Höpinäketju

Olive

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Tammikuiset 2023
Helmikuiset 2023
Laitetaan vapaamuotoinen höpinäketju pystyyn, jotta saadaan salainen puoli avatuksi 🤩

Millaisia ajatuksia positiivinen testi on herättänyt? Miten meni kesälomat vai onko loma vielä edessä?

Keskustelua laidasta laitaan 🫶

Iloisin mielin positiivisesta tuloksesta, oikein odotettu ja tervetullut pikkusisarus, kunhan kaikki tosiaan hyvin menee🥰
Oon jo äitiyslomalla että töihin paluun kanssa ei taida ollakkaan niin kiire😉

Iloisin mielin positiivisesta tuloksesta, oikein odotettu ja tervetullut pikkusisarus, kunhan kaikki tosiaan hyvin menee🥰
Oon jo äitiyslomalla että töihin paluun kanssa ei taida ollakkaan niin kiire😉
Millaisia ajatuksia kahdesta pienestä? Teillä tuleekin tosi pieni ikäero 🥰

Kyllä varmaan aika hektiseksi arki muuttuu mutta unelmana oli että toinen tulisi just tälleen et muodostuis pieni ikäero, oli kyllä iloinen yllätys että tärppäsi näinkin pian🥰

Sithän on just ihanaa että näin kävi 🥰 kyllä sitä kaikesta sit selviää vaikka varmasti kiireistä tulee olemaan, mutta lapsetkin kasvaa niin nopeasti 😮‍💨

Valmiiksi jo hirvittää miten isolta esikoinen tulee tuntumaan vauvan myötä 🥺
Niimpä, kyllä sen silloin viimeistään erottaa kuinka paljon onkin isompi vaikka pieni tulee varmaan aina olemaan!🥹❤️
Nii sulla on kolmivuotias lapsi (tosta allekirjoituksesta lukien)😊

Voi teillä molemmilla tulee olemaan menoa kahden pienen kanssa 🥹

Ekasta plussasta helmikuussa olin ihan onneni kukkuloilla. Nyt koitan olla vähän rauhassa ja vaan seurailla jääkö pieni kasvamaan. Positiivisin mielin silti ☺️ Aika menee niin super hitaasti ku vaan odottaa et viikot etenis 😂

Mitä kivaa ootte ehtinyt tehdä kesän aikana ja onko vielä jotain suunnitelmia?

Ekasta plussasta helmikuussa olin ihan onneni kukkuloilla. Nyt koitan olla vähän rauhassa ja vaan seurailla jääkö pieni kasvamaan. Positiivisin mielin silti ☺️ Aika menee niin super hitaasti ku vaan odottaa et viikot etenis 😂

Toivotaan että tällä kertaa ennättäisi myös syliin asti🥹💕

Jotenkin kesä mennyt tytön kanssa niin hujauksessa että en edes muista mitä kaikkea ollaankaan tehty😂 juhannus ainakin oli kiva kun mentiin appiukolle grillaamaan ja saunomaan☺️

Mua ei esikoisesta hirvittänyt varsinaisesti keskenmeno mut nyt mietin enemmän. En tiedä miksi. Ehkä nyt vauvatoive on kovempi.

Kesälomalla reissailtiin ja pidettiin esikoisen kavereille kesäjuhlat, se oli kivaa. Ei isompia suunnitelmia enää edessä.

Vitsi mä odotan että salaisten ketju aukeaa 😅 meillä on ollut esikoisen tammikuisten ryhmä (LA oli kuun vaihteessa joten oon molemmissa ryhmissä) tosi aktiivinen ja se on ollut tosi kiva!

Jotenkin vielä vaikea sisäistää tätä kaikkea, mut pikkuhiljaa alkaa realisoitua. Eniten ajatuksissa ollut itsellä nyt parisuhde (ei ole kauhean hyvissä kantimissa, kerron sitten salaisten puolella lisää) ja miten elämä muotoutuu, ja toisaalta myös sit painoasiat.

Oon nyt 5kg painavampi kun esikoisen odotusajan alussa, ja BMI on yli 30. Mulla oli ajatuksissa alunperin saada painoa pois 10kg ennen raskautumista, mut nyt kävi näin. Esikoisesta tuli 16,5kg (ja suurin osa tästä tuli puolen välin jälkeen), ja imetys ei oikein auttanut yhtään painon putoamiseen, päin vastoin.

Toivon että tässä raskaudessa pystyn pitämään painon nousun kurissa, ekan aikana en oikein harrastanut liikuntaa, nyt oon käynyt taas salilla joten sitä jatkan ja koitan myös sitten kävellä, mulla on nykyään kävelymatto kotona työpisteellä (teen pääsääntöisesti etänä tietokoneella töitä). Mulla oli ekassa myös radi ja raskausmyrkytys ihan loppuvaiheessa (siksi käynnistettiin), joten ne mietityttää myös. Lisäksi mulla jäi istukka kiinni kohtuun ja se piti irroittaa käsin leikkaussalissa 😅 toivon ettei se uusi tässä raskaudessa.

Vitsi mä odotan että salaisten ketju aukeaa 😅 meillä on ollut esikoisen tammikuisten ryhmä (LA oli kuun vaihteessa joten oon molemmissa ryhmissä) tosi aktiivinen ja se on ollut tosi kiva!

Jotenkin vielä vaikea sisäistää tätä kaikkea, mut pikkuhiljaa alkaa realisoitua. Eniten ajatuksissa ollut itsellä nyt parisuhde (ei ole kauhean hyvissä kantimissa, kerron sitten salaisten puolella lisää) ja miten elämä muotoutuu, ja toisaalta myös sit painoasiat.

Oon nyt 5kg painavampi kun esikoisen odotusajan alussa, ja BMI on yli 30. Mulla oli ajatuksissa alunperin saada painoa pois 10kg ennen raskautumista, mut nyt kävi näin. Esikoisesta tuli 16,5kg (ja suurin osa tästä tuli puolen välin jälkeen), ja imetys ei oikein auttanut yhtään painon putoamiseen, päin vastoin.

Toivon että tässä raskaudessa pystyn pitämään painon nousun kurissa, ekan aikana en oikein harrastanut liikuntaa, nyt oon käynyt taas salilla joten sitä jatkan ja koitan myös sitten kävellä, mulla on nykyään kävelymatto kotona työpisteellä (teen pääsääntöisesti etänä tietokoneella töitä). Mulla oli ekassa myös radi ja raskausmyrkytys ihan loppuvaiheessa (siksi käynnistettiin), joten ne mietityttää myös. Lisäksi mulla jäi istukka kiinni kohtuun ja se piti irroittaa käsin leikkaussalissa 😅 toivon ettei se uusi tässä raskaudessa.
Eiköhän se hiljalleen tässä auki saada, porukka pikkuhiljaa lisääntyy tänne ja viestejä vaan mahollisen paljon kokoon👌😊

Mulla myös aika paljon paino kerty esikoisraskaudesta (+24kg) ja mahaa jäi silleen että näytän jo olevani pitemmällä raskaana mutta olen ajatellut että menee sitten näillä samoilla painokertymillä tämä seuraavakin raskaus. Synnärille jäi 14kg mutta lihoin vielä 6kg takaisin ja koko vaatekaappi tarvii melkeen uusia😂

Eiköhän se hiljalleen tässä auki saada, porukka pikkuhiljaa lisääntyy tänne ja viestejä vaan mahollisen paljon kokoon👌😊

Mulla myös aika paljon paino kerty esikoisraskaudesta (+24kg) ja mahaa jäi silleen että näytän jo olevani pitemmällä raskaana mutta olen ajatellut että menee sitten näillä samoilla painokertymillä tämä seuraavakin raskaus. Synnärille jäi 14kg mutta lihoin vielä 6kg takaisin ja koko vaatekaappi tarvii melkeen uusia😂

Joo, ehkä tuollain kun eka on noinkin tuore kun teillä niin aika normaalia. Mä sain yhdessä vaiheessa painoa pois niin että olin jo 4kg vähemmän kuin ennen ekaa raskautta, mut sit alkoi tää meidän tosi vaikea vaihe ja koko kroppa meni vähän sekaisin ja sit tulikin melkein 15kg lisää. Siitä saanut nyt sen 6kg pois.

Joo eiköhän me saada se pian auki, käydään leikkinurkassa spämmimässä vähän ☺️

Mullekin on tullut kiloja tässä viimisen vuoden aikana, kun oon koittanut päästä eroon ikuisesta laihduttamiskierteestä 😅 +12kg myöhemmin tuntuu ettei oo nälkä enää koko ajan. Toivon vaan ettei tän raskauden mukana tulis enää hirveesti enemmän 😬 ja että sais painon lähemmäs normaalia vaan terveellisillä elämäntavoilla, ainakin sit raskauden jälkeen.

Nyt koitan keskittyä kuitenkin terveellisiin ruokiin ja siihen että tulis syötyä tarpeeksi. Mullakin BMI tällä hetkellä yli 30.

Joo eiköhän me saada se pian auki, käydään leikkinurkassa spämmimässä vähän ☺️

Mullekin on tullut kiloja tässä viimisen vuoden aikana, kun oon koittanut päästä eroon ikuisesta laihduttamiskierteestä 😅 +12kg myöhemmin tuntuu ettei oo nälkä enää koko ajan. Toivon vaan ettei tän raskauden mukana tulis enää hirveesti enemmän 😬 ja että sais painon lähemmäs normaalia vaan terveellisillä elämäntavoilla, ainakin sit raskauden jälkeen.

Nyt koitan keskittyä kuitenkin terveellisiin ruokiin ja siihen että tulis syötyä tarpeeksi. Mullakin BMI tällä hetkellä yli 30.

Mulla tulee olemaan vähän haaste varmaan toi tarpeeksi syöminen, koska pääsin just hyvään vauhtiin laihduttamisen kanssa 😅 onneksi tässä vaiheessa ei nyt hirveästi ole hallaa vaikka välillä jäis vähän vajeelle, kyllähän monilla on niinkin pahaa pahoinvointia ettei oikein kykene mitään syömään. Kunhan saa kaikki vitamiinit ym. Mulle sanottiin neuvolasta että tällä BMIllä pitäis syödä ferritiiniä tuplaten.

Joo, tarkotit varmaan foolihappoa 😄 sitä kannattaa syödä tuplasti. Mulle viimeksi neuvolasta sanottiin et pääasia kunhan sitä ylipäätään ottaa. Mut ne ei ees tajunnut kysyä BMI:tä ekalla puhelulla, vaan olin kuullut täältä foorumilta että sitä pitäis syödä enemmän jos on ylipainoa ja sen takia osasin ottaa puheeksi 🙈

Apua joo 😭😂 sanoin eilen ton saman stiplun… 🥲 joko nää raskausaivot alkaa?

Mulla ei viimeks sanottu, toki sillon BMI oli sit jotain 28-29. Mä taas luulin että mini-ASA pitää aloittaa heti, ja sanoin siitä puhelussa mut se alkaakin vasta viikolla 12 😅

Takaisin