Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kivaa, että meitä on näin monta! Toivottavasti kaikki pysyvät loppuun asti mukana onnellisesti! ❤️

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä on siis muitakin jotka odottavat jo äitiysloman alkua!:grin Mä teen pelkkää yövuoroa ja neuvolan täti varoitteli että harva sitä pystyy kovin pitkälle tekemään. Muut vuorot onkin sitten paljon fyysisempiä kun vanhusten kanssa työskentelen joten saa nähdä miten tässä töitten kanssa käy....

Heissan kaikille! Itse kävin neuvolassa viikolla ja jäi aika paha maku suuhun siitä tädistä. Täti mittasi painon ja ilmoitti pirteänä kuinka olen lihava ja minut täytyisi ohjata ravitsemus terapeutille. Lisäksi lisäsi että sydäntä voitaisiin kuunnella laihoilta jo. Olen 165 cm ja 67 kg ja mielestäni en ole kovin lihava. Ja lisäksi olen turvoksissa raskaudesta joka varmasti tuo lisäkiloja mutta ei täti halunnut kuunnella :/

mindy et todellakaan ole lihava noissa mittasuhteissa! Itse olen muutaman sentin sinua pidempi, mutta 8 kiloa löytyy enemmän painoa tiedän itse olevani hieman ylipainoinen, mutta neuvolassa sekä neuvola lääkärissä sanottiin minun olevan vielä ihan normaali painoinen, tokaisivat vain että ei mitään hätää! Käsittämätöntä käytöstä kyllä tältä "tädiltä" toivottavasti ensi kerta menee paremmin! :)

Joo mindy, älä huolehdi! Itse olen 168cm pitkä ja paino on keikkunut siinä noin 70kilossa. Sitä nyt ei tosin moni usko, mutta mielestäni paino ei tee lihavaa, vaan se, jos sitä -läskiä- oikeasti on huomattavasti. Eikös naisessa, varsinkin odottavassa saakin olla vähän enemmän lihaa luiden ympärillä? ;) Minulla tosin on paino tässä kolmen viikon aikana laskenut nelisen kiloa, sillä oireena on ollut ruokahaluttomuus, ja varsinkin makeanhimo loppui kuin seinään silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa..

Kysymykseen meneekö aika hitaasti niin tuntuu että menee ihan hirveen matelemalla, varsinkin ku on niin alussa ettei o muuta tietoa kun että kuukautiset on poissa ja oksettaa.. onko sykettä ollenkaan, meneekö kaikki hyvin vai huonosti. Tuntuu kun joka päivä kestäis neljän päivän ajan..
T. Malttamaton ja helposti innostuva luonne :)

ps. Joillain on noita kivoja kuvioita missä lukee lapsen ikä taulukossa, niin laitetaaks ne tohon allekirjotus osioon vai mihin? Ja miten ne tehää?

Heissan kaikille! Itse kävin neuvolassa viikolla ja jäi aika paha maku suuhun siitä tädistä. Täti mittasi painon ja ilmoitti pirteänä kuinka olen lihava ja minut täytyisi ohjata ravitsemus terapeutille. Lisäksi lisäsi että sydäntä voitaisiin kuunnella laihoilta jo. Olen 165 cm ja 67 kg ja mielestäni en ole kovin lihava. Ja lisäksi olen turvoksissa raskaudesta joka varmasti tuo lisäkiloja mutta ei täti halunnut kuunnella :/

KAUHEETA!!!!
Mä oon muutenkin ihan itkuherkkänä. Jos mulle alkaa joku tollasia, alan varmana pillittää hysteerisenä ja mun mies varmaan vetää lättyyn (tulee mukaan neuvolaan), vaikkei normaalisti oo mitenkään väkivaltanen. Mut 10vuotta syömishäiriöö on tehny vähän herkäks tollasille. Nyt oon vähän ylipainon puolella ja parempi niin, mut jos joku USKALTAAKIN alkaa, niin... Btw, Tohtori.fi:n sivuilta visti sun mitoille:
"Painoindeksisi on: 24,6
Se tarkoittaa, että painosi on normaali."

Minäkin tuun mukkaan listaan, eli tässä oletetut:

8.5./Mamsi/29/2/OYS

(menikhään oikein..?)

Heh, minä oon - liikuntatyöstäni huolimatta - hyvässä lihassa, enkä todellakaan mahdu mihinkään ideaalitaulukoihin! Pullukka mikä pullukka, mutta ei siitä tarvi terkkarin jauhaa. Ei jauhanut ekassakaan raskaudessa, mutta silloin ei tullutkaan normaalia enempää painoa, koska tarkkailin sitä melko hyvin.

Kait se on niin, että jos bmi on yli 25, pitää jotakin ravinnosta ja terveydestä jauhaa enempi. Siinäpähän jauhaa. Muistakaa, että me ollaan raskaana, me saadaan vähän ehkä skitsotakin siellä neuvolassa. ;) :D

Tuntuu vaikealta edelleen uskoa että on raskaana. Tänään rv8+0 ja lantiolla pientä kasvua havaittavissa. Ei mitään suuren suurta kuten ei vielä pitäiskään olla mutta kasvua kuitenkin, huomenna pääsee näkemään että pikkuisella on kaikki hyvin :)
Niin ja voisko mun nimen korjata listaan
11.5 Onlyer/28/1/OAS tai OYS

Voi Mindy mikä neukkutäti sulla ollut! Toivottavasti, et joudu kärsimään koko aikaa samasta tollosta. Hyvä, että itse tiedät, ettet ole todellakaan lihava. Ymmärrän, että näistä voidaan neuvolassa herkästi sanoa, mutta tuo nyt kuulostaa lähinnä aiheettomalta.

Mullakin on BMI tosi korkealla, koska rasvaa löytyy, mutta alla on myös voimaharjoittelun myötä tulleita lihaksia, joten paperilla ja äkkiä katsottuna itsekin näytän lihavahkolta. Ja nyt raskauden alussa on terveellinen ruokavaliokin heittänyt ihan häränpyllyä. :( Ehkä tästä piristyy vielä kun alun pahoinvoinnit ja stressi vähän helpottaa.

Nojoo. Aika tylyä ja sillee. Mulle se vrm ilmoittaa että oon kanssa liian painava. Mut jaksuja kaikille <3

Melkonen täti ollu Mindyllä neuvolassa :sad001 Jos ei pysy asiallisena niin kyllähän tuomosen saapi varmaan vaihtaakin. Neuvolakäynnit pitäis olla kuitenki mukavia ja odotettuja käyntejä :)
Tutulla sattu vähän samanlainen ko Mindyllä, että sanottiin lihavaksi ja ei todellakaaan ollut sitä ja alkuraskaus toi kamalan pahoinvoinnin ja örkkä lensi, sitä kautta paino tippu 5 kiloa ja täti oli oikein ylpeä tästä että oli saatu tiputettua raskaana ollessa kiloja ja joka käynti oli yhtä painon katselua, mutta niin hän vain piti tätinsä loppuun asti, vaikka oli kamala akka. :eek:
Itsellä oli painoa 59 ennen raskautta ja 154 pitkä mulla neuvolassa sano sen painoindeksin olevan normaali ja sano suoraan, että normaalipainoinen, vaikka neuvolan puntari näytti ekalla kerralla 61 :D niin ei se sanonu mitään siihenkään lukemaan... Joka raskaus on tuonu kiloja sen 20 kg ja jos vain olis joskus käyny niin että olis täti alkanut nalkuttaan painosta niin olis tullu kyllä samalla mitalla takas. Raskauskilot on kyllä saatu pois ekan vuoden aikana hissukseen.
Hyväähän ne tietty tarkoittaa neuvolassa, mutta joillaki tädeillä vain on vissiin vähän ongelmia sen asian kanssa, että miten ne ilmaisee asiansa ja onko edes tarvetta sitten loppujen lopuksi alkaa paasaan....

Aika karua kommentointia neuvolasta, huhhuh! Minä varmaan vaihtaisin tossa kohtaa.. Etenkin jos eka raskaus kyseessä :) Pelkäsin itsekin ekaa käyntiä kun mun kaveri oli pelotellut mua varautumaan että tulevat sanomaan mun painosta. Kiva sitten ihan jännittyneenä mennä huomatakseen että mun täti oli todella asiallinen sen suhteen :) nyt tässä raskaudessa sama täti.

Toukoihme, juuri sieltä allekirjoituksesta saa noita tickereitä. Kannattaa kattoa tuolta yleisimmin kysytyt osiosta, siellä on ihan kuvalliset ohjeet sen lisäämiseen :)

No saas nähä mitä mulle sit sanotaan ku mulla on edellisestä raskaudesta vielä 13kg tiputtamatt :( Alko itkettää jo toi Mindyn teksti :(..Ihan järkyttävää..Toki tiedän että tässä raskaudessa olisi suotavaa että kiloja ei hirmuisesti. Yritys on kova ,saa nähä :D

Mulla on ylipainoa ihan reilusti, joten saapa nahda mita mulle viikon paasta sanotaan. Tsemppia mindy, ala anna tyhman tadin masentaa!

On taa kylla varsinaista, valilla on niita menkkamaisia jomotuksia ja sita miettii etta kuuluuhan ne asiaan ja onhan ne ok, sit kun ei tunnu mitaan niin silloinkin miettii etta onhan kaikki kunnossa. :D

Ekassa raskaudessa alkupaino oli 69 ja bmi reilusti yli 25, kiloja tuli 13 lisää ja kaikki lähti
Nyt alkupaino 65, katotaan tuleeko sanomisia, viimeks kyllä muistutteli makean syönnistä mikä on mun heikkous.. ihan aiheesta sano mut ainahan sen vpi sanoa rakentavasti tsempaten eikä murskaten herkäs tilas olevaa naista..

Mulla on toistaiseksi paino näin alkuraskaudessa pikemminkin laskemaan päin kuin nousemaan. Yhden lääkkeen takia multa kysyttiin painoa ja sanoin sen olevan noin 60 kg tietämissä. En ehkä muistanutkaan ihan oikein, mutta ilmeisesti myös painon laskua on ollut, kun olen alkanut liikkua enemmän, terveellistänyt ruokavaliota ja raskauspahoinvointikin laihduttaa. Nyt vaaka näyttää jotain 55-57. Toivottavasti lääkeannos ei ole ihan ylimitoitetun suuri... No, mainitsin kyllä jo asiasta lääkärille. Eihän toi toukka tietysti ole vasta kuin mansikan kokoinen, joten sen puolesta ei painoa ole vielä tullut. Kai se paino kuitenkin tuosta lähtee kohta nousuun.

Ja tää ei ollut sitten tarkoitettu pottuiluksi teille, jotka koette, että on jokunen kilo liikaa. Mä vaan pohdin tässä tuota mun lääkejuttua + sitä, että mahdanko syödä tarpeeksi. Mutta toisaalta ei kai se pikkuinen tässä vaiheessa vielä paljon ylimääräistä ravintoa kaipaa. Olen yrittänyt syödä salaattia ym. enemmän kuin ennen, jotta saisi vitamiineja.

Takaisin