Juotko kahvia?

Juon 1-2 kupillista päivässä. Mahtaakohan olla muuten joku suositus koskien tuota tummapaahtoista, kuten joku edellä oli myös pohtinut? Sitä meilläkin juodaan. :wideyed:
Tummapaahtoisessa kahvissa on puolet vähemmän kofeiinia kuin tavallisessa vaaleassa, riippuen mistä kahvilaadusta kyse. Sen on myös sanottu olevan vatsaystävällisempää (yllättävää kyllä). Jos tavallisessa kahvissa on 80 milligrammaa kofeiinia, niin tummapaahdossa on 45 milligrammaa. Liiasta kofeiinistahan aina puhutaan sikiölle haitallisena, joten en ole varma saisiko tuon tiedon perusteella tummapaahtoa juoda vähän enemmän. :)

Täälläkin on tuosta tummapaahtoisen vähemmästä kofeiinista.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005280020.html
"Vaaleapaahtoisessa kahvissa voi olla kofeiinia enemmän kuin tummapaahtoisessa kahvissa, sillä paahdatusprosessin yhteydessä kofeiinia poistuu kahvista."
"Robustassa on lähes kaksi kertaa enemmän kofeiinia kuin Arabicassa."

Eli pitäisi olla paljon arabicaa sisältävä tummapaahtoinen.

Aamuisin yksi iso kuppi tummapaahtoista kahvia. Ostin nyt myös Kulta Katriinan uutta kofeiinitonta kahvia testiin, ja ainakin ensikokeilulla oli ihan ok. Ei toki yhtä aromikasta ja maukasta kuin kunnon tummapaahtoinen, mutta lievittää kahvinkaipuuta kyllä. Mulla kuitenkin enemmän tapaa kuin kofeiinia ikävä, joten nyt saan hyvällä omatunnolla juoda iltapäiväkahvitkin.

Aamuisin yksi iso kuppi tummapaahtoista kahvia. Ostin nyt myös Kulta Katriinan uutta kofeiinitonta kahvia testiin, ja ainakin ensikokeilulla oli ihan ok. Ei toki yhtä aromikasta ja maukasta kuin kunnon tummapaahtoinen, mutta lievittää kahvinkaipuuta kyllä. Mulla kuitenkin enemmän tapaa kuin kofeiinia ikävä, joten nyt saan hyvällä omatunnolla juoda iltapäiväkahvitkin.
Oho! En tiennyt, että Kulta Katriinallakin on kofeiiniton. Täytyypi testata.
Mahtava nimimerkki ja kuva sulla muuten! :grin:gen053

Oho! En tiennyt, että Kulta Katriinallakin on kofeiiniton. Täytyypi testata.
Mahtava nimimerkki ja kuva sulla muuten! :grin:gen053

Hei kiitti, samoin sulla! :happy:

Ja joo, toi on aika uus tuote, eikä kyllä ois käyny mielessäkään kun siitä mainoksen näin, että kohta ois tarvetta. Pikemminkin aattelin et voisin testata sitä Boostia, jossa on 30% enemmän kofeiinia. :grin

Mä oon aivan parantumaton kahviaddikti, eikä kahvin maku ole ainakaan vielä alkuraskaudesta alkanut etomaan. Juon aamuisin tummapaahtoista kahvia 1-2 kuppia ja sitten iltapäivällä kupillisen. Nyt tutkailin myös kaupan kahvihyllyllä kofeiinittomia vaihtoehtoja ja päädyin kanssa testaamaan tätä, vaikka normaalisti Kulta Katriina ei maistu, niin tämä menee hyvänä korvikkeena ainakin maidon kanssa! :) Onneksi löytyi siedettävä vaihtoehto niin ei tarvitse potea huonoa omatuntoa iltapäiväkahvittelusta!

Täälä kans yksi kahvin rakastaja :coffee2Juon aamuisin kaksi kuppia lämpimällä maitovaahdolla. Tai näköjään join aina tähän päivään saakka (ja raskaus vasta AIVAN alussa 3+3), kun kahvi päätti alkaa maistua liuottimelta. :sick009 Juon kyllä mielelläni myös teetä, mutta jään kaipaamaan kahvia :laughing002

Täälä kans yksi kahvin rakastaja :coffee2Juon aamuisin kaksi kuppia lämpimällä maitovaahdolla. Tai näköjään join aina tähän päivään saakka (ja raskaus vasta AIVAN alussa 3+3), kun kahvi päätti alkaa maistua liuottimelta. :sick009 Juon kyllä mielelläni myös teetä, mutta jään kaipaamaan kahvia :laughing002
Heh... Tulen tännekin huutelemaan, että jos kahvi jossain vaiheessa alkaa maistua taas niin kannattaa kokeilla kofeiinitonta. :grin
Mä kylläkin join raskaana jopa 3-4 kuppia tavallista suodatinkahvia päivässä ja ei tullut yliaktiivista vauvaa.

Heh... Tulen tännekin huutelemaan, että jos kahvi jossain vaiheessa alkaa maistua taas niin kannattaa kokeilla kofeiinitonta. :grin
Mä kylläkin join raskaana jopa 3-4 kuppia tavallista suodatinkahvia päivässä ja ei tullut yliaktiivista vauvaa.

Joo :grin Kiitti vinkistä! Mä juon kuitenkin yleensä niin vähän, just max 3 kuppia päivässä, että en usko että pitää vaihtaa kofeiinittomaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä :grin

Mulla menee viikonloput helposti melkein ilmankin kahvia tätä nykyä, mutta töissä kahvi on sellainen tauon luksus... Ja suositeltu määrä meinaa kyllä ylittyä helposti arkisin. Onneksi sentään ihan aamusta en kahvia pysty edes juomaan... Mutta huh huh, on tämä iso muutos entiselle superkittaajalle...:hungry: Vaikeaa! En nyt sentään kofeiinittomia ole edes koklannut, ehkä pitäisi... Sitten vain töissä epäilevät :grinTosin tänään mulla oli uusi mamamekko päällä ja kaikki kehui sitä... Pohdin kovasti tajusivatko pienesti pullottavaa mahaani. Ehkeivät:laughing002 Ruokaakin menee niin jumalattomasti nykyään, että kuvittelevat varmaan vain muuten vain lihonneeni.

Muistan edellisestä raskaudesta sen, että kahvi etoi aika lailla ensimmäisen kolmanneksen ajan. Nyt on toinen raskaus aivan aluillaan, toistaiseksi kahvi maistuu. :) Pyrin juomaan max 2 kuppia päivässä, ja Kulta Katriinan kofeiiniton mulla iltakahvina käytössä! Kiva uutuus ja ihan oikealta kahvilta maistuu :gen014

Mä oon joskus aikoinaan naureskellut kofeiinittomalle kahville ja alkoholittomalle oluelle jo ajatuksenakin, mutta nykyään fanitan molempia. :grin Oon kans ollut melkoinen kahviaddikti, ja rakastan kahvia. Yritin lopettaa/vähentää jo yritysaikana, ensiksikin koska vatsa ei kovin hyvin enää sitä kestänyt ja toiseksi, koska luin että liika kofeiini voi pienentää raskaaksitulon mahdollisuuksia. Lopulta vähensin siihen yhteen kuppiin, tai välillä meni kaksikin. Jossain vaiheessa kokeilin tuota Kulta Katriinan kofeiinitonta, ja totesin että se on hyvä korvike!

Nyt plussauksen jälkeen en ole jotenkin halunnut juoda muuta kuin kofeiinitonta, vaikka kahvi ei oikeastaan ällötäkään. Toki kylässä tai kahvilassa voin ottaa kahvin, mutta kotona en enää ole juonut. Ostin myös kofeiinitonta teetä, niin voi rauhassa juoda niin paljon kuin haluaa ja illallakin.

Juon kahvia, yleensä sen 2 kuppia päivässä. Juon kotona vaan tummapaahtoista(tilaan netistä, nuissa meidän marketeissa ei ole semmosta mitä haluan). Kylässä ja töissä pitää tyytyä siihen mitä siellä on.

Paljon kahvin rakastajia täällä - ja kyllä, minäkin kuulun tähän joukkoon. :grin

Mä aloin jo ennen plussaa vähentämään kahvinjuontia. Itse toivoin, että se vaikuttaisi eritoten siihen, miten rauta imeytyy ruoasta. Nyt siis tavallaan helppo jatkaa jo opitulla mallilla raskaanakin. Aiemmin join siis 3-4 kuppia päivässä, nykyään juon aamulla ja lounaan yhteydessä kupilliset + iltapäivällä, jos (=kun) tekee mieli, niin vielä kofeiinitonta. Kulta Katriinan Relax-kah u on oma suosikkini.

Mielenkiinnolla odotan, alkaako kahvin maku jossain vaiheessa etoa. :rolleyes:

Juon kahvia kupin aamulla. Helposti menisi pitkin päivää useampikin kupillinen, mutta koitan pitää minimissä. Pitäisi kokeilla tuota kofeiinitonta kahvia

Nyt loppuraskaudessa menee parikuppia tummapaahtoista kahvia aamussa, alkuraskaudessa se etoi. Vielä nytkin joskus toinen kuppi tekee vähän ällöhkön olon, eli fiiliksien mukaan mennään. Potkaisee kivasti kun on 2- ja 4-vuotiaat siskot vahdittavana tässä samalla, pysyy paremmin heidän vauhdissaan.

Takaisin