Neuvola-kokemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kathryn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana kokemus täällä ensineuvolasta! Tuntuu että ollaan terkan kanssa samalla aaltopituudella ja hänen kanssa on helppo jutella ihan mistä vaan. Lisäksi hän on mun puolison perhetuttuja, vissiin jotain sukuakin jostain kautta niin sekin on hauskaa🙈

Oi kun kiva kuulla, että teillä oli noin positiivinen kokemus. Minua jännittää jonkin verran tuo eka neuvola ja varsinkin kun se on etänä puhelimen ruudun kautta. Toivottavasti jäisi samanlaiset fiilikset siitä!

Minusta on kyllä kurjaa että eka neuvola on etänä, kun ei kaikille se raskaus ole automaattisesti iloinen asia vaan saattaa pelottaa ja huolettaa tai ahdistaa. Pitäisi ehdottomasti olla livenä.

Ehdottomasti samaa mieltä. Miten se muka vaikuttaa neuvolan resursseihin onko paikan päällä vai ei...🙄 ainakin itse haluan että saa olla ihan oikeasti läsnä ja kasvotusten.

Joo en ymmärrä tätä etäasiaa. Lisäksi pitää itse mitata neuvolaa varten pituus, paino ja verenpaine. Ei muuta kun mittariostoksille, kun ei sellaista laitetta kotoa löydy. Plus toivoin, että sieltä neuvolasta olisi saanut jotain ihan fyysistä materiaalia / infopakettia raskauteen liittyen, varsinkin kun on ensimmäinen raskaus kyseessä ja kaikki uutta.

Joo on kyllä vähän kökkö tuo etä. Tosin joillekin asiakkaille voi olla töiden vuoksi helpompi, mutta itekkin tykkään enemmän henkilökohtaisesti paikanpäällä asioida. Verenpainemittari on toki hyvä olla muutenkin, mutta jos sitä ei halua ostaa, voi neuvoloissa ja terveyskeskuksissa käydä mittaan aulassa. Kuten myös painon yms

Kuulostaa inhottavalta tuo etäneuvola!

Asun ison kaupungin vieressä pikkupaikkakunnalla, ja mulla on jokaisessa raskaudessa ollut sama terkkari. 😊 Käynnit on aina paikan päällä, ja terkka tekee pissatikun analysoinninkin. 😅 Itse tarvii vaan pissata purkkiin. Mittaa verenpaineen, ottaa sormen päästä hemoglobiinin jne. 😊 Tykkään ihan hirveesti!

Joo on kyllä vähän kökkö tuo etä. Tosin joillekin asiakkaille voi olla töiden vuoksi helpompi, mutta itekkin tykkään enemmän henkilökohtaisesti paikanpäällä asioida. Verenpainemittari on toki hyvä olla muutenkin, mutta jos sitä ei halua ostaa, voi neuvoloissa ja terveyskeskuksissa käydä mittaan aulassa. Kuten myös painon yms
Ai niin tosiaan voi siellä neuvolassa käydä omatoimisesti mittaamassa. Aion kyllä tuon mittarin ostaa, kun eivät kovin kalliita ole ja varmasti hyvä, että pystyy kotonakin seurailemaan verenpainetta.

Kuulostaa inhottavalta tuo etäneuvola!

Asun ison kaupungin vieressä pikkupaikkakunnalla, ja mulla on jokaisessa raskaudessa ollut sama terkkari. 😊 Käynnit on aina paikan päällä, ja terkka tekee pissatikun analysoinninkin. 😅 Itse tarvii vaan pissata purkkiin. Mittaa verenpaineen, ottaa sormen päästä hemoglobiinin jne. 😊 Tykkään ihan hirveesti!
Ai että tuo kuulostaa ihan unelmalta 😊

Mietin jo, että olisiko pitänyt pyytää miehelleni tulkkaus (oikeasti hän osaa sujuvasti suomea), silloin olisi päässyt paikan päälle neuvolaan 😅

No nyt on etäneuvola ohi. Olihan se ainakin alkuun vähän kiusallista, yritettiin siinä saada puhelinta jotenkin järkevään asentoon ja sitten vielä mahtua miehen kanssa molemmat kuvaan. Noin tunti siinä jutusteltiin. Oli mukava päästä esittämään omia huolia ja kuulla, ettei mun pahoinvoinnin tai alhaisen painon pitäisi vaikuttaa sikiön kehitykseen. Erityisruokavalion vuoksi sain lähetteen ravitsemusterapeutille, mikä oli tosi kiva. Vähän jäi kyllä harmittamaan se, ettei tosiaan etätapaamiselta saa mitään materiaalia mukaan vietäväksi. Kuulema seuraavalla tapaamisella saan sitten kaikenlaista, mutta siihen on aikaa 1,5kk :Grimacing Face:

Kivaa kun jaatte kokemuksia! 😊 Näitä on mukava lukea omaa aikaa odotellessa.

En oikein tiedä tarkalleen mitä odottaa ja myönnän että jännittää. En tosin tarkalleen tiedä miksi jännitän. Esitieto kyselyitä täyttäessä tuli olo että menen sinne arvosteltavaksi, vaikka tiedän että se ei ole niin. Toisaalta jännittää millainen ihminen siellä on vastassa, onko se ihminen jonka kanssa en tulisi toimeen? Sekin on typerä jännityksen aihe, koska yleensä tulen ihmisten kanssa toimeen ja toisekseen voin pyytää seuraavaan kertaan jonkun toisen. 🤔 Ehkä tää kaikki on vaan tälläistä yleistä uuden tilanteen ahdistusta. Onneksi tämä ei ole etänä omalla kohdalla. 😊

Mulla oli viime viikolla eka neuvola ihan paikan päällä. Oli aivan ihana terveydenhoitaja <3. Paljon tuli tietoa, osa tuttua juttua ja paljon myös uutta. Varailtiin seuraavia aikoja ja sai äitiysneuvolakortin! :) Tosi positiivinen kokemus!

Takaisin