Höpinäketju

Joo, tää painoasia on kanssa mikä itseä mietityttää. Olin tosiaan jonossa lihavuusleikkaukseen, mutta se nyt on sitten tauolla siihen asti että, raskaus on ohi. Mulla ylipainoa jo on ennestään reippaasti, mutta ajattelen että, parempi nyt eka sitten näin ja sitten mennä leikkaukseen.
Mulla ei kauheasti ole aiempien kanssa tullut painoa ja jäänyt synnärille ne mitä tullutkin, mutta eipä se paino siltikään alas ole mennyt raskauksien jälkeen.
Mutta, se on kyllä yks asia mikä mietityttää.
Mulla ollut Adhd lääkitys jonka nyt tietenkin tauotin, niin sekin lisää nyt ruokahalua ja tätä väsymystä ainakin alkuun, mutta pitää vaan muistaa että, tää menee ohi😁

Mä tänään kirjottelin neuvolan chattiin ja varailin ekaa aikaa, soittavat tällä tai ensviikolla ekasta ajasta sitten.
Kyllähän tässä vähän väliä miettii että, onko kaikki ok jne😄
Toki vielä on melko oireetonta. Väsymystä on ja joka päivä päikkärit tulee nukuttua ja silti aikasin nukkumaan, myös sellainen uupunut olo ja närästää!!😨
Pientä juilintaa alamahalla.

Apua joo 😭😂 sanoin eilen ton saman stiplun… 🥲 joko nää raskausaivot alkaa?

Mulla ei viimeks sanottu, toki sillon BMI oli sit jotain 28-29. Mä taas luulin että mini-ASA pitää aloittaa heti, ja sanoin siitä puhelussa mut se alkaakin vasta viikolla 12 😅
Mikä tää mini-ASA on ja kenen sitä pitää ottaa? 🤔 En oo kuullutkaan kun en noin pitkälle päässyt 😅

Joo, tää painoasia on kanssa mikä itseä mietityttää. Olin tosiaan jonossa lihavuusleikkaukseen, mutta se nyt on sitten tauolla siihen asti että, raskaus on ohi. Mulla ylipainoa jo on ennestään reippaasti, mutta ajattelen että, parempi nyt eka sitten näin ja sitten mennä leikkaukseen.
Mulla ei kauheasti ole aiempien kanssa tullut painoa ja jäänyt synnärille ne mitä tullutkin, mutta eipä se paino siltikään alas ole mennyt raskauksien jälkeen.
Mutta, se on kyllä yks asia mikä mietityttää.
Mulla ollut Adhd lääkitys jonka nyt tietenkin tauotin, niin sekin lisää nyt ruokahalua ja tätä väsymystä ainakin alkuun, mutta pitää vaan muistaa että, tää menee ohi😁

Mä tänään kirjottelin neuvolan chattiin ja varailin ekaa aikaa, soittavat tällä tai ensviikolla ekasta ajasta sitten.
Kyllähän tässä vähän väliä miettii että, onko kaikki ok jne😄
Toki vielä on melko oireetonta. Väsymystä on ja joka päivä päikkärit tulee nukuttua ja silti aikasin nukkumaan, myös sellainen uupunut olo ja närästää!!😨
Pientä juilintaa alamahalla.

Mulla kans ADHD lääkitys meni tauolle. Sain diagnoosin vasta kesäkuun alussa ja kesä on haettu sopivaa annostusta, joten sinänsä ei tule nyt isoa muutosta sen lopettamisesta ole.

Kyllä se oireettomuus mietityttää, itsellä kans pieniä tuntemuksia alavatsassa.

Mikä tää mini-ASA on ja kenen sitä pitää ottaa? 🤔 En oo kuullutkaan kun en noin pitkälle päässyt 😅

Ainakin niiden joilla on ollut raskausmyrkytys, ja kai silloinkin jos on vahva riski. Mun äidillä oli raskausmyrkytys, mutten saanut ekaan raskauteen tuota lääkitystä. En tiedä olisiko pitänyt. Mulla se sit tuli ihan loppuvaiheessa, 40+2 tais olla ekan kerran proteiinit koholla pissassa (verenpaineet oli viimeisen kuukauden myös vähän ylärajojen lähellä) ja sit 41+0 yliaikakontrollissa verikokein todettiin raskausmyrkytys jonka johdosta synnytys myös käynnistettiin.

Mullaki oli adhd lääkitys (alotin joskus 12v) mut lopetin sen ku tein esikoisesta plussan enkä alottanu välissä lainkaan uudelleen kun ajatus että toinen tulisi mahdollisen pian esikoisen jälkeen😊

Mullaki oli adhd lääkitys (alotin joskus 12v) mut lopetin sen ku tein esikoisesta plussan enkä alottanu välissä lainkaan uudelleen kun ajatus että toinen tulisi mahdollisen pian esikoisen jälkeen😊
Joo, mulla 12v edellisen syntymästä😄 ja vaikea on olla ilman lääkitystä siis jos ei raskaana olisi. Sen verran vaikea tämä Adhd itsellä.
Raskausaika nyt menee kun on pakko, mutta aloitan varmasti melko pian uudelleen raskauden jälkeen. ☺️

Onko muuten varmempi laskee laskettu aika oviksen mukaan? Mulla oli ovis jo kp12, eli sit laskettu aika olis 2 päivää aiemmin ku menkkojen mukaan 🤔 Kumpaa te käyttäisitte? Mä oon vähän uuvatti vielä 😂

Onko muuten varmempi laskee laskettu aika oviksen mukaan? Mulla oli ovis jo kp12, eli sit laskettu aika olis 2 päivää aiemmin ku menkkojen mukaan 🤔 Kumpaa te käyttäisitte? Mä oon vähän uuvatti vielä 😂
Jos oviksen päivä tiedossa niin laskisin siitä ☺️ mulla kans ovis oli jo kp12. NT-ultrassahan ne tarkentaa sit mittojen perusteella sitä laskettua aikaa ja sitä neuvolan arvioimaa saatetaan muuttaa sen perusteella jos heittoa on muutama päivä.

Neuvolahan siis laskee aika jääräpäisesti sen 28 kiertopäivän mukaan kai siinäkin tapauksessa että olis ihan lääkärin avustuksella alkuun saatettu raskaus jolloin se tarkka hedelmöittymispäivä on aina tiedossa. Mullakin nyt neuvolan mukaan la 7.4 vaikka oviksesta laskettuna 4.4. Mä ajattelen itse ton oviksen mukaan NT-ultraan asti.

Mä ite taas tykkään laskea menkoista😂 se jotenki vähä selkeempi mun mielestä. Aattelen ite sen niin että ku entinen munasolu poistuu riveistä ni siitä alkaa sen seuraavan hedelmöittyvän munasolun elinkaari😊

Toki nämä siis vielä tarkentuu ultrassa😊

Mä ite taas tykkään laskea menkoista😂 se jotenki vähä selkeempi mun mielestä. Aattelen ite sen niin että ku entinen munasolu poistuu riveistä ni siitä alkaa sen seuraavan hedelmöittyvän munasolun elinkaari😊

Toki nämä siis vielä tarkentuu ultrassa😊

Ehkä sekin vähän riippuu ihmisestä ja kierrosta. Ja eihän se laskettu aika oo ikinä kuin vain arvio 😅

Ehkä sekin vähän riippuu ihmisestä ja kierrosta. Ja eihän se laskettu aika oo ikinä kuin vain arvio 😅
Niimpä, moni ehkä ajattelee erilailla mut ite mun mielestä toi on aika selkeeki jotenki. Se ovulaatio voi tapahtua millo vaan, mutta se seuraava munasolu "jää odottelemaan" vuoroansa edellisen poistuttua mikä tosiaan tulee hedelmöittymään sitten kun on sen aika, oli se sitten kp 12 tai kp 16😄 kierrot on eripituisia mutta toisilla munasoluilla matka on vain "pitempi"😂

Tämä siis oma ajatukseni😊

Ja juu LA on vain arvio, harvempi todella syntyy silloin😄

Muokattu viimeksi:
Niimpä, moni ehkä ajattelee erilailla mut ite mun mielestä toi on aika selkeeki jotenki. Se ovulaatio voi tapahtua millo vaan, mutta se seuraava munasolu "jää odottelemaan" vuoroansa edellisen poistuttua mikä tosiaan tulee hedelmöittymään sitten kun on sen aika, oli se sitten dpo 12 tai dpo 16😄 kierrot on eripituisia mutta toisilla munasoluilla matka on vain "pitempi"😂

Jep. Itse tykkään laskea oviksesta kun se on selkeästi tiedossa lämpöjen ja tikutuksen takia. Ilman sitä varmaan itsekin laskisin kierron mukaan jos kierto olisi sen normi 28pv.

NT-ultran jälkeen meen ultran la:n mukaan. Esim esikoisesta mun ovulaatiosta laskettuna LA oli 3.2, neuvola laski 1.2. NT-ultrassa se vahvistui ja vaihtui 30.1. Lopulta syntyi 8.2, ja sekin käynnistyksen lopputuloksena 😅

Niimpä, moni ehkä ajattelee erilailla mut ite mun mielestä toi on aika selkeeki jotenki. Se ovulaatio voi tapahtua millo vaan, mutta se seuraava munasolu "jää odottelemaan" vuoroansa edellisen poistuttua mikä tosiaan tulee hedelmöittymään sitten kun on sen aika, oli se sitten dpo 12 tai dpo 16😄 kierrot on eripituisia mutta toisilla munasoluilla matka on vain "pitempi"😂

Juu tästä voi ajatella monella tavalla 😊 itsellä taas kuukautisten alku on vähän epämääräistä määrittää kun alkaa tiputtelulla ja koko kuukautiset aika niukat. Ovulaation taas saan helposti tikutettua kun antaa niin nopean ja selkeän LH piikin. Itsellä siis ovulaation ajankohta paremmin selvillä kuin uuden kierron alku ja siksi lasken ovulaatiosta, mutta ymmärrän, että jollain toisella voi olla tilanne päinvastoin 😊

Jep. Itse tykkään laskea oviksesta kun se on selkeästi tiedossa lämpöjen ja tikutuksen takia. Ilman sitä varmaan itsekin laskisin kierron mukaan jos kierto olisi sen normi 28pv.

NT-ultran jälkeen meen ultran la:n mukaan. Esim esikoisesta mun ovulaatiosta laskettuna LA oli 3.2, neuvola laski 1.2. NT-ultrassa se vahvistui ja vaihtui 30.1. Lopulta syntyi 8.2, ja sekin käynnistyksen lopputuloksena 😅
Mä nään sen ite silti loogisempana laskee menkoista eikä riippuvaisena yhtään siitä onko se kierto 28päivää vai 35😂 vaan pointti siinä että kun entinen hedelmöittymätön munasolu poistuu sen jälkeen rivistä lähtee liikenteeseen se hedelmöittyvä joka hedelmöittyy sitten kun aika on sopiva😊 noo mut en mä väittelemään lähde, lapsi syntyy kun on hänen aikansa😂❤️ munki tyttö synty "vasta" rv40+6😊

Juu tästä voi ajatella monella tavalla 😊 itsellä taas kuukautisten alku on vähän epämääräistä määrittää kun alkaa tiputtelulla ja koko kuukautiset aika niukat. Ovulaation taas saan helposti tikutettua kun antaa niin nopean ja selkeän LH piikin. Itsellä siis ovulaation ajankohta paremmin selvillä kuin uuden kierron alku ja siksi lasken ovulaatiosta, mutta ymmärrän, että jollain toisella voi olla tilanne päinvastoin 😊
No ymmärrettävää tämäkin😊

Mä nään sen ite silti loogisempana laskee menkoista eikä riippuvaisena yhtään siitä onko se kierto 28päivää vai 35😂 vaan pointti siinä että kun entinen hedelmöittymätön munasolu poistuu sen jälkeen rivistä lähtee liikenteeseen se hedelmöittyvä joka hedelmöittyy sitten kun aika on sopiva😊 noo mut en mä väittelemään lähde, lapsi syntyy kun on hänen aikansa😂❤️ munki tyttö synty "vasta" rv40+6😊

Joo harvemmalla se ovis varmaan on hirveästi kp19-20 jälkeen. Kyl musta viikon heitto lasketussa ajassa voi olla jo merkittävä, mut toki ei täysiaikaisena ja senhän takia se NT-ultra sen tarkentaa 🤭 eikä nää niin päivän päälle ole, jokainen tulkitsee siten mikä itselleen on selkeintä.

Hei kaikille :red-heart: Mä tuun varovaisesti tänne mukaan myös. Eilen sain todella haalean haamun, joka tänä aamuna oli jo vahvistunut, että mieskin sen erotti viivaksi, kun eilisestä hän ei muka erottanut mitään. Meillä oli yk11 ja ensimmäinen plussa. On tosi jännä fiilis, mutta toiveikkaan innostunut. Toivotaan että kaikki menee hyvin :Smiling Face With Smiling Eyes:
Tervetuloa mukaan ja toivottavasti viivat lähtee vahvistumaan ❤️

Tervetuloa mukaan ja toivottavasti viivat lähtee vahvistumaan ❤️
Kiitos paljon ja toivotaan :red-heart: Aattelin nyt muutaman päivän testailla ja katsoa vahvistuuko. Huomenna olis pitäny alkaa menkat.

Onko sulla ollut työpäivä tänään tai ootko lomalla? Mulla oli herätys töihin 04, mutta heräsin jo 03.... En varmaan malttanut nukkua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitos paljon ja toivotaan :red-heart: Aattelin nyt muutaman päivän testailla ja katsoa vahvistuuko. Huomenna olis pitäny alkaa menkat.

Onko sulla ollut työpäivä tänään tai ootko lomalla? Mulla oli herätys töihin 04, mutta heräsin jo 03.... En varmaan malttanut nukkua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Teen kotoa töitä suurimmaksi osaksi niin ei sinänsä haittaa jos oon vähän tööt 😄 sain kuitenki työt hoidettua ihan ok.

Oho, sä joudut heräämään aikasin 😮 oliko sulla vaikee nukkua vai muutenko vaan heräsit? Luuletko et oli raskaudesta johtuvaa?

Takaisin