Kesäkuun kullanmurut 2014

Tehdään vauvamasuille oma ketju! Helpompi seurata. :)

Mä kuljen muuten edelleen normaaleissa vaatteissa, vaikka muutaman äitiysvaatteen olen ostanut valmiiksi.
Omista farkuista menee vielä kahdet just ja just jalkaan, suuren osan olen jo laittanut odottamaan aikaa jälkeen synnytyksen.. Paidoissa olen siirtynyt löysempiin, mutta en vielä äitiyspaitoihin.

rv 13+2

Yksi jumppakaveri kysyi tiistaina, että odotanko :) Taitaa siis vähän näkyä täälläkin (ainakin melko tiukoissa treenikuteissa), vaikka tota reppua on muutenkin. Hän kyllä tietää, että on yritetty ja ehkä siis osannut tarkkailla eri tavalla. Viikkoja nyt siis 9+4-10+2 välillä. Äitiyshousuja joutunut myös jo viikon pari pitämään, yhdet tavalliset farkut vielä mahtuu

Ja kiitos AnVille :) Hieman hälvensit huoliani tuon lääkityksen suhteen ja mukava saada vertaistukea, jos tuo vajis löytyykin.

Hei te jotka olette miettineet jo hankintoja jne niin minkälaisiin vaunuihin,matkarattaisiin, turva kaukaloon olette päätyneet? jos siis jollakin jo olisi mielessä. Itselläni on jo melko kirkkaana mielessä.

Meille hankitaa varmaksi:
Britax, Vauvasuoja & Makuukoppa, Baby Safe Sleeper ja koppaan sopivat matkarattaat :) ihan siksi päädyttii tälläiseen matkustus vaihtoehtoon, koska meillä sisältyy reissaamista autolla PALJON. Ja tuossa kopassa ei ole mitään aikarajaa siinä köllöttelyyn, kun taas perus kaukalossa se on aina se MAX 2 H. jonkun mielestä tämä on täyttä "niuhotusta" mutta olkoon :)
upload_2013-11-21_11-53-36.jpeg
ja Emmaljungan yhdistelmävaunut niistä en vielä ole päässyt varmuuteen minkälaiset meille tulee. Täytyy päästä vähän kaupoille hypistelemään :)

Hankinnoillekin voisi varmaan perustaa oman ketjunsa, niin ei huku muun keskustelun joukkoon. :)

Meillä on esikoisen ajalta tallella Britaxin Baby Safe Plus II kaukalo, jota on tarkoitus käyttää tälle tulokkaallekin. Oli hyvä kaukalo, ja meni ainakin meidän tytöllä vuoden ikään saakka. Pitkillä matkoilla, joita meillekin tulee, pysähdyttiin pariin kertaan, joten olihan siinä rumbaa. Mutta toisaalta ihan pienenä tyttö halusi maitoakin sen pari kertaa matkan aikana, joten ei ollut ongelma sinänsä.

Vaunuina meillä on tähän asti ollut Emmaljungan Cerox yhdistelmävaunut vm 2005, jotka ostettiin käytettynä. Ovat palvelleet tosi hyvin (vieläkin 2v10kk käyttää niitä mielellään puistoretkille/lenkeillä) ja kulkevat hyvin lumessakin. Mutta nyt nuo alkaa jo olla sen verran kuluneet, etten tiedä ostanko "uudet" (=käytetyt) vai en. Muutenkin meidän liikkuminen on vielä vähän hakusessa. Seisontalauta pitänee hankkia, mutta epäilen että esikoinenkin istuisi mieluummin rattaissa kuin seisoisi.

Mä käytän edelleen normaaleita vaatteita, paitsi farkut alkaa olla niin tiukat etten taida niitä enää päälle laittaa (viimeksi avasin töissä napin ja vetoketjun kun alkoi olla niin ahdistavaa istuessa) :) Paidoista oon valinnu ne peittävimmät ja löysimmät, mutta yhtään äitiysvaatetta ei ole vielä hankittu. Tänään ultran mukaan rv 13+0. Maha pömpöttää, mutta luulen että vieraat ihmiset ajattelee vaan mun lihoneen (kellekään ei kerrottu kun yritettiin vauvaa). Nyt kun ultrassa oli kaikki hyvin, niin ajattelin että täytyy pian töissä kertoa. Haluan vaan kertoa ensin esimiehelle suoraan, ja hän on niin kiireinen, että katsotaan nyt koska tulee sopiva hetki...

Hankinnoista: meillä on jotain pojilta säästössä, mm. pinnasänky ja syöttötuoli, mutta paljon olen myös laittanut poiskin. Mitään uusia hankintoja ei olla tehty, katsotaan sitten keväämmällä. Kannatan että hankinnoille olisi oma ketju. :) On sitten mukava myöhemmin katsoa vinkkejä muiden hankinnoista ;)

mulla nyt 10+0, huomenna eka neuvola, jossa pitäis jo sydänääniä kuulua. tarkentuu tietty sit toi noi rv:t. mulla menee kaikki vaatteet ihan niinku ennenki, eikä kukaan oo mittään epäilly. ei pahemmin näy, vaikka omasta mielestä pikkusen on jo maha kasvanu. :)

Hei kaikille:) Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne. Pahoinvointi vei välissä niin voimat ettei jaksanu edes konetta aukasta:( Oon täällä lueskellut kaikien kuulumisia ja mukava että keskustelut jatkuu edelleen täälläkin. Nyt oon ollu muutaman päivän töissä kun luulen että pahin pahoinvointi ohitettu:) Välillä vielä oikein etovaa oloa muuten ihan ok. Torstaina olis NT-ultra:smiley-bounce013

Mulla kuulu esikoisesta sydänäänet neuvolassa ekan kerran muistaakseni 12+ aiemmin ei kuulunu vaikka koitettiin, tässä raskaudessa eka neuvola oli ihan yhtä tyhjän kanssa, täytettiin vain lappuja. Ultrassa tuli käytyä viime perjantaina ja la on 21.6 sen mukaan, sielläkin lääkäri vain marmatti, mutta samapa tuo ainakin tiedän että mahassa joku asustaa :) nt-ultra on 11.12 ja sain jo ajan rakenneultraankin, se on muistaakseni helmikuussa :)
Oli mukava nähdä ultrassa kuinka pieni sydän sykki, kun ei se ihan vielä sieltä kuulu. Tää läkäri oli siis tosi hätänen ja valitti ettei näe mitään kun rakko on niin täysi, ultra kuva oli hiukan erikoisen näköinen ja ne joille olen sen näyttäneet ovat kysyneet että mahtaako olla kaksi vauvaa....

mulla nyt 10+0, huomenna eka neuvola, jossa pitäis jo sydänääniä kuulua. tarkentuu tietty sit toi noi rv:t. mulla menee kaikki vaatteet ihan niinku ennenki, eikä kukaan oo mittään epäilly. ei pahemmin näy, vaikka omasta mielestä pikkusen on jo maha kasvanu. :)
Mulla oli kans lääkärineuvolla noilla viikoilla ja kuunneltii sydänäänet ja hyvin kuulu ! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pitkään olen lueskellut teidän juttujanne ja nyt sitten vihdoin itsekin rohkaistuin tänne kirjautumaan. Ensin kysymys, eli onhan ok että olen tässä kesäkuisten palstalla? Alun perin itse laskettu LA oli 1.6. ja sen vuoksi tätä palstaa rupesin lueskelemaan. Tänään ensimmäinen ultra takana ja LA muuttui päivällä eli 31.5. En vain osaa mennä tuonne toukokuisten puolelle, täällä te kirjoittajat tunnutte jotenkin "tutummilta"... :) Ensimmäisen perusteella tämä toinen syntyy todennäköisesti kesäkuun puolella, koska esikkokin syntyi viikko LAn jälkeen. Esikoinen on siis 12/10 syntynyt tyttö.

Eli toista odotellaan viikkoja on nyt 13+2. Testin tein jo syyskuussa. Tämä kaveri tärppäsi heti kun luvan sai tulla, eli pienoinen yllätys oli että näin pian tärppäsi. Tänään ensimmäinen ultra ja pienellä kaikki hyvin. Oikein rinta rottingilla pullisteli ja vilkkaasti liikuskeli :) Olotilat alkaa jo pikkuhiljaa helpottaan, huh. Kärsin reilun kuukauden verran melko pahasta pahoinvoinnista... Nyt huono olo tulee jos syöntivälin jättää liian pitkäksi, muuten olo alkaa olemaan ihan hyvä. Maha ei vielä hirveänä ole kasvanut. Tosin työpäivän aikana omat farkut kiristävät sen verran että nappeja pakko avata. Ihanaa vauvakumpua odotellessa :love7

Aamuli: tervetuloa ja jää tänne vaan!se niin päivän päälle oo :)

"Tää läkäri oli siis tosi hätänen ja valitti ettei näe mitään kun rakko on niin täysi" hassua, kun täällä taas nimenomaan on annettu ohjeeks että sen rakon pitäisi olla täysi niin näkyy paremmin o_O mikähän tässä ny sitten on totuus asiaan.

Rakon tulee olla täysi, jos ultrataan mahan päältä, mutta tyhjä, jos alakautta. Näin mulle ainakin on kerrottu. Kannattaa kysästä asiaa samalla kun ilmoittautuu, niin voi vielä käydä tarvittaessa tyhjennyksellä ennen ultraa :)

ultras alakautta, tosin naikkarilla mut on käsketty pissalle aina ennen ultraa et taitaa tuokin vaihdella :D

Pitkään olen lueskellut teidän juttujanne ja nyt sitten vihdoin itsekin rohkaistuin tänne kirjautumaan. Ensin kysymys, eli onhan ok että olen tässä kesäkuisten palstalla? Alun perin itse laskettu LA oli 1.6. ja sen vuoksi tätä palstaa rupesin lueskelemaan. Tänään ensimmäinen ultra takana ja LA muuttui päivällä eli 31.5. En vain osaa mennä tuonne toukokuisten puolelle, täällä te kirjoittajat tunnutte jotenkin "tutummilta"... :)

Kirjottele täällä vaan, varmistui mullakin laskettuaika toukokuun puolelle, 27.5., mutta täällä pysyn. :)

Teretulemast vaan kaikille uuusille! :)

KYSYMYS! Millaisena olette tunteneet ensimmäiset liikehdinnät? Ja millä viikoila ? Ensi ja konkari synnyttäjät?

Itse olen tuntenut sellaisia kalanpyrstön tai perhosensiiveniskuja eripuolilla vattaa vähän niinkun joku kutittas sisäpuolelta? Tätä ei siis (vielä) tapahdu usein aina sillon tällön huomaan näitä tuntemuksia. Aika jänniä, kun ei oo ennen ollu :D <3

~rv 13+2~

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ekat liikkeet tuntui semmosina... miten niitä nyt sitten kuvais... no semmosina kuplan poksahduksina tai kuplimisina. Erilaisia kuitenkin kun suolen liikkeet. :wink

Mutta näitä on tuntunut jostain 12+ lähtien, ei todellakaan joka päivä.

Esikoisesta taisi tuntua vastaavasti, mutta paljon myöhemmin. Muistaakseni lähempänä 20. raskausviikkoa...

14+0 (virallisesti toinen kolmannes alkoi! :hello2)

Mulle yksi kaveri kertoi, että hän tunsi ensimmäiset liikkeet ikään kuin joku olisi kutittanut höyhenellä vatsan sisäpuolelta. Eli kovasti liikkeiltä kuulostavat! :)

Hitto mä tuun täällä kyllä niin perässä, ihan tylsää. Just kun itekseni mietin, että olenpa jo pitkällä, niin sitten tulen tänne ja täällä suunnilleen kaikki on käyneet jo np-ultrassa. Itellä siihen vielä vajaa 3 vko, tasan 12+0 on aika. Vaikka toisaalta nautin siitä, että kroppa on vielä omassa hallinnasssa eikä maha häiritse menoa, niin toisaalta toivoisin, että jotain merkkejä näkyisi niin mieskin tajuaisi että mä oon oikeesti raskaana. Ja sitten samalla pelottaa, että mitä mahan kasvu tuo tullessaan ja kuinka rajoittunut musta sitten tulee.

Muistaakseni ensimmäiset liikkeet tuntuivat hieman ennen rv 20 ja mahan päältä mies taisi tuntea rv 25. Tosin viimeksi oli istukka edessä, nyt kun kysyin, niin on takana ja ylhäällä. Eli tällä kierroksella toivottavasti liikkeet tuntuvat aiemmin =) Nyt 13+2 ja en ole vielä oikein kuulostellut, että joko kohta alkaisi jotain tuntua. Mutta viimeksi kyllä muistan, että oli sellaisia pikku kuplia jotka varsinkin karkin syönnin jälkeen villiintyivät..

Pihla, täälä on samanlaiset fiilikset tuosta, että ku oon niiiin kaukana vielä muista :D Tottakai onha se ymmärrettävää. Mutta on vaa nii hassua, että niin moni on käyny jo nt-ultrassa ja se on mulla vasta viikolla 13+5, eli 19.12. Tuntuu, että aikaki menee niin himputin hitaasti :D Miehellekki valitin sitä, että aika sais mennä vähä nopiampaa. Nii se vaan meinas, että älä ny, kohta ollaa sitte jo haudassa, jos se nopiampaa menis.. :confused: Mutta ku ei se ollu ideana vaan se, että pääsis jo sinne ultraan. :oops:

Takaisin