Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakkohääjärjestelyistä jäikin sellainen fiilis, etten enää ikinä järkkää juhlia vain siksi, että joku muu odottaa niin tapahtuvan. Siksi kiemurtelen niiden nimiäistenkin suhteen.

Saako udella, että mikä teillä Aretha ja Hymykuoppa meni häissä pieleen / jäi harmittamaan? Muuta kuin tietysti se, että oli pakko järjestää kun toiset vaativat.

Siis se vaan ettei ne ollu yhtään sitä mitä olisin ite halunnu.

Musta tuntu siis että jouduin järjestämään kaiken yksin mutta mikään mitä olisin järjestäny ei kelvannu kenellekään. Sit sain häät joissa oli kaikkea kaikille muille ja mulle ei mitään.

Voi Muruska! Tuo taloudellinen tilanne on kyllä sellainen josta saa pahan mielen moneksi päiväksi (ja yöksi). Kurjaa kun täytyy sellaista miettiä... :sad001 Halpoja ruokia... No makaroni pohjaksi ja siihen sit vaihdellen jauhelihaa/tonnikalaa/kanaa... Joku makukerma kyytipojaksi niin maistuukin jollekin! Riisikin on halpaa ja tietty peruna. Noilla makukermoilla saa aika helposti ja halvalla makua ruokiin ja jos vaan sellasia "mössöjä" jaksaa syödä niin niillä saa just sellasia.. Kanan koipireidet on usein tarjouksessa. Ihan perusruokaa saa tehtyä aika edukkaasti. Ja se, että käy kaupassa ISOSTI eikä hakemassa aterian kerrallaan, silloin tulee osteltua kaikkea turhaa siinä ohessa.. En mä tiedä oliko tästä mitään apua... :oops:

Muruska: tuttu tunne kun ehkä noin kuukausi sitten huomasin, että olin hassannut omat rahani (meillä siis omat tilit ja yhteinen tili, jonne laitetaan prosentuaalinen osuus molempien palkoista). Olin sitten käynyt jalkahoidossa ym. ja siihen samaan sattui vauvan kaikki vakuutukset, iso sähkölasku, vaunuostokset ym isot hankinnat, jolloinka yhteisellä tilillä ei riittänyt rahaa ja sinne piti omalta siirtää. Sitten harmitti sikakovin, kun en kuitenkaan siis mitenkään tuhlaamalla tuhlannut ollut! Vaan liikaa hankintoja samaan aikaan...

Toki mies suuremmilla tuloillaan sitten jeesasi mua ja maksoi autoon bensat ym. Mutta nyt mä katson paljon tarkemmin yhteisiäkin hankintoja, ruokia ym. ja oon todennut kuten monet jo kirjoittaneet, että makaronijutut on hyviä ja edullisia. Sitten käyttäisin kaapista kaikki mitä saa irti esim. sämpylöitä voi tehdä itse ja mitä kaikkea jo pakkasesta valmiina löytyy. Aika kivasti kaupassa voi olla niitä -30% lappujakin. Hernekeitto on hyvää ja halpaa :)

Muiden keskusteluihin hääjärjestelyistä ym. Oon kanssa niin itsepäinen ja määrätietoinen, että en huolisi muiden neuvoja omiin häihini ja en silloin kuusi vuotta sitten huolinutkaan, muuta kuin hyvät ideat. Me maksettiin ja myös päätettiin kaikki mitä tuleman piti ja olen edelleen todella tyytyväinen häihini. Olin juuri vastikään kaasona häissä, jossa hääparin vanhemmilla oli hurjasti mielipiteitä ja sananvaltaa ja niin kiltti hääpari, että osan mukisematta hyväksyivät. Voi, että et mua harmitti heidän puolestaankin. Välillä jouduin sanomaankin, että eiköhän hääpari ihan itse päätä näistä kun heistä näki jo, että harmitti. Toisaalta mietin myös niin, että melkein neljäkymppisten ihmisten on sitten itsekin osattava sanoa ei, jos ei halua vaikka kovin isoja häitä.

Mä en ala tänän flunssa/nuha/allergia/joku-tun-nenänvuoto-ja-kurkkukipu-setti -homman kans ollenkaan! Laskettuun aikaan on nyt se viisi päivää ja ainakin nyt on niin vetämätön ja tukkoinen olo, että multa lähtis varmaan henki, jos synnytys käynnistyisi. Yritin tehdä nenähuuhtelun pakastepussin avulla (paikallisesta apteekista oli sarvikuonot loppu ja lisää tulee joskus, oma hukkui mystisesti viime talvena), ja sitä pirun suolavettä tuntui tulevan kaikista muista naaman aukoista paitsi toisesta sieraimesta, eli suusta ja silmistä. Yskä sattuu kovasti, puhumattakaan aivastuksista ja eipä sovi unihtaa aina yhtä jännittävää housujen kastelun mahdollisuutta joko yskiessä tai aivastaessa. Vihaan elämää ja elämä vihaa mua just nyt. Mur.

Miksi tuo mun tickeri sanoo, että 39 weeks ja 2 days pregnant. Only 7 days to go. Eiköös se ole only 5 days to go laskettuun aikaan. Vai ottaako tuo tickeri huomioon sen "todennäköisimmän synnytyspäivän" eli 40+2. En ymmärrä, hämmennyn.

Mun tickeri on ollut välillä vähän sekaisin. En tiedä missä mättää, ei pitäis olla korkeampaa matikkaa.

Paranemisia! Flunssassa synnyttäminen on mun painajainen.

Mulla on sama homma tän flunssan kanssa.. kuumeki viel nousemas tähän päälle ja verenpaine hitusen koholla, joten ei kiitti synnytykselle nyt, vaikka haluisinki jo tositoimiin, mut nyt ei vaan pystyisi.. :(

Siis se vaan ettei ne ollu yhtään sitä mitä olisin ite halunnu.

Musta tuntu siis että jouduin järjestämään kaiken yksin mutta mikään mitä olisin järjestäny ei kelvannu kenellekään. Sit sain häät joissa oli kaikkea kaikille muille ja mulle ei mitään.
Tasan samat syyt. Sitten kun myönnyin, että no järjestetään ne juhlat, niin rahaa ei ois eksän mielestä kuitenkaan saanut käyttää. Eli siinä sai unohtaa oikeasti nätin puvun ja kenkien hankkimiset ja oikeasti ihanan juhlapaikan ja vieraslistakin piti pitää lyhyenä.

Sit muuta naristavaa: tiedättehän South Parkin ja termin "explosive diarrhea"? Jepjep. Vähän myös oksettais. Täälläpäin on kiertänyt sellainen hillitön oksennus-ripuli-vatsatauti, mitä en nyt jaksais. Jännittää huonolla tavalla.

Mitä se huutaa se kissa?? :D
Mulla on kyllä aina keväät täällä niin että toi kissa on jotenkin ylikierroksilla ja "kevättä rinnassa", haluaa ulos, ei haluaulos, ja herää kun valosta tulee eli tosi aikasin.
Talvisin se on paljon rauhallisempi.

Joo kyllä munkin kissa välillä huutaa ihan vaan huutamisen ilosta vaikka hiekka on puhdas, ruokaa on, ja ulos on tarjottu pääsyä. Eikä oo mitää sairauden merkkejäkään. Jos se on vaan sitä et hakee huomioo, ja se teijän kissa kaipaa huomiota tosi paljon! Jos se kaipaa leikkiseuraa, leiki sen kanssa ;)

Huutavat kissat on kyllä rasittavia. Lähetä katti sille miehes eksälle, senhän se oli?

Tulee mieleen meijän koira, joka itkee nyyhkytti aina kun se ei syönyt, ollut lenkillä tai et silittänyt tai leikkinyt sen kanssa. Eli periaatteessa suurimman osan päivästä. Se on kuitenkin käytännön mahdottomuus huomioida eläintä koko aikaa, varsinkaan kun kohta kädet täynnä puuhaa vauvan kanssa. Ehkä se lyyti valmistaa sua kato tulevaan vauva-aikaan. Koko aika joku vaatii sulta jotain;)

Takaisin