40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut @Iltatähtikö 😍 Toivon että kaikki menee ongelmitta loppuun saakka. ❤️

Täällä menossa dpo 6, leposykkeet alhaalla ja hrv 56 eli mulle skaalan yläpäässä. Melontavaelluksella ollaan ja noiden tilaa pystyy täälläkin tarkkailemaan kellosta, testien vuoro on sitten joskus ens viikolla. Viime raskaudessa hrv tipahti raskauden myötä tosi alas, joten saa siitäkin jotain osviittaa ainakin jos muut ympäröivät olosuhteet on säilyneet samoina. Nukuttiin just teltassa kellon ympäri ja kohta aamukahvin keittoon ☺️

Tää on kyllä jo tosi vahva viiva, onnea 💖 Kemialliset jää usein tota vaaleammiksi ihan vahvimmillaankin!
Ajattelin just samaa mitä seuraillut kemiallisen kokeneiden testikuvia ja viivoja, että paljon haaleampia on olleet.

ON: saapa nähdä mitä tuleman pitää. Ovis oli vasta ja nyt onkin veristä vuotoa. Oli kyllä muutenkin erikoisen kivulias ovulaation aika. Mahaa juili, selkään sattui ja pakara oli aivan kosketusarka. Melko erikoisia oireita itselle.

Tervetuloa mukaan @Toive toisesta ☺️Toivotaan pikaista tärppiä sinne!

@Tekevällesattuu me ollaan aika samassa piinapäivässä. Mulla on menossa dpo5 ja yritän pitää itseni kiireisenä etten liikaa tarkkailisi mahdollisia kiinnittymisoireita 🤣

Otin just ennen ovista käyttöön Ouran ja yritän tarkkailla et miten se tulkitsee kuukautiskiertoa. Ainakin lämmöissä oli joku pieni nousu just ovulaatiopäivän jälkeisenä yönä. Muistaakseni luin jostakin että kiinnittyminenkin aiheuttaisi jonkun lämmön vaihtelun. Sitä odotellessa 🤭
Lisäksi aloitin juhannuksen jälkeen liikkumaan enemmän. Nyt oon lähes joka päivä kävellyt puolisen tuntia ja tuntuu et on paljon energisempi olo. Lisäksi oon tehnyt muutaman kerran viikkoon kotona kahvakuulatreenin. Oon ollut aiempien synnytysten jälkeen ja haastavan elämäntilanteen takia ihan rapakunnossa. Toivottavasti tuosta liikunnasta olis apua.

@Tekevällesattuu me ollaan aika samassa piinapäivässä. Mulla on menossa dpo5 ja yritän pitää itseni kiireisenä etten liikaa tarkkailisi mahdollisia kiinnittymisoireita 🤣
En ole itsekään ehtinyt juuri tarkkailla kiinnittymisoireita, kunnes äsken alkoi yllättäen kovat vatsa- ja alaselkäkivut, tällaisia mulla on usein kuukautisten aikaan. Saattaa tosin johtua myös siitä kun ollaan paljon istuskeltu kajakeissa ja kallioilla, ja selkä menny siitä jumiin, mistäs näistä tietää... 😵‍💫

@StarStrike jos siellä oli kysta joka puhkesi ja vuotaa pois.. silloin voi tulla hieman vuotoa oviksen jälkeen 🤔

Tervetuloa matkaan @Toive toisesta 👍🏻 olisipa hienoa jos nappaisi heti 🙂 tsemppiä piinapäiviin!

Tsemppiä myös @Freyja86 piinailuun Ouran kanssa 🙂

@Tekevällesattuu olisipa kiinnittymisestä johtuvaa 🙏🏻

Täällä ovistesti tummuu hieman jo.. ehkä huomenna plussa 🤔 tai maanantaina 🤔 tallettelu aloitettiin tänään, ettei jäisi taaskaan siitä kiinni..

Panostan edelleen liikuntaan (rauhallinen, arki- ja muu hyötyliikunta eritoten) ja ruokavaliota remppaan taas, vähemmän hiilareita ja lisään kalori määrää ettei päivittäinen vaje jää liian suureksi ja hiljoksiin opettelen syömään aamuisin enemmän ja illalla vähemmän 🙈 miten se vuosien varrella onkin taas lipsunut 🙈 just tässä päätin, että kun loma loppuu, niin herään miehen kanssa aamulla yhtä aikaa, jotta ehdin syödä kunnolla... Ettei aamupala jää ruisleipiin ja kahviin... 🙈

@StarStrike jos siellä oli kysta joka puhkesi ja vuotaa pois.. silloin voi tulla hieman vuotoa oviksen jälkeen 🤔
Mietin tuotakin, että olisiko jotain semmoista. Yritin tutkia, että kuinka se vaikuttaa mahdollisuuksiin tulla raskaaksi tässä kierrossa. Vuoto on jatkunut niukkana tänäänkin. Josko tässä kuitenkin hiipuisi ja kierto olisi muuten sitten ok.

@StarStrike minäkään en ole löytänyt suoraan tietoa... Toki käsittääkseni kysta muodostuu yleensä yhden tai useamman kierron aikana... Munarakkulasta/keltarauhasesta.... Näin ainakin minulla.. kerrankin oli kystan löytämisen jälkeen sovittuna kontrolli ultra kolmen kuukauden päähän ja käsky mennä aiemmin jos tulee kipuja... Noh puhkesi sitten 2 kk jälkeen ja oli kipeä... Ovulaation aikaan gynekologin mukaan yleensä puhkeavat... Mutta en hoksannut kysyä tarkemmin.. voi olla että kysta voi estää ovulaation kunnes puhkeaa pois... Varsinkin jos nostaa progesteronitasoja... 🤔 Mutta mulla nuo mystinen puhkeamiset on niin kivuliaita että ei kyllä pysty ajattelemaankaan seksiä... Toki varmaankin kystan koko vaikuttaa...

Ja taas toisillahan ovis tuntemukset voimistuu raskauksien jälkeen... 🤷🏻‍♀️ Et voisko vaan olla normi ovis?

Täällä alkoi vuoto tänään. Eli kaikki nuo "raskausoireeni"... olivatkin pms oireita? Nyt ei ollut päänsärkyä (yleensä pms oireina selvä useamman tunnin pääkipu), ja mielialani on ollut erinomainen. Nukuinkin kuin tukki, viime yö oli levottomampi. Lämmöt eivät selvästi laskeneet, mutta onhan nyt ollut tosi kuumaa. Rintani kipeytyivät lauantaina siten, että rintsikoiden poisto koski, ihan kuten raskaana. Kun rinnat tulivat araksi, olin ihan varma, että olen raskaana. Ha haa, tämä minun "naisen vaistoni" ei kyllä tiedä mitään. :)

Ei voi todeta, kuin että oli ihan outo kierto, ja ehkä se on vain uusi normaali. Nyt vielä tämä kuu kokeillaan (oli niin kiva ajatella, että olisin raskaana), mutta sitten saa loppua. Sitten voin keskittyä töihin ja kuntoiluun. Ostin Polar Loop rannekkeen. Se näyttää hurjia askelmääriä ihan peruskotipäivänä, voiko pitää paikkaansa? Aika vähän istun päivän aikana, mutta tuleeko todella käveltyä koti/pihatöissä 10km? Niin kai se sitten on.

Mulla tuo Oura sormus näyttää kans et aika helposti tulee lähes se 10 000 askelta päivässä ihan vaan kotona touhutessa. Yks päivä kun imuroin perusteellisesti ja tamppasin mattoja niin sain yli 20 000 askelta. Ja mä kun olin kuvitellut et istuskelen paljon 🤭

ON: täällä dpo7 ja ei minkäänlaisia merkkejä raskaudesta eikä kiinnittymisestä. Alan jo henkisesti valmistautua seuraavaan kiertoon. Mulla olis vielä kahdeksi kierroksi letroja mut mietin et varaisko aikaa Ovumiaan kunhan heidän kesäsulku loppuu. Haluaisin heidän mielipiteensä et onko vielä jotain pehmeitä keinoja joita kokeilla noihin keskenmenoihin. Tiedä sit kannattaako ivf meidän tapauksessa kun noita keskenmenoja on taustalla.

Oon pohtinut et mulla on sellainen tunne et syy niihin on istukkaperäinen. Mulla on verenpaineet koholla vaikka on Albetol-lääkitys käytössä. Ja korkeilla verenpaineilla on yhteys just noihin juttuihin. Nyt oon liikuntaa lisännyt, vielä pitäis ruokavalio saada kuntoon. Tuo ruokailu tuntuu vaan vaikealta kun tyyliin leivissä ja leivänpäällisissä tulee jo reilusti suolaa suosituksiin nähden. Ja mulla on syksylle tulossa etuhammasremontti niin on totaali kielto haukata mitään ruokaa ettei tuo nykyinen ”hammas” lähde irti.

Hienoja askelmääriä teillä! Minä saan vaivoin normipäivinä 6000 askelta ja sitten taas urheilu päivinä, siivouspäivinä voi tulla 8000-10 000 askelta.. Noh pieni talo ja toimistotyö 😝 ja työmatkat autolla...
Reissussa voi tulla päivässä se 10-15000 ja parina työpäivänä jolloin on 9llut tapahtuman järjestelyjä on saattanut tulla se lähemmäs 20 000, kun työpäivä on venynyt 12 tuntiin..
Mulla on ollut käytössä polarilta vuosien varrella kaksikin eri sykemittaria, ensimmäinen mittasi askeleita sohvalla virkatessakin, silloin sai hyviä lukuja!
Nää uudemmat ei 😅
Nyt on käytössä huawein ranneke halusin pienemmän vähemmillä ominaisuuksilla, oli vuosi sitten tarjouksessa vain 40€ 😅
Toki nyt kesällä en ole pitänyt.. kun ranteessa vaikuttaa käden nestekiertoon niin että parissa tunnissa turpoaa käsivarsi... Vaikka laitan kuinka löysälle... Mokoma nestekierto... 😒
Ehkä Oura olisi siinä mielessä mulle parempi... Turpoaisi vain sormi 😅

Täällä oli eilen illalla ovistestissä melkein tasapaksut viivat klo 19 testissä... Klo 23 testissä oli jo vaaleampaa... Liekö aiemmin päivällä olisi ollut tasavahvat... Testaan vielä tänään iltapäivällä että lähteekö oikeasti jo hiipuun...
Toissapäivänä tallettelu ja tänään tiedossa... Jos osuisi sen osalta kohdilleen... 🤔

Heippa :red-heart:
En ole vielä ehtinyt lukea kaikkia aiempia viestejä, mutta tässä hieman "omanapa" kuulumisia Endovelle-suppressiostani (endometrioosin rauhoitus).

Aloitin huhtikuun lopulla 84 päivän kuurin, ja nyt jäljellä on enää 3 pilleriä. Tässä havaintojani matkan varrelta:
  • Vuodot: Epäsäännöllistä tiputtelua ja vuotoa on ollut pitkin matkaa. Lomalla sain vuodot kuriin Burana-kuurilla, mutta sen loputtua tiputtelu palasi.
  • Oireet: Vatsakipuja ja nippailuja on ollut paljon. Lisäksi on ollut pientä ärtyneisyyttä, haluttomuutta ja poikkeuksellista kuumotusta – yleensä villasukkia käyttävänä olen pärjännyt koko kesän ilman!
  • Lääkärin tuomio: Viikolla oli tilannekatsaus, ja vaste oli hyvä. Limakalvo on pysynyt ohuena (2 mm) ja endometrioosi näyttää rauhallisemmalta. Lääkärin mielestä voimme jatkaa hoitoja syksyllä.
Mitä seuraavaksi? Syön pillerit loppuun, ja edessä on välikierto. Sen lopussa otetaan Primolut-kuuri progesteronin tueksi, ja ultraäänessä katsotaan, voidaanko seuraavasta kierrosta startata uusi stimulaatio.

Fiilikset ja mindset: Olen ottanut kesän rennosti matkustellen. Päätin hellittää jatkuvasta stressistä, ruokavaliovaatimuksista ja lisäravinteista (esim. Q10 sai loppua) – ensimmäinen PAS kuitenkin osoitti, että alkio voi kiinnittyä. Menen nyt enemmän "kohtalo päättää" -asenteella kropan säästämiseksi.

Olen pohtinut elämää myös ilman (biologista omaa) lasta tai lahjasoluilla, mutta matka ei ole vielä ohi. Lääkärikään ei nähnyt vielä ylittämätöntä muuria edessämme. Seuraavaksi jännätään hoitojen ohella myös sitä, saammeko vielä Kela-korvauksia lääkkeistä ja käynneistä vielä, lääkäri oli optimistinen asiasta. (Suorakorvaus ei toimi kolmen kerran jälkeen enää).

@Uussuurperhe Harmi että olivatkin kuukautis- eikä raskausoireita... 😕

Täällä ei oo mitään ihmeellistä, leposyke alempi kuin koskaan ja hrv korkeampi kuin koskaan, kehoni taitaa tosiaan tykätä ulkona olemisesta ja nukkumisesta. 🥰 Toissailtaisen selkä/vatsakipuilun jälkeen ei oo ollut nyt muita outoja tuntemuksia, huomenna aamulla meinasin tehdä earlytestin. TOSIN äsken mulla oli merimelonnan keskisyke 140 kun se normaalisti on 90. Kipeäksi tulossa vai mikä homma?

@Freyja86 Mua huolettaa vähän etukäteen että jos tästä vielä raskaudun niin tuleeko taas keskenmeno. Edellisten syitä ei ole ikinä selvitetty eikä niin varmasti toimita nytkään, kun ikää on.. vaikka tiedossa on mm. tuo korkea verenpaine (lopetin vaan itse sen lääkityksen ja se oli neuvolan mielestä fine), äskettäinen sähkösilmukkahoito, alhainen ferri ja korkeat b-trombosyyttitasot. Viime raskaudessa selostin neuvolaan kaiken edellisistä raskauksista mut jäi tunne että ei ketään kiinnostanut, odottelevat vaan meneekö kesken vai ei vaikka itsellä on tunne siitä että moniin asioihin voisi kyllä halutessaan vaikuttaa. Työterveys meillä on superhyvä mutta ottavatko hekään kantaa raskausasioihin, tuskin? 🤔

Muokattu viimeksi:
Täällä tuli ovistestiin tasavahvat viivat, taas alkaa uudet piinapäivät 🙈

Tsemppiä @StellaMom pidän peukkuja että nyt lähtee onnistumaan 🙏🏻

@Tekevällesattuu joihinkin asioihin voi vaikuttaa ennakkoon, kuten juurikin tuo verenpaine... Mutta sitten taas moniin asioihin ei.. ja jos keskenmeno alkaa niin ei sitä ilmeisesti voi mitenkään keskeyttääkään. Toki keskenmenon aiheuttavia asioita on niin paljon.. joihinkin voi olla saatavilla apuja alkuvaiheessa, isoon osaan ei.. ja jotkut raskaudet ovat koko ajan hiuskarvan varassa.. ja vuodelevolla pääsee turvallisille viikoille... 🤔
Onhan tämä sellaista onnen kauppaa että.... Toisilla ei ole mitään ongelmaa missään vaiheessa 🤷🏻‍♀️ ja toisille kertyy kaikki haasteet 🤦🏻‍♀️

Itseä kans huolettaa, että jos tulee plussa niin kestääkö sekään... Mutta eipä se etukäteen murehtiminen ainakaan helpota asiaa... Yritän olla ajattelematta liikaa... Tsemppiä ❤️

@StarStrike minäkään en ole löytänyt suoraan tietoa... Toki käsittääkseni kysta muodostuu yleensä yhden tai useamman kierron aikana... Munarakkulasta/keltarauhasesta.... Näin ainakin minulla.. kerrankin oli kystan löytämisen jälkeen sovittuna kontrolli ultra kolmen kuukauden päähän ja käsky mennä aiemmin jos tulee kipuja... Noh puhkesi sitten 2 kk jälkeen ja oli kipeä... Ovulaation aikaan gynekologin mukaan yleensä puhkeavat... Mutta en hoksannut kysyä tarkemmin.. voi olla että kysta voi estää ovulaation kunnes puhkeaa pois... Varsinkin jos nostaa progesteronitasoja... 🤔 Mutta mulla nuo mystinen puhkeamiset on niin kivuliaita että ei kyllä pysty ajattelemaankaan seksiä... Toki varmaankin kystan koko vaikuttaa...

Ja taas toisillahan ovis tuntemukset voimistuu raskauksien jälkeen... 🤷🏻‍♀️ Et voisko vaan olla normi ovis?
Kyllä itelläkin sen verta kuitenkin sattui, ettei seksiä tullut harrastettua sinä päivänä. Plus verinen vuoto, eipä silloin huvita. 🩸 Parina ovista aikaisempana päivänä kyllä harrasteltiin. Meillä alkaa olla enemmän tapa, että ovispäivänä ei sitten enää harrastella tai edes sitä seuraavana. Ehkä kannattaisi, mutta hyvällä tuurilla nuokin vois riittää. 🫣 No ens kierrossa laskelmoin paremmin.

Nyt ainakin tuo oviksen aikainen vuoto vaikuttaisi lakanneen kokonaan. Seuraavaksi odotella sitten pääsiskö testailemaan vai alkaako menkat tuhrutella taas hyvissäajoin. 🤨

Jaa-a tommonen puolikas viivanpaikka näyttäis olevan, mieskin sen kyllä näkee etten aivan itsekseni kuvittele… 😅 Täytynee testailla parin päivän päästä uudelleen mikä homma, nyt siis vasta dpo9.

Liitteet

• IMG_5297.jpeg
    IMG_5297.jpeg
    957.3 KB · Katsottu: 36
Omaa napaa: Täällä kierto ei ole vielä alkanut, mutta tänään tuntui vähän siltä, että voisi alkaa. Tai sit menee vielä viikko kaks. Yritän edelleen saada kroppaani kuntoon. Selkä aivan solmussa (yläselkä) varmaan huonon työtuolin vuoksi. Pitää alkaa seisomaan… Enemmän. Nukkuminen on ongelma. Nyt vedän loput relaksantit (5 päivää) ja sit siihen joku viikon melatoniinikuuri, luulis auttavan! 😀 Alan mittaileen lämpöjä ens kierrosta.

Hmm, toiseenkin testiin tuli tommonen puolikas haaleaakin haaleampi haamu (testiajan jälkeen), joten tulkitsen nämä negoiksi tai maksimissaan kemialliseksi… Oireet on kyllä todella oudot, eilisen kärsin migreenistä ekaa kertaa elämässäni, aivan superkylmä koko ajan, vatsa löysällä ja rintoihinkin sattuu välillä. Kuukautisoireita varmaan, keho kenties vaan sekasin edellisestä keskenmenosta?

Takaisin