Meillä tää asia on sit taas kääntynyt päälaelleen

alkuvuodesta siis puhuttiin et aletaan keväällä/kesällä yrittämään, pudotan painos siihen mennessä jne. No, painon kanssa ei edennyt niin hyvin kun oli ajatus, mutta nyt on ollut useamman viikon hyvä putki painonpudotuksen kanssa.
Toukokuun alussa juteltiin ja mies oli turhautunut kun mun puoli asiasta ei ollut edennyt ja hän pelkäsi että ikkuna sulkeutuu (=lapsien ikäero kasvaa niin isoksi ettei siitä ole hyötyä niin paljon). Siitä asti olen tsempannut ja paino tippunut hyvin, mutta nyt kun toissaviikonloppuna asia tuli puheeksi, niin mies sanoi ettei meille tule mitään vauvaa enää.
Ihmettelin että mikäs nyt, kun vielä hetki sitten asiasta puhuttiin. En oikein silloin saanut kunnon vastausta, mutta eilen avasin asian uudestaan ja kuulemma on vaan miettinyt asioita nyt enemmän, ja häntä huolettaa talous, mun paino ja maailman meno. Hän haluaa edelleen matkustella ja kokee, että toisen lapsen kanssa se ei ole mahdollista samalla tavalla. Häntä myös huolettaa etten pääse eroon raskauskiloista, kun ekankin jälkeen se oli haastavaa. Ja tulevaisuus tuntuu epävarmalta ja pelkää ettei ole töitä, ja että maailma menee niin hulluksi että ei ole hyvä elää täällä.
Ymmärrän hänen huolensa kyllä, mutta itse olen perusluonteeltani enemmän optimisti ja ajattelen että asiat järjestyy kyllä jotenkin. Nyt pitäisi vaan saada häneltä tieto, onko tämä ehdoton ei, vaan sellainen että jos asiat x ja y sovitaan muutettavaksi/muuttuu niin onnistuu. Mä en oikein tiedä miten päin olla ja mitä ajatella jos on ehdoton ei. Sydän on ihan syrjällään ja tuntuu ihan kamalalta, ja pelkään että elän sitten loppuelämän katkeroituneena hänelle…
Hän kysyi että miksi haluan toisen lapsen. Osaa siitä halusta ei voi selittää, se on vaan sellainen kaipuu. Osin haluan siksi että haluan lapselle sisaruksen (itselläni ei ollut) ja heistä ehkä olisi myös seuraa toisilleen. Muistutin myös miestä, että esikoinen kasvaa koko ajan ja muuttuu itsenäisemmäksi, eli kahta pientä ei olisi pitkään (esikoinen nyt 3v 4kk). En usko että hän ihan täysin ymmärtää omaa kaipuutani, mutta mulla on ollut vauvakuume jo ekan raskaudesta asti. Toki näen hänen puolensa myös, yhden kanssa varmasti kaikki on helpompaa.
Ja tiedän että tuo painoasia voi kuulostaa kamalalta joillekin, mutta en itsekään tunne oloani hyväksi tämän kokoisena (BMI 32) enkä halua jämähtää tähän painoon loppuelämäkseni. Ekan lapsen kanssa en ollut kauhean aktiivinen, mutta nyt olen ajatellut että raskausajankin kävisin salilla ja sitten vauvan kanssa myös olisin enemmän aktiivinen. Tämän toki olen sanonut miehelle myös. Mutta joo, aika tyhjä olo nyt kaikkineen…