Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Itelläni tulee huomenna 17+0. En oo tuntenu vielä mitään minkä voisin varmasti potkuksi sanoa... hirveesti ootan että tuntisin jo jotain..

Mulla tuntu eka selkeä potku 18+5. Siitä jo pari päivää niin tuntui mahan päältäkin :) se on niin siistiä :D nyt 20+0

Hopefull: Muistan ekassa raskaudessa miten tunnemyrskyissä ja väsyny olin. Silloinen mieheni ei tod.ymmärtänyt olla tukena - tosin ei ymmärtänyt olla sen jälkeenkään. Ite väänsin kolmivuorotyötä, rankka raskaus ja muutoinkin elämä oli aika tiukkoja aikoja ne. Mutta nykyinen on tukena :) Tosin miehet ei aina ymmärrä eikä tajua, kun he eivät niin pääse tähän mielentilaan, ne ei voi kun ihmetellä! Keskustelua vaan kehiin niin kyllä se siitä :) Nyt on kyllä ollu kaikin puolin erilainen raskaus kun eka, ihan oon ihmetelly miten hyvä ja rento olo on!

Jep. Toisessa neuvolassa käyty ja kaveri näköjään tykkää olla poikittain. Ja sen kyllä tuntee...Valkuaisarvot oli koholla joten nyt pissataan purkkiin seurannan vuoksi ja jeeeeee sokerirasitustesti tulossa :/ Mutta muuten kaikki ok ja kaveri myllää aika rallinkia masussa :D

Täällä oli muutama päivä vähän hiljaisempaa vatsassa ja aloin jo huolestumaan. Olin niin tottunut siihen, että potkut tuntuvat tosi usein ja vahvasti. Sitten luin jostain, että alkuaikoina voi ihan hyvin mennä päiviä jolloin ei tunnu mitään, joten rauhotuin. Ja eilen tuli taas sellaisia potkuja, että ei epäilystäkään siitä, ettei siellä oltaisiin hyvin elinvoimaisena. Tänään bussipysäkillä seisoskellessa tuntui vauhdikasta menoa taas. Joskus rv 15 alkoi tuntumaan ekat liikkeet, rv 17 alkoivat tuntumaan kädellä vatsan päältä tunnustellessa. Nyt on jo rv 19, huh kuinka nopeasti aika meneekään! Rv 6 tuntui kestävän ikuisuuden, mutta nyt taas viikot vain vierivät ohi!

Ne ekat viikot kyllä matelivat...
Tosin oon nytkin malttamaton kun tuntuukin siltä että kaikki muut ovat niin paljon pidemmällä :D Nyt menossa 17+1, enkä uskalla varmasti väittää että olisin tuntenut mitään.

Käpynen miulla on jotenkin samanlainen fiilis. Itelläni tuli tänään 17+0, joten tuntuu että kaikki on tosi pitkällä ja kaikki tuntee potkuja jne... miusta ensimmäiset 12 viikkoa meni ihan älyttömän hitaasti kun ootti vaan että pääsisi sen riskiajan yli.. nyt tuntuu taas että aika senkun matelee.. (varmaan johtuu siitä kun ootan niin kovin rakenne ultraa joka on 18.12). Onneksi huomenna on neuvola jossa pääsen kuulemaan sydänääniä. Varasin ton ylimääräsen neuvolan ihan vaan oman mielenrauhan takia. :)

Mulla oli alunperin rakenneultra 15.12, mutta np-ultraajan mielestä se oli myöhään ja siirsi sen 9.12.

muistaakseni se mulle terkkari viimeksi sano että voidaan tehtä vielä 22+6.. että kerkeää JOS sellanen tilanne tulee että aikoo abortin ku siinä raja on se 24 kai.. korjatkaa jos oon väärässä. normi viikot mil tehhää on 18+0-22+6.. itellä on 2.12... sitä odotellessa sillon viikkoja 20+5..

Ei ollenkaan myöhään :)
Mulla itellä tosiaan 21+2.
Ja ois kuulemma voinu olla hyvin vielä 22+2..
Meinattiin siis joutua aikaa siirtämään, mutta saatiin oman menot järjestettyä.

Meillä rakenneultra on vasta 18.12., viikkoja on silloin 21+6. Mut onneksi se on edes ennen joulua, ei tarvi jännitellä joulun ylin.

Täällä paukkui eilen puoli väli maanantaina rakenne ultra eikä millään malttaisi odottaa, onneksi heti aamusta niin ei tarvitse koko päivää jännittää
Tuntuu että on aika mennyt ihan huimaa vauhtia kun nyt jo puoli välissä mennää ♡

Mulla oli tänään rakenneultra, tänään 21+5. Ja ultrassa kaikki hyvin, kaikki pienet sormet, varpaat, sisäelimet yms. näkyivät normaaleina. Ja näkyi kerran jopa kun pikkuinen haukotteli. :Heartred :) Ja niin vikkeläliikkeinen pikkuinen siellä masussa myllersi, kätilö tuumi että hän harrastaa selvästi potkunyrkkeilyä. :grin

muistaakseni se mulle terkkari viimeksi sano että voidaan tehtä vielä 22+6.. että kerkeää JOS sellanen tilanne tulee että aikoo abortin ku siinä raja on se 24 kai.. korjatkaa jos oon väärässä. normi viikot mil tehhää on 18+0-22+6.. itellä on 2.12... sitä odotellessa sillon viikkoja 20+5..

Raskauden keskeytyksen raja on sosiaalisilla perusteilla vko 20 ja lääketieteellisillä vko 22. Toivottavasti ei tule koskaan kumpikaan tilanne omalle kohdalle.

Takaisin