Krempat ja nyrjähdykset - vol 1 (eka kolmannes)

Celina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ja tänne avautumista havaituista vaivoista ja oireista. Teillä muillakin tuntuu noita olevan eli listaa kehiin.

Itsellä tähän mennessä:
- rintojen arkuus, erityisesti nännit on niin kipiät välillä että
- kohdun kohdalla on semmosta kummaa kutinaa
- suun ja nenän limakalvot kuivat
- väsymys
- palelu
- turvotukset
- kusetukset
- etoo ja oksettaa: huom - en vielä ole päätynyt puhumaan klingonia pytylle

Työmatkat junassa menee hammasta purren ja silmät lähes kiinni. Tekee pahaa ja oksettaa. Töissä iltapäivällä oli vähän hankala tehdä mitään, kun oli aivosumu vaivana. Monta kertaa pitää tarkastaa ja tsekata, että varmasti menee oikein. Tänään kun pääsin kotiin niin söin ja kävin sohvalle viltin alle. Palelsi ja unetti niin että paremmasta väliä. Mulla pahoinvointi ja uneliaisuus ajoittuu nimen omaan iltaan 17:00 ja siitä eteenpäin.

Odotan tässä miten viikon parin sisällä, tuleeko niitä liitoskipuja. Edellisessä raskaudessa olin töissä kun tuli ja repäs niin, että huusin ja menin jalat alta.
 
mun lista oireista

- runsas vetinen valkovuoto, joka alkoi eilen(välillä pakko tarkastaa että lorahtiko jotain housuun, ei haise pahalle ja on siis lähestulkon vettä)
- alavatsan juiliminen
-nälättää
-aamuisin tukkoinen olo ja kurkku kuiva, paljon vettä menee päivän aikana
-päivisin hirveä hiki kun tekee jotain
-iltaisin paleltaa
-alaselän jomottelu/menkka tyyppinen jomotus
 
Mulla ärsyttävin oire tällähetkellä on näppyläinen ihottuma kyynärpäissä... Argh, kutiaaaaa!
Ekassakin raskaudessa oli käsissä ihottumaa ja se helpottui kortisonivoiteella, sitä kokeilen nytkin.. Oon koittanu tehdä googlediagnoosia, muttei sieltä löytyny mitään järkevää. Paitsi se, että jos mulla on piilevä atooppinen iho, niin raskaus voi aktivoida sen atooppisuuden :D
Toinen ärsyoire on sit ne tissit. Kipeät ja turvonneet. Ihan ok:t normi oloissa, mut auta armias jos meet koskemaan tai jos poika vahingossa tönäsee tms. huh!
Valkovuotoa on myös, juurikin tuollaista runsasta ja vetistä. Yh..
 
Mulla on tähän mennessä (rv 5+3) ainoana mainittavana oireena älyttömän kipeät rinnat. Nukkuminen ollut vaikeaa jo viikon verran kun rinnat on niin turvoksissa ja pinkeät. Ehkä jo vähän kasvaneetkin.. :wink

Kuukautiskipujen tapaiset tuntemukset loppui pian plussatestin jälkeen, nyt välillä vain pienen pieniä nippailuja. Valkovuoto on kyllä aika runsasta täälläkin.
 
- jatkuva vessa hätä
- siivous into ( kämppä on ny varmaan toooosiii järjestykses :D )
- öisin ei saa nukuttua, mutta pävisin tuloo otettua päiväunet :)
- Mies ihmetteli minne kaikki pullat oli hävinny :D
- En usko vieläkään että tää on totta :D
 
- jatkuva vessa hätä
- siivous into ( kämppä on ny varmaan toooosiii järjestykses :D )
- öisin ei saa nukuttua, mutta pävisin tuloo otettua päiväunet :)
- Mies ihmetteli minne kaikki pullat oli hävinny :D
- En usko vieläkään että tää on totta :D
- Päivän päätteeksi aina nispistelee josta tierän että kyllä sielä jotain on :D :gen014 :rolleyes:
 
Blegh, miten ootte "lääkinny" alkuraskauden pahoinvointia? Mulla viime viikolla pahoinvointi helpotti, kun pyrin pitämään ruokarytmin tasaisena, ja mahd. terveellisenä, eli kotiruokaa, kasviksia, hedelmiä, jne. noin 3 tunnin välein. Nyt eilisestä saakka pahoinvointi sitä luokkaa, että ihan hirveetä istua töissä. Etoo ja kuvottaa koko ajan, paitsi sen hetken kun syö/on just syöny.. Röyhyttää, ja pala kurkussa koko ajan, yritä tässä nyt sitten olla niin ettei päälle päin mitään näkyis.. :puke_r

Väsymys on kans aika järkyttävä, haukottelen koko ajan, ja hetki sitten olin valmis soittaa miehelle et hakee pois töistä.. :confused:

Ja vielä jos saa oikeen avautua, nää tissit voisin antaa pois, ainakin kuppikoon verran turvonneet, ja niin raskaat ja arat, varsinkin kainaloista.. Mulla oli samat oireet ekassakin raskaudessa, mutta nyt tuntuu että voimakkuus on tässä raskaudessa potenssiin tusina..
 
Tämänhetkisiä Oireita rv 6+3:

- Rinnat turvonneet ja aristaa ( etenkin juuri tuolta kainaloista)
- Ääretön väsymys ja voimattomuus ( painottuu iltapäivään ja iltaan)
- Nälkä, maha kurisee pitkin päivää vaikka syön 2-3h välein
- Pientä ummetusta
- Vatsa turvonnut kun olisin jo pidemmälläki
- Huimausta kun töissä kyykistelee
- Vilunväristyksiä iltaisin
- Nenän tukkoisuus aamuisin ( voi tietyst johtuu siitepölyst:))
- Lämmöt noussut 1/2 astetta

Väsymykseen saattaisi auttaa ulkoilu ja riittävä lepo ja se ei ole meikäläisellä toteutunut, täytyy alkaa kyllä siihen panostaa kun töissä ei aivot toimi olleskaa.
Tostahan Tulikin pitkä lista vaikka luulin etei miul oireita paljo mitää, neukkutätilleki sanoin ettei mitää oireita:D
 
tähän mennessä havaittuja oireita :)

-Huimaus
-pahoinvointi
-Väsymy
-Väsymys
-tuntuu että koko kropassa ei oo yhtäkään kohtaa mihin ei särkis :D
-jatkuvasti tekee jotain mieli mutta silti syömisen ajateleminen saa voimaan pahoin :D
-kuplintaa alavatsassa.
 
-Rintojen arkuus
-Väsymys
-Alavatsaa nippailee, varsinkin vasenta puolta
-Välillä hikea pukkaa ja sitten seuraavaksi onkin kylmä..
-Närästää
-Yöllä herään ilman syytä eikä meinaa saada enää nukutuksi.. :/
 
Hei "kivaa" että on muitakin yövalvojia :D Ihmettelen mistä sellainen voi johtua? :think005
Pahoinvointia täälläkin, sitä ei ollu ekassa raskaudessa. Painottuu selkeesti vaan aamuun/aamupäivään, jos ei parin tunnin välein jotain pistä suuhunsa ni kyllä rupee yököttää.. Ajattelin sen niin, että jos syön HETI ensimmäiseks aamulla, niin paha olo ei tulis, mutta äh. Tässä juuri syöneenä ja siitä huolimatta yököttää :sad001
Vatsaa vihloo toisinaan, mutta aika harvoin. Että oikeestaan tuo pahoinvointi on ainoa jokapäiväinen oire.. "jee"..
Ummetuksen sijaan vatsa toimii muutaman kerran päivässä :DD Niin ja jonkun verran tuota huimaustakin, lähinnä silloin kun on esim. jumpassa. Rv 7+1 meneillään nyt.

Heleia: Oon jonkin verran saanu hillittyä pahoinvointia sillä, että aika tarkalleen 2h välein syön jotain, esim. hedelmää päivän muiden ruokien välissä... :/
 
Mulla kävi niin että ihmettelin että kuukautisia ei näkynyt vaikka kipuja oli ollut. Sitten yhtenä päivänä tuli muutama tippa verta pikkuhousuihin ja ajattelin että tässä sitten oli tämä kuukausi. Koko ajan tuli kovemmat kuukautiskivut, kuukautisia ei vaan sen enempää näkynyt. Mulla kramppas mahaan niin kovaa että vaan itkin ja mun poikaystävä sanoi että nyt riittää ja me mentiin päivystykseen. Siellä sitten kävi ilmi että olen raskaana.
Sen jälkeen ollut vaan noi kivut, kuulemma kasvukipuja. Ja hieman useammin käyn vessassa. Ja nännit on ihan järkyttävän arat.
Rv 4+3 menossa nyt eli ihan alussa ollaan :)
 
Uusin oire eilen tuhdin hampparin jälkeen aivan tajuton turvotus! Näytin siltä kuin oisin ollut 3kk raskaana. Puolet oli ilmaa ja toinen puoli oli liennut jonnekkin onneksi aamulla kun heräsin. Tiukat housut ahdistaa ihan tajusti kyllä kun pienempikin turvotus iskee. Niin ja ummetus on tietty mun seuralaiseni taas tässäkin raskaudessa :sad001
 
Mulla seuraavanlaisia kremppoja:
- Nilkat aevan kireenä turvotuksesta :D
- Muutkin paikat turvottaa
- Aluksi oli aaltoilevaa nippailua mahassa, nyt jatkuvaa "painetta"
- Muutoksia ruokahaluun (jatkuvan mässäilyn tilalle tullut tarve syödä terveellisesti, JES!! :))

Tsemppiä pahoinvoiville! Ja kaikille muillekin :)
 
Viikkoja tällä hetkellä kasassa 5+3, ja melko oireettomana on vielä menty. Välillä tuntuu, etten olisikaan raskaana!

- Aamuisin lähinnä on vellova olo, ja kahvi ei mene alas.
- Kuumia ja kylmiä oloja
- Iltaisin aivan järjetön turvotus (maha näyttää siltä kuin se räjähtäisi)
- Suun kuivuminen
- Pieni flunssa

Liitoskipuja odotan myös pelolla, viime raskaudessa kivut olivat todella järkyttävät. Ilman niitä kyllä pärjäisin tämän raskauden, kun menossa mukana on erittäin hyvin syönyt puoli-vuotias lapsoinen..
 
Josko tähänkin jotain sais.

Ennenkuin menkat oli myöhässä ei ollut oikein muuta kuin että pms-puuttuu,

jälkikäteen mietittynä oli kuitenkin
-väsymys
-kuvotusta
-huimaus

En osannut ajatella raskausoireiksi edes...

Nykyään huimaus on jatkuvaa ja mulla on ihan törkeä nälkä KOKO AJAN!

Massussa kipristelee joten ajatuksissa on että jokin siellä "mönkii" :Heartred
 
Yyh.. Täällä oireisiin on tullut lisäksi oksettava olo. Kyllä sai halailla pönttöä äitienpäivä lounaan jälkeen.. :/
 
Mulla on vatsa turvonnut ihan älyttömästi, näyttää siltä että olisin jo puolivälissä raskautta! :wink Piti oikeesti tänään miettiä, että mitä laitan kyläreissulle päälle...
 
Ja mulla edelleen pahoinvointi loistaa poissaolollaan, joka on todella iloinen yllätys. Edellisessä raskaudessa oikeasti rupesin oksentamaan päivin ja öin kaksi päivää raskaustestin tekemisen jälkeen. (Laatta lensi bussissa, metrossa, autossa, moottoritien varrella, töisssä, plantagenin parkkiksella ja kaikkialla missä kuvitella saattaa) Ja tissit oli ihan kauhean kipeät ja kovat ( sillai ettei pystynyt nukkumaan kun sattui niin älyttömästi) mutta nyt ne on vaan imetyksen jälkeen tollaset lörpöt pussit, eikä niissä ole mitään ihmeellisiä tumtemuksia. Ihanaa, että raskaudet voi oikeesti olla erilaisia!
 
mulla on kanssa ihan kauhee turvotus, siis oon normaalisti aika pienikokonen, mutta nyt vatsa on ihan turvoksissa, ja näytän kans siltä kun vähän pidemmälläkin raskautta jo olisin :D tänään mun oli pitkän automatkan ajaks ottaa housut pois ku puristi, mies vaan toivo ettei poliisit pysäytä, hahah :D edelleen selkää jomottaa, ja vatsaa nippailee, valkovuoto on edelleen erittäin runsasta ja vetistä, vähän on myös tukkoinen/flunssainen olo.närästää myös(mikä mulle muutenkin aika yleistä, mut nyt viel enempi). onko kellää muulla tässä vaiheessa viel samaa ongelmaa kun mulla, eli siis jatkuva pissahätä? siis tunnin välein joutuu käymään pissalla. :D
 
Takaisin
Top