Pakastealkion siirto (PAS)

Hei, palaan tänne pitkän tauon jälkeen.
Meillä tehty pas luonnolliseen kiertoon kaksi viikkoa sitten. Viime viikolla alkoi jo tiputteluvuoto joka on nyt sunnuntaista yltynyt ihan kunnon menkoiksi. En ole testannut, huomenna olisi testi päivä. Se oli meidän viimeinen alkio ja nyt suuresti mietinnässä että mitäs nyt. Meillä kaksi ihanaa lasta icsi hoidoilla -13 ja -19 ja olin jo varma että kun viimeinen pas tehty niin tämä olisi meidän osalta tässä. Mutta jostain kumman syystä tämän viime siirron jälkeen on tullut olo että vieläkö pitäisi yrittää vai antaa jo olla ja olla tyytyväinen jo tähän tilanteeseen, vertaistukea siis kaipailen teiltä kanssasisaret. Kuitenkin ikää on jo reilusti (37v)
 
Hei, palaan tänne pitkän tauon jälkeen.
Meillä tehty pas luonnolliseen kiertoon kaksi viikkoa sitten. Viime viikolla alkoi jo tiputteluvuoto joka on nyt sunnuntaista yltynyt ihan kunnon menkoiksi. En ole testannut, huomenna olisi testi päivä. Se oli meidän viimeinen alkio ja nyt suuresti mietinnässä että mitäs nyt. Meillä kaksi ihanaa lasta icsi hoidoilla -13 ja -19 ja olin jo varma että kun viimeinen pas tehty niin tämä olisi meidän osalta tässä. Mutta jostain kumman syystä tämän viime siirron jälkeen on tullut olo että vieläkö pitäisi yrittää vai antaa jo olla ja olla tyytyväinen jo tähän tilanteeseen, vertaistukea siis kaipailen teiltä kanssasisaret. Kuitenkin ikää on jo reilusti (37v)
Onnea jo olemassa olevista lapsosista! :smiley-angelic003 & jos tuntuu että vielä voisi hoitoihin hakeutua, niin varmaan kannattaa. Nyt tai ei koskaan! :) :happy: kun kuitenkin ikää tulee kokoajan lisää.

terv. elo (kohta 36 vee)
& PAS pikkuinen rv 11+0
 
Hei, palaan tänne pitkän tauon jälkeen.
Meillä tehty pas luonnolliseen kiertoon kaksi viikkoa sitten. Viime viikolla alkoi jo tiputteluvuoto joka on nyt sunnuntaista yltynyt ihan kunnon menkoiksi. En ole testannut, huomenna olisi testi päivä. Se oli meidän viimeinen alkio ja nyt suuresti mietinnässä että mitäs nyt. Meillä kaksi ihanaa lasta icsi hoidoilla -13 ja -19 ja olin jo varma että kun viimeinen pas tehty niin tämä olisi meidän osalta tässä. Mutta jostain kumman syystä tämän viime siirron jälkeen on tullut olo että vieläkö pitäisi yrittää vai antaa jo olla ja olla tyytyväinen jo tähän tilanteeseen, vertaistukea siis kaipailen teiltä kanssasisaret. Kuitenkin ikää on jo reilusti (37v)

Kannattaa hakeutua hoitoon jos siltä tuntuu
T. Toukka vähä vajaa 41v, pas rv 23+0
 
Huomenna teen testin vaikka menkat ihan kunnolla päällä ja ilmoitan sitten klinikalle vastauksen, jospa sitä uskaltaisi vielä lähteä tähän rumbaan joka aikanaan alkoi 2010
Pitkä ja kivinen on meidän tie ollut mutta luojalle kiitos että olemme kaksi ihanaa näillä hoidoilla saaneet ❤
Nyt ihmettelen suuresti että 2v tauon jälkeen hoidoista tuli näin jännä fiilis, ehkä latasin liikoja taas tähän pas siirtoon joka ei tuottanut yhtään mitään. Nyt pakkanen tyhjä ja päässä suuri kysymysmerkki että mitäs nyt?
 
Mäkin kyllä kannustaisin kokeilemaan vielä uuden hoitokortin, ettei se jäisi myöhemmin mahdollisesti harmittamaan, ettei lähtenytkään hoitoihin. Mutta lopulta te perheenä teette sen päätöksen :) Itse plussasin ekan kerran elämäni aikana nyt 37-vuotiaana toisen ICSI:n tuoresiirrosta :) Olen superonnellinen, jos tästä saadaan lapsi syliin asti, meillä on myös pari alkiota pakkasessa :Heartblue:Heartpink
 
Samaa mieltä. Eihän tuo ikä vielä paha ole. Itse odotan nyt ensimmäistä ja laskettu aika lähellä. Hoitojen alkaessa olin juuri täyttänyt 40v.
 
Täällä taas :greet025
Alkuviikosta pääsen jännäämään, selviääkö viimeinen alkio sulatuksesta. Viisipäiväinen alkio on kyseessä, mutta oli vissiin vähän hitaampi jakautumaan silloin ennen pakastusta.

Siirto on lääkkeelliseen kiertoon. Kummemmin en ole saanut sivuvaikutuksia lääkkeistä, mutta tänään on ollut pientä päänsärkyä ja hitusen etova olo. Tiedä sitten johtuuko hormonilääkityksestä vai vaikka helteestä. :happy8
 
Ei ainakaan vielä tänään tullut soittoa, että alkio ei olisi selviytynyt sulatuksesta. Joten vielä aamulla odotan jännittyneenä puhelimen ääressä, että päästäänkö siirtoon. :nailbiting:
 
Alkio selvisi sulatuksesta 100-prosenttisesti ja hyvännäköisen blaston sain kyytiin. :smiley-bounce012

(Vaan hyvännäköisiä blastoja ne aiemmissa PAS:issa siirretytkin on olleet eivätkä ole tarttuneeet kiinni.)
 
Mulla on tässä siirrossa kahteen kertaan ollut hyvin vähäistä, mutta kirkkaanpunaista vuotoa: Ensin muutaman tunnin kuluttua siirrosta ja sitten eilen aamulla dpo 10.
 
Mulla on tässä siirrossa kahteen kertaan ollut hyvin vähäistä, mutta kirkkaanpunaista vuotoa: Ensin muutaman tunnin kuluttua siirrosta ja sitten eilen aamulla dpo 10.

Tämä viimeisin voi olla kiinittymisen merkki :Heartred
Eka voi olla pieni nirhaisu instrumentilla. Onko oireita?
 
Virallisena testipäivänä raskaustesti negatiivinen. :sad001 Etukäteen en testaillutkaan, sillä lääkkeitä piti joka tapauksessa käyttää testipäivään asti, ja lääkkeiden käyttö olisi vain harmittanut siinä vaiheessa, kun olisi tiennyt, että raskaus ei alkanutkaan.

Ikävän uutisen vastapainoksi voisin muistella hoitojen hienoja hetkiä. Hieno tunne oli se, kun pari päivää ekan punktion jälkeen saimme väliaikatietoja, ja kuulimme, että on viisi hyvinvoivaa alkiota. :happy: Noista alkioista pari pääsi siirtoon asti.

Toinen hieno hetki oli tämän viimeisimmän siirron (tokan ICSIn toka PAS) yhteydessä, kun sain kuulla alkion selviytyneen sulatuksesta. Jotenkin olin niin varautunut siihen, ettei ehkä päästä edes siirtoon asti.
 
Hei, ajattelin vertaistuen merkeissä tulla mukaan keskusteluun!

Taustaa: Ollaan 29/32v pariskunta. Minun pcos:n vuoksi olemme lapsettomuushoidoissa, olemme toivoneet lasta 6/19 alkaen ja yksityiselle siirryimme hoitoon kun yli vuoden julkisella olon jälkeen ei oltu saatu kuin lukuisia Letrozol-kuureja ja yksi OI-hoito pistoksilla. Ei yhtäkään plussaa näistä. Yksityisellä tehtiin OI+inseminaatio, nega siitäkin. Sitten kesäkuussa -21 tehtiin lyhyen kaavan IVF, jossa kerättiin 23 munasolua, 14 oli kypsiä ja näistä 10 hedelmöittyi. Saatiin pakkaseen 2kpl 5 päiväistä ja 5kpl 6 päiväistä blastoa. 7.7. siirrettiin eka viispäiväinen blasto (lääkkeellinen PAS), tuoresiirtoa ei siis tehty hypeririskin vuoksi.

Tänään pp9 tein negatiivisen testin ja itkut on nyt itketty. Vasta 21.7. olisi virallinen testipäivä, mutta olisihan plussa nyt jo näkynyt. Jatkan lääkityksiä tuonne asti ja teen silloinkin testin, mutta ajatukset jo seuraavassa siirrossa. Lääkäri sanoi tämän siirron onnistumisprosentiksi 60%, joten suru ja pettymys on suuri. Toisaalta antaa toivoa, että ehkä seuraava siirto ja piinailu päättyy onnellisemmin. Jospa elokuussa sitten olisi seuraava PAS. Tässä vain miettii, mikä ihme siinä on, ettei kohtuuni tarraudu pieni lapsenalku sitten millään. Toki tämä oli vasta ensimmäinen kerta todistetusti kun kohdussani oli alkio... On tämä vain musertavaa ja tunteiden vuoristorataa

Tsemppihali kaikille!
 
Hei, ajattelin vertaistuen merkeissä tulla mukaan keskusteluun!

Taustaa: Ollaan 29/32v pariskunta. Minun pcos:n vuoksi olemme lapsettomuushoidoissa, olemme toivoneet lasta 6/19 alkaen ja yksityiselle siirryimme hoitoon kun yli vuoden julkisella olon jälkeen ei oltu saatu kuin lukuisia Letrozol-kuureja ja yksi OI-hoito pistoksilla. Ei yhtäkään plussaa näistä. Yksityisellä tehtiin OI+inseminaatio, nega siitäkin. Sitten kesäkuussa -21 tehtiin lyhyen kaavan IVF, jossa kerättiin 23 munasolua, 14 oli kypsiä ja näistä 10 hedelmöittyi. Saatiin pakkaseen 2kpl 5 päiväistä ja 5kpl 6 päiväistä blastoa. 7.7. siirrettiin eka viispäiväinen blasto (lääkkeellinen PAS), tuoresiirtoa ei siis tehty hypeririskin vuoksi.

Tänään pp9 tein negatiivisen testin ja itkut on nyt itketty. Vasta 21.7. olisi virallinen testipäivä, mutta olisihan plussa nyt jo näkynyt. Jatkan lääkityksiä tuonne asti ja teen silloinkin testin, mutta ajatukset jo seuraavassa siirrossa. Lääkäri sanoi tämän siirron onnistumisprosentiksi 60%, joten suru ja pettymys on suuri. Toisaalta antaa toivoa, että ehkä seuraava siirto ja piinailu päättyy onnellisemmin. Jospa elokuussa sitten olisi seuraava PAS. Tässä vain miettii, mikä ihme siinä on, ettei kohtuuni tarraudu pieni lapsenalku sitten millään. Toki tämä oli vasta ensimmäinen kerta todistetusti kun kohdussani oli alkio... On tämä vain musertavaa ja tunteiden vuoristorataa

Tsemppihali kaikille!
Pahoittelut negasta :Heartred Itselleni nuo epäonnistuneet alkionsiirrot olivat kovia paikkoja, kun huomasin ladanneeni niihin niin paljon odotuksia. Tuntui, että miksi se nyt ei onnistunut, kun alkiot oli jo hedelmöittyneet ja iso osa prosessista jo takanapäin. Neljänteen siirtoon menin jo hyvin turhautuneena ja asenne oli lähinnä, että siirretään nyt että saadaan näitä kulutettua ja päästään seuraavaan ivf-kierrokseen. Se olikin sitten se onnenkierto ja nyt meidän esikoinen on syntymässä hetkenä minä hyvänsä.

En hirveästi pcos:sta tiedä, mutta meillä yhtenä onnistavana tekijänä (ainakin näin uskon) tuossa onnistuneessa siirrossa oli matala kortisonikuuri elimistön mahdollisen tulehdustilan hillitsemiseksi. Söin kortisonia matalalla annoksella ennen siirtoa muistaakseni noin viikon ja siirron jälkeen vielä jonkin aikaa. Minulla on perussairaus, jonka pohjalta lääkäri tähän päätyi. Kannattaa kysellä sitäkin lääkäriltä vaihtoehtona, jos tuntuu että siirrot eivät tuota tulosta.

Tsemppiä kaikille tätä polkua kulkeville! :Heartred
 
Heippa kaikille! Olihan täällä ketju passeille Meillä 1. Icsi 2012, tuoresiirrosta vauva 2013, pakkaseen ei mitään. 2 Icsi 2014, tuoresiirrosta nega, ja pakkassiirrosta vauva 2015. Pakkaseen jäi yksi alkio, minkä siirto nyt ensi kuussa edessä. Synarelan aloitin 15.7. Zumenonit aloitan 2.8. Jännää.... Jännittää tietysti miten alkio selviää sulatuksesta, ja tarraako kiinni. Tsemppiä kaikille ❤️
 
Huurunenälle tsemppiä siirtoon! Ihanaa että teillä jo kaksi lasta hoidoilla saatu. Luo aina toivoa itsellekin.

Minullakin lääkkeellinen PAS tulossa parin viikon sisällä, Estradot-laastari taas käytössä ja viikon päästä ultrakontrolli. Jotenkin mietityttää, että voisiko jotain tehdä toisin kun ensimmäinen PAS ei plussaa tuonut. Meillä on pakkasessa vielä yksi viisipäiväinen blasto ja viisi kuusipäiväistä blastoa, ja biologi sanoi että viisipäiväiset meidän kohdalla oli niitä parhaimpia heidän luokituksissaan. Ja nyt enää yksi viisipäiväinen jäljellä.. toivottavasti hän tarrautuisi kiinni! Toki tuskin ne kuusipäiväisetkään huonoja on, eikai mitään huonoja pakastettaisikaan. Miten muilla, onko siirrot tehty aina saman kaavan mukaan jos useampi PAS jo takana? Itsellä kun ei oma kierto toimi niin lääkkeellinen PAS on ainut vaihtoehto, mutta mietin olisiko parempi tulos jos yhdistäisi ovulaation induktion tähän. Kokemuksia saa kertoa :happy:
 
@Aamuvirkku
Mulla on ens Tiistaina käynti lääkärillä ja varmaan siinä sovitaan millä tavalla mennään eteenpäin. Tuun sitten jakamaan täällä miten meni :)
 
Heips, tänään sain huurunenän kyytiin. Hyvin selvisi sulatuksesta. Nyt jännätään
 
Takaisin
Top