Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miuski ja herne: piti tuohon tyttö/poika vaate asiaan kans kirjotella et ihmettelen itsekkin sitä miks tytölle tai pojalle ostetaa/ tuodaa poika/tyttö vaatetta? :)

Tähän on pakko kommentoida. :)
Itse ekan lapsen kanssa hankin raskausaikana vain muutaman vaatteen, koska ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Mutta tytön synnyttyä en tykännyt yhtään vaaleanpunaisista vaatteista, mutta kas kummaa, niitä kertyi meille todella paljon. Ai miksi?

Ihan oikeasti kun vauvalle metsästää vaatteita kirpputoreilta ja super-alesta, eikä ole valmis maksamaan vaatteista, niin lähes kaikki tarjolla olevat vaatteet ovat vaaleanpunaisia. Ja näin ollen niitä vaaleanpunaisia vaatteita tulee myös lahjaksi... Jossain vaiheessa olin ihan täysin kyllästynyt vaaleanpunaisiin vaatteisiin, mutta onneksi näille vähän vanhemmille tytöille on jo tarjolla paljon muitakin vaatteita. :)

Meillä on melkein kaikki mitä tarvitaan esikon jäljiltä. Hoitopöytää en aio hommaa vieläkään kun pesukoneen päälinen ajaa saman asian vallan pätevästi :) Semmosia pakko hommata asioita on tupla rattaat ja nyt on varmaan pakko hommata itkuhälytin kun muutettiin just asuntoon jossa vauvan saa pihalle nukkumaan ja pihalle vaan ei satu olemaan ikkunaa, edellisessä asunnossa oli parveke ja pidin aina oven raolla kun typy nukku partsilla niin ei ollu tarvetta moiselle. Sit jotain vaatetta tulee varmaan hommattua jos sattuu olemaan poika tulossa.

Mä tykkään ihan hirmusesti metsolan vaatteista ja mun mielestä lasten vaatteissa pitää olla väriä ja niiden on oltava kestäviä ja helppokäyttösiä. Niin tosiaan mä myös inhoan vaaleanpunaista ja tein sen kaikille selväksi joten meille ei kauheammin niitä ole kukaan kantanut :D

Metsolat on kyllä ihania =) Muutenkin frotee kiva vauvanvaatteissa, kun ei värit haalistu niin helposti.

En ollukka kuullu noista metsoloiden vaatteista, joten sukelsin netin ihmeelliseen mailmaan ja täytyy kyl sanoo et aika ihania kyl ovat :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

facebookista löytyy muuten metsola kirppis mistä löytää käytettynä nuita ihanuuksia, nekun ei juuri miksikään mene. Albababy on kans niiiiiiiiin ihana <3

mä oon tulevalle ostanu tuolta metsola kirppikseltä waterlily haalarin ja moondrive bodyn koossa 56cm, esikoisella on vaatteita niin älyttömästi (joo lastenvaate hullu oon...) ja ne on suurin osa semmosta et käy kummalle vaan :) Mä oon vaan pohtinu et onkohan tää seuraava samanmoinen minivauva kuin esikoinen vai kenties semmonen normi vauva. Mulla esikoinen on nyt vasta alkanut siirtyä vaatekokoon 74cm ja ikää on jo 1v 2kk ja edelleen on toooosi monia 68cm vaatteita käytössä... Mä en esikoiselle kauheesti varannu 56cm vaatteita sillon ja eka mitä tehtiin kun laitokselta kotiuduttiin oli vaatekaupoille lähtö ja hakemaan 44cm vaatteita kun tuo reppana hukku niihin 56 :D

voi mää näin niin ihanan vauva-kirjan kirjakaupassa viime vkloppuna.. Mun on varmaan ihan pakko joko ite käyä ostaa se, tai sitte pyytää joululahjaksi. :rolleyes: Ois ihana kerätä siihen kaikkia tunteita ja lukia sitte parin vuoden päästä sitä. Ja sitte ku tää pieni on itte aikuinen ja ymmärtävä, nii seki sais lukia, että mitä äiti ja iskä on miettiny, ku hän ilmoitti ittestään. :grin

voi mää näin niin ihanan vauva-kirjan kirjakaupassa viime vkloppuna.. Mun on varmaan ihan pakko joko ite käyä ostaa se, tai sitte pyytää joululahjaksi. :rolleyes: Ois ihana kerätä siihen kaikkia tunteita ja lukia sitte parin vuoden päästä sitä. Ja sitte ku tää pieni on itte aikuinen ja ymmärtävä, nii seki sais lukia, että mitä äiti ja iskä on miettiny, ku hän ilmoitti ittestään. :grin

Mäki hommasin semmosen kirjan heti alussa <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä pidin viimeksi päiväkirjaa raskaana ollessa ja kirjotin siihen nuita omia mietteitäni ja muiden juttuja ja miehen mietteitä, oli enemmän tilaa kirjottaa kuin vauva kirjaan ja annan ehkä sit joskus tytön sen lukea jos haluaa.

Mitä kirjoja ootte hankkinu tai minkä nimisiä? Ite kans miettiny sellasen hankintaa vs. Blogiin kirjottamista, mutta en oo osannu päättää.

Sent from my Nexus 10 using Vau Foorumi mobile app

Meil on esikoisella mauri kunnaksen vauvakirja ja semmosen saa seuraavakin kun niissä on 3 eriväristä kantta niin pystyy valkkaamaan :) Itelle luettavaks tuli hommattua "yösyöttö" ja kaveri lupas lainata jatko-osan siihen eli "tarhapäivän" kun veikkaan et jossain vaiheessa joudun taas lepoon ni on aikaa lukee. Semmonen hiukan raskautta sivuava kirja joka tuli kesällä luettua on enkeleitä hiuksissaan ja itse pidin vaikka oli vähän liikaa uskonnollisuutta omaan makuun..

Mitä kirjoja ootte hankkinu tai minkä nimisiä? Ite kans miettiny sellasen hankintaa vs. Blogiin kirjottamista, mutta en oo osannu päättää.

Sent from my Nexus 10 using Vau Foorumi mobile app

ImageUploadedByVau Foorumi1385573894.229373.jpg

Tämmönen meillä, mun mielestä aivan ihana <3

Joku mietti tuota blogin kirjottamista, jos alatte kirjottaan blogia tai luette jotain blogeja joissa la kesä-heinäkuussa nii saa linkata, oon kiinnostunu. :) Esikoisestaki aloin lukeen raskauden alussa ja luen vieläki samoja, joissakin juttua tulee yhä monta kertaa viikossa, toiset hiljasempia, Yks bloggari sai silloin keskenmenon ja hänelläkin nyt 2kkn ikäinen vauva, jatkoin keskenmenosta huolimatta blogin lukua :) En oo saanu ite vielä aikaseksi ettii noita blogeja vaikka senki jossain vaiheessa teen :) Blogilistalta vaan avainsanojen avulla selaan blogeja ja sieltä poimin kivoja :)

Mulla on tullu joku pakkomielle tuosta izi sleep turvakaukalosta ja olen jo varma, että ei pärjätä ilman sitä ja pakko ostaa se kohta valmiiksi ratasosan kera. Viimeksi hain turvakaukaloa ja kellotin supistuksia 10 min välein... Kasattiin niitä pehmusteita siihen sitte synnärillä vauvan kans :D.

Mutta se on kuulemma iso ja tosi painavaki. Mutta ku määä haluaaaan!

Tuli mieleen tuosta että hankala ostaa vaatteita enneku tietää sukupuolta et täällä sentään on niitä harmaita/beigejä/valkosia ym. Vaatteita joita voi pitää molemmilla, yhistin ite sit sinisen yläosan/alaosan nii ties pojaksi. Budapestissä kun kävin shoppailemassa nii niisä harmaissaki kollareissa luki et baby boy. Ja muissa vaatteissa. Tai oli muuten joku merkki et tiesi kummalle ne on. Että siellä ei oikeesti oo sukupuolineutraaleja vaatteita pienille. :)

mulla tulee varmaan niin vaikeeta jos tulee tyttö,kun sille sitten pitäisi ostaa "tyttövärejä" ja minä en voi sietää vaaleenpunasta :grin nään jo sieluni silmin kun pahoitan taas anopin mielen...

mä en kans diggaa yhtään vaaleenpunasesta ja pienen tytön 'äiti oon, no meillä käytetään paljon värikkäitä vaatteita ja vain pari hassua on ollu vaaleenpunaisia. Mulla on totaalihurahdus metsolan ja albababyn vaatteisiin <3

Takaisin