Vaunut

Akjex vikingeissä olis kova koppa ja ne on nyt aika vahvoilla tässä vaunu pohdinnassa.

Ostin käytettynä emmaljungan citycrossit (300€) ja ne oli kyllä kuin uudet.Ensimmäisen odottajana ei hirveästi kokemusta vaunuista,mutta uskon,että tulen olemaan tyytyväinen niihin.Vielä kun opin käyttämään eri säätöjä ym. mutta onneksi oli käyttöohjeet mukana...

Itsellä citycrossit palvellut 2,5 vuotta ja todella paljon oon tykänny. Ei oo vielä ollut mitään ongelmia. :) hyvän valinnan oot tehnyt. :)

Onko kellään kokemusta Hauck-merkkisistä vaunuista? Saisin 300 eurolla Hauckin Apollo yhdistelmävaunut ja turvakaukalon, mutta arvelluttaa vähän että onkos nuo hyvät ja kunnolliset... ensimmäistä kertaa kun vaunuja ollaan hankkimassa, niin ei yhtään tiedetä mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon :( osaako joku paremmin tietävä neuvoa?

Näistä vaunuista mainostetaan seuraavaa:
  • Kääntyvä ja lukittava etupyörä.
  • Säädettävä työntöaisa.
  • Pehmeä jousitus.
  • Tilava tavarakori.
  • Irrotettavat, puhkeamattomat täyskumiset renkaat.
  • Pyörien halkaisijat: etupyörä 20 cm & takapyörät 25,5 cm.
  • Työntöaisan korkeus: 86 - 113 cm
  • Istuinosassa viisipistevaljaat ja irrotettava turvakaari.
  • Istuinosan selkänoja säätyy kolmeen asentoon 110 - 153 °.
  • Istuinosan jalkatuki säätyy kuuteen asentoon.
  • Irrotettava jalkapussi / tuulisuoja.
  • Irrotettava kuomu.
  • Pintapyyhittävä
  • Paino: 10 kg
Mitä mieltä te paremmin tietävät olette? Kuullostaako tämän perusteella ok vaunuilta? Itse kun ei yhtään vielä tiedä mikä tekee vaunuista hyvät... muuta kuin että kevyet ja hyvät työntää, mutta kun näitäkään en pääsisi kokeilemaan, vaan näiden tietojen pohjalta pitäisi päätös tehdä..

Kiitos sille ken jaksaa auttaa :)

Vaunuista ei oo kokemusta, mutta syöttötuoli meillä on Hauck (TrippTrappin tyylinen) ja on tosi hyvä! Eihän näitä voi suoraan verrata, mutta minusta tuo on laadukas ja hyvä jakkara. :)

Äkkiseltään vilkaisin kuvia noista vaunuista. Se pisti silmään, että koppa näyttää aika lyhyeltä? Vai onko tarkoitettu niin, että vain pikkuvauvana ollaan kopassa? Sitä aattelin, että jos haluaa esim ulkona nukuttaa vaunuissa usompanakin niin saako fijsusti niin, että lapsi pysyy lämpimänä? Meillä on vähän erilainen systeemi vaunuissa.

Mutta tämmöinen näkökulma :)

Mie ostin tänään Emma merkkiset yhdistelmävaunut tuntu hyviltä ja näyttää hyvältä. Ja niis on ne puhkeamattomat kumirenkaat xD ja kovavaunukoppa joka oli kans mulle tärkeä ehto :)

Ostin lastentarvikkeelta alennuksesta. -40%. Maksoin vain 220€ et mie oon tyytyväinen hintaan että tuotteeseen :)

ImageUploadedByVau Foorumi1421768828.098517.jpg

Itellä ei ole myöskään kokemusta hauck merkistä, mutta kuvissa silmiin pistää paitsi tuo Rosalinan mainitseman lyhyen näköisen kantokopan lisäksi nuo eturenkaat. Ne on kovin pienen näköiset. Ei tarvi olla kovin epätasainen alusta kun niiden kanssa voi jo tulla vaikeuksia (mietin kokemusta vähän vastaavan näköisistä) lisäksi itse maaseudun asukkaana vierastan noita kääntyviä etupyöriä, ne on ihan must ostoskeskuksessa mut niillä ei tee mitään ulkona soratiellä. Eli kumpaa käyttöä on enemmän. Riippuu siis ihan teidän tarpeista millaset on teille hyvät. Huomioisin vielä lisäks täyskumirenkaat on huomattavasti raskaammat työntää kuin ilmakumi tai kenno.
Olinpas kriittinen, hyvän näköiset ne ovat silti :)

Meillä on hauck merkkiset matkarattaat, oon kyllä tykännyt niistä, tosi ketterät on. Ainoo et jarru jää joskus jumiin ja sitä saa renkata että lähtee taas toimimaan. Mut matkarattaitakaan ei ehkä voi suoraan verrata, mutta merkkinä on mielestäni ollut ihan hyvä. :)

Nuita emman vaunuja olen miettinyt kanssa, meillä täällä pikkukylässä ei myydä kuin emmaljungaa ja emmaa. Toiveena olisi kumminkin sisarukset pienehköllä ikäerolla, niin ei huvita melkein tonnin vaunuja ostaa kun toivottavasti olisi sitten parin vuoden päästä ostamassa jo tuplavaunuja :confused: ne akjexit oli tosi hyvännäköset nettikaupassa, mutta en haluaisi ostaa kokeilematta, ja asutaan täällä ns. Kuolevalla seudulla niin viimeiseen asti pitää tukea omia liikkeitä :) ru:n jälkeen lupasi mies että voidaan käydä ostamassa, eli vielä muutama viikko harkinta-aikaa, vaikkei emmaljungissa oikein paina muu kuin isompi koppa ja värivaihtoehdot :rolleyes: mutta onko kellään kokemusta näistä emmoista käytössä, ovatko hyvät?

Mul ei oo viel ns käyttökokemuksia, mutta runko oli tosi tuleva mutta samaan aikaa kevyt kun työnsin autolle vaunut. Ja koppa on kevyt vaikka onki kova koppainen. Samaten toi istuin osa oli kevyt kantaa. Tosi helppi vaihtaa kopan ja istuin osia. Ja ei ole kääntyviä etupyöriä, koska itse en niistä välitä kun tullaan paljon vaunuja työntämään ulkon. :) mutta itse olen tyytyväinen noihin emmoihin! :) aivan ihanat! Suosittelen kyllä

Meillä on ollut käytössä pian pari vuotta hauckin yhdistelmävaunut, en kyllä nyt muista mitkä hauckit ne on, mutta siis niissä on kolme isoa rengasta. Etummainen kääntyvä, mutta sen saa myös lukkoon. Me asutaan kaupungissa joten käytetty enimmäkseen asfalttiteillä ja kaupoissa niitä, toki myös mökillä hiekkatiellä. Ei mulla mitään pahaa sanottavaa niistä oo, oon tykännyt kun ne saa nopeasti ja helposti kasaan, joten ei olla erikseen matkarattaita edes hommattu vaan on pärjätty noilla :) .

Mä suosittelen kyllä, että jokainen kävisi testaamassa vaunuja jossain liikkeessä tai tutulla, jos ostaa käytettynä tai nettikaupasta eikä pääse paikan päälle kokeilemaan. Noissa vaunuissa on niin monta muuttujaa, että niitä ei välttämättä millään pelkän kuvauksen perusteella pysty arvioimaan. Ongelmaksi voi muodostua vaikka työntöaisan säätömahdollisuudet (jos vaikka käyttäjät pitkiä/lyhyitä/molempia) tai vaunut osoittautuvat hankalaksi kasata tai eivät mahdu autoon jajaja. Vasta lopullisessa käytössähän tuo sitten oikeasti selviää, mutta kannattaa tehdä harkittuja päätöksiä eikä vain siksi, että "näyttävät kivalta" tai "saadaan tosi halvalla".

Nuo pehmeät/kovat kantokopat, kääntyvät/ei-kääntyvät etupyörät, ilmakenno-/ilmakumirenkaat ovat makuasioita ja riippuvat paljon käyttäjän omista olosuhteista. Kaupungissa asuva, autoton kerrostaloasukki tarvitsee todennäköisesti erilaiset vaunut kuin maalla asuva, isoa koiraa ulkoiluttava vaunuilija.

Me ollaan vieläkin Brio Go Nextien tai Stokke Crusien kannalla..Me ollaan miehen kans aika pitkiä ja noissa vaunuissa kopat tulee melko korkealle, niin ei tartte kumarrella niin paljoa :p.

Yks tyhmä kysymys.. Tietääkö kukaan pystyykö stokke cruseihin kiinnittämään jonkin adapterin avulla jonkun muun merkkisen turvakaukalon?

Kiitti hei kaikille neuvoista :) tästä viisastuneena aion vielä rauhassa katsella erilaisia vaunuja :)

Tänään käydään yksiä vaunuja katsomassa! Että jännittää. Toivottavasti olis mieleiset kuten kuvien perusteella niin loppuis tää kyttääminen. :smiley-angelic001

Sit mä kyllä lopetan tyystin vaunujen katsomisen, ettei käy niin että parin viikon päästä haluankin jotkut toiset o_O

Tänään käydään yksiä vaunuja katsomassa! Että jännittää. Toivottavasti olis mieleiset kuten kuvien perusteella niin loppuis tää kyttääminen. :smiley-angelic001

Sit mä kyllä lopetan tyystin vaunujen katsomisen, ettei käy niin että parin viikon päästä haluankin jotkut toiset o_O

Mulle kävi jo niin xD löysin toiset aivan ihanat ja nyt haluun ne vaikka tuol makkarissa onki noi emmat jo xD

Eikä :'D

Mun piti vielä lisätä et se siis vähentää sitä mahdollisuuta :D

Takaisin