Raskausajan ruokavalio

Mulla ei energiajuomakoukkua, mutta limsat ja kivennäisvedet/vichyt! Yritän nyt edes pitää määrän yhdessä pikkupullossa/pv ja muuten juoda kraanavettä 🥲 ja tuosta yhdestäkin pullosta päivässä pitäis vähentää, mutta myönnän että oon täysin koukussa noihin😬

En meinaa muistaa että oon raskaana, kaupassakin meinasin tarjouksesta ostaa salmiakkipussin kunnes tajusin että enhän mä hittovie tätä voi syödä 🙈 tosi vaikeelta tuntuu sisäistää mitä voi syödä ja mitä ei.

Mä koitan myös tiputtaa kahvin pois, vaihdan mustaan teehen. Onhan siinäkin kofeiinia, mutta vähemmän. Viime raskaudessa join myös kofeiinitonta mustaa teetä, siihen ehkä siitryn jossain vaiheessa taas 😁

Ja mulla paheena kokis! Sitäkin pitää vähän rajoittaa 😅

Mulla ei energiajuomakoukkua, mutta limsat ja kivennäisvedet/vichyt! Yritän nyt edes pitää määrän yhdessä pikkupullossa/pv ja muuten juoda kraanavettä 🥲 ja tuosta yhdestäkin pullosta päivässä pitäis vähentää, mutta myönnän että oon täysin koukussa noihin😬

En meinaa muistaa että oon raskaana, kaupassakin meinasin tarjouksesta ostaa salmiakkipussin kunnes tajusin että enhän mä hittovie tätä voi syödä 🙈 tosi vaikeelta tuntuu sisäistää mitä voi syödä ja mitä ei.
Mutta kai nyt vichyä tai kivennäisvettä saa juoda😬 vai eikö? Mä oon lipittänyt niitä ihan huolella menemään...

Mä koitan myös tiputtaa kahvin pois, vaihdan mustaan teehen. Onhan siinäkin kofeiinia, mutta vähemmän. Viime raskaudessa join myös kofeiinitonta mustaa teetä, siihen ehkä siitryn jossain vaiheessa taas 😁

Ja mulla paheena kokis! Sitäkin pitää vähän rajoittaa 😅
Täällä kanssa kokis paheena. Ollut jo vuosia, kamala addiktio. Kaikista muista paheista olen vuosien varrella päässyt eroon paitsi kolasta. Jokaisessa raskaudessa sitä olen myös juonut, hieman sentään saanut aina rajoitettua, mutta menee silti useampi tölkki päivässä.

Mä juon ihan liikaa kahvia, en ole sitä kyllä yhdessäkään raskaudessa vältellyt mutta jossain alkuvaiheessa tainnut tökkiä aina. Ehkä yritän edes vähän vähentää nyt sen juontia. Energiajuomia en juo kun todella satunnaisesti, samoin makuvichyjö. Mutta tää tulee tasan ammatinpuolesta😂

Tunnustan, että limsoja, vissyjä ja mehua kuluu kyllä päivittäin, ne auttavat välttämään noita energiajuomahimoja muun muassa. Ja jo ajatuksen tasolla koko raskausaika pelkällä vedellä ja maidolla kuulostaa kovin kurjalta :No Evil Monkey: Siis omalla kohdalla.

Juon kaiken sokerittomana, mutta eihän makeutusaineitakaan pitäisi kauheasti nauttia.

Kofeiiniton pikakahvi on onneksi toistaiseksi toiminut oikein hyvin kahvinhimoon. Ja alkoholijuomia ei ole onneksi edes tehnyt mieli, korvaavat tuotteet käy hyvin.

Ps. Ostin tänään siksarin kofeiinitonta Pepsiä. Nyt sitä jääkaappikylmänä kuumuuden keskellä, ah.:red-heart:

Tämä.. en tiedä mikä siin on kun raskaana on niin iso himo salmiakkiin/lakuun joka kasvaa sietämättömäksi😭

Ei kai Vichyssä oo mitään pahaa 🤔 Sitä menee kyllä huolella ja teetä juon 1-2 kuppia päivässä ja lasken ettei ylity 200mg kofeiini.

Takaisin