BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nukkelapsi harmittaapa sun puolesta sun miehen asenne. ootko aiemmin häneltä saanut tukea tässä asiassa vai onko asenne aina sama? onko sulla ketään muita läheisiä, kenen kanssa voisit asiasta jutella? tänne toki saa vapaasti purkaa, vertaistukea aivan varmasti löytyy❤️‍🩹 vauvauutiset on tosi ristiriitasia, toisaalta haluis olla onnellinen toisen puolesta, mutta toisaalta kateus monesti nostaa vahvasti päätään. molemmat tunteet täysin sallittuja, eivätkä sulje tietenkään toisiaan pois.

198281.jpg

En tiedä olisko toiveikas vai ei. Lämmöt edelleen koholla, tänään dpo9, raskaustesti nega. Heräsin aamulla siihen että on kuuma, ei ole mulle tyypillistä. Oon myös ollut ehkä hieman tavallista väsyneempi, ja eilen illalla ihmettelin, että miks mun pissa haisee suolapähkinöille 😆 Googlen mukaan kyse voi olla esim. diabeteksesta, korkeaproteiinisesta ruokavaliosta tai raskaudesta, joten otappa tuosta selvää.

PMS-oireet loistaa edelleen poissaolollaan, paitsi turvotus ja väsymys. Eilen illalla oli vasen nänni kipeä, mutta sekin meni ohi? On tää ihmiskeho välillä kummallinen laitos.

Ps. Tuonne alkukierron lämpötilakäyrään muodostuu mulla lähes aina "kissankorvat" 😹

198410.jpg

Lämmöt tuli ennenäkemättömällä rytinällä kenttään, joten en vaivautunut tekemään edes testiä. Lupaan itselleni treenata entistäkin kovempaa joulukuun 💪 (siihen rajaan asti, ettei häiritse ovulaatiota). Ja nyt on sitten jouluherkutkin vapautettu pannasta 😆

Mulla lämmöt edelleen ylhäällä, mutta sain orastavan flunssan kaveriksi 🙁 eilen jo aivastelin miljoona kertaa ja yöllä heräsin vessaan kello kolmen maissa ja sen jälkeen tulikin enemmän niistettyä kuin nukuttua. Muita oireita ei onneksi vielä ole, niin toivottavasti flunssa ei iskisi kunnolla päälle, kun olisi viikonlopulle suunnitelmia

Liitteet

• Screenshot_2025-12-04-06-44-06-84_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-12-04-06-44-06-84_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    221 KB · Katsottu: 15
@little L tervetuloa mukaan ☺️

@Mamiii oliko sulla miten pitkä luteaali yleensä? Että milloin alkaa jännäily ?

@Nukkelapsi halaus sinne, onko helpottanut yhtään?

@Syssymyssy harmi lämpöjen putoaminen😕 No joulupöytä odottaa ja hyviä treenihwtkiä sinne 💪

@Malttamatonq on kyllä kivannäköinen lämpököyrä siellä, tsemppiä loppupiinailuun!

Omaanapaa sitten, tänään pitäis tulla iherb paketti,sieltä tulee ubikinolit joista olla nyt muutaman päivän tauko kun loppui kesken. Lisöksitiktok kikka mucinex, kerkeen vielä aloittaa , tarkoitus saada limaa paremmin uitavaksi. Nyt kyllä kans törmännyt juttuihin et joilllain myöhästyttänyt ovista, mutt olipa eräskin sit raskautunut juuri siitä kierrosta.

Eilen keskustelin vielä digilääkörin kanssa voisiko kirjoittaa reseptin progetuelle ja unohdin mainita että on kans tiputtelua ennen menkkoja joka saattaa viitata progen vähyyteen. Keskenmenon ja kemiallisen mainitsin ja ikäni toki. Kirjoitti reseptin ja ohje illalla yksi 200mg luge ovulaation jälkeen. Nyt sit teidän kokemukset olisi jees, aloitanko dpo2 vai 3. Ja lopetus sitten dpo12? (Jos ei plussaa) minkälaisia ohjeita teillä ollut?

Tallettelut aloitettu eilen ja tänään otetaan välipäivä ja sitten tuleekin varmaan putkeen loput jos ovis tulee ajoissa. Katsellaan mitä tikku huimenna näyttää ☺️

D43A4BB8-BDA5-4924-95CD-A0D97F7D2E67.jpeg

äh @Syssymyssy lämpöjen tipahtaminen! joulupöytä onneks edes vähän lohduttaa. mitä treenailet?:smiling-eyes:

@Mamiksx5 oliko progetuen saaminen vaikeaa? oon kans miettiny et pitääkö alkaa kyselemään juurikin ton tiputtelun takia. ei ihan joka kierrossa kyllä ole, mut suurimassa osassa. katotaan nyt miten tää kierto menee.

@Mamiksx5 eipä juurikaan. Oon vollottanut monta päivää. Eilen jouduin kohtaamaan taas näitä ihmisiä ja itku kuristi kurkkua koko illan. Ei vaan psyyke pysy kasassa.
Ymmärrän hyvin nuo tunteet mitä läheisten tai tuttujen raskaus uutisista tulee.. Jotenkin tosi vaikea käsitellä niitä nyt kun itsellä menee miten menee... 💔

Osaako kukaan sanoa mikä ongelmana kun poistin tilin fertility friendistä kun tulin raskaaksi ja nyt kun yritin uudestaan ladata kun meni kesken raskaus, en pysty rekisteröitymään uudestaan? Se sanoo "Unfortunately your request for membership could not be processed favorably at this time." Ei onnistu edes eri sähköpostilla....

äh @Syssymyssy lämpöjen tipahtaminen! joulupöytä onneks edes vähän lohduttaa. mitä treenailet?:smiling-eyes:

@Mamiksx5 oliko progetuen saaminen vaikeaa? oon kans miettiny et pitääkö alkaa kyselemään juurikin ton tiputtelun takia. ei ihan joka kierrossa kyllä ole, mut suurimassa osassa. katotaan nyt miten tää kierto menee.
Ei ollut yhtään vaikeaa. Mulla Mehiläisessä työterveys mutta tä meni ihan yksityisenä. Maksoi vaan 49€ normi lääkäri. Kysyin ensin muistaakseni sieltä neuvonnasta apua. Ja sit vaan kirjoitin siihen että haluaisin kokeilla sitä kun on kkm ja kemiallinen melko lähekkäin. Se tiputtelu unohtui mainita mutta ei näköjään tarttenu.

Voi @Nukkelapsi ❤️🫂 Onko raskautuneiden joukossa sellaisia jotka tietävät yritys-/menetystaustastanne ja joiden kanssa voisi puhua siitä ettei iloisistakaan uutisista kaikissa tilanteissa jaksa muiden puolesta iloita? Pääasia tietysti ainakin se että itse tiedät, että omat reaktiot on ihan normaaleja tuossa tilanteessa. Lempeyttä ja myötätuntoa vaikeisiin oloihin❤️

Omaa napaa: täällä edelleen ovista tai ainakin sen vahvistumista odotellaan. Huomenna on aamupäivällä lääkäriaika tyroksiiniasioiden selvittämiseksi.

Liitteet

• IMG_20251204_082753.jpg
    IMG_20251204_082753.jpg
    133.9 KB · Katsottu: 9
Lämpöjen puolesta tekisi mieli vähän innostua, mutta leposyke droppasi niin lujaa että taidan asennoitua odottamaan menkkoja😅 aika aikaisin kyllä tipahti sykkeet, yleensä kuitenkin hyvin käsikädessä lämpöjen kanssa.

Liitteet

• IMG_4196.jpeg
    IMG_4196.jpeg
    180.6 KB · Katsottu: 22
Me taidetaan päästä piinailemaan sit samoihin aikoihin @Yrttiteetä tekisi mieli 😌 Täällä odotellaan ovisplussaa vielä mut eka punainen täppä jo lämmöissä osui. Onneks on pari talletusta alla.

@Metsäkaiku peukut pystyssä 👍👍

Nyt on jännää tää kierto kun on mucinexia ja progesteronia ja kaikkea muuta tukemassa yritystä.

Onko muuten tuttua että ennen ovista saattaa lämpö nousta, dipata ja nousta sitten vahvistaakseen oviksen? Oisko mulla käymässä niin, mä kun saan lh nousun tikkuihin kiinni melko helposti. Et ei kai lämpö ennalta voi alkaa nousee ennen ovisplussaa 🧐
IMG_8421.jpeg

@Metsäkaiku käyn salilla ja lenkkeilen, en mitään ihmeellistä

Etäpäivinä tehtävät aamulenkit on myös tehokas tapa pitää mieli kunnossa ja purkaa itseinhoa, ja herää eri tavalla päivään, kun käy vähän käppäilemässä raikkaassa säässä.

Ja kuten arvata saattaa, niin tänäkin aamuna oli lämmöt edelleen alhaalla, joten se olisi taas aamurääkin paikka 😂

@Metsäkaiku Toivotaan parasta, lämmöt on ainakin sulla vielä lupaavat!
@Mamiksx5 Hmm mielenkiintoinen kysymys, itse en kyllä noista tiedä niin hyvin, muut varmaan tietävät paremmin.
@Syssymyssy Sä oot kyllä ahkera, itse vaan haaveilen aamulenkeistä, mutten saa ikinä aikaiseksi 😅

Itsellä flunssa ei vielä ainakaan iskenyt kunnolla, nyt sain jopa nukuttua ihan hyvin. Niistää kyllä joutuu vieläkin, mutta yön selvisin ilman heräilyjä. Lämmöt vieläkin ihan hienot.

Liitteet

• Screenshot_2025-12-05-06-44-26-19_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-12-05-06-44-26-19_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    178.3 KB · Katsottu: 12
@Mamiksx5 kiva jos saan susta piinailuseuraa 😄 Vaikka en tiedäkään tuleeko mulle tässä kierrossa hirveästi piinailtavaa kun vuodenloppu-stressi ja deadlinet on syönyt ainakin multa talletteluintoja eikä tänäänkään illalla ehdi.

En tiedä tarkemmin lämpöjen nousun ja oviksen tarkan ajankohdan suhteesta (en ole koskaan tehnyt varsinaista ovistestiä), mutta FF vaatii kolme peräkkäistä korkeamman lämpötilan aamua ennen kuin se vahvistaa että muutos luteaalilämpöihin on tapahtunut. Huomenna näkee jatkuuko sulla nouseva trendi (jolloin cross-hairit varmaan ilmaantuu) vai tuleeko käyrä uudestaan alaspäin.

@Syssymyssy kadehdittavan kuuloinen aamurutiini! 😄 En kyllä itse pystyisi, urheilen iltapäivällä töiden jälkeen silloin kun urheilen.

Täällä kivuttiin hieman ylöspäin, saa nähdä vieläkö viikonloppuna ehtii tallettemaan vai meneekö harrastamisen puolelle. Kurkku on pikkuisen kipeä joten voipi olla sitäkin.

Liitteet

• IMG_20251205_081026.jpg
    IMG_20251205_081026.jpg
    130.5 KB · Katsottu: 4
Takaisin