Joulukuisten mietteet

Mulla on edelleen rinnat arat ja turvonneet, muutenkin turvotusta ja ajoittain vähän huono olo jos ateriavälit venyy. Torstaina selviää onko kasvua tapahtunut vai joudunko tyhjennykseen. Jännittää kovasti. Nyt on muutenkin kaikenlaista kun mulla oli myös työhaastattelu ja se meni ihan hyvin, tällä viikolla selviää sitten saanko paikkaa. Sikäli ei kyllä haittaa vaikken saisi kun oon jo vakityössä.
 
Meillekin eka tulossa ❤ Perhe-Artressa käytiin varhaisraskauden ultrassa. Tosi kivanolonen ja aika edullinen paikka.

Täällä kanssa jonkinverran jännitystä siitä, että meneehän raskaus varmasti hyvin ja miten hyvin töissä jaksaa. Mutta päivä kerrallaan ja täytyy yrittää ajatella positiivisesti!
 
Mä olen syönyt kyllä terveellisesti, kuten normaalistikin ( poislukien pari munkkia vappuna). Mutta en pysty syömään kovin paljon kerralla, koska vatsa tuntuu täydeltä koko ajan ehkä turvotuksesta johtuen.

Tänään 6+2. Edellinen keskenmeno käynnistyi kunnolla juuri samoilla päivillä. Tiputtelua oli ollut jo aikaisemmin. Nyt ei mitään keskenmenon oireita. Yksi etappi siis tässä raskaudessa saavutettu :Heartpink. Seuraava etappi on 6+5 jolloin alkoi toinen keskenmeno. Varmaan sitten taas vähän helpottaa.

Musta tuntuu kans ettei pysty syömään paljoo! Ja sit onkin jo hetken päästä nälkä kun annokset on niin pieniä :D pahoinvointia ei ole, mutta välillä just syömään alkaessa tulee semmoinen jännä täysi olo ettei tee yhtään mieli syödä!
 
Seurannan aika polille tulikin nopeammin kuin piti ja kävin jo tänään. Kohdussa näkyi renkula joka vois olla raskauspussi ja sykkeestä sanoi että teoreettisesti se joskus vois jo tällä laskennallisella raskauden kestolla aikaisintaan näkyä, mutta ei läheskään aina. Ja taas sitten uus aika ultraan ens viikolle. Ja lisää verikokeita. Olin tonne mennessä jo asennoitunut että en edes ole raskaana ja tyhjennyslääkkeet annetaan mukaan, mut seuranta jatkuu. Itelle on ollu henkisesti helpottavaa ”lopettaa” raskaana olo ja elää niin kuin ei oliskaan. En oo nyt alkuviikosta uhrannut ajatuksia asialle ja samalla linjalla ajattelin yrittää jatkaakin, kun raskaus tuntui valtaavan 99% ajatuksista testin jälkeen ja oikeastaan jo ovulaation kyttääminen heti menkkojen jälkeen ja kaikki siihen liittyvä jylläsi liian isoilla kierroksilla mielessä.
 
Seurannan aika polille tulikin nopeammin kuin piti ja kävin jo tänään. Kohdussa näkyi renkula joka vois olla raskauspussi ja sykkeestä sanoi että teoreettisesti se joskus vois jo tällä laskennallisella raskauden kestolla aikaisintaan näkyä, mutta ei läheskään aina. Ja taas sitten uus aika ultraan ens viikolle. Ja lisää verikokeita. Olin tonne mennessä jo asennoitunut että en edes ole raskaana ja tyhjennyslääkkeet annetaan mukaan, mut seuranta jatkuu. Itelle on ollu henkisesti helpottavaa ”lopettaa” raskaana olo ja elää niin kuin ei oliskaan. En oo nyt alkuviikosta uhrannut ajatuksia asialle ja samalla linjalla ajattelin yrittää jatkaakin, kun raskaus tuntui valtaavan 99% ajatuksista testin jälkeen ja oikeastaan jo ovulaation kyttääminen heti menkkojen jälkeen ja kaikki siihen liittyvä jylläsi liian isoilla kierroksilla mielessä.

Kurjaa, että edelleen pitkittyy tuo epätietoisuus. :sorry: Mutta hienoa, että on vielä toivoa. :Heartred
Kunpa siellä ens viikon kontrolliultrassa näkyisi vahvaakin vahvempi syke. :smiley-angelic001

Voimia kovasti! :Heartred
 
Onko täällä ketään, joka olisi muuttunut itkuherkäksi? :shy: En ole normaalisti kovin itkevää sorttia, tarkoitan etten kovin herkästä liikuttunut, mutta nyt on aivan ihme tilanteita sattunut mille meinaa liikuttua:hilarious:. Tvstä kaikelle mahdolliselle, ei riitä edes esimerkit kuvailemaan. Itkettää kun esikoinen on jo ”iso”. Pakko tässä kohtaa tunnustaa että tunnen myös Jahtun profiilikuvaa kohtaan äärimmäistä empatiaa, hyvä ettei koalallekin ole kyynel päässyt :hilarious::hilarious:. Olen aivan sekaisin tunteideni parissa! :hungover:
 
Onko täällä ketään, joka olisi muuttunut itkuherkäksi? :shy: En ole normaalisti kovin itkevää sorttia, tarkoitan etten kovin herkästä liikuttunut, mutta nyt on aivan ihme tilanteita sattunut mille meinaa liikuttua:hilarious:. Tvstä kaikelle mahdolliselle, ei riitä edes esimerkit kuvailemaan. Itkettää kun esikoinen on jo ”iso”. Pakko tässä kohtaa tunnustaa että tunnen myös Jahtun profiilikuvaa kohtaan äärimmäistä empatiaa, hyvä ettei koalallekin ole kyynel päässyt :hilarious::hilarious:. Olen aivan sekaisin tunteideni parissa! :hungover:

Käsi ylös kuinka moni kävi katsomassa Jahtun profiilikuvan :hello:laughing002
 
Onko täällä ketään, joka olisi muuttunut itkuherkäksi? :shy: En ole normaalisti kovin itkevää sorttia, tarkoitan etten kovin herkästä liikuttunut, mutta nyt on aivan ihme tilanteita sattunut mille meinaa liikuttua:hilarious:. Tvstä kaikelle mahdolliselle, ei riitä edes esimerkit kuvailemaan. Itkettää kun esikoinen on jo ”iso”. Pakko tässä kohtaa tunnustaa että tunnen myös Jahtun profiilikuvaa kohtaan äärimmäistä empatiaa, hyvä ettei koalallekin ole kyynel päässyt :hilarious::hilarious:. Olen aivan sekaisin tunteideni parissa! :hungover:
Täällä toinen itkupilli, mies pitää mua täysin tärähtäneenä. Saatan itkeä kivalle tai söpölle mainokselle, surulliselle uutiselle tai oikeastaan mille vain. :smiley-ashamed008 Prinssi Philipiä itkin niin että mietin jopa itsekin kuinka sekaisin sitä onkaan.. :grin
 
Seurantaultra ohi ja kasvua on tapahtunut ja syke löytyi. Nyt on viikkoja 6+3. Kohdusta löytyi myös pieni hematooma joka selittää sen aikaisemman verenvuodon.
Esikoisen kohdalla oli mullakin hematooma, vuosi useamman kerran alkuraskaudessa todella paljon. Kovasti säikähdettiin mutta aina ultrassa kaikki hyvin. Tässä raskaudessa ei varhaisultrassa näkynyt hematoomaa. Paljon tsemppiä, ihanaa että muuten hyviä uutisia tullut ultrassa teille ❤️
 
Nyt 2 päivän välein otettu verikokeilla hcg ja hyvin alhaisia lukuja näyttää. Oli kuitenkin nousua, mutta ei tuplausta. Jonkun taulukon mukaan nämäkin voi olla mahdollisia, mut harvinaisia. Ens viikolla uudet verikokeet ja se uus ultra. Ärsyttää tämä epätietoisuus. Kylläpä mun kärsivällisyyttä koetellaan. Kärsivällisesti ja rauhassa odottelu ei on mun vahvuus ollenkaan.
 
Nyt 2 päivän välein otettu verikokeilla hcg ja hyvin alhaisia lukuja näyttää. Oli kuitenkin nousua, mutta ei tuplausta. Jonkun taulukon mukaan nämäkin voi olla mahdollisia, mut harvinaisia. Ens viikolla uudet verikokeet ja se uus ultra. Ärsyttää tämä epätietoisuus. Kylläpä mun kärsivällisyyttä koetellaan. Kärsivällisesti ja rauhassa odottelu ei on mun vahvuus ollenkaan.

ymmärrän tuskasi. Minullakin nousi todella hitaasti ja jopa tippui alussa yhtenä päivänä (olin sairaalassa tarkkailussa ivf komplikaation takia). Lopulta varhaisultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. Tosin mietityttää edelleen päivittäin että tuleeko nt ultrassa yllätyksiä jos sinne asti päästään.

Toivotaan että sinullakin vain nousee hitaasti, eikä ole merkki mistään ongelmasta :)
 
ymmärrän tuskasi. Minullakin nousi todella hitaasti ja jopa tippui alussa yhtenä päivänä (olin sairaalassa tarkkailussa ivf komplikaation takia). Lopulta varhaisultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. Tosin mietityttää edelleen päivittäin että tuleeko nt ultrassa yllätyksiä jos sinne asti päästään.

Toivotaan että sinullakin vain nousee hitaasti, eikä ole merkki mistään ongelmasta :)

millä tasolla sulla nuo arvot oli ja millä päivillä?
 
Onko täällä ketään, joka olisi muuttunut itkuherkäksi? :shy: En ole normaalisti kovin itkevää sorttia, tarkoitan etten kovin herkästä liikuttunut, mutta nyt on aivan ihme tilanteita sattunut mille meinaa liikuttua:hilarious:. Tvstä kaikelle mahdolliselle, ei riitä edes esimerkit kuvailemaan. Itkettää kun esikoinen on jo ”iso”. Pakko tässä kohtaa tunnustaa että tunnen myös Jahtun profiilikuvaa kohtaan äärimmäistä empatiaa, hyvä ettei koalallekin ole kyynel päässyt :hilarious::hilarious:. Olen aivan sekaisin tunteideni parissa! :hungover:

Mä en kanskaan yleensä juuri itkeskele, mut nyt on tullut tv:tä kattellessa tirautettua kyynel jos toinenkin. :grin
 
Ne jotka ovat jo käyneet neuvolassa ja asia tullut esille: mikä on virallinen ohjeistus koronarokotteen suhteen? Suositellaanko sitä, onko oman harkinnan varassa vai annetaanko sitä edes raskaana oleville?:bookworm:
 
Mä kysyin koronarokotteesta neuvolassa, ja vastattiin että virallisen kannan mukaan sitä ei suositella. Rokotteen tehoa/vaikutusta raskauteen ei ole tutkittu ja näin olleen sitä ei Suomessa raskaana oleville pistettäisi, ja raskauden jälkeen kuulemma kannattaa odottaa vähän aikaa. Vahvisti omaa päätöstä olla hankkimatta rokotetta.
 
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007960566.html

Tuossa artikkelissa kerrotaan että jos odottaja kuuluu perussairautensa takia riskiryhmään tai työssä on suuri riski sairastua, niin yleensä lääkäri kehottaa rokotuksen ottamaan. Mulla täyttyy molemmat kohdat ja oon nyt aatellut että otan tehosterokotteen, joka olisi ollut ens viikolla, joskus rv 15 jälkeen. Toki mieli voi vielä muuttua, mutta tällä hetkellä näin.
 
Takaisin
Top