamiselle tarvetta on. Tammikuussa putosin oireitten takia niin korkeelta, että nyt on ajateltava näin. Ovis oli noin viikko sitten ja se hyödynnettiin kyllä hyvin :). Ikääkin tuli loppuviikosta vuosi lisää, joten kello se vaan tikittää entistä tiuhempaan... :/.
Mies lähti eilen taas töihin ja on takas kotimaan kamaralla vappuaattoiltana. Syvältä! On kova ikävä.

P_K, onpa hankala tilanne.. Ehkä sinun kannattaisi harkita, jollekin luotettavalle kertomista. Helpottaisi varmasti oloa, jos olisi joku jonka kanssa jutella ja kertoa huolistaan. Mutta Tyttötiikeriä komppailen, on täällä ainakin foorumi pullollaan tukijoukkoja, jos et vielä halua tutuille kertoa. :)

Tyttötiikeri, tuskin siitä peittojen heiluttelusta ainakaan haittaa on. Outoa kyllä, jos oviksesi on vasta nyt. Mitään en niiden testien luotettavuudesta osaa sanoa.

JMH, täällä menossa kp 7. Täti on mennyt ja nyt vain odottelen ovista ja pyrin heiluttelemaan miehen kanssa usein peittoja. Oon kans miettiny hankkisiko ovistestejä, mutta ainakaan vielä en ole sitä tehnyt. Tsemppiä sinne loppukiertoon. Toivottavasti täti jättää tällä kertaa tulematta. Ja voimia ikävän kestämiseen. Kamalan kauan taas joudutte olemaan erossa. :(

Tännekin kopioituna pikainen omanapailu..
Täti löysi vihdoin tiensä tänne!!! Jee! Kp 73 (?) vaihtui Kp1!! Tokihan se plussa olisi ollut parempi vaihtoehto, ei tule tänä vuonna vauvaa meille :(
Mutta oon silti niin helpottunut edes tästä ratkaisusta!! Toivottavasti tämän jälkeen kierto nyt pysyisi tasaisena ja pian jäisi sitten hyvästä syystä pidemmäksi aikaa pois ;)

Joko kaikki täällä keskustelleet on plussanneet kun niin hiljaista on? :D
Oli kyllä suuri helpotus, omalla tavallaan, että menkat vihdoin tuli.. Tosin nyt sitten mietityttää että kuinka tämä kierto tästä nyt tasaantuu... Mutta sen näkee aikanaan. Ja hyviä puolia nyt tässä on se että taas sai jokusen viikon lisää aikaa painon pudotukseen, kun itsellä on kertynyt tuota ylimääräistä tässä vuosien saatossa... Jokainen kilo alaspäin on aina plussaa niin itteni, kun joskus tärppäävän raskauden ja sitten pienokaisenkin kannalta...

Entäs mitä mieltä ootte tosta greippimehusta raskautta yrittävän kannalta? Onko teillä kokemuksia/tietämystä siitä? Aina tulee luettua näitä erilaisia jippoja mitä ihmiset ovat yrittäneet apuna käyttää, niin ainakin nyt greippimehu ja foolihappo on noussu pinnalle.. Tosin eipä nekään mitään varmasti itsekseen saa aikaan :D
Mutta tuli paketillinen noita foolihappoja hommattua, että kait niitä vois ruveta popsimaan. Tosin ehkä jatkossa kannattaa sitten hommata joku multivitamiini josta saa kaiken tarvittavan vitamiinipuolen yhdestä pilleristä...

Hiiviin hiljaa joukkoon. Ensimmäistä lasta on yritetty mieheni kanssa viime marraskuusta lähtien ja vielä ei näytä haikara täällä käyneen. Kovasti toivotaa, mutta saa nähä kauan saa yrittää. Viikon päästä pitäis suurinpiirtein alkaa menkkojen, jos alkaa. Vielä on aika vaikea sanoa että alkavatko, kun olen täs ollu kipeänä, niin ei oo voinu yleisvointia mitenkää hirmuisesti seurata ja verrata aikaisempii tuloksii.

Tyttötiikeri: Tosta greippimehun tehosta en osaa sanoa mitää, mutta foolihappo on tärkeä raskauden aikana, se ehkäisee mm. kehityshäiriötä. "Naisen kannattaa syödä foolihappoa jo ennen raskautta, koska se vähentää huomattavasti vaikean spina bifida eli selkärankahalkion riskiä sikiöllä." Metkusta kopioitu. Foolihapolla ei taida olla mitää merkitystä sen kanssa, että raskautuuko helpommin vaiko ei tai en tiedä ainakaa että olisi, korjatkaa jos olen väärässä.

Joo, sen olen myös lukenut, että foolihappo on juurikin tuon kehityshäiriöiden ehkäisyn vuoksi tärkeä. Naureskellen vain eilen luin jostain keskustelusta kuinka joku oli kirjoittanut että heti kun oli foolihappoa ruvennut syömään ja vaikkei edes kovin säännöllisesti petipuuhia harrastellut niin tuli salamana raskaaksi... Heh, kyllähän sitä sanotaan, että jos oikein kovasti johonkin uskoo ja jotain toivoo, niin se lopulta tapahtuu, mutta että ihan foolihaposta hedelmöittyisi... :laughing002

Tyttötiikeri kiva että menkat vihdoin alko! Mä oon syöny raskaus/imetysajan vitamiinejä kohta vuoden. Ekasta raskaudesta lähtien...

Tervetuloa sinsu!

Eipä oo plussaa näkynyt... Perjantaiaamuna tein testin, koska halusin varmuuden sille, että oli oikein lopettaa luget. Lopetin ne jo keskiviikkona ja aspiriinin sit torstaina. Lugeilla kun on taipumusta pidentää kiertoa. Tänään taitaa hanat aueta. Ainakin alamahassa tuntuu siltä. Tai sitten alkaa vaan tuhru ja menkat vasta parin päivän päästä. No, se tarkottais sitä, että ovis siirtyy ja päästäis se hyödyntämäänkin...
Mä oon juonu greippimehua alkukierrosta ovikseen. Tiedä sitten onko siitä oikeesti mitään hyötyä. Just nyt tuntuu, että mistään ei oo mitään hyötyä :smiley-angry017.

Täällä yhä ollaan vaikkakin hieman epäaktiivisena viimeaikoina. On tämä huhtikuu osoittautunut kiireiseksi ajaksi.

Kiva Tyttötiikeri, kun pääsit viimein pitkittyneestä odotuksesta. :> Toivottavasti seuraavat tulee ajallaan tai jätttää hyvästä syystä tulematta (hyvä syy = raskaus). Mä söin aluksi myös foolihappoa mut nyt syön raskausajan monivitamiinia, jossa on myös se foolihappo. Lisäksi juon greippi(appelsiini)mehua. En tiedä onko siitä oikeasti mitään hyötyä, mutta ainakin se maistuu hyvälle. :D Jotenkin kyllä epäilen, että raskautuminen ei ehkä kuitenkaan johdu foolihaposta vaikka paukahtaisi paksuksi heti kun alkaa syödä sitä. Enintään jos aikaisemmin ei ole tärpännyt sen puutteen takia, mutta tiedä häntä.

JMH, pahoittelut negasta. Toivottavasti pääsette hyödyntämään seuraavan oviksen.

Tervetuloa sinsu, toivottavasti teillä on tärpännyt tai ainakin tärppää pian.

Taas on (luultavasti) päästy vaiheeseen, odota, odota ja odota. Ovis oli laskurin mukaan perjantaina ja varovaisesti veikkaisin, että se tosiaan oli silloin. Mies on kellistetty joten nyt ei auta kuin odottaa ja toivoa.

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Mä kans aloin syömään raskausajan monivitamiinia, jossa on myös se foolihappo jo yritysaikana eli kerkesin melkein vuoden syödä niitä ennen kuin tärppäsi. Kahdessa viimeisessä kierrossa ennen plussaa kokeilin myös tota greippimehua, join sitä JMH:n tavoin alkukierron ovikseen asti, tiedä sitten oliko siitä jotain hyötyä, mutta ei kait ainakaan haittaakaan.

Hei täältä myös!

Ekaa kertaa keskutelupalstoille nyt kirjoittelen. Paljon olen niitä kyllä lukenut, en tosin ole tähän kyseiseen vielä perehtynyt alusta saakka. Kaipaan hieman vertaistukea kun esikoinen on haaveissa. Vaikka kuinka koittaa asian unohtaa niin löydän itseni lukemasta näitä palstoja.

Sen verran, että 2010 sain keskenmenon. Silloin olin loppuvuodesta lopettanut pillereiden syönnin ja heti tärppäsi. Kurjasti tosin kävi kun joulukuussa meni kesken. Päätimme odottaa ja nyt koemme, että aika on kypsä. Meinaa kuitenkin nyt mennä hermot, koska kokeilin vuosi sitten ehkäisyrengasta, joka ei sitten syystä tai toisesta sopinut ja se kokeilu jäi yhteen kiertoon. Sen jälkeen emme ehkäisyä ole käyttäneet mutta kuukautiset ovat siitä lähtien olleet sekaisin. Tulleet n. kolmen kuukauden välein. Alkuvuodesta kävin lääkärillä ja kokeilin primoja. Kyllähän ne kuukautiset sieltä sitten tulivatkin mutta olivat taas poissa lähemmäs kaksi kk. Päätin kuitenkin, etten hormoneilla halua saada kehoani kuriin ja päätin tyytyä odotteluun. Oli kyllä helpotus kun viime ke (nyt siis kp 6) vuoto alkoi. Paria päivää aikaisemmin aloitin omasta mielijohteesta Elivo rauta -ravintolisän syömisen (sisältää myös foolihappoa). Voisiko se edesauttaa vuodon alkamista? onko kellään kokemusta. Nyt on muutenkin sellainen olo, että omat hormonit ovat saattaneet lähteä kunnolla käyntiin kun ennen menkkoja rinnat olivat kipeät ja vatsassa juili. Tällaisiä tuntemuksia ei ole ainakaan vuoteen ollut. Tottakai toivoin sen enteilevän plussaa mutta monen negatiivisen raskaustestin jälkeen oli vain toivottava menkkoja alkavaksi.

Nyt siis pidän sormet ristissä, että kierto normaaliutuisi ja vielä joskus näkisin sen plussan raskaustestissä! :)

Vargynja kiitos, kyllähän siihen oli asennoitunut, mutta harmittaa se silti aina. Loistavaa, että mies kellistetty ja ovis hyödynnetty :biggrin.

Tervetuloa Allison! Toivotaan, että kierto tasaantuu pian.

Kopsaus toisaalta:
Pienen pudotuksen koin eilen, kun menkat alko. Nyt siis kp2/32. Kierto on näköjään pidentynyt kahdella päivällä :BangHead. Laskurin mukaan ovis olis 2.5. ja se voi hyvinkin pitää paikkaansa, koska on clomiton kierto. Jotenkin mulla on semmonen olo, että tärppi vois käydä helpommin ilman clomeja! Kuitenkin jo kaks kertaa onnistunut ilman niitä. Jatkoa pitää sitten kyllä tukee jollain lailla.
Miehen saan kotiin siis vappuaattoyönä, joten toivoa oviksen hyödyntämisestä tässä kierrossa on sittenkin! :dance011

Täällä ollaan, ei ole vaan viime aikoina paljoa kiinnostanut käydä täällä -tuntuu turhalta lukea muiden onnistumisia ja hehkutusta ja itellä ei tärppää. Ovis on ollut ja mennyt, 25.pvä pitäs alkaa seuraava kierto. Ja en siis elättele edes toiveita, kiitos viime kierron viikon venymisen ja hurjien toiveiden. Ja oli muuten paska terveyskeskuslääkäri ton lapsettomuuden suhteen. Aika toivoton fiilis ton raskautumisen suhteen. Mut oon keskittyny treenaamiseen viime aikoina ja painoa tippunu reilu 5kg. Joten eletään sitten sitä muuta elämää kun vauvaa ei suoda.

Tyttötiikeri: Foolihappoa ollaan täälläkin koko vuoden yritysaika syöty, sekä minä että mies. Ja greippimehua juonut nyt tässä kierrossa, mutta oudosti vain loppui kaupoista koko greippimehu enne ovista, joten tuskin oli mitään hyötyä. Ja kiva, että pääsit vihdoin ja viimein uuteen kiertoon. Toivottavasti ois jo normikierto!

JMH, otan niin osaa tohon sun fiilikseen..

Tervetuloa, Allison!

Takaisin