Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laskettuaika on 15.7 :) Mä kirjoittelen tuolla heinäkuisissa enemmän, mutta josko tännekkin palstalle saisi säpinää niin tottahan tännekkin kirjoittelen :)

Hhooo, täältäkin foorumilta löytyi tällainen! emoticon

Jos alkais tätäkin seurailemaan. Täällä huhuilee 24 vuotias naikkonen ja mies on 28.
Tällä hetkellä syön e-pillereitä, vielä kuukauden laatta olis. Ihan lääkärin määräyksestä, kun on iso leikkaus takana, keskenmenon vuoksi.. Kiertopäivät on mun tietääkseni jotain 28/30..

Elieli, tossa heinäkuussa sais alkaa tallentamaan ihan tosissaan. emoticon

Mitäs naikkosille kuuluupi?

Sama teksti on luettavissa toiselta sivulta, mutt mitä sitä muuttamaa, ku tältä minusta just tuntuu.

On se metka juttu, että ku on bongannut oviksen, ni sen jälkee käy taas kurkkimassa tätä palstaa useammin - vaikkei sitä positiivista raskaustulosta näiltä sivuilta löydä emoticon Pytyllä istuskellessani, ei ole vielä miniferraria näkynyt, vaik jo pitäis, jos on tullakseen. Kauheasti tekis mieli ajatella, että nyt tärppäsi - mutta silti yrittää ajatella ferrarin saapumista, jottei pettyis suuresti. Kauhian ristiriitainen fiilis päässä - jakomielitautinen olo emoticon  Menkat tulee, no eipäs, no tulloopa, eikä, joopa.... Ottaa itestää sitte selvää. En testaa ennenku joskus!

Emby^, tervetuloa tänneki palstailemaan emoticon  Otan osaa tuohon keskenmenoon, taisi olla aika rankka kokemus kun leikkauskin piti tehdä! Toivottavasti kaikki menee hyvin ensi kerralla.

örkki, tiedän tunteen! Sitten yrittää olla miettimättä ja ressaamatta... Mahdotonta. Mulla on vielä paha tapa oviksen jälkeen huomioida kehoni jokainen pikku signaali ja kääntää ne raskausoireiksi... Tähän asti eivät ainakaan niitä ole olleet. Mutta tuliko täti kylään?

ON: Ovista odotellessa, pitäis tässä parin päivän sisällä olla. Viimeinen liuska Teroluteja alkaa huomenna.

Mulle kävi vaan tosi huonosti. Haettiin melkeen viikko sitten meille koira, 6kk:n ikäinen täysikokoisen saksanpaimenen kokoinen sekarotuinen. Ei ollutkaan niin kiltti kuin väitettiin, näykki aina kun sitä yritti kouluttaa ja kun sen alisti niin se aina alkoi purra. Toissapäivänä se puri mua niin pahasti että vasempaan käteen tuli ainakin 12 reikää ja monta mustelmaa, ja oikeaan käteen mustelmia. Käytiin päivystyksessä miehen kanssa ja mulle laitettiin jäykkäkouristus ja annettiin 7päivän antibioottikuuri. Normaalisti siis riittää koiran puremaan 5päivän kuuri, mutta kun nuita reikiä oli niin monta... Koira lopetettiin samana iltana.. Että ressiä riittää!

Onneksi päästään 15. päivä muuttamaan meidän uuteen taloon. Aiemmin kerroin siitä "ihanasta" rintamamiestalosta, no, se olikin ihan homeessa ja umpilaho. Taas asutaan anoppilassa, mutta onneksi löydettiin tuo talo ja ostettiin se. Kohta päästäänkin ihan omaan taloon. Ehkä sitten vähenee tämä ressi ja voi olla ehkä mahdollistakin tulla raskaaksi emoticon Mutta tosiaan epäilen tässä kierrossa raskautumista kun on nuo antibiootit ja ressi. Että sellasta.

Untamoinen, huui O.o olipas siinä koiralla temperamenttia ja omaa tahtoa kerrakseen!! Tosi inhottavia ja surullisia juttuja tollaset : / noh, ehkä sen on paree olla nyt..
Ja olijuu rankka juttu toi.. Mut, elämä jatkuu..
Ette sentään ehtiny tekee kauppakirjoja rintamamiestalosta? Vitsi, kun löytäis ittekki OMAN talon.. : / Noh, ehkä se osuu kohdalle sitten, ko lakkaa ettimästä : )

Emby^, ei tosiaan tehty kauppakirjoja kun se rintamamiestalo oli vain vuokralla. Silti siitä jäi huonot seuraukset kun kaikki tavarat haisee ja kerettiin molemmat tulla homeelle yliherkiksi... Onneksi tosiaan löyty jotain parempaa tilalle emoticon 

Hienoa, kun jaksat kattoa tulevaisuuteen tuollaisen kokemuksen jälkeen! Tsemppiä ja plussia sitten heinäkuulle ++++++

Ensinnäkin kiitos Nymeria valtavasti tästä ketjusta.

Miekin ilmoittaudun tänne porukkaan mahtavaan. Tosin voipi olla että tuun saamaan vähän vähemmän mahtavaa palautetta mm. iästäni, mutta tosiaan tiedän kyllä mitä oon tekemässä. Ja täysin valmis. + PCO-kärsivä, joten mielestäni on hyvä aloittaa yritys aikaisin. :)
Eli molemmat ollaan täysi-ikäisyyden kynnyksellä hoipertelevia miehekkeen kanssa. Ollaan asiaa mietitty tarkkaan ja tultu siihen tulokseen että tän mun sairauden takia aloitus pitää aloittaa nyt eikä uraputken jälkeen. Mulle myös lapset ollut aina se elämän suola ja silloin kun muut lähti kaupungille juhlimaan, mä tarjouduin naapuriin lapsenlikaksi. :"D
Yritys alkaa ensimmäistä kertaa juurikin NYT ja hirvee jännäys on että tärppääkö heti vai meneekö meillä monen kierron yrittelyksi...

Toivotan teille onnellisia ja pikaisia plussauksia! 

Tervetuloa joukkoon, Hile! Ei mekään olla kuin kohta 21-vuotiaita, ja samaa ajateltiin, että kannattaa antaa vauvalle mahdollisuus tulla aikaisin jos on tullakseen, ettei mene siihen että ollaan keski-ikäisiä ja yritetään vuositolkulla onnistumatta. Ymmärrän sun tilanteen, kun sulla on tuo PCO:kin. Tärkeintä nuorilla äideillä on varmastikin se että on resurssit ja tahto hoitaa vauvaa ja ymmärtää, kuinka paljon se vaatii ja pitää olla varma ettei myöhemmin ala kaduttamaan.

Kaikille mukavaa ja yltiöLÄMMINTÄ kesää ja lempeitä plussatuulia!! +++++++++

Kiitos Untamoinen.

Oon ajatellut tässä rahatilannetta, kun mulle siitä jatkuvasti perheessä jaksetaan huomauttaa... Mutta minun ymmärtääkseni lapsi ei piittaa kodin neliömääristä, autoista tai muusta omaisuudesta. Hän olisi luultavasti onnellisempi pienessä kaksiossa kuin suuressa kivilinnassa. Vai mitä mieltä muut olette?

Kai sitä tännekkin uskaltaa raapustella, eka kertahan tässä on mullakin äitiyden polulla.. =)

Oon lueskellu paljon näitä kuumeilijoiden keskusteluja ja hitto vie, pahalle tuntuu miten vaikeeta se lapsen saaminen voi ollakaan! Ite kuulun tähän "vahinko"ryhmään, vaikkei se vahinko koskaan ole. Mutta HYVIN paljon toivon kaikille yrittäjille onnea!!! Ja tsemppiä.

Pitkään on itsellä vaivannut kuume ennen tätä raskautta, mutta koskaan en ole ajatellut vakavasti että voisin yrittää edes raskautua.. Yläasteen jälkeen lääkäri mainitsi että on endon poikasta havaittavissa, ja siitäkös sitten paniikin sain että entä jos en lapsia koskaan saa..

Mutta nyt on käynyt näin ja aivan SUPERonnellinen olen! Vaikkakin raskaus on tuonut ainakin näillä loppumetreillä niin paljon vaivaa ettei järkee.. Lapsesta ei oo tarvinnu koskaan olla huolissaan, kasvaa aivan normaalisti ja asiat on hyvin masussa, mutta mulla on sit esim. lääkkeitäkin vaikka muille jakaa. Jos olisin tiennyt ihan kaiken mitä raskaus voi tullessaan tuoda, olisin odottanut vielä hetken ennen yrittämistä. Mutta näillä mennään ja synnytystä odotellaan jo kovasti vaikka se vähän jännittääkin.

Tsemppiä kaikille yrittäjille NÄÄÄIN paljon!!

Hihihihi :)
Täällä on käyty jälkitarkastuksessa, ja pelkkää vihreetä valoa näytettiin!! \o/ :) Loistavaaa!! Saa alkaa tallettamaan heti viikonlopun jälkeen, ko alkaa menkat :) Hihi <3

jossunen, onnea onnea <3 ^.^

Hile, olet täysin oikeassa tuossa, että asunnon neliömäärät eivät merkkaa mitään. Mitä pienempi asunto, sitä lähempänähän äiti ja isä aina ovat kotona ollessaan :) Tarkoitin sillä elättämisellä vain sitä, että on rahaa ruokaan, tarvikkeisiin, vaatteisiin yms. mutta kyllähän nykyaikana yhtä laadukkaita tuotteita saa käytettyinä ja varmasti sukulaisilta. Ruoka on vain hyvin kallista :/

jossunen, tervetuloa ja onnittelut hyvin menneestä raskaudesta! :) Sulla on h-hetki jo aivan käsillä. Ole vain onnellinen, kun sulla on tärpännyt heti ja helposti. Meillä yritystä alkaa olla vuosi takana, eikä mitään tapahdu. Silti vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D Tsemppiä hirveästi synnytykseen ja sen odotteluun!

Emby^, mikäs on tilanne siellä päin? :)

Täällä täti kylässä, kierto oli taas hurjat 23 päivää, elikkäs överiksi menee. Lääkärille aika elokuussa, sitä odotellessa.

Untamoinen, menkkojen pitäis alkaa ensviikolla.. Kahtellaan siis sitä sitte.. : )

Mulla oli tossa torstaina kovat vatsakivut, heräsin niihin. Ne oli ihan samanlaisia, mitä oli viikko ennen ko jouduin siihen leikkaukseen.. Nooh, veriarvoissa ei ainakaan ollu mitään hälyttävää.. Huomenna pitäis muistaa viedä pissanäyte niille, otetaan raskaustesti siis.. Suljetaan se pois.. O.o Muuut, enpä jaksa uskoa.. yhdet menkat ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, nini..

Mitäs untamoinen lääkärillä? Joku gyne tarkistusko?

Emby^, toivottavasti ei mitään vakavaa ole ne vatsakivut tällä kertaa! Luinkin tuolta raskaaksi 2011-ketjusta että tuli negana takasin se raskaustesti. Halaukset, vaikka osasitkin vissiin sitä odottaa... Mitä ne lääkärit nyt aikoo tehdä, jos veriarvoissa ei ollut mitään?

Joo, gynelle meen sitten. Tämä sama gyne määräsi mulle terolutit keväällä, kierron tasaamiseksi. Katsotaan nyt sitten sen kanssa, että kun kierrot on jo liian lyhyitä, 23-24 päivää, ja ovulaatiota ei tule, että mitä tehdään. Aika mahdotonta tulla raskaaksi tällaisilla kierroilla :D Saattaapi olla että pistää terot+clomit yhdistelmän, mutta tiiän, miltä mun miehen naama näyttää, jos clomeja alan käyttää, kun kerran menin sille sanomaan, että clomit nostaa monikkoraskauksien riskiä :D

kp 6/23-46
yk11

Untamoinen, en mä usko, et lääkärit tekee oikeestaan mitään.. :o Ne sano, et olisko kiinnike kipuja, kun on iso leikkashaava, nini.. Luulen, et uus raskaus hoitais aika paljon.. Noh, kaikki toivottavasti aikanaa..

Nii sulla on noin lyhyet kierrot?! O.o : ( Onpas pyllystä.. Toivottavasti löytävät jonkun apukeinon!

Joo, en ole vieläkään raskaana. Mutta ei kai tässä sitte muukaan auta ku odottaa ja olla ajattelematta. Tämä oli pikapäivitys.

Heippa, kirjoittelenpa nyt vielä tähänkin ketjuun, vaikka kovin hiljaiselta näyttää...

Mutta siis ekaa ollaan yritetty kesäkuusta asti, ja näitä foorumeitakin on tullut lueskeltua. Vertaistuki ei olisi pahitteeksi, joten rekisteröidyin nyt sitten tänne. :) Ollaan oltu naimisissa pari vuotta, itse olen 29 ja mies 28-vuotias.

Hei Elena, mukava kun kirjoitit. Olen myös katsellut, että tämä olisi mukava palsta. Aika iso asia on tulla äidiksi ensi kertaa...varmaan sitä ei voi etukäteen käsittääkään :)

Me ollaan yritetty nyt elokuun alusta alkaen, ja tänään käynnistyi yk4. Jotenkin toi tarve tulla raskaaksi hyppäsi pilviin heti ensimmäisen kierron jälkeen, kun huomasi että ei ollutkaan tärpännyt... Enää ei tule mieleenkään peräytyminen ;) vaikka toki epävarma olo onkin tuosta äidiksi tulemisesta. Mutta sitä mä kai sitten haluan kuitenkin ja kovasti. Mä oon myös 29. Mies 33. Naimisissa ollaan oltu 8v. Eiköhän tässä vielä ehdi, vaikka ei heti tärppäisikään... toivottavasti ei nyt tarvisi kauhean pitkiksi ajoiksi jäädä yrittämään kuitenkaan.

Mitkäs fiilikset sulla on?

Huomenta elenna! Meillähän on näköjään melkein sama nimimerkki, hups. :D

Mulla on kanssa aika epävarma olo äidiksi tulemisesta. Vaikka olen varma, että haluan lapsen, välillä koko ajatus ja nämä vauvantekohommat alkaa ahdistaa. Mua pelottaa se, etten tulekaan raskaaksi, tai jos tulen, saan keskenmenon, jos en saa, synnytyksestä tulee vaikea tai ainakin siitä vauvasta ja sekoan, koska se ei anna mun nukkua :D Lisäksi jännittää se, miten raskaus ja äitiys vaikuttaa parisuhteeseen, ystävyyssuhteisiin (ystäväni ovat lapsettomia) jne...

Mutta kaikesta huolimatta jokainen negatiivinen testi on hirvittävä pettymys ja menkkojen alkaminen tosi masentavaa. Onneksi on nämä vauvapalstat, tietää ainakin ettei ole yksin sekoilemassa näiden juttujen kanssa :D

Takaisin