Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille !

Ajattelin taas tänään tulla tänne lueskelemaan. Tämä ryhmä on minulle edelleen tärkeä, ja on silloin tällöin pakko tulla katselemaan että mitä teille kuuluu.

Kiitokset kaikille ihanista viesteistä. Täällä ollaan voitu ihan hyvin, ja kaikki muutkin asiat ovat suht kunnossa. Toivoisi vain että nämä viikot nyt menisivät nopeasti, kun kuitenkin vielä riskiviikoilla mennään. 16.10 on vuorossa np ultra, ja olen aika malttamaton sen suhteen. Kunhan vain kaikki olisi hyvin.

Sitten vielä lyhyesti oma kommenttini täällä olleeseen keskusteluun: Myös minulla, kun vuosi kuitenkin tuli täyteen yrittämistä, kävi mieli omaa vuoristorataansa eri kk ja päivistä toiseen. Uskon että se on täysin normaalia, ettei joka päivä ole samanlaisia tuntemuksia. Joten kokemusta on kyllä siitä, että miettii että onko oikea aika ja entäs sitä tai tätä.

Sen kyllä voin sanoa, että plussan saatuani olen ollut tähän saakka pelkästään onnellinen. Olen jotenkin saanut mahdolliset epäröinnit aikataulun ja muun suhteen jätettyä taka - alalle ja nyt olen pelkästään onnellinen ja ylpeä tulevasta tapauksessa. Pieni huoli tietysti on että miten siellä massussa voidaan, mutta olen yrittänyt senkin tunteen vähän tunkea taka - alalle.

Joten olen kyllä voimakkaasti sitä mieltä, että sallikaa kaikenmoiset ajatukset itsellenne, uskon että kun plussa tulee, luonto myös muokkaa mieltä jollain tavalla. Itse olen myös päässyt mietinnöissäni siihen pisteeseen, ettei varmaan täydellistä aikaa lapsen saamiseen ikinä tule, mutta jouduin kuitenkin sen verran kauan odottamaan sitä ensimmäistä plussaa, että ymmärrän myös ettei se aina helpolla myöskään tule. Uskon kuitenkin että kaikella on aina tapansa järjestyä.

Tsemppiä kaikille teille ja toivottavasti plussia tulee pian !

Maddelalle erittäin paljon kaikkea ihanaa loppuraskauteen ja ihanaa äippälomaa toivottaen !

teppis, juu se 10 Miu testi on herkin mahdollinen. Merkkien välillä voi tietysti olla joitain eroja ja kaikilla hcg ei erity ihan samaan tahtiin. Mä en oo ihan varma mitä noilla repäisykivuilla oikein tarkoitetaan, mutta kaikenlaisia pieniä vatsakipuja ja tuntemuksia mulla on kyllä tosi usein läpi kierron. Millanen olo sinulla nyt on? Sulla olisi ilmeisesti viikonlopun aikana tulossa ne menkat jos tulevat aikataulun mukaan. Toivottavasti eivät kumminkaan tulisi... Mutta jos tulevat niin sitten vaan uuteen yritykseen.

mietintämyssy, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin loppuun asti :) Noinhan se on niinkuin sanoit...fiilikset vaihtelevat mutta kummasti aina loppukiertoa kohti sitä haluaisi olla raskaana. Mäkin olin onnellinen sen lyhyen raskausajan :) kunnes tuli huonoja uutisia. Täällä on mukava jakaa kulloisenkin päivän mietintöjä, mutta kyllä mä sitten loppupeleissä olen aivan varma, että haluan lapsia. Eikä sillä niin väliä milloin se tulee. :)

Kuukautisten alkuun viikko aikaa. Nyt ei ole ainakaan mitään feikki-pahoinvointeja hyökännyt vielä päälle. Jes :) En haluu mitään oireita vaan haluun ajatella muuta :) On kyllä varmaan pakko merkata ylös kaikki oireet jos niitä tulee. Ehkä ei pitäisi, mutta oon koukussa merkkaamiseen....

Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille ja elenna , kiitos kannustuksesta! Toivottavasti näin tosiaan käy!  =)

elenna: minä olen kanssa ruvennu merkkaamaan kaikki oireet ylös. En tiedä onko siitä pidemmänpäälle haittaa, mutta nyt se ainakin auttaa selvittämään (ehkä),että mitkä oireet ja oireilut kuuluvat normaaliin kiertoon ja mitkä eivät. Minulla ei nimittäin ole ollut pillereiden kanssa ikinä kierron aikana mitään muita oireita kuin juuri ennen kuukautisten alkua n.1-2pv selkä- ja mahdollisesti myös vatsakivut. Nyt välillä rinnat aristaa ja vatsassa juilii jne jne, niin on sitten helppo kalenterista katsoa, että kas, tuollaisia oireitahan oli näköjään viimekierrossakin näillä main.  ;) Pysyy toivottavasti jalat paremmin maan pinnalla ja alkaisi itselle aukeamaan paremmin oma kierto ja sen aiheuttamat tuntemukset.  :)

mietintämyssy : kiva kuulla,että sinulla menee hyvin!  =)  En ole käynyt enää toukokuisten sivuilla, mutta toivon silti,että siellä menisi kaikilla hyvin. 

Kiitos kaikille tasapuolisesti hyvistä neuvoista! :) Ja tervetuloa mukaan uusille!

Tulin nyt pikaisesti omanapailemaan. Ajatuksia on selvitelty urakalla, lähinnä oman pään sisällä ja miehen kanssa keskustellen. Tärkeysjärjestys kirkastui ja kyllä yritystä jatketaan taas seuraavassa kierrossa. Tästä tuli kuumeilulomailu kierto ja hyvä niin, pieni "vahingon" mahdollisuus on silti olemassa.

Plussatuulia ja erityisesti elennan puolesta jännittää. :)

Moi,

Täällä mennään kai viimeistä kiertopäivää. Eilen illalla tuli jo tuhrua, että siinä meni kyllä aika hyvin toiveet plussasta. Yöllä oli kans tullut pikkusen ja vielä aamullakin, mutta sen jälkeen ei oo punaista näkynyt. Kaipa se täti kumminkin sieltä huomenissa hyökkää. Eipä tässä mitään oireitakaan oo ollut. Paitsi palelua ja väsymystä ja semmosta. Illalla ja aamulla otti vähän päähän, mutta nyt on jo paremmat fiilikset. Kyllä se tästä taas. Jos en oo raskaana niin on siinä taas niitä hyviäkin puolia. Kaukomatkaa pukkaa. Onneks tulee viikonloppu ja saa taas nukkua :)

vatukka, kiva, että sulla on ajatukset selvinneet :) Ja mukava, että ootte jutelleet yhdessäkin. Rentouttavaa syksynjatkoa!

Lotte, mullekin tuli vähän yllätyksenä noi oireet pillerit lopetettua. Pillereitä syödessähän ovulaatio ei tapahdu ollenkaan, joten kaikki ovulaatio-oireet jää ainakin pois. Lisäksi nuo oireet tuntuu jonkin verran vaihtelevan samallakin henkilöllä kierrosta kiertoon. Mutta kyllä siitä hyötyä on, jos seurailee tuntemuksia :) Pää kylmänä vaan...suurin osa tuntemuksista on ihan jotain muuta kuin raskausoireita :)

Kaikille mukavaa tulevaa viikonloppua!

elenna Mites kävi? Tuliko täti kylään? Hope not.. :)

Täällä on reissusta selvitty hengissä, pupuiltu jonkin verran mut toi reissu vähä sotki yritystä. Viikon päästä ollaan viisaampia...Kituviikko siis edessä taas. Toivotaan kovasti, että ois tarttunu pallero mukkaan... :) Ens kierrosta aion tikuttaa ovista, jos sais sillä tavoin ees jotain haisua millon ois parhaat mahkut raskautua. :)

Vettä sataa ja on muutenki ankeen harmaa aamu.. :(

Tsemppiä kaikille yritykseen! Ei anneta syysmasennuksen iskeä! :)

Täälläkin elenna odotetaan mielenkiinnolla,että tuliko se täti kunnolla kylään vai ei? Toivottavasti tosiaan ei.  =)

Minulla menossa kp 27/28. Ikävä kyllä selässä alkanut vähän tuntumaan, kuten usein tuntuu ennen menkkoja, joten en edes suuremmin kuvittele mitään positiivisempaa lopputulosta tälle kierrolle. Nyt kyllä pupuiltiin koko ovisviikko 1-2krt/pvä, että jos ei edes näin onnistu, niin aika surkealta tuntuu. ;(  Tiedän,että syitä voi olla mooooonia miksi ei onnista vaikka periaatteessa kummassakaan tai yrityksessä ei olisi mitään ihmeellistä vikaa, mutta harmittaa silti. Mitä tässä voi enää paremmaksi muuttaa? Ruokavaliota?...  Syökö teistä kukaan sitä paljon mainostettua foolihappoa tai oletteko kuulleet siitä konkreettisesti olleen hyötyä?

Ja toinen kysymys teille kaikille: miten jaksatte pysyä kuukausi/vuosi toisensa perään optimistisena,että kyllä tämä vielä milleäkin onnistuu? Minulla alkaa optimismi säröillä pahemman kerran jo nyt. Tosin olen aina suhtautunut skeptisesti siihen,että kykenisin raskautumaan (en tiedä miksi.. toivottavasti ei kymmenes aisti)ja nyt tuntuu aina vain pahemmalta. Alkukuusta vielä hieman optimismia mukana, mutta kun kierron loppu häämöttää, niin aina vain enemmän tuntuu,että ei tälläkään kertaa vaikka kuukautisten alkuun olisi vielä viikko.  :(  Alunperin kerroin siskolleni tästä yrityksestä, jotta olisi joku jonka kanssa (mieheni lisäksi) voisi asiasta jutella jo heti alusta asti, mutta ei tee enää mieli puhua hänenkään kanssaan asiasta sanaakaan. Hänellä on 3 lasta ekasta kierrosta, joten se hieman ärsyttää tällähetkellä.  ;)  Miten siis jaksatte suhtautua positiivisesti ja onko teistä kukaan käynyt tutkimuksissa yksityisellä tai yleisellä sektorilla? Olen ymmärtänyt,että yleiselle pääsisi vasta 1v yrityksen jälkeen, onko näin? Ehkä kaipaan jonkinlaista virstanpylvästä tähän yritykseen, että jos tuohon mennessä ei ole tärpännyt, niin "pääsen" tutkimuksiin jne jne... Eikä niin,että tätä vain jatkuu hamaan tulevaisuuteen samanlaisena pettymysten sarjana. ;(

Toivottavasti teillä muilla on iloisempia aiheita ja uutisia!  =)

Moi,

Lotte, paljon asiaa joten tulee viivoilla:
- yhdynnät: 2 kertaa päivässä yhdyntöjä on ehdottomasti liikaa! Siittiöt eivät pysty uusiutumaan niin nopeasti ja laatu huononee. Eli jos nyt ei tärpännyt, niin vähentäkää yritystä! Joka toinen päivä yhdyntöjä riittää hyvin ja on sopiva määrä. Eli kerran päivässäkin voi olla liikaa joillekin (riippuu kai siittiöiden laatutekijöistä, onko joka päivä vai joka toinen päivä parempi, mutta tässä vaiheessa sun ei tarvitse sitä miettiä koska et voi tietää kumpi on parempi ja luultavasti sillä ei ole niin paljoa väliä). Tärkeintä on, että otatte rennosti ja harrastatte silloin kun siltä tuntuu vaikkapa parin päivän välein tai miksei joka päiväkin. Mut ei mielellään kahta kertaa päivässä. Siittiöthän elää kyllä monta päivää, eli ei ne sieltä yhden yön aikana mihinkään kuole.
- foolihappo: ehdottomasti kannattaa syödä esim. multitabs raskaus ja imetys monivitamiineja, jotka sisältää sen 400 ug/l foolihappoa. Voi olla, että auttaa raskautumisessakin, mutta tärkeää on että niitä on syönyt ja syö siinä vaiheessa kun raskaus alkaa. Foolihappo on tärkeää raskauden alussa eli jo silloin kun et vielä tiedä oletko raskaana. Sitä saa toki kasviksistakin jos niitä syö tarpeeksi, mutta kun tulin raskaaksi niin neuvolasta sanottiin, että pitää heti alkaa syömään noita.
- päivämäärät: Kyllähän ne auttaa mielen tasapainottamisessa. Ennen kuin puoli vuotta on kulunut, niin sulla ei ole kertakaikkiaan mitään syytä murehtia! Eli koita antaa tälle asialle nyt ainakin se puoli vuotta aikaa. Kyllä mullekin noita ajatuksia tuli heti ja tietysti sitä voi olla tosi pettynyt kun menkat tulee, mutta kyllä se mieliala sitten aina kohenee taas uudestaan. Oikeestaan ei ole syytä murehtia ennen kuin vuosi on täynnä, mutta tietty sitä sitten jossain vaiheessa alkaa jo miettiä onko jossain jotain vikaa. Jos vuoden päästä ei ole tärpännyt, niin mielestäni silloin on ihan järkevää hakeutua kunnalliselle puolelle tutkimuksiin (sinne pääsee vasta kun vuosi on täynnä). Muista että vaikka kaikki olisi täysin kunnossa molemmilla, niin todennäköisyys että tärppää yhdellä kierrolla on vain 20% tai jotain. Eli vain noin joka viides kierto tärppää. Lisäksi, jos olet just lopettanut pillerit pitkään syötyäsi niitä, niin voi olla että menee muutamia kuukausia, ennen kuin ovulaatio alkaa tapahtumaan. Kyllä se siitä vielä onnistuu. Paljon tsemppiä ja pois turhat huolet!
- Ja lisäksi tietysti täytyy sanoa, että auttaa paljon jos on joku hyvä ystävä jonka kanssa puhua asiasta (silloin kun siitä haluaa puhua). Tää foorumi on tullut koko ajan vaan tärkeämmäksi mulle ja on kyllä auttanut. Ja siinä 8kk yrityksen jälkeen alkoi tuntua, että halusin puhua asiasta joillekin ystäville, halusin vaan, että jotkut tietää. Mulle oli tosi hyvä kun sain siitä puhuttua eikä ole kaduttanut että kerroin (tietysti kannattaa katsoa millaiselle ihmiselle avautuu).

Suhwi, tsemppiä viimeiselle viikolle. Se on kyllä aina sellasta jännittävää tai stressaavaakin aikaa. Toivottavasti iloista jännittävää odotusta.... :)

Kyllä mulla taas ne menkat tuli sieltä. Tänään kp5. Tais loppua jo. Tuntuu, että oli ehkä hieman vielä normaalia niukemmat :/ että ehkä limakalvot ei oo ihan täysin palautuneet vielä kaavinnasta. Mutta kyllä mä uskon että ne siitä palautuu. Nyt sitten olisi ehkä parempi jos tässä seuraavassa kierrossa ei tärppäisi, kun mulla on tulossa sellanen kaukomatka. Tiedän että stressaisin ja murehtisin siitä jos olisin sinne lähdössä just 7 raskausviikon tienoilla. Mut mut, ajattelin ottaa nyt rennommin eli en aio stressata siitä minä päivänä tarvii harrastaa sänkypuuhia yms mihin olen vajonnut välillä. Oon niin koukussa tähän yrittämiseen, että mitään taukokiertoa en taida pystyä pitämään. Eli katsotaan mitä tuleman pitää. Onhan se taas eräänlainen win-win-situation. Jätetään asia isompiin käsiin kuin omiini kun en mä kerran kumminkaan voi päättää milloin tuun raskaaksi.

Lotte: Elenna jo ehtikin aika kattavasti vastailla, mutta vastailen minäkin omasta puolestani. :) Vuotta voi varmaan pitää järkevänä aikana ennen kuin hakeutuu tutkimuksiin. Mä en jaksanut pysyä puolen vuoden yrityksen täytyttyä enää kovinkaan optimistisena, mutta sittenhän se jo tärppäsi siitä parin kuukauden päästä (vaikkei siitä vauvaa meille saatukaan). Vielä ei ole syytä huoleen, vaikka tiedän kyllä tunteen. Juuri suutuin siskolleni, jolla tärppäsi ekasta kierrosta, kun se selitti mulle silmät kirkkaina, että ei saa stressata yrittämisestä (vieläkin alkaa kiukuttaa kun ajattelen). Foolihappoa syön raskaus multivitan muodossa, juurikin elennan mainitsemista syistä. Toivotaan parasta kuitenkin, että tämä kierto tuottaisi teille toivotun tuloksen!

Suhwi: Jaksamista piinaviikkoon! :) Tulehan kertomaan kuinka kävi, tai jos tulee lupaavia oireita.

elenna: Rennompi yrittäminenkin tekee jo varmaan hyvää ja toivottavasti antaa tilaa ajatella muitakin asioita enemmän.

Mulla on alkanut tänään kuukautisia edeltävä tuhruvuoto ja odotan innolla kiertopäivä ykköstä. Olen nyt jotenkin intoa piukassa jatkamassa yritystä tauon jälkeen. :) Tässähän ei ole kunnolla varsinaisesti yritetty sitten kesäkuun. Toivottavasti en joudu pettymään vaan tärppäisi nyt vähän nopeammin. Kohta alkaa ensimmäinen yrityskierto jkm.

Wau, kiitos nopeista ja kattavista vastauksista! :D

Seksiä meillä harrastetaan muutenkin melkein jokapäivä ja muistan tuolta jostain lukeneeni, että kerta/pvä parantas laatua ja liikkuvuutta vaikka määrä väheniskin. Mutta ehkä se 2 kertaa meni jo liiottelun puolelle. ;D  Tosin se meni kyllä ihan ilottelun ja oman halun piikkiin, jotta ehkä toisaalta ihan ok siis niinkin.  :)  Aiemmissa kierroissa oli ks. viikolla kaikenlaista menoa ja meininkiä, joten pupuilut jäi hieman harvemmalle, joten meinattiin,että tähän kiertoon kokeillaan tehostaa se puoli täysillä. ;D  Mutta jospa ensikerralla vähän vähemmän...  ;)

Täytyypä tarkastaa tuo mistä foolihappoa saa. Jotenkin mielummin ensin kokeilisin sen lisäämistä ihan kasviksina yms. ja myöhemmin ihan purkista, jos tuntuu,että ruoka-aineista sitä on haastavaa saada tarpeeksi. Syön kyllä melkopaljon kasviksia ja marjoja, mutta kun on omat suosikit, niin voi olla,että ei tule riittävän laajakirjoisesti syötyä.

Tuo minua ihmetyttää: elenna, kirjoitit,että pillerit ehkäisevät ovulaation. Pillereitähän on kyllä erilaisia, mutta tarkoititko,että tavalliset ehkäisypillerit tekisivät noin? Itse olen ymmärtänyt, että ne eivät ehkäisi ovulaatiota vaan (eikös vuodon tuloonkin periaatteessa tarvita ovulaatio ja sen aiheuttamat hormonit?..) kemiallisesti estäisivät munasolua kiinnittymästä kohtuun. Olenko aivan hakoteillä vai johtuuko tietoerot erilaisista pillereistä?    Itseasiassa vilkaisin vielä netistä mitä siellä asiasta sanotaan ja siellä todettiin yhdistelmäpillereiden estävän munasolun irtoamisen, muuttavan kohdunkaulan "limaa" jotta siittiöt eivät pääsisi läpi ja paksuntavan kohdun limakalvoa, jotta hdelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään.  Eli tekevät näköjään vähän kaikkea. Tuo ovulaation estäminen oli itselleni uusi (ja ikävä) uutinen. Sekin vielä,että ovulaatiota ei välttämättä ole edes tapahtunut pariin kuukauteen.... =(  Toisaalta mahaa on kyllä kipristellyt oletetun ovulaation aikoihin, joten toivon,että munasolutkin olisivat ymmärtäneet irrota. :D  Kauheanpaljon asioita jotka eivät välttämättä toimi. Tieto lisää tuskaa!  :)

Luulen,että sen tietäminen voi auttaa ja rauhoittaa, että 1v päästä voi hakeutua hoitoon, jos raskaus ei ennen sitä ala. Voi "tähdätä" sinne vuoden päähän ja (toivottavasti) antaa tällävälillä vain ajan kulua ja asioiden tapahtua. Nyt kun "tavoite" on jokaisessa kuukaudessa tulee siitä aina jotenkin niin suuri asia ja pettymys vaikka kuinka yrittäisi olla asiaa ajattelematta. Mutta tämähän on sellainen asia, että jokaiselle sopii erilainen tyyli. =)

vatukka: Vaikka se onkin hino asia, niin olen pahoillani puolestasi,että siskosi raskautui niin helposti ja kehtasi vielä sanoa,että stressaamatta onnistuu.. Toivon heille kyllä pelkkää hyvää, mutta vierestä on kurja katsoa ja tuollaiset kommentit ovat todella ajattelemattomia. Tuli suorastaan pha mieli puolestasi. :(   Onneksi oma siskoni ja kaverini (joka raskautui vahingossa..) ovat ymmärtäneet jättää jopa liiat kannustuspuheet väliin, kun nekin alkavat herkästi ärsyttää. Ovat vain pyytäneet kertomaan kun onnistaa, jotta voivat olla "mukana" alusta asti.  :) Tuttavapiirissäni ei ole ketään joka olisi joutunut lasta "tekemällä tekemään". Joten ehkä siksi juttelen yrittämisestä mielummin täällä teidän kanssanne, kuin niiden kanssa jotka eivät ole pettymystä kuukausi kuukauden perään kokeneet.  Toivottavasti meillä kaikilla loppuisi kuitenkin jo pettymykset tähän positiivisia tuloksia rupeaisi putkahtelemaan!  =)

Tulipa kiireessä kirjoitettua paljon kirjoitusvirheitä, mutta toivottavasti ymmärrätte!  :D

Sieltähän se täti sitten taas eilen saapui ei toivotulle vierailulleen.  :(  Ei siis taas muuta kuin kohti yk 4:ä ja uusia pettymyksiä... Tai eihän sitä tiedä vaikka ensikuu toisikin tullessaan positiivisia tuulia. Toivottavasti teillä muilla tärppäisi kuitenkin pian. Olisi todella rohkaisevaa nähdä teidän siirtyvän odottajien puolelle. Pidän siis teille peukut pystyssä, jotta voitte näyttää positiivista "esimerkkiä"!  :D

Lotte, pahoittelut tuosta epätoivotusta vieraasta tädistä :( Toivottavasti se ei tän jälkeen tulisi sua enää tapaamaan pitkiin aikoihin. Joo no se on ehdottomasti parempi niinpäin, että tekee mieli useemmin sängyn puolelle. Kun siitä voi tulla helposti myös vähän pakkopullaa tässä yrityksen tiimellyksessä ja se onkin ikävämpää. Mutta teillä ei näyttäisi olevan sitä vaaraa :) Joo tarkotin nimenomaan sellasia normaaleita e-pillereitä...näin oon ymmärtänyt, että ovulaatio jää pois kun niitä syö. Mutta en ole tarkemmin perehtynyt asiaan. Varmaan se menee just noin mitä tietoa olitkin löytänyt netistä. Mullekin se tuli vähän yllätyksenä, että ovulaatio estyy niissä ja että niillä saattaa olla raskautumista hidastava vaikutus vielä niiden lopetuksen jälkeenkin. Mutta siis ei sitä hidastetta kaikille tuu. Jotkut tulee raskaaksi heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen. Olis kiva jos näistä pillerien haitoista olisi puhuttu vähän enemmän :/ Mulle tuli sellanen olo että kaikki muut on tiennyt paitsi mä.... :/ Mutta siis se on vaan väliaikainen ongelma jos sitä edes on. Joten ei huolta, kyllä se plussa sieltä ajallaan tulee! Eihän tää niin helppoa ole aina joka kuussa toivoa ja pettyä, mutta kyllä siitäkin selviää :)

vatukka, kivaa että nyt pääsette taas vaihteeksi yrittelemään :) Ainakin on kaikki mahdollisuudet auki nyt sitten taas... :)

Tänään on kp7. Lueskelin muuten, että ei tuo menkkojen määrä välttämättä mitenkään liity siihen onko limakalvot tarpeeksi paksut. Että turha siitäkään murehtia. Katsotaan mitä tuleman pitää. Kyllä se mieliala aina vaan kevenee heti kun vuoto loppuu, siitäkin huolimatta että olisin vähän toivonut pidempiä menkkoja :) Aika nopeestihan nää kierrot kyllä menee. Taas on viikko hurahtanut että hups!

Hyvää syksynjatkoa kaikille harmaista keleistä huolimatta. Kyllä se elämä kirkastuu taas :)

Lotte: Juu, mun siskossa on vähän sitä vikaa, että se ei ole aina kovin hienotunteinen. En mäkään sille toivo epäonnea lapsi (tai muissakaan) asioissa, mutta eipä se kyllä ymmärrä näistä pettymyksistä mitään. Täällä saa onneksi vertaistukea. :) Foolihappoa on muistaakseni ainakin parsakaalissa, paprikassa ja ruisleivässä, appelsiineissa taisi olla myös. Se on siitä erilainen vitamiini, että imeytyy paremmin synteettisessä muodossa, mutta eiköhän ravinnostakin voi saada foolihappoa ihan riittävästi. Pahoittelut tädistä ja onnea uuteen kiertoon! Onneksi on aina uusi kierto mihin suunnata ajatukset pettymyksen jälkeen.

elenna: Hyvä sitten, jos sinun ei tarvikaan olla niin huolissaan limakalvojen paksuudesta. Kai se kuulostaa ihan järkevältäkin, kun miettii miten eri naisilla voi olla niin keskenään erilaiset kuukautiset ja silti rakauden alkamiseen tarvitaan aina jonkinmoinen limakalvo. Mun kuukautiet on muuttuneet keskenmenon jälkeen ainakin kivuliaiksi ja vuotoa tulee aluksi melkoisesti. Kestosta en vielä pysty sanomaan.

Tänään siis kp 2, täti saapui tännekin eilen. Tuhruttelu jäi onneksi lyhyeksi, kun siitä olen ollut vähän huolissani. Kierto oli muuten normaali 29 päivää, positiivista sekin.

Kiitos taas tsemppaamisista! Vaikka edelleenkin harmittaa, niin suurin vitutus ja masennus onneksi katosivat, kun menkat alkoivat kunnolla. Voi siis taas syyttää hormooneja. ;)  Minullakin nyt menkat kestäneet kunnollisina sen "normaaliajan" eli n.5pv, kun aiemmissa kierroissa kunnollista vuotoa ei ollut kuin paripäivää. Kierto on myöskin pysynyt yllättävän säännöllisenä n.27-28pvä, eli jotain positiivistakin.
  Jos tästä kierrosta tärppäisi syntyisi lapsi heinäkuun lopulla. Nyt täytyykin sitten ruveta mihen kanssa pohtimaan pidetäänkö tämänkierron jälkeen taukoa, jos ei nappaa vaiko eikö. Minulla saattaisi olla harrastuksien parissa ehkä ihana mahdollisuus syys-lokakuussa, joten mahdollisen lasketunajan ajoittuminen sinne olisi kyllä taas ironista ja hankalaa. Toisaalta haulaisi pitää taukoa yli tuon ajankohdan pari kuukautta, mutta toisaalta ei missään nimessä haluaisi pitää yhtään taukoa. Vaikeaksi menee. Toisaalta lähellä laskettua aikaa ison mahan kanssa osallistuminen mihinkään ei välttämättä ole kovin kivaa, joten jos taukoa meinaa pitää saattaisi sitä joutua pitämään useamman kuukauden. Mikään ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta! ;D Täytyypä siis vaan toivoa, että nyt tärppäisi, jotta tuollaista päätöstä ei tarvitsisi tehdä.  :)

vatukka: meillähän onkin näköjään kierrot todella lähellä toisiaan. En huomannut tuota aiemmin. :)

elenna: minä pohdin myös tuota vähäistä vuotoa--> liian vähän limakalvoa johon munasolu voisi tarttua?.. Mutta hyvä,että se selvisikin nyt, kun olit löytänyt tuon teksin,että sillä ei ole merkitystä. Yksi murhe siis vähemmän.  =)

vatukka, tsemppiä siis tälle kierrolle! Toivottavasti täti on jo keräilemässä kamppeitaan sun luota... Mulla jäi tosiaan siihen 4 päivään. En nyt ajatellut siitä huolta kantaa, mutta jos se pitenee normaaliin mittaan niin kyllä se tietysti varmaan siltikin hyvä merkki olisi...

Lotte, teidän pitää varmaan miettiä mitä haluatte tehdä... Itse oon tullut siihen tulokseen, että en pidä enää mitään taukoja. Ei sitä kuitenkaan pysty itse määräämään milloin lapsi tulee, joten se saa tulla silloin kun haluaa. Tietysti pitää miettiä, olisiko lapsi tervetullut vaiko eikö. Jos ei ole, niin sitten kannattaa asiaa lykätä... Se on myös helpottanut mua tässä yrityksen varrella, kun on ollut "muutakin elämää". Kun menkat on tullut, niin on ollut se lohdutus, että "no ainakin sain taas lisäaikaa harrastuksille ennen isoa elämänmuutosta". Mieluummin olisin silti ottanut raskauden noina kertoina.... ehkä ymmärrät mitä ajan takaa tässä.... :) Kyllä se varmaan kuitenkin on hyvä merkki, jos sinun kuukautiset ovat nyt normalisoituneet (vaikkei siitä ihan suoraan voiskaan päätellä).

Täällä mennään jo kp12 kohdalla. Toissayönä oli jotain pelottavia mahakipuja, ja myös eilen... särkylääkkeillä helpottivat kyllä. Ehdin vaan jo huolestua, että onko nyt taas joku pielessä... :/ ja tuli valvottua yöllä. Mut tänään on ollut jo parempi olo, että ehkä se oli joku ohimenevä häiriö. Tai jotain. En usko että oviskaan on ihan vielä tulossa. Enkä tosiaan taida edes ruveta testaileen sitä pahemmin... meillähän oli tää tjot-kierto nyt. Tosin sit kun ovispäivä tulee niin luullakseni kyllä huomaan sen mahapuristeluista. Olisi varmaan parempi jos ei tärppää, mutta jos ihan tosiaan just nyt olisi tullakseen niin tervetuloa vaan ;) Kyllä siitä sit jotenkin selvitään.

Heissan, täällä oletettavasti ollaan raskaana! Tai siis ei oletettavasti kun testin tein ja kaksi viivaa putkahti näytölle... :) mut ei uskalla vielä hirveesti innostua eikä sukulaisille huudella... Mut joka tapauksessa...Olo on ihan...ihan...omituinen. :) Ei oikein vielä usko todeks, pittää tehä se toinenki testi vaikka huomenna nii jos sen sitten uskois todeks.. :)

Suhwille: Isot Onnittelut plussasta!!

Omaa: Meillä täti tuli tällä kertaa ihan päivälleen ajallaan, mutta viipyi yllätävän vähän aikaa. Mulla normaalisti vuoto kestää sen viis päivää, mut tällä kertaa vain kolme. Aivan ihmeellisiä muutoksia nyt näissä, ensin kierto lyhenee yht äkkiä 22 päivään ja seuraavassa kuussa se on normaali 28 päivää, mut vuoto ei kestäkään ku kolme päivää. Ikinä ollu tällasia muutoksia ja tää ei kuitenkaan johdu mistään pillereiden lopettamisesta tms. ku en ole niitä syöny enää 1½ vuoteen. Noh uuteen yritykseen sitten vaan, ei se muu auta, se lähtee sit jo 6 yk...*huokaus*...

Eipä mulla muuta, tsemppiä meille kaikille muille yritykseen!!

P_K Kiitos onnitteluista. :) Pahoittelut tätin vierailusta.. :( Kyl mullaki meinas välillä jo usko loppua ku aina vaan alko vuoto vaikka kuinka toivo, että ois salamatkustaja kyydissä. Täytyy vaan sitkeesti yrittää ja luottaa siihen, että se vielä tärppää. :) Tsemppiä kovasti uuteen yritykseen! :) Plussatuulia kovasti sinne suuntaan! :)

Takaisin