Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elenna: Kiitos onnitteluista ja mahtavaa,että teillä on kaikki hyvin ja tulokas jo "nähtykin"! :D Kuulostaa ihanalta. Perässä tullaan. ;)

Nonna- : No höh. Ymmärrettävää tuollainen jännittäminen ja asioiden pohdiskelu, mutta tosiaan kuulostaa siltä että teillä kyllä jo asiat aika mallillaan olisi uuden perheenjäsenenkin tulla. Toivottavasti miehesikin pääsee pian peloistaan sen verran,että pääsette aloittamaan yrittämisen.

Vargynja: Ai sinä et ollut pillereitä syönytkään, ei aina muista tarkkaan kaikkea. Toivottavasti siltikin tuo kierto oli vain hetkellinen "sekoilu" ja seuraavat kierrot venyisivät maksimissaan raskauden takia. :)  En minäkään tikutellut vasta kuin tässä kierrossa ja hyvin näytti aavistukseni osucan oikeaan. Mutta tulipa nyt sitten vain itselle vahvistus asiasta. Tottakai täällä pitää jatkossakin käydä kurkkimassa, kun kuitenkin on sivusta seurannut teidänkin yrittämistä, toisten pidempään ja toisten vähemmän aikaa, mutta siltikin. :) Paljon plussatuulia teille kaikille seuraavaan kiertoon! Ehkä Nonnakin ehtii siihen sitten jo mukaan. ;)

Kaethe: Tervetuloa palstailemaan. =)

Lotte, joo ymmärrän ihan täysin tuon, ettei kaikkien kaikkia asioita muista. :) En itsekään pysy aina perässä enkä muista kovin tarkkaan kaikkea. On meitä täällä kuitenkin aika monta kuumeilemassa varsinkin tuolla raskaaksi 2013 ketjussa.

Tervetuloa Kaethe.

Tervetuloa Kaethe!

Juu luulen kyllä,että mieskin näyttää tälle asialle vihreäävaloa oikein kunnolla, kun vain vielä maltan odottaa hetken enkä vain painosta liikaa...:) suuri asiahan tämä on! ja kyllä minä selvästi vauvaa haluan, kun en saa ajatusta mielestä ollenkaan.

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!

Onnittelut Lotelle plussasta, toivotaan et pieni pysyy matkassa : ).

Mä kans käyn kirjottelemassa täällä mielummin, kun täällä on hieman vähemmän näitä kirjottavia, pysyy paremmin kärryillä kuulumisista. Et mielellään lueskelen teidän kuulumisia täältä, jos vain jaksatte tänne kirjoitella. Ja tosiaan sekin on kiva, kun ollaan kaikki vielä samassa veneessä eli yrittämässä sitä Ensimmäistä.

Omaa: En ole pitkään aikaan jaksanut kirjoittaa mitään, osaksi sen takia, kun se täti vaan tulee kylään kuukausi toisensa jälkeen ja osaksi sen takia, että mulla on ollut tässä viime aikoina taas kovin ahdistunut olo. Ensisijaisesti siis ahdistaa se, kun ei se tärppi käy, meillä alkoi jo 10 yk, (jos oon pysyny laskuissa mukana). On alkanu ihan oikeesti tulla niitä ajatuksia, et mitä jos musta ei koskaan tulekaan äitiä.... Aina lapset on kuuluneet meidän tulevaisuuden suunnitelmiin, mut mitä jos sitä onkin lykänny liian kauan tai mitä jos en vain pysty saamaan lapsia. Mä tiedän kyllä, et mun serkulla miehensä kanssa oli myös tosi vaikeaa raskautua, et liekö ois sit joku sukuvikakin taustalla. Aina oon sanonu lapsikyselijöille "et eihän sitä koskaan tiedä voiko edes saada, kun ei ole yrittänyt", mutta en ole koskaan olettanut, että se pitäisi mun osalta paikkansa, mut voihan se pitääkin. Mieluusti sitä vaan ihan luomu keinoin toivois onnistuvansa, ettei tarvitsis lähteä mihinkään tutkimuksiin tai alkaa popsimaan jotain lääkkeitä asian edistämiseksi.

Ja sit mulla ahdistaa myös se, kun ympärillä niitä vauva-uutisia ja/tai niiden kuulumisia tulee jatkuvasti ja niistä pitäisi jaksaa aina olla iloinen ja onnellinen toisten puolesta, mut kyllä se vaan alkaa olemaan jo tosi vaikeaa. Ja kun ei ole kenellekään tästä yrittämisestä kertonut, niin ei voi sit kelleen purkaakaan tätä ahdistusta. Mun läheisin ystävä iloitsee omasta lapsestaan ja laittaa aina neuvola-päivityksiä ja kuvia tulemaan ja itsestä tuntuu joka kerta, et purskahtaa itkuun, niin koitappa siinä sitten olla jonakin ja vastata niihin viesteihin. Tai niellä ne itkut puhelimessa... Et tällasta tänne, toisin sanoen ei mitään uutta.

Voi kurja P_K tota teidän tilannetta. :( Liian monta kiertoa ootte joutunu pettymään. Toivottavasti pian tärppäisi. Jos ei luomusti niin sitten lääkäreiden avulla, vaikka tietenkin mieluummin tulisi plussa ennen kuin lääkärin juttusille edes lähdette. Paljon voimia ja plussatuulia sinne.

P_K: Kiitos onnitteluista. =)  Kyllähän luomuna tärppääminen on aivan mahtavaa, mutta minä en osannut ottaa mahdollisia tulevia tutkimuksia ja hoitoja mörköinä vaan tavallaan odotin niitä, kun halusin tietää miksi kestää niin kauan ennenkö mitään tapahtuu ja jos olisikin vain joku pikku juttu millä asiaan voisi vaikuttaa. Mehän ei onneksi tutkimuksiin asti ehditty vaikka mieheni niistä ehti yksityisellä hieman kysellä ja toivon todella,että ette ehdi tekään.=)  Miehelleni sanottiin lääkärissä,että odottakaa vielä lumien sulamiseen asti ja katsotaan sitten, ehkä keväässä ja auringossa siis todella on taikaa. Toivon että se tarttuu myös teihin kaikkiin!  :)    Oletko harkinnut kertovasi tälle ystävällesi tästä yrittämisestänne? Voisit silloin sanoa olevasi todella iloinen hänen puolestaan, mutta toivoa myös hänen ymmärtävän sinun tilanteesi ja miten ikävältä jatkuva hehkuttaminen tuntuu. Vaikea tilanne kyllä kaikenkaikkiaan. =(

Hiljaista on taas tässä ketjussa.. (Onneksi ei täällä sängyssä.) Mitäs muille kuuluu? Onko täällä enää ketään?

Onnistuin kuin onnistuinkin pongaamaan kehostani oviksen. Ainakin oletan tämän päivän limojen tarkoittavan sitä. :) Kiertokin melkein normaali taas, jos tämä on tosiaan ovista. Laskurin mukaan oviksen piti olla eilen, mut päivä sinne tai tänne. Varsinkin viimekierron, joka oli aika megakierto, rinnalla. Muutenkin ihan normaalia, et kierto voi mulla venähtää päivästä kolmeen päivään.

P_K:
Tiedän niin tuon tunteen vaikka en ole itse vielä edes yrittänyt kertaakaan lasta tehdä... kuume ollut jo kauan aikaa ja enään n. 2kk nii ollaa päätetty alkaa yrittämään miehen kanssa.

Hiljaista täällä on, mutta edelleen minä ainakin olen kuvioissa mukana. Ei vain jaksa aina kommentoida...:) Laiskuutta! Minulla ei siis mitään ihmeellistä... oispa jo kesä...;)

Kaethe Tervetuloa!

P_K mulla ei oo edes mitään hajua mones yk meillä alkaa... Mut 1,5 vuotta tulee yritystä täyteen. Mä lähdin noihin lääkkeisiin, koska oli kaks keskenmenoa alla, nyt siis jo kolme. Tammikuussa lääkkeitä lisättiin. Mä täytän loppukuusta 34, eli ikäkin tulee vääjäämättä jossain vaiheessa vastaan. Ellei oo tullut jo, se kun on niin yksilöllistä sekin.
Mä kanssa ahdistun tuttujen ja kavereiden raskausuutisista. Elämä on julmaa.

Vargynja hienoa, että bongasit oviksen :D

Mä oon pähkinyt, että pysyn täällä hetken taka-alalla... Mutta nyt mietin, että jos aktivoituis tässä ketjussa ja jäis Raskaaksi 2013 ketjusta taka-alalle... Mua rehellisesti sanottuna ahdistaa, kun muut saa plussia ja jotkut vielä niin pirun helposti. No, kyllähän se raskautumien meilläkin suht helposti on käynyt, mutta kun ei pieni pysy matkassa :(. Ja tää ei nyt tarkota, että en olis onnellinen plussanneiden puolesta, nyt vaan ottaa vähän koville. Kyllä munkin aika vielä tulee, jos niin on tarkotettu.

Mulla kp30/30 eli huomenna pitäis menkkojen alkaa. Tissejä on vähän juilinu parina päivänä ja alamahaa vihlonu. Raskaudesta on nyt siis ihan turha edes haaveilla, koska yritystä ei tässä kierrossa ollut. Gyneltä odotan neuvoja, että miten tulevassa kierrossa lääkkeiden kanssa menetellään. Luulenpa, että mennään samoin, kun tammikuussaa... clomifen, pregnyl, lugesteron ja aspiriini. Itse oon ainakin siihen valmis, vaikka laskettuaika joulukuussa mietityttikin. Pakko yrittää sillon, kun se on mahdollista. Ens kuussa ei taas pääse edes yrittämään, kun mies on pois :(.

Täällä tosiaan on vähän hiljaisempaa, mutta jotenkin tuolla Raskaaksi 2013 ketjussa on sitten taas niin vilkasta, ettei oikein pysy siellä kärryillä jutuissa ja sitten on niin hankala lähteä kommentoimaan mitään muuta ku omaa napaa... Ja täällä ollaan kaikki samassa tilanteessa joten pystytään antamaan toisillemme paremmin vertaistukea.. :D

mutta nyt vähän oman tilanteen päivitystä.. nyt siis menossa kp.. ööh... 40/28... Huoh, josko sitä huomenna taas testin tekis.. tiistaina olis lekuri muissa asioissa niin voipi sitten tätä asiaa sielläkin ihmetellä jos edelleen negatesti on.. tosin tämähän nyt on eka normi kierti pillereiden lopettamisen jälkeen, että siinä mielessä varmaan aika perus juttua että venähtää.. Mut ajattelin (yrittää) olla stressaamatta, jos sitä tekis silloin tällön testejä, heiluttelis ahkerasti peittoa ja odottelis vaan että jotain tapahtuu... :D

Ihanaa että tuo mies on kuitenkin sen verran mukana tässä jutussa, että omalla tavallaan yrittää lohduttaa ja rauhoitella. Ja ihanaa että on te, ventovieraat ihanat naiset, joiden kanssa näitä asioita voi jakaa. <3 :)

Siis voi hyvää päivää! Mulla oli tossa aiemmin syksyllä papa-kokeessa solumuutoksia, ja oli myös kontrollinäytteessä. Tänään sitten kävin tarkemmissa tutkimuksissa naistetautien polilla.. Noh, siellä sitten ennen tutkimuksia kerroin tilanteesta, että periaatteessa raskaus on mahdollinen, menkat myöhässä 2 vko, jotakin oireilua on, mutta testit negaa. No, lekuri ajatteli sitten että ultrataan nopeesti, niin saadaan siihen varmuus. No, ei saatu, lääkäri näki siellä ultrassa jotain, mikä vois olla alkio!!!!! Mutta ei kuitenkaan ollut varma, kun laite oli kuulemma niin vanha, ettei kuvasta saanut kunnolla selvää. Parempaa laitetta ei löytynyt, joten lääkäri tutki sen minkä uskalsi, ja laittoi lopuksi verikokeeseen. Eli huomenna sitten se totuu selviää.. Hirvee ahdstus! Siis apua! Voin olla raskaana!?!? Ja silti, voin yhtä suurella todennäköisyydellä olla olemattakin. Tulee piiiiitkä odotus huomiseen. Ja olipa huominen vastaus kumpi tahansa niin varmaan paljon nostattaa tunteita...

Anteeksi nyt tälläinen omanapailu, mutta nyt kyllä paljon pyörii ajatuksia päässä...

Ohhoh, Tyttötiikeri, siellähän on tosi jännää. Toivottavasti masussa tosiaan asustelee joku. Onnea jos näin on! :) Omanapaile vaan niin paljon kuin siltä tuntuu. (Onpahan jotain elämää täälläkin. Omalle navalleni ei tähän hätään kuulu mitään kummempia.)

Tyttötiikeri onpas mielenkiintonen tilanne. Mulla kans ollu noita solumuutoksia...

Kide voin uskoa, että se ahdistaa. Siis se, että plussaa ei tule. Yhden kaverin kanssa tästä just mietteitä vaihdettiin. He yrittivät kaksi vuotta ennen kun tärppäs. Itsellä taas tärpännyt 1,5 vuoden yrittämisen aikana kolme kertaa, mutta mennyt kesken. Kaveri oli sitä mieltä, että on helpompaa kun ei tärppää ollenkaan. Jokainen keskenmeno on kuitenkin aina pieni kuolema...
Onhan se "kiva" tietää, että tulee raskaaksi, mutta mutta... Ei siitä nauttia osaa näiden kokemusten jälkeen :(. Mikä ei tapa, se vahvistaa, mutta olisi kyllä voinut jäädä nää menetykset kokemattakin.  
Toisille tää vaan tuntuu olevan niin helppoo! Toiset tulee heti raskaaksi ja toiset tulee, vaikka ei haluisikaan. Varsinkin ne tapaukset tuntuu ihan pirun pahalta :/.

Mulla kp32/30 eli menkat ei vieläkään oo alkanu, tuhruttaa vaan. Kunpa jo pääsis uuteen kiertoon!!!

TyttöTiikei:
Onpas sulla jännät ajat menossa??! Kerro kerro jo mitä ne tulokset sanoivat... :) innolla ootan, että ois hyviä uutisia!!

Tämä on mukavan rauhallinen ketju ja täällä on ehkä hyvä meidän ensimmäistä lasta haaveilevien olla.. Minä niin ootan, että pääsisin jo tosi toimiin!! Meillä on eräs asia tulossa tässä vajaan kahden kuukauden sisällä että en voi sitä ennemmin yrittää, mutta heti kun se on ohi niin sitten peitot heiluu urakalla!

Oon ite myös miettinyt sitä ja varautunut siihen, että en tule raskaaksi ensimmäisestä yrityksestä..vaikka mistä sitä ikinä tietää.

Negatiivinen oli verikoekin... Huoh... Mutta onneks sain itteni näköjään suht hyvin jo varautumaan tähän tulokseen, kun ei se niin pahalta sitten tuntunutkaan. Ja pääasia on, että nyt sain varmuuden tähän tilanteeseen. Eli hyvillä mielin tästä jatketaan ahkeraa peittojen heiluttelua ja jännittämistä. :D Tulis vaan se täti nyt pikkuhiljaa käväsemään, että sais uuden kierron käyntiin ja jonkunlaisen tolkun tähän hommaan... Tuskastuttavaa sekin, jos vaan peittoja heilutellaan säännöllisesti, tätiä ei kuulu ja saa olla testejä vähän väliä tekemässä...

Kurjaa Tyttötiikeri, että positiivisen oloiset alku-uutiset eivät sitten niitä olleetkaan. :(  Osasiko lääkäri sanoa mitään miksi kiertosi vain venyy ja venyy ja tehdäänkö asialle mitään?   Tsemppiä jatkoon!

Kide:
No voihan nyt :/ kuulostaa tosi rasittavalta! Voisiko olla, että plussa ei vielä vain näkynyt? Tai jos olikin nega niin toivottavasti menkat alkaisivat pian niin pääsisi taas kiertoon kiinni..

En ennen tänne vau.fi foorumiin kirjautumistani tajunnut edes kuinka vaikeaa raskaaksi tulo voikaan olla. Tämä sivusto on avannut silmiäni hyvällä tavalla ja olen tajunnut, että jokainen lapsi todellakin on lahja. Olen aina pitänyt raskaaksi tuloa jotenkin niin selvänä, että vauva vain tehdään, mutta eihän se nyt niin näytä menevänkään...Tällaista omaa pohdiskelua tässä...=)

Takaisin