Kaikkea onnea yrittäville ja pian yrityksen aloittaville!

Katselin tätä ketjua taaksepäin joskus ja huomasin, että täältä on aika lyhyt matka tonne varsinaiselle yrityspuolelle...
Mulla muuttui tilanne niin, että sain yllättäen työpaikan syksystä alkaen. Tää olis eka oman alan työpaikka valmistumisen jälkeen ja on ihan superhyvä juttu, mutta kyllähän tää vauvahaavetta työntää eteenpäin. Laskeskelen itsekin täällä, mikä on pisin mahdollinen ikäero, joka tuntuisi vielä kivalta ja kauan vähintään pitäisi olla uudessa työssä, että kehtaisi jäädä vauvalomalle...
@Olive Onpa kurja tilanne. Mustakin kuulostaa siltä, että mies ei vaan ole valmis lapseen, minkä takia vyöryttää noita järkisyitä. Vaikka onhan se niinkin päin toki, että kun vauvakuume kunnolla iskee, niin kaikki järki lentää ikkunasta...
Mulla on veli 3 v ikäerolla ja sisko 6 v ikäerolla. Lapsena vietettiin veljen kanssa enemmän aikaa yhdessä ja leikittiin, mutta nyt aikuisena sisko on mulle tosi tärkeä ja ollaan paljon läheisempiä. Oon tosi onnellinen, että vanhempani vielä hankkivat perheeseemme hänet, vaikka ikäeroa onkin tuplasti meihin vanhempiin. Mun kokemus on, että iän ohella myös sukupuoli on vaikuttanut paljon meidän sisaruussuhteen muovautumiseen, vaikka en väitäkään, että kaikilla olisi näin.
Mulla tärkeä "järkisyy" useamman sisaruksen toivomiseen lapselle on ollut myös oma äitini. Hänen vanhempansa kuolivat molemmat, kun hän oli hyvin nuori, minkä takia hänen sisaruksensa on olleet hänelle tosi tärkeitä läpi elämän. Ilman heitä hän olisi jäänyt tosi yksin elämässä. Mun mies ei kylläkään näe asiaa näin, vaan tulee suvusta, missä standardina on yksi lapsi, ja hän ajattelee, että kyllähän jokaisen pitää pärjätä yksin.

Tosi paljon meidän omat kokemukset muovaa meitä.