Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos te kaikki (ainakin @Toiveikkaana , @Round2❤️ , @Syyskukka , @Zebra , @Uniensinilintu , @Adela ), jotka pistitte kättä ristiin meidän eteen täksi illaksi, tai teitte muita hokkuspokkus temppuja tmv., mutta me ei taaskaan onnistuttu. 😭 Ehkä tässä on meille joku muu suunnitelma edessä, tai tämä ei vaan ollut meidän hetki, tai jotain muuta. En voi kyllä sanoa, etten olisi edes jotenkin yrittänyt, kun vedän kenties 10 tabua (tai vastaavaa) naamaan päivittäin. Ikävää, kun koittaa tehdä mitä vain pystyy, ja yrittää "pedata petiä" kuukauden, joka päätyy pettymykseen, kun toimitus ei pääse perille. Minkäs tekee. Mulla on kuitenkin ajatuksena, että kaikella on tarkoituksensa, ja ehkä (varmasti) opin tästä jotain. ❤️
(Tämä kierto ja hormonit vaikuttavat olevan kuitenkin harvinaisen sekaisin, joten ei välttämättä olisi moni asia auttanut.)
Voi harmi 😔 sympatiani ❤️

Mä testasin taas ihan puhtaan negan. Kai se nyt pitää uskoa ettei vieläkään oo meiän vuoro.

Vinkkaan rautakeskusteluun Yliopiston Apteekin liposomaalisen raudan. Ei aiheuttanut löysävatsaisuutta täällä, mitä kaikki muu kuin sideral ja tämä YA liposomaalinen rauta 😅 toimii vähän samalla tyylillä kuin sideral, eli imeytyy siellä jossain pidemmällä tms, mutta hinnalta on edullisempi. Omaa ferritiiniä en oo vielä kevään jälkeen kontrolloinut, kun pitäisi käydä yksityisellä.

Heippa, minäkin taas täällä kurkistelen tuolta Lapsettomuus-puolelta! Ihana oli nähdä monta plussauutista, paljon onnea teille ja paljon tsemppiä kaikille muille!
Meidän alkioista 3 testattiin terveiksi translokaation suhteen ja 3 oli mosaikistisia. Olin hetken ihan maassa kun meidät laitettiin perinnöllisyyslääkärin jonoon ja luin että voi olla monta kuukautta. Meille siis oli läheisen tiilanteen (sekä oman ammatin) vuoksi mosaikismi ja nämä soluhommat hyvin tuttuja niin tylsistytti, kun tiedettiin että halutaan siirtoon joka tapauksessa. Viime aikaisten tutkimustulosten mukaan mosaikismi on paljon yleisempää kuin on luultu ja jos raskaus sellaisella alkiolla alkaa ja jatkuu niin hyvin pieni riski että syntyisi mosaikismi-lapsi tai muuten sairas. Ja tilastollisesti niilläkin parempi mahdollisuus kiinnittyä ja jatkua kuin testaamattomilla ivf-alkioilla. Niinpä tiedettiin että halutaan siirtoon joka tapauksessa.
No, laitoin viestiä sitten sinne vielä että onko nyt ihan pakko mennä perinnöllisyyslääkärille ja lopulta kävikin niin että lisääntymispuolen lääkäri soitti ja antoi meille tarkemmat tiedot mosaikismin tyypistä ja kun sen jälkeen olimme edelleen sitä mieltä ettei meillä mitään kysymyksiä perinnöllisyyslääkärille (osaan itse aika hyvin tulkita noita genetiikan vastauksia ja taustatutkimuksen myötä myös niihin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia, lääkäri kommentoikin että tiedän selkeästi enemmän kuin hän) niin saatiin lupa ilmoittautua siirtoon! Eli ennen kesätaukoa pitäisi vielä päästä.

Täällä sitten kuumotellaan nyt myöhässä olevia menkkoja (punktiolääkkeet varmaankin sekoittamassa). Testasin aamulla negan RFSU varhaisella mikä oli helpotus tässä tilanteessa. Ärsyttää kun tuntuu ettei mikään ikinä mene tässä hommassa niin kuin pitäisi, ei edes se että menkat voisi alkaa ajallaan silloin kun sillä olisi jotain väliä. Huoh... mutta ehkä ne nyt sieltä. On tässä onneksi aikaa, kun vielä 21.6. alkaneista menkoistakin saa ilmota siirtoon. Tosin kuumottaa juhannukset ym mutta sillehän ei mitään voi jos osuisi ovulaatio niin huonosti.

@Aurinko88 ite söin tässä pari vuotta synnyttämisestä rautaa. Lähinnä kaapista kaikki kokeilu-jämät pois ja pari kuuria päälle. Ennen synnytystä ferritiini 13 ja synnytyksessä lähti litra verta, niin en joo hirveästinole kysellyt lupia kun ei ketään asia ole enää synnytyksen jälkeen kiinnostanut. 😅
Vielä viime vuonna oli menkat sen 5 päivää, muta nyt alkanut olla välillä 4 ja huomattavan niukat niihin ennen raskautta olleisiin "pari päivää vuotaa kupista ohi" menkkoihin. Myöskään ei kummemminnole enää kuukautiskipuja.

Labroihin kyllä olisi tarkoitus mennä kuukauden sisään, mutta eilen selvisi, että pitää lähteä Helsinkiin asti, kun eivät täällä nähtävästi saa lähempänä tehtyä Terveystalossa noita mun testejä. Mielenkiinnolla odottelen, että onko ne ferrit kuinka paljon nousseet, kun hempparit kuitenkin nousseet yli 120.

@Valora mulla itseasiassa äiti vinkkasi odotusaikana siitä rautamehusta, että kai siitä jotain hyötyä on, jos sitä on jo 40 vuotta myyty. 🙃

Ihanaa, täällä on ihan supermonen nimen alle tullut tammikuiset 2027 :smiling face with heart-eyes:

Mulla on mennyt kaikki ihan ohi 9.5. viiva nyt, koska tarttin taukoo kaikesta ja mun mies ollut aivan omituinen ja hyvä kun saatiin edes tässä kierrossa tallettelut tehtyä. Aiemmin sanoin, et tikutan itelleni tässä kuussa sit tosi tarkasti sen oviksen enkä sit ees alkanut tikuttaan, kun tilanne oli niin omituinen, että en ollut varma tuleeko edes yritystä meille tässä kierrossa. No, kehon merkit ja halut sitten taas tietyssä kohtaa nousi huomattavasti niin aloin siinä kohtaa tikuttaa. Käytin ehkä neljä ovistestiä ja sain huipun kiinni! Tallettelut ajoittui juuri täydellisesti siihen nähden eli edeltävä päivänä ovisplussaa ja samana päivänä ovisplussan kanssa. Mutta muuten fiilikset on hyvin epätoiveikkaat. Luulen, et meidän kehot on liian kovassa stressissä eikä tästäkään tulisi mitään. Halusin nyt kuitenkin tulla tänne katoamiseni jälkeen hieman päivittämään tilannetta.

Lueskelin sit tosiaan pari sivua eteenpäin tuolta toukokuun alkupuolelta ja huomasin monen nimen alla tuon tammikuisten tägin. Siis aivan ihanaa. PALJON ONNEA kaikille plussaneille!!:red-heart: Tuli siis todella hyvä mieli teidän puolesta.
Ainakin @Tähtiin tuijottelija @Kali @Suskikitten ja pitääpä selata vähän taaksepäin, että ketä muita tässä välissä plussanut.

Tänään olisi kp 9 ja neljän päivät menkat takana. Eilen tuntu alavatsassa kipua ja muutama tippa verta tuli. Tänään on tullut haaleaa verta kun olen pyyhkinyt. Onko kellään kokemusta tästä, että kuukautisten jälkeen tulee tiputtelua?
Aiemmin ei ole ollut mitään tiputtelua ja kun googlen avasin niin siitä sain sitten itseni ihan kierroksille, että mitä kaikkea voikaan olla pielessä 😅 tein nyt varuiksi raskaustestin, joka negatiivinen. Hieman hämmentynyt olo, että mitä tapahtuu kehossa.

@Ninspi mulla oli viime kierrossa tiputtelua, tosin vasta kp16-kp20. Ovulaatio oli lähemmäs viikon myöhässä, tapahtui todnäk kp21. Mulla johtui todennäköisesti laihduttamisen aiheuttamasta hormoniepätasapainosta.

Tänään olisi kp 9 ja neljän päivät menkat takana. Eilen tuntu alavatsassa kipua ja muutama tippa verta tuli. Tänään on tullut haaleaa verta kun olen pyyhkinyt. Onko kellään kokemusta tästä, että kuukautisten jälkeen tulee tiputtelua?
Aiemmin ei ole ollut mitään tiputtelua ja kun googlen avasin niin siitä sain sitten itseni ihan kierroksille, että mitä kaikkea voikaan olla pielessä 😅 tein nyt varuiksi raskaustestin, joka negatiivinen. Hieman hämmentynyt olo, että mitä tapahtuu kehossa.
Mulla jostain syystä ollut jo niin pitkään kuin muistan aina kuukautisista ovulaatioon asti lähes päivittäistä tiputtelua.. Eipä noihin oteta lääkäris mitään kantaa, jos ei siitä oo mitään haittaa, ts muita oireita. Rasittavaa vaan käyttää niin pitkään pikkuhousunsuojia.

En usko yliluonnolliseen tai ennustuksiin, mutta pakko tulla jakamaan tämä (jos kuitenkin onnistuisin "manifestoimaan" tästä totta).

Minulle tuli tiktokissa vastaan "ennustusvideo" (näitä "jos näet tämän niin" tyyppisiä videoita), jonka mukaan tulen raskaaksi heinäkuussa, saan tyttären ja hänet nimetään isoäitini mukaan.

Tiktokin algoritmithan ovat todella tehokkaat, mutta olen onnistunut välttämään aika hyvin sillä puolen mitään raskaus- tai vauva-aiheisia videoita. Myöskään tällaisia ennustusvideoita minulle ei kovin usein tule, joten on todella mysteeri mistä tämä video sinne päätyi. Aion ottaa sen hyvänä merkkinä. :Dizzy Symbol:

Ai niin, ja olen jo vuosia sitten ajatellut että jos saan tyttären, haluaisin antaa hänelle isoisoäitini nimen. Ei siis ihan isoäiti, mutta aika lähellä. :red-heart:

Ps. Aloin katsoa Yleltä "raskaana" sarjaa, en voi uskoa etten ole törmännyt tähän aiemmin, koska olen muutoin kolunnut kaiken maailman mahdolliset raskauteen liittyvät sarjat ja kirjat. Mutta onpa ihana sarja, vaikka ei kyllä helpota tätä vauvakuumetta yhtään. :No Evil Monkey:

@Adela, iso voimahali 🩷 onpa harmi 😥 mutta ymmärrän hyvin.. jouduin viime yrityksessä myös pitämään taukoa välillä täältä.

Kiitos, monta hyvää rautavinkkiä!

Ihan en malttanut odottaa sunnuntaille seuraavan testin kanssa, kun haluaisin jo saada sen hemmetin negan... Mutta ei, ei vieläkään. Tänään kp 27 vuodon alusta laskettuna. Pc vaihtui RFSU:n testiin, joka kaapista löytyi. Mul hajoo mielenterveys tähän odottamiseen... Onko muita, joilla tän negan saaminen kestää näin kauan?

1000126409.jpg

Ovistestien vahvuus oli laskussa jo muutaman päivän, mikä vaikutti musta hyvältä, mutta tänään taas vahvuutta enemmän. Huoh..

1000126411.jpg

Sunnuntaina kai saisin sit soitella Naistenklinikalle, jos testi edelleen posi.. Eli sen neljä viikkoa vuodon alusta.. Oon ihan varma, et ne ei sunnuntaina ees ota sinne ja tosiaan ma-ti mä en ees ehdi menemään.. Arrrggghhhh. Toisaalta en ees haluaisi soittaa, jos se testi sit kuitenkin muutaman päivän päästä muuttuisi negaksi.. Rahanmenoa vaan tiedossa.. Mut entäs ku se ei sit muutukaan negaksi... Ei kuitenkaan tulehduksen merkkejä, eikä kipuja.

@Uniensinilintu Onnea plussasta ja paljon liimaa pikkuselle. 😍

@Adela No voi kökkö, et siellä nyt negatesti. 😔 On tää kyllä raastavaa. 💔 Hyvää palstataukoilua, se varmasti tekee ihan hyvää, itekin todennut sen paristi❤️ olkoot kesä ihana ja aurinkoinen. ❤️

@Vaaveilija sielläkin homma päättynyt pettymykseen. Mut kuten kirjoititkin, ehkä kaikella on tarkoituksensa... ❤️.

@Trieste Toivottavasti ehditte siirtoon ennen kesäsulkuja. ❤️ Voin vaan kuvitella, kuinka raskasta itse hoidoissa on... Varmasti odottamista ja pettymistä ja monenmoista tunnetta joutuu läpi käymään..

@Mäntymetsä Ihana kuulla, et siellä tallettelut osunut kohdilleen!! 🤩 Toivottavasti ei liika stressi teidän kehoissa estä raskautta. 🤞🏻

Sunnuntaina kai saisin sit soitella Naistenklinikalle, jos testi edelleen posi.. Eli sen neljä viikkoa vuodon alusta.. Oon ihan varma, et ne ei sunnuntaina ees ota sinne ja tosiaan ma-ti mä en ees ehdi menemään.. Arrrggghhhh. Toisaalta en ees haluaisi soittaa, jos se testi sit kuitenkin muutaman päivän päästä muuttuisi negaksi.. Rahanmenoa vaan tiedossa.. Mut entäs ku se ei sit muutukaan negaksi... Ei kuitenkaan tulehduksen merkkejä, eikä kipuja.
Ite soittaisin sinne ja koettaisin saada varattua aikaa, koska ajan voi sit kuitenkin perua. Tää kuulostaa taas tältä että kun ei oo tulehduksen merkkejä tai kipuja niin ne laittaa sen tutkimusajan jonnekin ikuisuus pitkälle.

Muoks toivon olevani väärässä.

@Round2❤️ Soita ihmeessä sinne naistenklinikalle, ei ehkä sunnuntaina kun ovat todennäköisesti kiireessä silloin, mutta maanantaina. Eivät anna sinulle noilla oireilla aikaa ma-ti joten ei tarvitse stressata vaikka olisi menoja.

Mulla oli km jälkeen päivittäisiä kipuja (pistävää kipua) joka meni päivittäisellä 500-1g panadolilla ohi, sitä söin reilu 2 viikkoa ja oli haalea testiviiva edelleen, pyyhintävuotoa. Kävin yksityisellä gynellä kun kipua tosiaan oli, ultrasi ja sanoi kohtuun jääneen pienen riekaleen. Laittoi lähetteen naikkarille ja sain sieltä 1,5 viikon päähän ajan. Vaikka oli kipuja - mutta ei tulehdusta sentään. 4 päivää yksityisestä gynestä kramppasi reilusti ja vessakäynnin yhteydessä tuo riekale sitten tuli itsestään ulos. Sen jälkeen pyyhintävuoto ja kivut loppuivat kuin seinään. Menin kuitenkin tuolle naikkariajalle jossa ultrasivat ja sanoivat kohdun olevan tyhjä. Mutta olisivat kuulema avittaneet riekaletta ulos jos ei olisi tyhjentynyt itsestään loppuun.

Tänään dpo 13. Pelotti tosi paljon testata, mutta onneksi testasin!!! Testiin tuli heti niin vahva viiva, ettei epäilystä voi olla 😵❤️❤️ Aiemmissa kemiallisista viiva ei koskaan näyttänyt tuolta!
Onkohan kyydissä kenties kaksoset, kun noin hurjan vahva viiva noin aikaisin 🤭 Onnea ja tarrasukkia! :red-heart:
Ihana plussa-aalto meneillään, toivotaan mahdollisimman monen pääsevän surffailemaan :smiling-eyes:

Takaisin