Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mun muistaakseni se vasemmalla kyljellä nukkuminen helpotti jotenkin hengittämistä. Voi olla et oon väärässäkin mut muitstaakseni oon joskus kuullu et vasemmalla kyljellä nukkuessa keuhkot eivät painu ja pystyy ilma kulkemaan paremmin.

Joo...mä huomasin kun kävin huollattamassa ripsiä niin se selällään makuu asento oli jotenkin tosi epämukava olo. Puolen tunnin päästä tuli oksettava olo, tuskan hiki, ja pyörrytti. Muuten olin ihan rentona koko toimen piteen. Siihen loppu mun huolto keikat. Täytyy odotella vauvan syntymää ennenku jatkan.. totuin niin mun tuuheisii ripsiin. No ei tässä kauaa enään ole.

Mun tekis mieli käydä kaitattaa permis, Täs talvella. Viimeks oli 2005 kun odotin ekaa. Pitkät kihara hiukset oi kaipaan niitä. Ne on aika huolettomat. Täytyy kyl käydä kampaamossa joulun tienoilla kun voi vähä hemmotella itteää.

Kaipa se on vähän makuasia, että kummalla kyljellä tykkää nukkua. Keuhkot nyt ovat molemmilla puolilla, joten tuskin se maha nyt toisella kyljellä sitten enemmän niitä painaisi, kuin toisella. Ja joillekin sopii myös se selällään nukkuminen läpi raskauden. Itse kävin tänään hammaslääkärissä eikä ruvennut tuntumaan pahalta, vaikka siinä tuolissa lähes makuuasennossa puolisen tuntia pötköttelinkin.

Minullakaan ei ole selällään makoilu tuottanut ongelmia, ei itseäni ainakaan ahdista tai tule mitenkään huonoa oloa. Mietinkin jo tuota vasemmalla kyljellä nukkumista, että sepäs onkin kiva asia.. itse nukun lähes poikkeuksetta oikealla kyljellä :D

Mulla selvästi vaihtelee se että missä asennossa on hyvä olla. Varmaan liittyy siihen että miten vauva on asettunut masuun. Toisinaan voi olla pitkiäkin aikoja selällään, toisinaan lyhyestäkin makoilusta alkaa toi kurja olo ja huimaus.

Tänään muuten oli hauska päivällä kun ihan selvästi mahassa tehtiin kuperkeikka! Koko aamupäivän sätkytteli ja potki suoraan alas (vähän ikävä tunne). Sit päivällä yhtäkkiä tuli mahaan paineen tunne ja maha ihan silminnähden "turpos" hetkeks toiselta puolelta. Sen jälkeen potkut tuntuikin navan korkeudella :D Alkaa vissiin tila sen verran väheneen että täytyy änkeemällä kääntyä :)

potkut tuntuu hyvin ja raskausviikkoja nyt 21+6 :) kuplamaiset tuntemukset alkoivat tuntumaan rv 18+5 ja potkuja alkoi n. Rv 20 :)

Todellakin liikkeet tuntuu...viikonloppuna ja tänään ei ole saanut hetken rauhaa, nyt jo alkaa olla sellainen olo että "tää on nyt nähty jo". Ja vielä pitäisi neljä kuukautta jaksaa :D

Mullakin vihdoin ja viimein on liikkeet alkanut tuntua noin viikko sitten :) Mulla on siis istukka etuseinämässä, joka voi heikentää liikkeiden tuntemista mutta aikalailla siis viikolla 22 alkoi tuntua :)

Ai kauhea miten nauroin illalla! Tahallani kokeilin kiusata pikkuista :grin Oli hetken aikaa möyrinyt ja ilmeisesti unille alkanut, kun hiljeni. Päätin sitten vähän tönäistä kakaraa jos hän vaikka innostuisi liikkumaan. Pari sekuntia meni ja tuli sellaista kickbox-sarjaa, että oksat pois!! :laughing001 Mahtaa olla typykkä yhtä perseelle ammuttu karhu kuin mammansakin jos kesken unien herätetään :laughing002

Tuntuu et pikkulikka sekoo joka kerta kun syön joulutorttuja. Aina kun syön tortun ni alkaa hirveet bileet vatsassa, välillä tuntuu et vatsa liikkuu oikeen puolelta toiselle ku pistää oikeen kunnolla menemään :)

Miten voikin tulla joka kerta niin huolestunut olo kun liikkeet rauhottuu vähän pidemmäks aikaa... Vaikka ymmärtää että voi olla laiskempia päiviä ja toisaalta pieni mahtuu mahaan vielä niin monessa asennossa ettei kaikki liikkeet tunnu. Mutta silti...huooooh.. Tänään taas sellanen päivä että kaipailen lisää niitä potkuja!

Täällä otettiin vapaapäivän kunniaksi jäätelöllä tehostetut potkusarjat. :D on se ihmeellistä kuinka imelä antaa lisävirtaa, pari kertaa viikkoon jos pistää suut makiaks. :) rauhallisia päiviäkin on mukava viettää kun kuitenkin liikkeitä tuntuu, vaikka ei aina yhtä kovasti ja paljon. Joko on päivä rytmiä masuasukin elossa löytynyt?

Musta tuntuu että meillä potkitaan vähän väliä et en kyl ainakaan oo mitään rytmiä huomannu. Aina kun istun alas niin alkaa semmonen tasainen rummutus/marssi käydä alavatsassa (mikä ei ole muuten hirveen kivaa autoa ajaessa) ja välillä saa sellaisia ihme hepuleita että koko maha heiluu (etenkin silloin kun syön joulutorttuja) :)

Aina kun istun alas niin alkaa semmonen tasainen rummutus/marssi käydä alavatsassa (mikä ei ole muuten hirveen kivaa autoa ajaessa)
Joo ei muuten olekaan! :D Varsinkin kun potkut tuntuu välillä erityisen kovaa ja inhottavastikin. Tänään juuri kirosin, kun tuli muutama epämiellyttävän tuntuinen potku... Ajoasentoa kun on mahdoton muuttaa, vaikka miten pikkuista kyrsis äitin asento :p

Välillä pientä pulputusta ja välillä sellasta monoa että tuntuu läpi tulevan. Monen monta kertaa päivässä, ja etenkin kun harkitsen levähdysasentoa. Esikosen en muista olleen tässä vaiheessa näin aktiivinen! Aamiaispöydässäkin tyyppi tunki tänään voimalla päätä tai peppua tai mitälie, selvästi tavoitteena saada vasempaan kylkeen nyrkin kokoinen ilmareikä.

Mä olin esikkoa odottaessa aina ihan paniikissa miksei se liiku ja kaikkeni sain aina tehdä et pienen potkun sain vastaukseksi. Ei sillä ollu ollenkaan tällaista menoa, ainoastaan loppuraskaudesta kiusas mua sillä et veteli kantapäätä kylkiluita vasten mikä tuntus tosi inhottavalta o_O

Täällä alkaa liikkeet muuttua äkillisistä potkuista enempi sellaiseksi möyrimiseksi. Alkaa ilmeisesti tila käymään ahtaaksi. Välillä kun kaveri punkee ja muuttaa asentoaan, niin tuntuu tosi häijyltä. Ja siitä vauvan hikottelusta on tullut lähes jokapäiväistä. Se tuntuu ainakin minulla jokseenkin ärsyttävältä ja siitä toivoo aina, että loppuisi nopeasti. Minulla se tuntuu tuolla hyvin alhaalla, joten liekö sitten kaveri jo asettautunut pää alaspäin.

Tämä möyri aika paljon viime viikkoina.. Ei oikeastaan paljoa potki, vaan enemmin mönkii ja vaihtelee asentoa. Saas nähdä kuinka paljon alkaa stressaamaan, kun tuo eilen illalla oikein puski itseään alaspäin ja taisi jumahtaa tuonne kun ei yöllä saanut vaihdettua asentoa vaikka räpiköi.. Yleensä siis aina yön jälkeen on mahassa poikittain, nyt edelleenkin pää alaspäin. Eli nyt tuo käytännössä on vaan paikallaan, kun ei saa möngittyä ja ei tykkää potkia. Vähän monotti kun tökin, mutta kun on tottunut jatkuvaan liikkeeseen niin tuntuu vähän oudolta.

Ja tietysti nyt kun on pää alaspäin niin painaa alaspäin ja tuntuu siltä että kohta tulee ulos. Olen nyt aamulla vaan makoillut sängyssä ja silti supistelee vähän väliä (vähän kipeitä, mut ei oikeestaan) ja illasta asti ollut välillä semmoista menkkamaista jomotusta. Toivon siis että pääsis vielä kääntymään..

Mammasmurffi: vitsi olis hauskaa tietää miltä 2vauvaa mahassa tuntuu..onko se jotenkin hirveen erilaista? Nehän tönii ja monottaa sit toisiaan :D

On tää ehkä vähän erilaista... Kun teillä muilla tuntuu potkut jollain tietyllä puolella mahaa, minulla tuntuu parhaimmillaan ihan joka puolella. Istukat on edessä, niin että aivan keskellä ei tunnu mutta reunoilla voi tuntua joka ilman suuntaan kun molemmat on aktiivisia yhtäaikaa. :-D Useimmiten ne (onneks) liikkuu vuorotellen, vähän kuin "keskustelee" tönimällä. Varmaan ne juttelee siellä että "hei kato, mä osaan näin, osaatko sä?" :D

Kerran muuten tuntu ihan navan vieressä sellasta vetoa alaspäin, ihan kuin joku ois vetäny napanuorasta vähän aikaa, ja sit päästäny irti. Onks teillä muilla tuntunu vastaavaa?

Miulla on istukka edessä ja liikkeet tuntuu yleensä alhaalla vasemmalla ja ylhäällä oikeella. Oon miettinyt et onko se siellä jotenkin poikittain. Tuntu et sai odottaa liikkeitä ikuisuuden, mut nyt (rv 22+3) kun välillä potkii menemään niin ihan häijyltä tuntuu, vaikka kovin iloinen onkin siitä et poika antaa itsestää elonmerkkejä.

Takaisin