Yleinen keskustelu

Mä oon kans koko viikon vaan pakollisten toimien lisäksi makoillut lähinnä sohvalla ja nukahdellut tosi aikaisin. 😴 Toki sitten tulee kans heräiltyä aamuyöstä vähintään kerran, mut ihan jäätävä väsymys ja nälkä kanssa. Terapeutti sanoi, että keho alkaa tässä vaiheessa jo valmistautumaan vauva-aikaan (väsymyksen kanssa pärjääminen, aamuherätykset). Ihan loogista kyllä, en ollut jotenkin itse osannut ajatella noin 😅

Mä oon kans koko viikon vaan pakollisten toimien lisäksi makoillut lähinnä sohvalla ja nukahdellut tosi aikaisin. 😴 Toki sitten tulee kans heräiltyä aamuyöstä vähintään kerran, mut ihan jäätävä väsymys ja nälkä kanssa. Terapeutti sanoi, että keho alkaa tässä vaiheessa jo valmistautumaan vauva-aikaan (väsymyksen kanssa pärjääminen, aamuherätykset). Ihan loogista kyllä, en ollut jotenkin itse osannut ajatella noin 😅
Aika mielenkiintosta! Mutta siis joo, ihan järkeenkäypää. Katotaan vaan niin ei muuten tuu yhtään tuntumaan siltä että olis jotenkin tullut valmistauduttua😅

Tiedättekö sen tunteen kun nälkä on kova mutta niin on väsykin?😅 kroppa on viime aikoina ollut ihan super väsynyt eikä nytkään millään haluaisi nousta sohvalta ylös vaan mielummin nukkua, mutta tietäähän sen että huono olo tulee jos ei uhmaa kropan käskyjä ja käppäile keittiöön🙈
Todellakin! Ja sit lisäksi tähän vielä se, että vaikka onkin nälkä, niin mitään ei varsinaisesti tee mieli 😒

Nyt se järkyttävä heinänuha sit iski 🤧 pakko oli käydä apteekista hakemassa nenäsumutetta, ja suunnitelmissa oli testata onko merivesi- tms. suihkeista mitään hyötyä, mutta apteekkari saikin myytyä ihan allergiseen nuhaan tarkoitetun nenäsumutteen (Livostin).

Nyt kuitenkin epäilyttää kun ihan joka lähteessä lukee että ei raskauden aikana, mut jostain koneelta apteekkari kyllä katto että nimenomaan tuo kävis 🤔 uskallanko luottaa apteekkarin sanaan ja ottaa tuon käyttöön? Yleensähän miulla on kesäsin allergialääke + nenäsumute (Dymista) -kombo, mut nyt aattelin uhkarohkeesti kokeilla pärjäiskö ilman, mut ei tuu mitään. Ei saa nukuttua kun nenä niin tukossa 🤦‍♀️

Todellakin! Ja sit lisäksi tähän vielä se, että vaikka onkin nälkä, niin mitään ei varsinaisesti tee mieli 😒
No jep! Itse tein tänä aamuna sen virheen että jäin liian pitkäksi aikaa mietiskelemään että no mitähän söisi, ja sen takia justiin ennen kuin olin saanut aamupalan valmiiksi niin pisti yökkien, sain kuitenkin vältettyä oksentelun edelleen...🙈

@Koiruuksia ei vitsi heinänuha on kyllä ärsyttävää! Mulla myös alkoi eilen ekan kerran tänä kesänä tuntua oireita. Yleensä olen koko heinäkuun tarvinnut lääkitystä, pitääpä katsoa miten nyt sitten pärjätään. Toistaiseksi olen pystynyt ilman sumutetta nukkumaan kuitenkin. Mutta jos menee ihan tukkoon, niin pakko siihen on kyllä apua saada.

Sama täällä, tänään ajattelin että jos olisin vaikka ensimmäistä kertaa tälle kesää ilman allergialääkkeitä kun tuntuu ihan hullulta että päivittäin vetää samaa nappia😂 ja sitten on se ajatus mielessä että jos siihen lääkkeeseen tottuukin kroppa kun koko ajan syö. Saa nähdä miten tästä päivästä selvitään😅

Pakko oli illalla antaa periks ja käyttää tuota apteekin suosittelemaa nenäsumutetta, niin tukkonen olo oli et ei olis kyllä nukkumisesta tullu mitään. Autto kyl tosi paljon. Jos pärjäis tän kesän niin et maksimissaan iltasin käyttäis tuota ennen nukkumaan menoa, ja sillonkin vaan jos on oikeesti pakko 🤔 eilen olin niin pöljä et kävin koirien kanssa lenkillä semmosessa paikassa missä oli superpitkä heinä, mut jos jatkossa ois vähän viisaampi ja pysyttelis ihan vaan metsän puolella 😅

Minäkin päätin nyt osallistua keskusteluun! Meille olisi esikoinen tulossa (minulle eka, miehellä on jo). Pitkään arvottiin koska olisi oikea aika, ja sit kävikin tuuri, kun heti ekasta ovulaatiosta jolla yritettiin, niin näytti plussaa. Tällä hetkellä 5+3.
Kaikenlaisia tuntemuksia käyty läpi, esimerkiksi atopia paheni yllättäen niin, että toinen silmä on tyyliin ummessa ja nyt näytti olevan lämpöä 37,5. Kävin lääkärissä mutta sain vain kortisonikuurin ja huomenna pitäisi mennä töihin. Mietityttää myös, kun oikealla alavatsalla on ollut paljon tuntemuksia, että onko syytä huoleen ja pitäisikö varata aika varhaisultraan? Ensimmäinen neuvolakäynti on jo varattu Heinäkuulle, joten varmaan odottelen sinne.

Niin, ja täällä tosiaan yhdytään heinänuhaan, mutta suosiolla vedetään allergialääkettä koska se vaikuttaa itsellä heti myös muihin atopiaoireisiin jos sitä en vedä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minäkin päätin nyt osallistua keskusteluun! Meille olisi esikoinen tulossa (minulle eka, miehellä on jo). Pitkään arvottiin koska olisi oikea aika, ja sit kävikin tuuri, kun heti ekasta ovulaatiosta jolla yritettiin, niin näytti plussaa. Tällä hetkellä 5+3.
Kaikenlaisia tuntemuksia käyty läpi, esimerkiksi atopia paheni yllättäen niin, että toinen silmä on tyyliin ummessa ja nyt näytti olevan lämpöä 37,5. Kävin lääkärissä mutta sain vain kortisonikuurin ja huomenna pitäisi mennä töihin. Mietityttää myös, kun oikealla alavatsalla on ollut paljon tuntemuksia, että onko syytä huoleen ja pitäisikö varata aika varhaisultraan? Ensimmäinen neuvolakäynti on jo varattu Heinäkuulle, joten varmaan odottelen sinne.
Ihana onnekas kokemus❤️ mulla oli myös koviakin kipuja oikealla puolella, ja neuvolasta sain varmuuden vuoksi lähetteen ultraan mutta siellä todettiin kaiken olevan hyvin. Ilmeisesti jos veristä vuotoa ei ole niin se on aika useinkin ihan normaalia

Ihana onnekas kokemus❤️ mulla oli myös koviakin kipuja oikealla puolella, ja neuvolasta sain varmuuden vuoksi lähetteen ultraan mutta siellä todettiin kaiken olevan hyvin. Ilmeisesti jos veristä vuotoa ei ole niin se on aika useinkin ihan normaalia
Oi ihana kuulla noista sun kokemuksista, että kaikki olikin hyvin 🙏🏼 ei ole vuotoa täällä ainakaan vielä, joten sormet ristissä.

@Jotunn Mulla oli myös oikealla alavatsalla tuntemuksia, välillä tasaista jomotusta ja välillä koviakin vihlaisuja. Lisäksi mulla oli muutaman päivän ruskeaa tiputtelua ja olin toki todella stressaantunut tästä. Varhaisultrassa kuitenkin kaikki hyvin, ei mitään poikkeavaa. Ei siis kannata heti huolestua :smiling-eyes: Itselleni varhaisultra oli kyllä käymisen arvoinen ihan oman mielenrauhan vuoksi (vaikka se rauha on nyt alkanutkin pikkuhiljaa rakoilla :Upside Down Face:)

@Jotunn Mulla oli myös oikealla alavatsalla tuntemuksia, välillä tasaista jomotusta ja välillä koviakin vihlaisuja. Lisäksi mulla oli muutaman päivän ruskeaa tiputtelua ja olin toki todella stressaantunut tästä. Varhaisultrassa kuitenkin kaikki hyvin, ei mitään poikkeavaa. Ei siis kannata heti huolestua :smiling-eyes: Itselleni varhaisultra oli kyllä käymisen arvoinen ihan oman mielenrauhan vuoksi (vaikka se rauha on nyt alkanutkin pikkuhiljaa rakoilla :Upside Down Face:)
Hyvä kuulla, että sen suhteen oli kaikki hyvin🩷🩷 Itse arvon vielä täällä tuon varhaisultran kanssa, se menisi töiden vuoksi kuitenkin samalle viikolle kuin ensimmäinen neuvolakäynti, toisaalta se voisi olla hyväkin 🤔 Eikä, mitä meinaat rauhan rakoilemisella 🙈

Mulla olisi ollut huomenna aamulla ensimmäinen neuvolakäynti, jonka olin varannut oikeaoppisesti heti kun tuli plussa. Sain iltapäivällä viestin, että aika on peruttu, ja hetken päästä uuden ajan. Uusi aika ei sopinut, joten peruutin sen ja yritin varata uutta, mutta eipä ole yhtäkään vapaata neuvola-aikaa tarjolla tässä vajaan kahden viikon sisällä, kun on rv 8-10. Oon tosi kypsä, mitä tapahtuu jos ei pystytä tarjoamaan sopivaa aikaa? Ärsyttää myös, että olin järjestänyt niin että käynti onnistuu, ja sitten se peruutetaan semmoisella aikataululla että jos olisin itse perunut, olisin joutunut maksamaan. Eipä kai noille perumisille mitään voi, mutta ei oma mieli ole nyt korkealla 😵‍💫

Hyvä kuulla, että sen suhteen oli kaikki hyvin🩷🩷 Itse arvon vielä täällä tuon varhaisultran kanssa, se menisi töiden vuoksi kuitenkin samalle viikolle kuin ensimmäinen neuvolakäynti, toisaalta se voisi olla hyväkin 🤔 Eikä, mitä meinaat rauhan rakoilemisella 🙈
Ensimmäinen raskaus, heikko epätietoisuuden ja kontrollin puutteen sieto sekä taipumus katastrofiajatteluun ei ole paras mahdollinen yhdistelmä 🙈 Nythän olen lueskellut keskeytyneistä keskenmenoista ja mieleen hiipii pelko, että mitä jos muutaman viikon päästä ultrassa ei olekaan eloa 🫣 Plus että olen lomalla ja mieheni töissä, jolloin mulla on aivan liikaa aikaa yksin kotona pyöritellä kaikenmaailman skenaarioita mielessäni.

Mulla olisi ollut huomenna aamulla ensimmäinen neuvolakäynti, jonka olin varannut oikeaoppisesti heti kun tuli plussa. Sain iltapäivällä viestin, että aika on peruttu, ja hetken päästä uuden ajan. Uusi aika ei sopinut, joten peruutin sen ja yritin varata uutta, mutta eipä ole yhtäkään vapaata neuvola-aikaa tarjolla tässä vajaan kahden viikon sisällä, kun on rv 8-10. Oon tosi kypsä, mitä tapahtuu jos ei pystytä tarjoamaan sopivaa aikaa? Ärsyttää myös, että olin järjestänyt niin että käynti onnistuu, ja sitten se peruutetaan semmoisella aikataululla että jos olisin itse perunut, olisin joutunut maksamaan. Eipä kai noille perumisille mitään voi, mutta ei oma mieli ole nyt korkealla 😵‍💫
No ompa kökkö juttu 🙁 Olisiko aikoja / mahdollisuutta mennä jonnekin toiseen alueen neuvolaan? Mun hyvinvointialueella ainakin ekan neuvolan voi käydä missä tahansa yksikössä eli ei ole pakko olla se lähin.

Ensimmäinen raskaus, heikko epätietoisuuden ja kontrollin puutteen sieto sekä taipumus katastrofiajatteluun ei ole paras mahdollinen yhdistelmä 🙈 Nythän olen lueskellut keskeytyneistä keskenmenoista ja mieleen hiipii pelko, että mitä jos muutaman viikon päästä ultrassa ei olekaan eloa 🫣 Plus että olen lomalla ja mieheni töissä, jolloin mulla on aivan liikaa aikaa yksin kotona pyöritellä kaikenmaailman skenaarioita mielessäni.
Olen täysin taipuvainen samaan, joten ymmärrän mistä puhut 🙈 Varsinkin mitä enemmän lukee muiden kokemuksia.. Itelläkin alkaa tässä parin viikon sisään loma, samalla pelkään että on niin paha olo ettei uskalla mitään hirveitä tekemisiäkään varata jos ei pystykkään. 😬 Pahinta on, kun ei voi muuta kuin odottaa.. edit: kaikenlisäksi tänään ei ole juuri tuntunut oireita mikä heti lisää ahdistusta

No ompa kökkö juttu 🙁 Olisiko aikoja / mahdollisuutta mennä jonnekin toiseen alueen neuvolaan? Mun hyvinvointialueella ainakin ekan neuvolan voi käydä missä tahansa yksikössä eli ei ole pakko olla se lähin.
Kiitos, mä katsoin tosiaan kaikki ajat kaikista neuvoloista koko kunnan alueelta. Minkäs teet, kun on myöhäinen peruutus ja pieni aikaikkuna. Jotenkin tää tuntuu kruunaavan tämän koko asian, kun en lähtökohtaisestikaan ole mitenkään onneni kukkuloilla (kamalaa sanoa mutta en edelleenkään oikeasti ole ihan hirveän innoissani, lisäksi koko juttu ei tunnu edes todelta, kun suunnilleen ainoa ero normaaliin on hirveä väsymys ja puuttuvat menkat ja kamala kasa ruokarajoituksia ja kosmetiikan uudelleenostot) 😕

Täytyy varmaan soittaa vaan huomenna aamulla siihen ajanvarausnumeroon ja kysellä mitä tehdään. Sekin oli tietenkin jo kiinni, kun aika alunperin peruutettiin.

@Sea Kyllä soittaisin tuonne ajanvaraukseen ja kertoisin tilanteestani. Koska peruminen on tullut noin äkillisesti heidän puolelta, on ihan oikeutettua odottaa, että saavat sumplittua sulle sellaisen ajan, joka sulle sopii ja osuu noille viikoille.

Olisin itse varmasti aivan hiilen, jos peruisivat ajan. Mulla se on siis torstaina ja heti perjantaina lähdetään kahdeksi viikoksi toiselle puolelle Suomea eli ei mikään muu aika kyllä sopisi.

Takaisin