40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmm, toiseenkin testiin tuli tommonen puolikas haaleaakin haaleampi haamu (testiajan jälkeen), joten tulkitsen nämä negoiksi tai maksimissaan kemialliseksi… Oireet on kyllä todella oudot, eilisen kärsin migreenistä ekaa kertaa elämässäni, aivan superkylmä koko ajan, vatsa löysällä ja rintoihinkin sattuu välillä. Kuukautisoireita varmaan, keho kenties vaan sekasin edellisestä keskenmenosta?
Missä vaiheessa sun kierto menee? Mikä dpo on menossa? Mulla oli edellisessä raskaudessa tuommoisia oireita. Ne tasoittui sitten mitä pidemmälle raskaus eteni.

Missä vaiheessa sun kierto menee? Mikä dpo on menossa? Mulla oli edellisessä raskaudessa tuommoisia oireita. Ne tasoittui sitten mitä pidemmälle raskaus eteni.
Tänään dpo10, ei oo ihan varmuutta millon kuukautisten pitäisi alkaa kun kierto voi olla vähän sekasin vielä edellisen keskenmenon jäljiltä. Oviksen tikutin kuitenkin niin sen ajankohta selkeä. 🙂

En nyt taas ymmärrä omaa kroppaa. Tyhjennyksen aloituksesta huomenna 3 viikkoa, raskaustesti näyttää negaa, mutta ovistesti myös. Pari päivää sitten tuli sellaisia haaleita vaaleita eikä kyllä yhtäkään lähelläkään pos. Nyt oli muutaman päivän kunnon eggikset ja muut oireet mut testit silti vaan neg. Onko piikki voinut mennä ohi ja ollutkin aiemmin vai eikö nyt tullut lainkaan ovulaatiota vaikka oli oireita.

@Wendaliba joskus kierto venyy kun ovulaatio ei tapahdukaan ekalla yrityksellä.. vaan vasta seuraavalla.. voi toki myös jäädä tapahtumatta ja joskus tapahtuu kahdesti peräkkäin tai melkeinpä yhtäaikaa molemmissa munasarjoissa ja voikin saada erimunaset eli ei identtiset kaksoset.. naisen kroppa on ihmeellnen 😅

Mutta aiheuttaa ärsytystä, epävarmuutta ja tuskaa.. 🙈

Minä isken itseni tähän ketjuun nyt.

Meillä myöhäinen keskeytynyt keskenmeno, vauva syntyi 13.6.2026 viikolla 19+2, oli kuitenkin ultran ja ruumiinavauksen mukaan jäänyt noin viikoille 14+6. Tämä on ensimmäinen keskenmenoni, joten jonkunlaista luottoa löytyy vauvan saamiseen kaiken kauheudenkin keskellä.

Ekat kaksi viikkoa + risat vauvan syntymän jälkeen jälkivuotoa. Nyt ollut tämän viikon ovisfiilis ja tikkuun tuli haalea viiva. No viime yönä alkoi reilumpi vuoto, eli ehkä kuitenkin menkat? Olisihan se kai ok, kun 5vk tulee synnytyksestä.

Tänään on kovasti puhuttu miehen kanssa että annetaan kuitenkin vielä elämälle mahdollisuus ja eletään niin että pieni tulee jos on tullakseen. Todellisuudessa en ehkä osaa elää näin, vaan seurailen omaa kehoa ja haen ovulaatiota.

Ja pahoittelen jos joku ahdistuu sanoista vauva, synnytys,jne. Koska pieni ihmisalku oli minulle todellinen pieni lapsi siinä missä elävänikin ja me juuri tänään ollaan hänet haettu patologialta krematorioon tuhkattavaksi. Aikanaan laskemme tuhkat vielä hautaan.

Tämän myötä myös mietin kovasti olenko henkisesti vielä ihan valmis uuteen yritykseen, mutta aika ei anna myöden joten me mennään niillä korteilla mitä elämä jakaa ja päätettiin yrittää kuudetta vauvaa vielä ainakin hetken aikaa jos hän on tullakseen.

Pahoittelut menetyksestä @emsu86 ❤️ Voin niin allekirjoittaa tuon että kyseessä on synnytys ja vauva. Mullakin oli lähes tasan vuosi sitten kkm rv 14+ ja ”toimenpide” oli aivan kuin synnytys ja ulos tuli pieni nukennäköinen vauva, jolla oli pituutta ehkä noin 10cm. Me tosin emme saaneet tuhkausta. Käsittääkseni viikot olivat kuitenkin sen verran pienet. Mulla kesti tuon keskenmenon jälkeen noin puoli vuotta että raskauduin uudestaan. Tosin sain käyttöön letrot ja siitä plussa tuli toisesta kierrosta. Tosin tämänkin raskaus meni kesken rv 10+ ja maaliskuussa olin taas tyhjennyksessä. Mulle tuli kyllä ovulaatioplussa (ilman letroja) tyhjennyksen jälkeen, mutta vasta kp22. Nyt menossa yk4 ja toinen kierto taas letrojen kanssa.

ON: tänään dpo9 ja joitakin pieniä tuntemuksia voisi olla, mut ei kovin voimakkaita. Eilen tuli joku ihme vihlonta toisella puolella alavatsassa/nivusta, kun nousin sohvalta. Mut en tiiä johtuiko se kuitenkin kun olin aiemmin tehnyt kahvakuulatreeniä et liittyykö siihen.

@Tekevällesattuu Peukut täällä pystyssä sun puolesta ❤️🌈👍 Kuulostaa kyllä lupaavalta 👍 Mulla oli juuri tuollanen haamu kun oli dpo9 aiemmin. Toivottavasti viivat vahvistuu!

Mulla kp7 ja ovistestissä oli haalee viiva. Löysin oviksen heti keskenmenon jälkeen, mutta menkat tuli kuitenkin 4 vkon päästä kmsta. Nyt vaa jännittää, et tuleeko ovis tässä kierrossa. Kiikun kaakun oon, että yritetäänkö heti. Oon taipumassa siihen, että yritetään. Eihän sitä tiedä mikä munasolu on terve...

@Tekevällesattuu Sinulla on vielä tosi vähän dpo päiviä. Kokeile muutaman päivän jälkeen, tuleeko kunnon viivat.

Sorry, en nyt lukenut kaikkia sinun viestejä. Miten pitkä aika on keskenmenosta? Voiko kropassa olla vielä raskaushormonin rippeitä keskenmenon jäljiltä?

@Tekevällesattuu Sinulla on vielä tosi vähän dpo päiviä. Kokeile muutaman päivän jälkeen, tuleeko kunnon viivat.

Sorry, en nyt lukenut kaikkia sinun viestejä. Miten pitkä aika on keskenmenosta? Voiko kropassa olla vielä raskaushormonin rippeitä keskenmenon jäljiltä?
@Uussuurperhe Viimeisin keskenmeno oli toukokuun lopulla, tässä välissä on siis ollut yksi kuukautiskierto. Testit näytti negaa jo 2 viikkoa km:n jälkeen. Mulla on normikierto 26pvää ja ovis oli kp12 joten eiköhän tässä taas kuukautisia pian odotella alkavaksi… 🤔

Eipä siinä muu auta kuin odotella ja tehdä uusi testi. :) Tsemppiä sinne!
Joo ei se muu auta! Tässä iässä tää on nyt muutenkin enää tällanen ”kiva harrastus” kun mitään todellisia tavotteita on turha asettaa, voi vaan iloisesti yllättyä. Lämmöt oli lähteny tänään laskuun samoin kun hrv, leposyke taas noussut ja tulee paksua vv:a että otappa näistäkin nyt selvää sitten. Tsemppiä muillekin tähän jännäilyyn!

Täällä kans tuntuu et odottelen menkkoja saapuvaksi. Sopivasti kun tulee tuo 40v täyteen ihan näinä päivinä 🤣

Menossa siis dpo10 ja Ouran mukaan lämpö laski sen verran et menkat kait sieltä tulee. Ei kyl oo minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan. No odotellaan vielä. Mulla on jännästi luteaalivaihe ollut ilman letroja tasan 12 päivää, mut letrojen kanssa se on vaihdellut 11-14 päivän välillä.

Reumapoli käyty. Oli hienoa kuulla, että mitään taudin aktiivisuuteen liittyvää ei ole havaitavissa otettujen kokeiden perusteella. 😊🎉 Ferritiinia ei oltu otettu nyt. Erikseen pyytämällä ehkä olisi saanut. Hemppa oli kuitenkin niin hyvä, että epäili kyllä, että tuskin on kovin huono se ferrikään. Vaikka ne ei aivan toisiaan aina korreloikaan, niin en ole myöskään siitä huolissani.

Kyseli sielläkin, että onko ajatus vielä kokeilla raskautta. Ihan lääkityksiä ym ajatellen. Muistutteli sitten hakeutumaan kontrolloitavaksi, mikäli raskaaksi tulen. Jotenkin semmoinen ihanan positiivinen keskustelu, josta ei huokunut yhtään mikään semmoinen, että "ikähän tulee vastaan, että varmaan teidän lapsiluku oli tässä ja kun on tuo sairauskin.. ". Päin vastoin toivotteli hyvää kesää ja onnea matkaan. 😊

Mulla on semmoinen fiilis, että tässä kierrossa ei tärpännyt. Harmillisesti menkat osuu siihen kun ollaan reissun päällä. Kiva olla vieraissa nurkissa hyökyaalto-menkkojen kanssa ja istua tuntitolkulla autossa. 🫣🩸 Uskon ainakin, että terot pitää kunnon menkat juuri siiheksi poissa. Mietin jo sitäkin etten olis aloittanut kuuria, mutta ehkä tässäkin on säännöllisyys hyväksi.

@emsu86 Tervetuloa mukaan ja pahoittelut kaikesta kokemastasi. 💔 Nämä kokemukset ovat hurjia enkä usko että niistä ikinä täysin toipuu… Kun synnytin trisomia-18 tyttömme geneettisen keskeytyksen vuoksi 25. viikolla niin olin tuntenut potkut jo pari kuukautta. Synnytys vastasi kestoineen, kaikkine kipulääkkeineen ja epiduraaleineen normaalia synnytystä ja siitä toipuminen myös, mulla meni silloin parisen kuukautta ennen kuin kierto palautui normaaliksi ja jälkivuotokin aaltoili. Sama juttu tuossa raskaudessa joka päättyi spontaanisti keskenmenoon 17.viikolla. Mutta toki meillä kaikilla on kehot erilaisia ja kierto voi palautua nopeastikin. Toivottavasti sinun kohdalla on noin ja pääsette pian uuteen yritykseen tuon surunkin keskellä. ❤️

Mulla oli viimeeksi hemppa 140 ja ferrit 33, eli ei ne välttis kerro mitään minnekään suuntaan. 😅
Näimpä. Ei välttämättä kerro, kuten kirjoitinkin. Omalla kohdallani kuitenkin veikkaan asioiden olevan ferrin kanssa ok. Aiemmin, kun on ollut matala on myös ollut oireita matalasta rauta-arvosta. Nyt ei ainakaan tunnu samalle ja aiemmin mitattuna arvo oli hyvä. Tokihan sitä arvoa haluaisi seurailla, että pysyykin hyvänä, ihan yleisvoinninkin vuoksi. Vitamiinien mukana mulla menee onneksi lisärautaa ja ravinnosta sitten lisää. 🥩🫘🥓🥬

Mä täällä piinailen urakalla. Kyselin tekoälyltä mahdollista päivää jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Siis kun tein kaksi suht positiivista ovistestiä 4.7 ja 5.7 ja sit 6.7 testi olikin oli täysin nega. Premom laittoi et huippu olis ollu tuolloin 5.7 mut samana iltana tunsin selkeät oviskivut ja mietin et olisko se ovulaatio voinut tapahtua jo silloin. Tekoäly oli sitä mieltä et ovispäivä olisikin ollut 5.7 (silloin kun oli ne kivut) eikä 6.7 ja tällä hetkellä mun menkat olis myöhässä 🤭 En tiiä uskallanko tehdä aamulla mun ainokaista testiä 😅

@Freyja86 Ootpa sinnikkäästi jaksanu ootella! 😅 Mä oon tuhlannu jo kolme herkkää testiä joihin kahteen (eri merkkiseen) tuli älyttömän haalea osittainen viiva, mutta viimeisin oli selvä nega. Tänään pitäis alkaa kuukautiset ja alavatsaa on kramppaillu aika kovastikin jo useamman päivän mikä ei oo mulle tyypillistä. Mutta eiköhän se elimistö niitä kuukautisia yritä saada sieltä tulemaan…

Takaisin