Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta kaikille,

olen jo jonkin aikaa seurannut tätä palstaa, en vain ole vielä saanut kirjoitetuksi. Ensimmäistä siis yritetään ja nyt on yk2. Minulla on ollut hermoja raastava kk, kun minun kiertoni tekee elämästä mielenkiintoisen.... :) Minulla on normaalisti ollut 30 - 33 päivän kierto, mutta nyt jostain syystä, minulla on erittäin pitkä kierto meneillään. Olen jo pari viikkoa tikutellut ovista, ja mitään ei ole löytynyt....Olin jo valmis siihen, ettei ovista tule.

Eilen sitten viiden aikaan illalla sain clear blue - testin hymynaaman, ette kuulkaas usko kuinka helpottavaa....Onneksi pääsimme "hyödyntämään tilanteen", joten nyt eletään jänniä päiviä..... :)

Mutta hyvät naiset, osaatteko vastata seuraavaan? Olin siis eilen aamulla klo 06 tehnyt ovistestin, joka oli negatiivinen, sitten töiden jälkeen klo 17 tuli positiivinen. Taas tänään aamulla klo 07, kun huvikseen testasin vielä, niin oli taas negatiivinen. Onko siis mahdollista että LH arvot nousevat alle 24 tunnin ajaksi ennen ovulaatiota? Testissä lukee, että ovulaatio tapahtuu noin 24 - 36 tunnin päästä LH noususta. Itse koko tämä tilanne on suht uusi, joten en ole osannut tarkkailla että miten kehoni reagoi oviksen kanssa....

Iloista tiistaita kaikille :)

niin ja vielä lisäyksenä, en siis normaalisti ole ovista tikuttanut kun kerran päivässä, mutta eilen tuntui siltä, että nyt se kyllä on tulollaan, ja siksi testasin kaksi kertaa. Onneksi.

Terve taas

Sain juuri aika vahvan viivan ovistestiin, täytynee appiukon (!) vierailun jälkeen hyödyntää tilanne. Toivottavasti se ei ole yöksi jäämässä. Enteileeköhän se sitä, että täti ei puolestaan sitten tässä kuussa tulekaan .

Saahan Elena sitä toki kysyä ja erityinen syy löytyy. Ikä. 35 tuli lasiin tässä syksyllä, jolloin ei kuulemma enää kannata jäädä hirmuisesti ihmettelemään, vaan 6 yrityskerran jälkeen heti tsekkaukseen.

Tervetuloa mietintämyssy ensiäitien kuumeilulinjalle. Voisikohan tuossa aamutestien negatiivisessa tuloksessa olla syynä se, että hCG on koholla päivällä ja testi suositellaan tekemään klo 10 - 20. Itse olen huomannut, että myös juomisella on merkitystä, eli kannattaa olla juomatta ja käymättä vessassa 2 tuntia ennen testausta, niin pitoisuus on vähän korkeampi (jos on ollakseen).

Maddela, kiitos vastauksesta! Hyvä, jos pääsette jo noin aikaisin tutkimuksiin, vaikka sullahan on ensi vuoteen mennessä jo toivottavasti pikku matkustaja kyydissä. ;)

Tervetuloa Mietintämyssy! En ole mikään ovistestien asiantuntija, mutta sen sijaan olen lukenut aiheesta lukemattomia nettikeskusteluja ja perustankin nyt seuraavan lausuntoni niihin. :D Eli LH-huippu voi joillain kestää kuulemma vain joitain tunteja, jolloin se saattaa jäädä kokonaan näkymättä testissä, ellei sitten testaa esim. aamulla ja illalla. Jos olet saanut siihen testiin kaksi yhtä vahvaa viivaa, testi on silloin tunnistanut LH-hormonin.

Mulla on joskus käynyt niin, että testiviiva on vahvistunut päivä päivältä, mutta ei yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Sitten se on alkanutkin haalistua olemattomiin. Ja ovulaatio olikin vasta n. viikko sen jälkeen, kun viiva oli alkanut haalistua (tuolloin en tosin enää testannut, tunnistin sen muista merkeistä). En tiedä, miksi se viiva välillä vahvistuu ja välillä haalistuu, vaikkei ovulaatio olisi lähelläkään. Varmaan vaan piruuttaan! :)

Edit. Varmaan myös tuo Maddelan teoria pitänee paikkaansa, yleensä kai suositellaan, että ovistesti tehtäisi aamupäivällä ennemmin kuin aamulla.

Kiitos Maddela ja Elena ! Ihanaa kun pääsee näistä asioista puhumaan henkilöiden kanssa ketkä ovat samassa tilanteessa !

Me olemme mieheni kanssa päättäneet että emme vielä puhu muille meidän raskautumissuunnitelmista, joten ei ole muita kuin mieheni kenen kanssa voin näitä asioista puhua. Onneksi se on ollut hurjan ihana, vaikka olen varmasti jauhanut näistä jutuista liikaa....

Minulla oli käytössä clear bluen ovistesti, ja se on elektroninen testi, mihin ei tule viivoja, vaan joko hymynaama tai sitten pelkkä 0. tuo ovistesti on "sikahintainen", mutta ostin niitä tällä kerralla, kun viime kierrossa tikutin jollain liuskoilla mihin tulee viivat, mutta jotenkin en vahvaa toista viivaa saanut ollenkaan, joten pelkäsin että en osaa sitä oikealla tavalla tulkita. Siksi ostin tuota clear blue:ta ja nyt siis tuli eilen se hymynaama :) Testiä ei siis voinut mielestäni väärin tulkita.Ohjeissa ei kylläkään missään sanottu että olisi paras testata päivällä, siinä lukee että sen voi tehdä mihin aikaan tahansa, kunhan ei käy vessassa neljään tuntiin ennen testaamista.

Noh, joka tapauksessa - hyvmynaama tuli - se onneksi päästiin hyödyntämään ja tänään minulla on ollut vatsa hurjan turvonnut ja vatsassa on sellaisia kummallisia "nipistelyjä" ja muutenkin hassu ja väsynyt olo, ja auttamattomasti mielikuvitus lähtee laukkaamaan... 

Mielenkiintoista, että tähän ikään saakka (olen 32 vuotias) ei tällaisia asioita ole tullut aiemmin mietittyä. Olemme mieheni kanssa olleet jo pitkään yhdessä, ja pitkään on tullut pillereitä syötyä. Ehkä näitä ovisnipistelyitä ei minulla tullut silloin kun söin pillereitä, koska nämä tunnot mitä minulla on tänään ollut koko päivän, ovat täysin "jotain uutta". Onko muuten normaalia että vatsa ja rinnat turpoaa kovasti oviksen aikaan? Käykö teillä niin?

Nyt ei sitten vissiin auta muu kuin odotella, että pääsee itsenäisyyspäivän aikoihin katsomaan että onnistuiko tällä kerralla vai ei... :) Täytyy vaan yrittää pitää hermot kurissa, ettei liikaa mietiskelisi näitä tuntemuksiaan, koska minulla on taipumus miettiä turhan paljon, kun tästä asiasta on kyse ;

Tervetuloa mietintämyssylle! Komppaan Maddelaa ja Elenaa tossa tikutteluasiassa. Eli aamulla tulos ei välttämättä ole yhtä vahva kuin illalla. Silti saattaa käydä niin, että LH-huippu menee ohi huomaamatta, jos vain kerran päivässä tikuttelee (ainakin David-ovistestit kertoivat näin itsestään). Kun kokeilin noita, niin testasin kiinnostavimpina päivinä 2 kertaa, ja sain yhden viivan aamullakin, tosin se ei ollut ekasta pissasta kuitenkaan, silti ennen klo 10:tä. Eipä tärpännyt kumminkaan ;)

Ja sellainen lisäys vielä, että loppukierrossa noi ovistestit ilmeisesti saattaa näyttää mitä sattuu eli myös plussia. Eli niitä ei pitäis käyttää enää oviksen jälkeen. Mut voihan se ovis aina mennä huomaamatta ohi. Kuinka pitkä kierto sulla mietintämyssy sit on meneillään?

Elena, mä oon ajatellut, että testaan perjantai-aamuna, jos ei siihen mennessä menkkoja näkyis. Mulla on nyt kp27/26-28, eli menkat on odotettavissa huomenna tai torstaina kaikista luultavimmin (tätä päivää en pitäny niin luultavana, kun sit ois ollut 2 peräkkäistä 26 päivän kiertoa..). Kun mulla ei kerran mitään oireitakaan oo (tai sit saa oikeesti kuvitella), niin aattelin ottaa nuo menkat mieluummin kuin negan. Menkat on siinä mielessä kivempi pettymyksen muoto, että se on sitten samalla myös kp1, eli ei tarvi enää odotella niin kauan uutta yritystä. Saattaisin mä tietysti lipsahtaa testaamaan jo to-aamunakin...tai to-iltana, jos ei menkkoja näy. Ennalta päätetty testauspäivä on siinä mielessä huono, että edeltävänä yönä ei saa jännitykseltä nukuttua, ja sitten jos tuleekin nega, niin sitä saattaa olla vähän hajalla ;) Nimimerkillä kauhea pettymys kp1/yk2.

Mutta mun mielestä kannattaa testailla silloin, kuin se itsestä tuntuu helpoimmalta. Eipä nuo halpistestit juuri mitään maksa, eli ei se rahasta oo kiinni. Kierrossa nro 2 testasin vähän aikaisemmin, kun tuli mukamas selviä oireita. Silloin tuntui hyvältä testata ja saada jäitä hattuun, ennenkuin ehti enempää alkaa toiveet kohoamaan. Mut sen mä oon kyllä päättänyt, että en testaa sellaisilla erittäin herkillä testeillä, ainakaan ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Juurikin siksi, että en halua tietää noista alkuvaiheen keskenmenoista. Mä ostin niitä Davidin 25-testejä, eli ei niin herkkiä. Niissä on ainakin se hyvä puoli, et 2 negaani olivat kyllä niin puhtaita ja valkoisia, ettei tarvinut tirkistellä mitään viivanpaikkoja. Ja on mulla yks digitesti, mut säästän sitä "varmistustestiksi", mistä saa sitten ottaa raskaana-tekstistä kuvan ja kaikki :)

Tästä tuli nyt aika pitkä selostus, mut älkää toki lukeko jos ette jaksa :) Onnea kaikille meneillään olevaan kiertoon! Mä tuun ilmoittamaan itsestäni kanssa...

Ohops, mietintämyssy ehditkin jo tuohon väliin. :)

No lisäänpä vielä, että mäkin lopetin pillerit elokuun alussa. Ovista ei kuulemma tapahdu, kun syö pillereitä. Ja siksi ne ovistuntemuksetkin on uusi juttu, samoin varmaan jotkut muutkin oireet, mitä tulee esim. ennen kuukautisia. Mulla tosiaan tuli kahdessa ekassa kierrossa kaikenlaisia "raskausoireita", joko kuvittelin ne, tai sit ne johtuivat jotenkin pillerien jälkivaikutuksista. Esim lievää kuvottavaa oloa, joka helpottui syömällä! Ja jotain muitakin. Eli ei kannata olla ihan varma raskaudesta, vaikka oireita oliskin.

Mulla ovisoireet on, että lähinnä vaan haluttaa enemmän ja sänkypuuhat tuntuu miellyttävämmiltä. Ja ehkä haisen vähän vahvemmin :O PMS-oireistani en edelleenkään oikein tiedä... Muiden kertomana oon kyllä kuullut ovisoireina jotain tuntemuksia rinnoissa, yms.

Mut ovisoireet ja PMS-oireet ja raskausoireet on yksilöllisiä, joten ei auta muu kuin ihmetellä tässä alussa, ja opetella tuntemaan omia oireitaan. Siitä se sitten helpottuu! :) Mutta onnea sinulle mietintämyssy tälle kierrokselle :)

Moikka Elenna ja kiitos !

Minulla on yleensä kierto vaihdellut kuukaudesta kuukauteen, eli ei ole ikinä tullut säännöllisesti x päivää..... Viime kierto oli 39 päivää ja uskon että sellainen megakierto on taas nyt meneillään.

Eli eilen oli kp 24 ja eilen siis oviksen bongasin. Vaikuttaa siis että taas on pitkä kierto meneillään...

Vatsassa tosiaan tuntuu niin kummalliselta ja muutenkin kummallinen olo, että kaipa se oviksesta johtuu :)

Sinulla Elenna taitaa olla todella jännät päivät meneillään, eipä kai kaikki koe oireita ennen plussaa - joten plussatuulia sinnepäin toivottaen !!!!

Kiitoksia puhalluksista kaikki :)

Huh uh, kyllä tässä meinaa aina välillä pyrkiä mieleen, että jospa sittenkin. Vielä kun nyt juuri ilmestyi sellaisia tuntemuksia mahaan, mitkä tuntui uusilta eli ennenkokemattomilta. Sellasia vähän niinkuin vihlaisuja ehkä. Ei kovia mutta selkeitä kuitenkin. En tiiä onko ne liian korkeella. Eikös kohtu oo ihan alhaalla. Nää oli navan kohdalla tai ehkä alempanakin. Vaikea sanoa... Pah. Voiko joka kuukausi olla eri PMS-oireet? Ei kai nyt sentään....

Ja no, kyllä mä aamulla kuvittelin, että leipä oli aika mautonta. Ja muutama yö on ollut ehkä vähän sekavia eli ehkä olen nukkunut sikeämmin. No, noi nyt voi johtua mistä vaan. On tämä tämmöistä vaan.... Käyköön nyt miten käyneekin sitten.....

Nonni, ei siellä ketään ollut tälläkään kertaa. Eli menkat tuli tänä aamuna. Olin jo kaivanut testinkin esille, mutta sitä ei sitten tarvittu. Onneksi tässä on jo vähän joulunodotusfiiliksiä ilmassa, niin ei tarvi ihan masentua. Viidennelle kierrokselle siis. Eihän se vielä niin iso luku ole...kai.

Pahoittelut menkoista elenna. :( Ei se viides kerta vielä ole paljon (vaikka se toki tuntuu siltä)!

Mietintämyssy, mulla on ovisoireina ollut viime aikoina nännien arkuus, ja välillä saattaa alavatsa turvota. Alavatsan nipistely saattaa alkaa jo pian kk jälkeen ja kestää useamman viikon. Myös seksihalut kasvaa oviksen aikoihin. Oviksen jälkeenkin usein on jotain alavatsatuntemuksia, jotka tietysti mielelläni tulkitsen aina raskausoireiksi, vaikka tähän mennessä ne ovat olleet aina jotain muuta.

Luin äskettäin joltain netin lääkäripalstalta, että ovulaation jälkeen keltarauhanen voi aiheuttaa raskausoireiden kaltaisia tuntemuksia (PMS-oireita ilmeisesti), mm. turvotusta, väsymystä ja jopa pahoinvointia! Olen siis kärsinyt jo vuosia PMS-oireista, etenkin psyykkisistä, mutta ennen raskautumisyrityksiä en ole havainnut esim. mitään kuvotusta. Ehkä sitä nyt vaan on sitten tarkempi ja huomaa joka ikisen vähänkin raskauteen etäisestikin viittaavan tuntemuksen ja oma mieli tekee siitä heti hirveän numeron..

Toivottavasti tärppää tässä kierrossa Mietintämyssyllä ja Maddelalla! Me ryhdytään sitten elennan kanssa kyttäämään seuraavaa ovista, piiiiiiiitkiä viikkoja taas edessä. Huoh.

Olen omalla kohdallani miettinyt stressin vaikutusta raskautumiseen. Opiskelen parhaillaan, ja yleensä syksyt on erityisen rankkoja, kun samalla pitäisi vielä käydä töissäkin. Ja stressihän on tunnetusti yksi parhaista ehkäisykeinoista! En vaan keksi, millä sitä saisi lievitettyä. Liikuntaa pyrin harrastamaan 3-4 kertaa viikossa, se kyllä auttaa ainakin hetkeksi. Pakko tähän loppuun vielä mainostaa astangajoogaa; aloitin sen juuri, ja voin kertoa, että harvasta asiasta tulee niin hyvä olo kuin siitä, suosittelen! :) Toivottavasti sillä on joku maaginen vaikutus hedelmöittymiseen.

Voi hitsi, elenna, mä niin tiedän ton tunteen :\ Kauhee odottaminen seuraavaan kertaan.

Sekoilin tuolla edellisessä viestissä, tarkoitin siis tietty LH-pitoisuutta, enkä hCG:ta, mut kaikki vissiin ymmärsi kun kukaan ei kommentoinut :)

Mulla vaan o-testi näyttää sellaista semi-vahvaa viivaa jo neljättä päivää. Selvähköt oireet oli tiistaina ja päästiin hyödyntämään tilanne eilen keskiviikkona, mut vielä tänäänkin testitulos on tosi epämääräinen. Ja oikea aika olisi vasta loppuviikosta. Pitänee vielä viikonloppuna puuhailla makuuhuoneessa, koska joka päivä ei kuulemma kannata siittiömäärien takia.

Mietintämyssy, mullakin on o-oireet selkiytyny tosi paljon sen jälkeen, kun alettiin yrittää raskautta. Ennen en tiennyt ovulaatiosta mitään, ehkä siksi ettei asia kiinnostanut. Mutta myös mulla rinnat alkaa pingottaa ja alavatsassa tuntuu nipistelyä ("kuplimista", vihlaisuja ja nykimistä). Se alkaa tosin jo pian menkkojen jälkeen ja jatkuu oviksen jälkeenkin. Varsinaista turvotusta mulla ei ole, mutta energiaa riittää ja saan hommia tehtyä töissä ja kotona. Munasarjojen kohdalla tuntuu jomotusta niin, että en osaisi sanoa kummalta puolelta on irtoamassa, mutta mä tiesin sen nyt, koska viime kuussa olin gynellä ja ultrassa johtofollikkeli näkyi oikealla. Nyt siis lähti vasemmalta ja siellä se on juuri kohdannut siittiön! Heh. Ja pikkutyyppi on kahden solun kokoinen.

No, toivossa on hyvä taas elää pari viikkoa, kunnes toisin todistetaan. Toisaalta tämä on aika mukavaa aikaa tämä yrittäminen, vaikka ei millään jaksaisi odottaa! Töidenkin puolesta kaipaisin jo jotain muuta tekemistä, eli pikku tauko siellä tekisi terää. Heinäkuun puoliväli sopisi oikein hyvin ä-loman aloitukseen.

Iltaa foorumille! Mitkä on fiilikset itse kullakin?

Mä olin jotensakin alamaissa ton menkkaviikon, mutta nyt on taas parempi olo kun oviskin alkaa lähestyä ja joulu samaten. Ties mitkä hormonit tohon päähänkin saattaa vaikuttaa... Päätin sitten hommata taas ovistestejä ja tilasinkin kahta eri merkkiä ja ajattelin tässä kierrossa kokeilla molempia yhtä aikaa pienen vertailun vuoksi. Sain tuosta tilaamisesta jotain tyydytystä siinä kp1-päivänä ;) Ja nyt sais sitten alkaa testailemaan. Tänään tein vain toisella testillä kun on vasta kp10, ja joku haamujen haamu siinä oli. Onhan se kiva tietää, että milloin pitäis olla niissä puuhissa...meillä ei mitään joka päivän taktiikkaa jakseta todellakaan harrastaa. Ja ihan yhtä suurena syynä testailuun on se, ettei sitten loppukierrolla tarvi ihan niin paljon pähkäillä, että milloin niitten menkkojen pitäis tulla.

Mites Maddela, jatkoitko testailua vai luotitko oireisiin? Toivotaan, että sinulla ja samoin mietintämyssyllä ois tärpännyt tällä kierrolla!

Entäs Elena, joko kuuluu ovista? Toi stressi ja kiire on kyllä harmillista. Toivottavasti saat lepotauon jouluna. Mullakin työasiat stressaa aika paljon, vähän vaihdellen. Mut onneks on jopa kahden viikon joululoma töistä, joten eiköhän se ainakin vähän auta.

Mitäpäs jutskulle kuuluu?

Onnea ja hyvää mieltä kaikille!

Terve taas,

kyllä aika harmaalta näyttää meillä tämän kierron tulos, vähän kuin tuo ulkoilmakin. Meni usko ovistesteihin tässä kierrossa. Aiemmin olen sentään saanut yhden selvästi tummemman viivan, vaikka se ei olisikaan ollut yhtä vahva kuin testiviiva. No, tässä kierrossa tein kuutena iltana testin ja AIVAN täsmälleen saman vahvuinen, eli yhtä haalea viiiva tuli jokaiseen testiin. WTF? Ei lopulta puuhailtu makuuhuoneessa kuin silloin keskiviikkona, joten pidän todella ihmeenä jos olisi tärpännyt. Oireet siis viittasivat tiistaina ovulaatioon, mutta on tosi mielenkiintoista nähdä minä päivänä menkat alkaa. Oli muuten viikko ovisoireiden jälkeen tosi kipeä alavatsa pari päivää, mutta jos mieli yritti mua taas huijata jollain "kiinnittymiskivuilla", niin EI MENE ENÄÄ läpi, ilmavaivoja ne taas oli kumminkin ;)

Olipa taas tosi positiivinen vuodatus. Hävettää vähän, koska en tykkää ruikuttajista. Olin nyt viikonloppuna vahtimassa siskon poikaa 4v ja lopuksi kun se sai uhmakohtauksen kaiken sen rasittavan ;) leikkimisen päätteeksi, niin pisti taas miettimään, että haluanko tällaista nyt varmasti! No tokihan siinä saa vastapainoksi paljon onnea ja kaikki se hankaluus on vain tarkoitettu vahvistamaan. Haluan minä.

Onko Mietintämyssyllä menny tämä kiero vähän paremmin nappiin? Oletko elenna saanut oireita haalean viivan lisäksi? Ne kai suosittelisi, että pari täivää ovista ennen, ovispäivänä ja pari päivää sen jälkeen kannattaisi olla yhdynnässä, joten jos päivä 11 on meneillään ja jos kierto on ollut säännöllinen, niin eiku huomenna hommiin vaan. Elenan tilanne kiinnostaa myös, miten menee?

Huomenta tytsyt !

Maddela, pysy nyt vaan positiivisena - eihän sitä ikinä tiedä....

Minä en oikein osaa sanoa että mitä tännepäin kuuluu.... kiitos kysymästä ! En itse oikein osaa omaa neuvoani positiivisuudesta noudattaa....

Bongasin tosiaan oviksen  miltei pari viikkoa sitten ja tuli puuhailtua oikea - aikaisesti, mutta en tiedä, ihme on kyllä jos on tärpännyt.

Minulla pitäisi alkaa kuukautiset huomenna, joten siinä mielessä mielenkiintoista aikaa elelen....

Mutta se mikä saa minut erittäin pessimistiseksi on, että n. viikko oviksen jälkeen rupesi tulla äärimmäisen vähän (siis tyyliin pari kertaa päivässä kun pyyhkii) ruskeaa - ihan siis vain pienen viivan verran. Mutta se mikä minua huolestuttaa, että se ei ole vielä loppunut, vaan vielä esim. tänä aamuna tuli. Ihan kumma juttu.... kun ensimmäistä yritetään, niin mistään ei oikein osaa sanoa mitään....Onko se kiinnittymisvuotoa, vai jotain muuta menkkoja edeltävää kummallisuutta....?

Nyt yöllä heräsin puoli kolmen aikaan erittäin huonoon oloon, meinasi ruveta oksettamaan, mutta en sitten oksentanut. En tiedä mistä johtui ja aamulla huonoa oloa ei enää ollut. Ehkä olin jotain huonoa syönyt, en tosin tiedä että mitä kun ihan normiruokaa olen syönyt, en mitään erikoista.

Muutenkin tuntuu erittäin kummalliselta ja mieli pelaa minun kanssani omia pelejään. Muutenkin koko aika tuntuu pyörivän nämä raskausjutut mielessä, ja nyt sitten kolme päivää sitten iski asunnonvaihtokuume oikein olan takaa. Ihme homma, en näemmä osaa ollenkaan pitää päätäni kurissa, vaan jatkuvasti pyörii kaikenlaista.

Vihdoin kun puoli viiden - puoli seitsemän välillä aamuyöllä sain kaksi tuntia nukuttua, niin olin jo sisustanut ja kuntotarkastanut unelmieni talon, sekä laittanut kuvitteellisen vauvan pihalle nukkumaan rattaisiin.... Aamulla kaiken tämän "työnteon" jälkeen olin aivan puhki. Oonkohan mä ihan terve....?

Joka tapauksessa - mukavaa viikkoa kaikille !

Hei vaan kaikille!

Täällä havaittiin ovislimoja pe-su välisenä aikana, ja saatiin ihan hyvin sitten viikonloppu hyödynnettyäkin. Perjantai-iltana tein todella seksikkään aloitteen huutamalla wc:stä "OVULAATIO!!!" havaittuani selkeät merkit otollisesta hetkestä... No, onneksi mieheni ei siitä säikähtänyt, vaikka olisihan tuon voinut jollain muullakin konstilla sille viestittää. :D

elenna, meillä on kanssa sama homma, ei todellakaan jaksa joka päivä puuhastella. Monesti on tainnut mennä niin, että yritys on kova n. viikon ajan ENNEN ovulaatiota, ja sitten kun se h-hetki on käsillä, ei enää jaksetakaan yrittää niin ahkerasti. Siksipä nuo testit on kyllä siinä mielessä käteviä, ettei ota varaslähtöä ja sitten lopeta yrittämistä liian aikaisin, niinkun meillä vissiin on välillä päässyt käymään.

Maddela
, toivotaan että ne oli kuitenkin niitä kiinnittymiskipuja. :) Sullahan on nyt sitten kai jännityspäivät meneillään, pidetään peukkuja! Ei niitä ovistestejä varmaan kannata liikaa tuijottaa, tältäkin foorumilta olen joskus lukenut juttuja, että raskaaksi on tultu vaikka testi näyttänyt negaa koko kierron ajan.

Mietintämyssy
, tuo vuotohan voi olla oikeestaan mitä vaan, mun käsittääkseni myös merkki raskaudesta. Tai sitten vaan joku kuukautiskierron häiriö, joita voi ilmeisesti tulla kenelle vaan aina välillä. Kiinnittymisvuoto on käsittääkseni tosi niukkaa, mutta nämäkin on varmaan aika yksilöllisiä juttuja. On kyllä todella tuttu tunne tuo, että raskaus pyörii koko ajan mielessä sen 2 viikkoa ennen menkkoja. Sitten saa taas olla ovulaatioon asti rauhassa ja miettiä enemmän muitakin asioita. :)
Toivotaan, että se sun pahoinvointi johtui hormoneista. Kohtahan se selviää, peukut pystyyn!

Iltaa kaikille !

Täti tosiaan tuli eilen illalla kylään, joten meillä jatketaan yrittämistä. Mukavaa itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!

Pahoittelut mietintämyssy tädistä :/ Yrityksiä jatkamaan siis vaan!

Toivottavasti Maddelalla ois kaikesta huolimatta tärpännyt! Tuuhan kertomaan sitten, mikä on tilanne... Kummallisia kyllä noi ovistesti-tulokset, mistäköhän johtuis. Jotkut muutkin on kertoneet vastaavaa. Mut jos tuntee oireensa, niin ehkä ne on sitten selvempi merkki!

Mä sain melko selkeet tulokset testeihin. Viiva ensin vahvistui, oli yhtenä iltana ja vielä aamullakin paksuimmillaan ja sitten haaleni. Nehän neuvovat, että plussan jälkeen 24h päästä ja ennen 48h pitäisi olla hommissa. Toivottavasti tuo tosiaan pitää paikkansa omallakin kohdalla... Ehkä sanon vielä, että käytin Precheckin ja Davidin testejä. Molemmat näytti ihan ok:sti, D vähän vaaleampia viivoja, mutta ehkä ne kuitenkin erottui toisistaan hiukan selkeämmin kuin P:ssä. Taidan jatkossa käyttää Davidejä.

Toivottavasti Elena teidän puuhastelut osui tällä kertaa oikeaan aikaan! Se on kyllä mukava, kun ovis sattuu viikonloppuun tai muuten sopiviin ajankohtiin
:) Meilläkin tulee aloiteltua sänkypuuhat aika aikaisin, kun siinä vaiheessa on yleensä edellisestä kerrasta jo aikaa.

Tällä kertaa mentiinkin sit vaan kahden kerran taktiikalla, eli kp11 ja kp14. Itsenäisyyspäivän iltana (kp13) näytti plussaa noi ovistestit ja samaan aikaan mies oli kovassa mahataudissa, joten melkein alistuin jo toivottomaan loppukiertoon... onneks kuitenkin se tauti oli pikamallia (eikä oo vielä tarttunut muhunkaan) ja eilen illalla päästiinkin yrittämään. Eli ihan ei tarvi luopua toivosta vielä :) On se vaan jotenkin niin tärkeetä mulle, että ollaan ees yritetty. Enpä tiiä miten tuollainen tauti vaikuttaa siittiöihin, mutta muuten nuo puuhastelut ois varmaan ihan aika hyvin ajoitettu. Eipähän tarvi masentua ainakaan vielä kahta viikkoa ennen menkkoja :)

Voi eiii Mietintämyssy, tyhmää. Mutta lisää vaan yrityksiä. Luin jostain, että vaikka kaikki sattuis nappiin, eli ajoitus on kunnossa, munasolu irtoaa ja liikkuu oikeaan suuntaan ja siittiöitä on riittävästi ja ne ui vilkkaasti, niin silti hedelmöitymisen todennäköisyys on vain jotain 30%. Että ei muuta kuin uutta matoa koukkuun vaan!

Täällä odotellaan. En uskalla testata, kun pelkään negatiivista tulosta. Tulkoon mieluummin menkat, mutta niistä ei ole merkkiäkään. Onhan tässä kieltämättä pyörinyt mielessä vaikka mitä. Olen alkanut myös miettiä, että ehkä ne ovisoireet oli jotain valeoireita ja jos en ovuloinutkaan ja tästä tulee joku megakierto sen sijaan, että luulin tämän kierron olevan poikkeuksellisen lyhyt. No, mut lauantaina mä testaan jos ei menkkoja näy. Onneks mulla on siihen asti niin paljon tekemistä, että en ehdi asiaa paljon ajatella.

Mulla on elenna myös aiemmin tullut selvempi viiva Davidin testillä, mut nyt ei. On kai se LH-huippu saattanut mennä testien välissä, tiedä häntä. Ihan sama mullakin, että jos on edes yksi yritys suunnilleen oikeaan aikaan, niin on kivempi odotella "tulosta". Olisi masentavaa odottaa seuraavaa kiertoa, jos menee kokonainen kuukausi sivu suun. Niin malttamatonta touhua tämä nyt on.

Kiva että myös Elena sulla on nyt mitä jännätä. Tuo viikonloppu on kieltämättä vähän luontevampi ajankohta puuhastella, viikolla siihen voi tulla tietty väkisinmakaamisen tuntu ;)

Pahoittelut tädistä, mietintämyssy! :( Tuo on maailman ärsyttävintä, kun on kaikenlaisia epäilyttäviä oireita ja sitten tuleekin ne menkat!

Jännittävät paikat Maddelalla! Mä aina ihmettelen, kuinka ihmiset jaksaa olla niin kärsivällisiä sen testaamisen kanssa, ite oon hirveä hätähousu. Mutta hienoa, jos on sen verran puuhaa, että ajatukset pysyy muualla, kyllähän se huomenna sitten (toivottavasti) selviää!

Toivotaan, että teilläkin elenna ois tärpännyt. Tuskin ne siittiöt siihen vatsatautiin on kokonaan menehtyneet. :) Olen samaa mieltä tuosta, että parempi kun tietää ainakin yrittäneensä. Tosi turhauttavaa, jos koko kierto menee ihan hukkaan.

Tähän loppuun vielä vähän ruumiineritteiden analysointia... Luulin tosiaan sillon viikko sitten pe bonganneeni ovislimat "limatulppineen", mutta nepä ei loppuneetkaan siihen, vaan niitä on tullut jo viikon verran! Ei ole ikinä tällaista ennen sattunut, en nyt sitten tiedä mitä tää on. Vai voiko sitä tulla näin kauan? Toivottavasti se ovis nyt kuitenkin oli jossain välissä tuossa ennen kuin mieheni meni sairastumaan flunssaan. Voisivat nuo miehetkin vähän paremmin ajoittaa sen sairastelunsa! ;D

Takaisin