Yleinen keskustelu

@Syyskukka mullakaan ei oo ollut pahoinvointia, tosin oon vähän sua jäljessä, 6+1 tänään. 😁

Mä en oo taaskaan halunnut ees ajatella koko asiaa, perjantaina tein huvikseni Clearblue-viikkotestin kun en oo ekan plussan jälkeen tehnyt mitään. Näytti 3+, vissiin ihan linjassa kun oli 5+4.

Meillä ei mies pääse ekaan neuvolaan mukaan, on lomalta pari päivää välissä töissä. Varasin sen myös vähän tyrmistyneissä fiiliksissä niin ei silloin tullut mieleen että vois tarkistaa asian ja kysyä haluaako mukaan 😅
Mä pohdin, että olenko ihan jäljessä jo HCGn kanssa, kun sain eilen 5+2 viikkoja 2-3. Mietin, että onkohan huomenna liian aikaista testata uudelleen..

Siis mullakaan ei ole ollut vielä ollenkaan pahoinvointia! Tänään 6+3. Mietin, onkohan se vielä alkamassa vai voiko olla ettei tulisi ollenkaan 😮🤔
Tuun valamaan suhun toivoa, et mun kahdessa edellisessä (onnistuneessa) raskaudessa mulla ei ollut lainkaan pahoinvointia. Ei yhtään. Nada. Ja molemmista raskauksista syntyi oikeen terveet tyttölöt maailmaan :D

@Pikkuviikuna noinhan se menee. Ensimmäinen raskausviikko on päivät 0-0+6, siitä se lähtee. Mutta terveydenhuollossa ei käytetä noita mones alkanut viikko on menossa. Eli jos sulle sanotaan, että mene viikolla 10 verikokeisiin, se tarkoittaa päiviä 10-10+6

@Pikkuviikuna noinhan se menee. Ensimmäinen raskausviikko on päivät 0-0+6, siitä se lähtee. Mutta terveydenhuollossa ei käytetä noita mones alkanut viikko on menossa. Eli jos sulle sanotaan, että mene viikolla 10 verikokeisiin, se tarkoittaa päiviä 10-10+6
Äh no just tätä tarkoitin että hämmentää! Eli sitten kun puhutaan viikosta 7 niin se kuitenkin joissain tilanteissa on 7+ 😄

@Pikkuviikuna sama juttu on hämmentänyt mua 😅😅 joissain paikoissa rv 5 viittaa viikkoon 4+0 - 4+6, mutta joissain paikoissa taas viikkoon 5+0 - 5+6... Oon täältä foorumilta lukenut, että terveydenhuollossa ja neuvolassa puhutaan aina täysistä viikoista, joten siellä siis rv 5 viittaa viikkoon 5+.

Kun Maisasta varasin aikaa ekaa neuvolaan, siinä luki että pitää mennä viikoilla 8-10 ja järjestelmä tarjosi mulle automaattisesti aikoja viikkojen 8+ ja 10+ väliltä.

Äh no just tätä tarkoitin että hämmentää! Eli sitten kun puhutaan viikosta 7 niin se kuitenkin joissain tilanteissa on 7+ 😄
Kysyin aikoinaan tästä, niin vastaus oli tyyliin, että he puhuu vaan yhdestä asiasta eli varsinaisista päivistä.

Itekki käytän vain tuota neuvolan tapaa . Eli kuinka kauan olen ollut raskaana. Vailla tiedostan toki monesta viikko ln mutta ei sitä oikein tule käytettyä missään

Takaisin