BBT - basal body temperature

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh voisko ne menkat vaan jo alkaa! 🥲🥲
 

Liitteet

  • Screenshot_20260614-200537.png
    Screenshot_20260614-200537.png
    285 KB · Katsottu: 23
Tää on kyllä jännä kierto.
Sen lisäksi, että FF on sitä mieltä, että ovis oli jotenkin epätavallisen aikaisin, niin toissa päivänä (dpo6) valvoin yöllä muutaman tunnin, oletettavasti tunsin kiinnittymisyrityksen (tai ainakin jotain "kivaa" tuikkimista vasemmalla puolella oli) niin lämmöt tipahti ja sinne jäi. Ei todellakaan paljoa luottoa tähän.
Ja jos plussa tulisikin, niin mun tuurilla varmaan kohdunulkoinen kun tuntemukset selvästi vasemmalla, eikä lähellekään keskellä. 🫠
 

Liitteet

  • Screenshot_20260615_193506_FF.jpg
    Screenshot_20260615_193506_FF.jpg
    110.6 KB · Katsottu: 38
Katsotaan siirtyykö ovis tässä kierrossa tai skippaantuuko kokonaan. Alkukierto ja flunssa päälle 🫠 lämpöjä sitkeesti jaksan mitata silti. Mietinnässä myös entistä niukemmat menkat. Alkoi, eka päivä semmoinen että hyvin vähän kahteen siteeseen asti..lähinnä useilla vessakerroilla reilusti pyyhkiessä. Toka päivä oli jo rusehtavaa vuotoa. Nyt kolmas, all gone, ei mitään.
Aiemmin kuitenkin ne kaksi vuotopäivää ja kolmas kuvaamani tämän vuodon kakkos päivä. Mietin että kesällä italian reissun jälkeen, elokuun puolella kävisi taas ovulaation alla gynellä katsomassa tilanteen ultralla. Siitä saa jo hyvää infoa tilanteesta.☺️ Noh, mennäänpä taas, päivä kerrallaan.

Kellä piinikset päällä, millaista käppyrää? 🤓
 
Mä mietin, että pitäiskö tässä kierrossa jättää kokonaan luteaalivaiheen tuki pois🤔 olis kiva mennä yks kierto nii ettei tarvi ressaa koska on se dpo 3 et voi aloittaa tabletit. Yritän keksiä kesäksi kaikkea ohjelmaa niin en miettisi liikaa tätä vauva juttua nyt 😁 toki mulla silloin oli lyhyt luteaalivaihe, olis kiva nähdä mitä se on nyt.
 
Katsotaan siirtyykö ovis tässä kierrossa tai skippaantuuko kokonaan. Alkukierto ja flunssa päälle 🫠 lämpöjä sitkeesti jaksan mitata silti. Mietinnässä myös entistä niukemmat menkat. Alkoi, eka päivä semmoinen että hyvin vähän kahteen siteeseen asti..lähinnä useilla vessakerroilla reilusti pyyhkiessä. Toka päivä oli jo rusehtavaa vuotoa. Nyt kolmas, all gone, ei mitään.
Aiemmin kuitenkin ne kaksi vuotopäivää ja kolmas kuvaamani tämän vuodon kakkos päivä. Mietin että kesällä italian reissun jälkeen, elokuun puolella kävisi taas ovulaation alla gynellä katsomassa tilanteen ultralla. Siitä saa jo hyvää infoa tilanteesta.☺️ Noh, mennäänpä taas, päivä kerrallaan.

Kellä piinikset päällä, millaista käppyrää? 🤓
Ja ei täälkää menkat mitenkään yli runsaat oo ollu, sanoisin, et aika tavallista 🤔 vaikuttaa siis menkkojen runsaus jotenkin ovulaatioon?
 
Ja ei täälkää menkat mitenkään yli runsaat oo ollu, sanoisin, et aika tavallista 🤔 vaikuttaa siis menkkojen runsaus jotenkin ovulaatioon?
Muutokset kierrossa tai selkeästi poikkeukselliset kierrot voi kertoa jotain siitä että tapahtuiko ovulaatio vai ei. Jos sulla on ollut hyvin samanlaiset kuukautiset aina, joita ei voi kutsua tosi niukoiksi tai tosi raskaiksi jatkuvasti ja jotka ovat suunnilleen yhtä pitkät ja kierto yleisesti tasainen, niin sit voidaan veikata että ovulaatio toimisi kuten pitää. Siis monimutkainen kokonaisuus, jossa kuukautisia voi käyttää yhtenä arviointi menetelmänä. Ei kannata pelkkiä kuukautisia murehtia tosin vaan yrittää katsoa kokonaiskuvaa.
 
Ja ei täälkää menkat mitenkään yli runsaat oo ollu, sanoisin, et aika tavallista 🤔 vaikuttaa siis menkkojen runsaus jotenkin ovulaatioon?
Ajattelin tuossa viestissäni että niinköhän flunssa siirtää ovista tai jättää kokonaan pois..niinkin voi kuulemma käydä. Noh, kassoopa nyt mitä käy.☺️ Niukat menkat ollut aina, niin niille ei mitään mahda.
 
373F33D5-28AA-4B2A-BB89-326E993E7F39.jpeg

Täällä taitaa lämmennyt sää ja taapero vaikuttaa mun lämpöihin vaikka onkin ilmastoitu makkari. Jotenkin ihme lämmöt ollut täs alkukierrossa. Ovista ei vielä oo tullut tai tulossa, ekan tikun tein tänään. Samoin limat tänään lisääntynyt, laitoin ne vielä wet koska ei aivan eggikset vielä.

Rauhallinen juhannus täällä meillä vietetty. Kohta syödään jätskii ja mennään omaan puistoon pikkuneidin kanssa. Illalla voisi yrittää ekaa talletusta tälle kierrolle 💗
 
Täällä elellään vihdoin taas oviksen jälkeistä aikaa.. liuskoilla en saanut ovista ees kiinni mut digi löysi huipun kyllä, saa nähä lyökö FF oviksen kp 20 vai 21 🤔 kivut ja jäätävä turvotus oli kp 20 illalla et ite uskoisin et oli siinä, digi oli posi about 24h aiemmin Screenshot_20260621-170809~2.jpg
 
Täällä elellään vihdoin taas oviksen jälkeistä aikaa.. liuskoilla en saanut ovista ees kiinni mut digi löysi huipun kyllä, saa nähä lyökö FF oviksen kp 20 vai 21 🤔 kivut ja jäätävä turvotus oli kp 20 illalla et ite uskoisin et oli siinä, digi oli posi about 24h aiemmin View attachment 157298
Pääset jo piinailee, jännää! Mulla ollu vähän turnausväsymystä ja ei oikein huvittais mittailla, mut koitan nyt mitata kuitenkin. 🙏
 
No niin @Rilja , meinaatkos testailla milloin vai jääkö menkkojen odotteluun? Onko sulla mitään tukilääkkeitä?

IMG_3078.jpeg

Mulla suht korkea lämpö edelleen, mutta yökin oli taaperon kans hurlumhei😆

Ja yllättävän tumma viiva kp9 testissä. Tai sit se haalenee vielä illaksi ja on tulossa ehkä huomenna posi. Teen illalla vielä yhden niin näkee suunnan. Viime kierrolla sain vasta kp12 posin.
 

Liitteet

  • IMG_3075.jpeg
    IMG_3075.jpeg
    2.6 MB · Katsottu: 15
@Mamiksx5 varmaan yritän odotella menkkoja, tai siis sitä jos lämmöt sukeltaa päivän aiemmin 🤔 tiedän et testaushimo iskee jossain kohti varmasti mut negat on aika masentavia nähdä niin yritän hillitä itseni 🙈

Ei oo lääkityksiä muuta kun metformiini jonka sain vähän testiin painonpudotuksen tueksi ja jos säännöllistäisi kiertoa.. alotin sen vissiin huhtikuussa, mut toukokuun vedin semmosta flunssarallia monta viikkoa et se jäi syömättä (en tiiä oisko kuitenkin kannattanut syödä säännöllisesti) ja nyt oon taas alkanut syömään mut välillä helposti unohtuu..

Mulla ei tullu tässä kierrossa ton tummempaa liuskatestiä ollenkaan 😅 tais 0,74 olla korkein lukema mitä premom antoi (PC:n testi)
 
Takaisin
Top