Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan tappi (tai oikeestaan kanki) otassa heti herättyä :( ja kooooko pitkä päivä lasten kaa. Kyynel.

Antibiootti ei ainakaan vielä banadolin kera auta yhtään mun pääkipuun. :mad: Jos tää huomenna on vielä samanlainen ni soitan kyl varmaan päivystykseen (sairaalalle käynti, mut jos olis viisaampi), ku sit tää särky on jatkunu 5 pv. Ei jaksa enää ja jos ne vaik samalla tutkisi mitä toi hiien vuoto tuolta alhaalta on ja onko paikat auennu lisää. :rolleyes: niin ja onko lapsivettä tarpeeksi, ku ei ne täällä sitä kattonu torstaina vaik muuten tutki ultralla. Tuskin viitsi katsoa tai sit ei osannu. Täällä toiminta ihan surkeeta.. :mad: olin neuvolassa n. 10 min ja ns. heitti mut ulos.... oli se th, et ei tässä ole sit enää mitään, et mitäs sä siin viel istut. Mulla olisi ollu kysyttävää, mut ajattelin et ei sitä sit kiinnostanut. Onneksi ensi viikolla oma th paikalla ni pääsee taas purkamaan itseään ja ajatuksiaan. :rolleyes:

Hui mikä päivä! Luojalle suurkiitos että isäntä on ollu päivän kotona, mitä ny juossu tossa omilla kylillä toimittamassa pari juttua..

Heräsin kypärän aikaan, tyttö oli meidän sängyssä hirveen leluarsenaalin kans ja mies kuorsas sohvalla. :D Nousin ylös, tipautin kahvit ja tiesin heti että nyt ei oo kaikki jotenkin kohdillaan. Ihan hirvee turvotus joka paikassa ja jotenkin erikoinen olo. Sit ku sain kahvit kuppiin nii kiipesin sohvalle (töllöstö tuli sopivasti joku kokoperheenelokuva kota tyttö tuijotteli silmät suurena - paska äiti) ja pian huomasin että päätä särkee ja kun käännän päätä nii silmät ei pysy mukana. Mies haki verenpainemittarin (aattelin et jos on noussu, sit turvotus ja päänsärky ym päälle nii ois joku myrkytys), mutta kaks kertaa piti mitata että saatiin yläpaineet edes sadan yli! Siinä sit lepäilin sohvalla huivi silmillä x-ajan (torkahdinkin) ja johan helpotti! Hetken jaksoin hääräillä, alotin ruuanlaittoo jne ja yhtäkkiä huomasin et mä vapisen. Eikä ollu mistään pikku käsien tärinästä kyse vaan vapisin niinku oisin vetäny pullollisen yskänlääkettä! Ei muuta ku uudestaan sohvalle ja taas torkahdin, ja taas helpotti. Sit pari tuntia sitten olin yhtäkkiä ihan umpijäässä ja samaan aikaan kylmä hiki valu niin että kasteli kaks paitaa! En oikein pystyny oleen pystyssäkään kun huimas ja silmissä sumeni! Ei muuta ku vaatteet vaihtoon ja sama lääke jo kolmatta kertaa ihan samalla kaavalla ja taas oon ku uus ihminen!

Meidän oli tarkotus pitää tänään kunnon touhupäivä yhdessä, siivota ja laittaa vikoja juttuja kuntoln jne, mutta toisin kävi. Mies on kyllä onneks hääränny ku viimestä päivää ja komentanu mua ottaan rauhassa. Tyttö on viihtyny yllättävän hienosti ihan itekseen omien leikkiensä kanssa. Ehkä tää on vaan luonnon tapa sanoo että tän mamman on nyt aika levätä kunnolla ennen koitosta....

Kiitos kiitos kiitos! ♡ En mä usko et mitään vakavaa on, mut lepäilly nyt sohvalla vaan, noussu aina pikku hetkeks kerrallaan ja äkkiä takas. En oo ees soitellu mihinkään koska mun käsityksen mukaan raskausmyrkytykseen kuuluu aina korkee verenpaine? Siis yhdistettynä näihin turvotuksiin ja päänsärkyihin ja näköharhoihin. Lisäks oon ymmärtäny et joka tapauksessa ensiapuna on lepo, ja iisisti aion ottaa nyt kotonakin. Villi veikkaus olis että kun maanantaiaamuks on leikkaussali mulle varattuna niin tuskin päivystyksen kautta nyt viikonloppuna leikkais, ellei tietty tulis joku ihan aito oikee hätä. Vai ootteko samaa mieltä mun järkeilyjen kanssa?

Jospa toi matala verenpaine aiheuttais tän tyyppisiä oireita...?

Mulla matala verenpaine tekee just tuskan hien pintaan ja heikon olon. Huippaa ja tuntuu että sydän hakkaa, ei jaksa mitään. Joten siinä mielessä voi kyllä olla ihan sitäkin. Salmiakki, kivennäisvesi ym..auttaa!

Kaamee väsy niin olin jo kympiltä nukkumassa. Nyt satunnaisesti vähän supistelee, hirveen kuuma tuli ja sydän hakkaa normaalia kovempaa. Eikä väsytä enää yhtään! Johan tota tunnin/puoltoista nukuinki -.-

Sitten kun tuntuu että ne supistukset voimistuu ja ei enää vaan yksinkertasesti pärjää kotona. Voimaa <3

Nyt on sellanen oll et haluis olla vaan yksin. Lasten leikkimisen ääniki ärsyttää ihan suunnattomasti. Ei yhtään jaksas kuunnella..ja äijä vaan nukkuu päikkäreitä tuolla vaikka sanoin kyllä että mua sattuu että en jaksais nyt kuunnella tota tappelua ja meteliä :(
Huoh..voispa häipyä näiks vikoiks viikoiks jonneki.

Täällä taas supistaa ja toooosi kivuliaasti, nyt jo noin 3 tunnin ajan. Mutta en uskalta viellä lähteä sairaalaan. Mistä mä tiedän milloin sinne pitäis lähteä...

Stressasin samaa. Meillähän tuli yksi turha reissu synnärille, sielläkään jatkuvasti viitsinyt ajella kun yli 50km matkan päässä. lähdin kohti synnäriä kun en enää pärjännyt kotona. Ja todentotta, vaikka niin kuultu juttu mutta kyllä sen tunnistaa kun kannattaa lähteä :D tsempit <3

Hmph. Taas satelee vaan kysymyksiä sieltä ja täältä (ja vahemmilta) että joko tuntuu missään. No ..ttu ei tunnu missään mitään! Maha pinkeenä lyllerrän menemään ja nivusiin välillä tulee tuikkauksia ja kivuttomia supistuksia.
Mieskin aina aamusin heittää peiton pois päältä ja sanoo jotain tyyliin "ai eikö se oo vieläkään syntyny". Tosin se on hellyyttävä kun sekin oottaa jo niin kovasti uutta tulokasta. Mutta nää muut vois tajuta (ollaan niille kyllä sanottuki) että ilmotetaan kyllä sitten kun kaveri on maailmassa..
Ja vasta kolmas päivä ylite la:n.. Miks täällä pitää yliaikaiskontrolli olla vasta 41+5 -.-

Mulla samat fiilikset kuin opemamilla, tosin oma pikkunuppu on jo syntynyt, mutta isommat lapset ja niiden häsläys, leikit, kiipeily, kiljahtelut yms. ärsyttää sikana. Siis kaikki sellainenkin, mitä lapset tekee normaalisti, ärsyttää ja niille tiuskii ja kieltää jatkuvasti. "Ei, älkää, lopettakaa!" Pelkkää negatiivista... Huono äiti fiilis, kun ei jaksa ottaa isompia huomioon, kun väsyttää ja sit jos pienin nukkuu, niin ettei se ihan heti heräis kaikkeen, vaikkei herääkään, niin ääh....ärsyttää!

Opemami, onko sulla aiemmin synnytystä ennakoinut samanlaiset tuntemukset? Siis halu olla yksin tm. Mä yritän täällä pohtia, olisko noi ennakoivia oireita..

Hitto ku ei muista :D
Koomasin tässä sohvalla pari tuntia ja nukahdinkin hetkeks. Taas on tänään unta riittäny :O
Vauva möyryää ja melskaa ihan sikana, siis aivan koko ajan maha ihan vinksallaan ku tuo tekee jtn kaivauksia ;)
Mies laittaa just lapsia unille ja
Kohta mie kaivan fetasalaatin ja napostelutikut jääkaapista ja alan kattoa taru sormusten herrasta leffaa. Onneks huomenna ja ylih miehellä vapaata niin pääsen yksin vähän jonnekin <3

Onko sulla jo konkreettisia suunnitelmia? Mä olen tässä havainnut, että viikon ajan olen kuin olenkin saanut tehtyjä ihan kivoja asioita vaikka tuntuu siltä että lojun vaan sohvalla.
Josko huomenna kävisin miehen kanssa lounaalla, voin hakea miehen töistä ja palauttaa sen sinne takaisin :grin
Tai sitten voisin olla yhteydessä kaveriin, joka on lasten kanssa kotona ja kysyä lähipäivien suunnitelmia ja aikatauluja. Kahville sen kanssa...,

Kotona mulla menee hermot. Varsinkin kun nartulla on juoksut ja koirat tuntuu olevan rauhallisia vain, jos itse istun uroksen ja nartun välissä. Übernarttu itse, siis :grin

Siis tää paine peräpäässä on aivan jäätävä! Pahenee vaan tunti tunnilta, en pysty mitenkään istumaan enää..ainoastaa kenottamaan toisella reidellä. Toivottavasti häviää huomiseen mennessä!

Takaisin