BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Screenshot_20260726-095727~2.jpg

Vielä on lämmöt matalat, oli kyl niin selkeät ovisoireet et ihmettelisin suuresti jos ovis ei oiskaan tapahtunut 😯 no, jospa huomenna sit pomppais.. tosin edessä on töihinpaluu ja pitäis herätä ainakin 2h aiemmin 🫣

View attachment 158248

Vielä on lämmöt matalat, oli kyl niin selkeät ovisoireet et ihmettelisin suuresti jos ovis ei oiskaan tapahtunut 😯 no, jospa huomenna sit pomppais.. tosin edessä on töihinpaluu ja pitäis herätä ainakin 2h aiemmin 🫣
Sama mulla huimenna herätys neljältä ja kuudelta mittailen yleensä, mut käytän sitä convertoria näissä tilanteissa…
595AC053-86E8-4B1B-84F6-94EEAC0CE616.jpeg

Testasin jo tänään hötähousuna, nega tietenkin. Enemmän odotan siltä dpo10 päivältä kun silloin saanut sen haamun aiemmin. Testaan kyl huomenna jo 😅

IMG_4264.jpeg

Nega rfsu early aamulla. Nätti nousu kyllä on ton dipin jälkeen ollut. Toivottavasti saadaan nätti loppukin tälle kierrolle 🥹

@Rilja lle lämmönnousuja sinne 👍

Jännittää vähän huominen 🤭

Screenshot_20260728-094934~2.jpg

On lämmöt nousussa mutta aika matalalla on aiempiin kiertoihin verrattuna 🤨 mietin et käviskö loppuviikosta mittauttamassa progesteronin vai onko vaan turhaa..
Edit: viime yön nukuin kyllä erittäin huonosti ja ollaan lapsen kanssa mummolassa niin ei oo ihan normi olosuhteetkaan..

Mites @Mamiksx5, testasitko tänään?

Mulla oli tässä kierrossa myös luteaalivaiheen lämmöt hämmentävän alhaalla aiempiin kiertoihin verrattuna ja eilen DPO15 sit mietin et nyt nousi lämmöt korkeammalle, testasin ja pamahti positiivinen testi. Tässä käppyrä

IMG_3080.png

No negahan täällä taas, pc tikku testinä. Huomenna on sit rfsu early jolla todetaan luultavasti kierto päättyneeksi. Nukuin yön makkarissa , saattaa selittää alhaisemman lämmön. Mulla tippuu lämmöt yleensä lopullisesti menkkapäivänä.
IMG_4318.jpeg

No sit on taas hetki aikaa pudotella painoa jos ei tärppää. Nyt -5,7kg siitä kun huhtikuussa aloitin kattelee että suuhun menis enemmän ruokaa kunherkkuja 😅

Screenshot_20260730-082637~2.jpg
Tämmöstä täällä tänään..

Miten muuten @Olive ja muut plussanneet jos vielä luette, onko teillä ollu käytössä Ouraa tai älykelloa? Onko ne tehny jotain huomioita ennen plussaa?

View attachment 158332
Tämmöstä täällä tänään..

Miten muuten @Olive ja muut plussanneet jos vielä luette, onko teillä ollu käytössä Ouraa tai älykelloa? Onko ne tehny jotain huomioita ennen plussaa?

Mulla Apple Watch joka mittaa noita lämpöjä. Ei oo kyl tullut muita huomioita kellolla ennen plussaa 🤔 nyt kun katson niin viimeisen viikon ajalta leposyke vähän nousussa, sykkeen vaihteluvälin alaraja siis korkeampi kuin aiemmin (viimeiseltä viikolta 57, kun taas kesäkuussa se on ollut 47)

Screenshot_20260731-094718~2.jpg

Eipä mitään kovin jännää tässä. Tosin mietin kun mittasin herätessä ton 36.35 ja sit jäin köllimään ja huvikseni mittasin uusiks puolen tunnin päästä ennen kun nousin niin oli 36,71.. vaikuttaako se hereilläolo noin paljon vai oliko jompi kumpi mittausvirhe 🤨

View attachment 158359

Eipä mitään kovin jännää tässä. Tosin mietin kun mittasin herätessä ton 36.35 ja sit jäin köllimään ja huvikseni mittasin uusiks puolen tunnin päästä ennen kun nousin niin oli 36,71.. vaikuttaako se hereilläolo noin paljon vai oliko jompi kumpi mittausvirhe 🤨

Kyl se vaikuttaa. Natural Cyclesiä käytän itse ja siinä on et vähintään 4h pitää olla unta takana, ja tosiaan pitää mitata heti kun herää.

View attachment 158332
Tämmöstä täällä tänään..

Mulla on käytössä Oura ja Apple Watch, Ouran lämmöt aika matalat ja sahaili luteaalissa, kun taas kello oli kokoajan plussan puolella ja päivänä jolloin sain ekan haamun oli lämmöt +0,78 astetta ja pysynyt siinä ja vähän korkeammalla nyt muutaman päivän. Eli Ourasta en ois pystynyt päättelemään plussaa, mut kellon lukemat taas antoi osviittaa

Mulla on käytössä Oura ja Apple Watch, Ouran lämmöt aika matalat ja sahaili luteaalissa, kun taas kello oli kokoajan plussan puolella ja päivänä jolloin sain ekan haamun oli lämmöt +0,78 astetta ja pysynyt siinä ja vähän korkeammalla nyt muutaman päivän. Eli Ourasta en ois pystynyt päättelemään plussaa, mut kellon lukemat taas antoi osviittaa
Oliko leposykkeissä tai unen hrv:ssä selkeitä muutoksia?

Tänään kp 28 keskenmeno-kiertoa eli ennen ekoja normikuukautisia. Oon vuodon loppumisen jälkeen koettanut tikutella ovista, mutten ole sitä saanut kiinni. Tänään kuitenkin lämmöt jännästi nousussa 🙄
Screenshot_2026-08-02-09-07-48-620_com.tamtris.fertilityfriend-edit.jpg

Jaan tänne, jos tästä on jollekulle hyötyä. Oon omalla kohdallani huomannut, että kun yritetään positiivisesta ovistestistä seuraavana päivänä, niin raskaudun suht helposti. Ovulaatiohan tapahtuu yksilöllisesti 16-48 h positiivisesta testistä, itselläni varmaankin sitten seuraavana päivänä pääsääntöisesti 😅

Takaisin