Neuvola-kokemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kathryn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen alle 40v uudelleensynnyttäjä ja olen hoikka, mutta tuon sukurasitteen takia on pitänyt aina käydä kahdesti, vaikka aina tulokset ovat olleet tosi hyvät. Viime raskaudessa (2024 loppuvuodesta taisin kysyä) kysyin, että onko aivan pakko, kun tulokset on aina olleet melkeinpä priimaa, niin terveydenhoitaja sanoi, että se on vapaaehtoista, eivät he tietenkään voi pakottaa, mutta kannattaa käydä vauvan vuoksi, joten kävin sitten kuitenkin.

@Sonde joo, mä en kyllä mitenkään innokkaana mene. Toivon vaan, että se hoitaja on mukava. Mulla on siis huomenna ja ny 9+3. Kauhulla odotan jo sitä lääkäriä, koska mulla ei oo mistään niistä hyvää kokemusta.
Okei! Joo mullakaan ei oo lääkäreistä mitkään parhaat kokemukset. Ne lääkärikäynnit oon skipannut ihan suosiolla jo aiemmissakin. 🫣

@Sonde miksi et halua neuvolaan?
No jotenkin viimeraskaudessa, kun oli kaks varhaista keskenmenoa taustalla, niin sitten sitä raskautta (josta kuopus syntyi) oli vaikea lähtä iloitsemaan tai tekemään siitä todellista millään. Tavallaan odottelin rv 12 asti et millon se vuotaa pois jne. Ja sit ku ei vuotanu, alko kauhu mielessä et on keskeytynyt keskenmeno et apua. Sit menin yksityiselle ultraan ja kaikki oliki hyvin.
Nii sit jotenki koin, että halusin "rauhassa olla raskaana", koin et se oli jotenki niin intiimiä ja herkkää aikaa, et en sit halunnu jotenki neuvolaan mennö ja "julkistaa" raskautta. Sit tosiaan ennen rakenneultraa otin yhteyttä et pääsin sinne ultraan. Ja sit kävin kelan laput hakemassa joskus rv 23 ja sit lopuraskaudessa rv 36 kävin et terkka saa kattoo miten päin vauva on. Ja tuo aiemman raskuden kokemus oli niin hyvä, et halusin nytkin välttää "turhat" käynnit, et vain tarpeeseen. Ekassa ja tokassakin taisin vielä ihan odottaa aina et pääsis neuvolaan. Mut niinse muuttuu kun raskauksia takana useampi ja ikää tulee. 😊

Miulla olis ensimmäinen neuvola ens viikon maanantaina :Smiling Face With Smiling Eyes: pakko myöntää että jännittää kyllä, tällein ylipainoisena pelottaa ja hirvittää aina kun joutuu jonnekin vastaanotolle menemään. Todella toivon että käynnillä keskitytään muuhunkin kun miun ylipainoon..
Mulla kans ylipainoa. Mut en muista et oisin mitään kummempia kohdannu neuvolan puolella sen suhteen. Toivottavasti et sinäkään!

Takaisin