BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä täällä vaan odotan, että tulis se kusinen ovis ja pääsisi piinailemaan. 🤐 Nyt kp11 ja testit on haaleita. Limoja tulee, mutta kipuja ei ole. Pitää varmaan mies kellistää tänäänkin.

IMG_7876.jpeg

Aamulämpö 36.3, joka on mulle sellainen lämpö, että enteilee kuukautisvuotoa. En siis miltei viitsinyt enää tehdä raskaustestiä, mutta tein sen varmistukseksi, ja se oli jo ainakin lähes nega. Sanoisin, että vuoto saattaa alkaa jopa jo tänään. Mulla vuoto alkaa yleensä pian kemiallisten jälkeen. Nyt olisi toki vasta kp 14, joten jännä nähdä kuinka käy. Lh oli yhä vähän koholla (0,66).

En tiedä oliko tuossa joku kiinnittymisyritys, kun lämmöt pomppasi uudestaan ylös pariksi päiväksi. 😅
Mutta viime yönä vihdoin alkoi ihan vuotokin, rusehtavaa tiputtelua ollut kuitenkin joka päivä.
Testiä en tehnyt ihan oman pään vuoksi.

Itse en nyt ehkä ollut ihan pahoillaan, ettei tässä kierrossa tärpännyt.

Liitteet

• Screenshot_20260524_154249_FF.jpg
    Screenshot_20260524_154249_FF.jpg
    284.9 KB · Katsottu: 11
Eihän tästä tule nyt yhtään mitään. 🤣 Missä mun ovis on ja mikä on tämä lima-aalto?

Heräsin tänään taas ennen sian pierua ja päätin mitata lämmöt, vaikka taas alkaa FF vihoitella, että mittaan väärään aikaan. Katsoin hämärässä, että ”36,73”, minkä jälkeen unet karisi silmistä ja silmät pyörähti järkytyksestä päässä. Lopulta tulos oli sittenkin 36,13 ja tarkistusmittaus 36,09. 😅 Ihan outoa tunnetta myös munasarjoissa! Sellanen paineen tunne ja pienet jomotukset. Ei oviskipua vaan vaimeampaa. Onkohan siellä nyt joku pääsiäismunakori-tyyppinen megasaalis kypsymässä. 👀

On nyt ainakin erilainen kierto kuin aiemmin! Monen sentin luirulimoja pukannut yli viikon ja lämmöt sellaisessa kuopassa ettei ikinä. Viime yönä ei jaksettu miehen kanssa tampata, mutta tänään ryskytellään taas. Varmaan pakko vetää ovispäivänä ja ehkä sen jälkeenkin varmistusvarvit (tm).

No, otan tämän erilaisen kierron hyvänä merkkinä, vaikka mun rutiineista ja exceleistä tykkäävä pääparka ei tällaista myöhästelyä arvostakaan. Pakko asennoitua niin, että joko olen iloisesti raskaana ja Nummessa koitan salaa tölkkicoolerilla peitellä sitä tosiasiaa että ryystän alkoholittomia TAI teen negan ja otan ilon irti festareista. Eli lopputulos on joka tapauksessa hyvä! Näen kyllä itseni niin hyvin kökkimässä jossain bajamajassa yrittämässä pissata clearbluen viikkodigiin. 😅

IMG_7879.jpeg

IMG_7881.png

IMG_7880.jpeg

Screenshot_20260525_135801_FF.jpg

Hei, nythän tää mun käppyrä näyttää jo vähän järkevämmältä eikä oo enää niin hervottoman erratic, mitä se viime kierrossa oli! 😂 FF jopa ihan ite vahvisti oviksenkin ja sain kerrankin tuon punaisen ristikon tuohon. Ja joo, en tiedä mikä aivopieru mulla kävi, aloitin cyclot 2 päivää liian aikaisin. 🙈 Noh, ovis ehti varmaan just olla sitä ennen et toivottavasti ei haittaa. Dpo 1 nukuin vain 3h, niin discardasin sen, viime yön taas nukuin melkein puoleen päivään, et en tiiä johtuiko dippi siitä. Sit piinaillaan, vaikeeta on.

@Kumpare Ei hitsi, repesin mielikuvalle, et teet bajamajassa raskaustestiä 😂 Ei sen puoleen, kyllä niissä on tehty vaikka ja mitä, mut just tää yrittämisen intensiteetti, ei se katso aikaa eikä paikkaa! Mut ihanaa, et oli tulos kummin vaan, niin iloa on luvassa 😃👍🏻 Ja varmistusvarvit, täältä saa kyllä niin hyviä nimityksiä käyttöön 😂

@Vaaveilija Alkoiko vuoto? 💔

View attachment 156436

Hei, nythän tää mun käppyrä näyttää jo vähän järkevämmältä eikä oo enää niin hervottoman erratic, mitä se viime kierrossa oli! 😂 FF jopa ihan ite vahvisti oviksenkin ja sain kerrankin tuon punaisen ristikon tuohon. Ja joo, en tiedä mikä aivopieru mulla kävi, aloitin cyclot 2 päivää liian aikaisin. 🙈 Noh, ovis ehti varmaan just olla sitä ennen et toivottavasti ei haittaa. Dpo 1 nukuin vain 3h, niin discardasin sen, viime yön taas nukuin melkein puoleen päivään, et en tiiä johtuiko dippi siitä. Sit piinaillaan, vaikeeta on.

@Kumpare Ei hitsi, repesin mielikuvalle, et teet bajamajassa raskaustestiä 😂 Ei sen puoleen, kyllä niissä on tehty vaikka ja mitä, mut just tää yrittämisen intensiteetti, ei se katso aikaa eikä paikkaa! Mut ihanaa, et oli tulos kummin vaan, niin iloa on luvassa 😃👍🏻 Ja varmistusvarvit, täältä saa kyllä niin hyviä nimityksiä käyttöön 😂

Huomasin eilen iltapäivällä, että testissä oli yhä sen verran hailakka viiva, ettei vuoto sitten vielä alkanutkaan. Tein illalla vielä yhden testin, joka oli kyllä ainakin testiajan puitteissa puhdas nega. Voi siis olla, että vuoto alkaisi tänään. Mielenkiintoista kyllä nähdä minkälainen vuoto on kyseessä, sillä 2 vk sittenhän mä vasta vuosin. Mun lämmöt myös pomppas viimeyönä ylös, ollen 37 °C. 😮 (Myöhemmin aamulla nous vielä vähän lisää.) En tiedä miten ne noin nous... Voiko olla, että illan sauna ja parit saunakaljat nosti noin paljon. 🤷‍♀️ Kroppa on kyllä nyt vähän sekaisin, mutta jännä nähdä miten loppukierto sujuu. 🙃

Huomasin eilen iltapäivällä, että testissä oli yhä sen verran hailakka viiva, ettei vuoto sitten vielä alkanutkaan. Tein illalla vielä yhden testin, joka oli kyllä ainakin testiajan puitteissa puhdas nega. Voi siis olla, että vuoto alkaisi tänään. Mielenkiintoista kyllä nähdä minkälainen vuoto on kyseessä, sillä 2 vk sittenhän mä vasta vuosin. Mun lämmöt myös pomppas viimeyönä ylös, ollen 37 °C. 😮 (Myöhemmin aamulla nous vielä vähän lisää.) En tiedä miten ne noin nous... Voiko olla, että illan sauna ja parit saunakaljat nosti noin paljon. 🤷‍♀️ Kroppa on kyllä nyt vähän sekaisin, mutta jännä nähdä miten loppukierto sujuu. 🙃
En tiiä voiko sauna tai alkoholi nostaa lämpöä kuinka paljon 🤔 Jooh, ei siinä auta kuin odotella vuotoa. Toivottavasti kroppa toipuisi nopeasti ja pääsisitte taas yrittämään. Pahoittelut kemiallisesta 💔❤️‍🩹

@Vaaveilija Mulla alkoholi nostaa lämpöjä reippaasti, vaikka ottaisi vaan pari. Pistäisin sen piikkiin!

Piikeistä puheen ollen: viimeisellä testiliuskalla sain nyt viimeinkin sen ovisplussan! ✌️

Nappasin vaan itselleni jonkin kurkkupöpön, mutta eiköhän me saada ukon kanssa hommat maaliin vielä illalla ellei sitten mulle nouse kuume illan päälle.

IMG_7883.jpeg

View attachment 156436

Minähän tein viime kesänä kemiallisen aikaan bajamajassa raskaustestejä parikin kappaletta. Kyllä niihin vaan se toinenkin viiva piirtyi siellä bajamajassakin.

Minähän tein viime kesänä kemiallisen aikaan bajamajassa raskaustestejä parikin kappaletta. Kyllä niihin vaan se toinenkin viiva piirtyi siellä bajamajassakin.
Toki piirtyy. Lähinnä välillä mietin vain sitä, kun on pitkät jonot ja ihmiset kärsimättömästi odottaa ja joskua huuteekin et koska pääsee vessaan. Se, et jollakkn kestää, voi johtua niin monesta asiasta 😊 Ja siis olen sitä mieltä, et kaikille pitäis olla vessarauha.

Toki piirtyy. Lähinnä välillä mietin vain sitä, kun on pitkät jonot ja ihmiset kärsimättömästi odottaa ja joskua huuteekin et koska pääsee vessaan. Se, et jollakkn kestää, voi johtua niin monesta asiasta 😊 Ja siis olen sitä mieltä, et kaikille pitäis olla vessarauha.
Heitän vain ajatuksena että jos on sellainen kuorellinen testi niin tekee testin vessassa, laittaa laukkuun ja lukee tuloksen ulkopuolella?

Itellä joskus ollut tilanteita että pitänyt julkisessa vessassa poiketa nopeasti tekee testi ja sit oon lukenut tuloksen ulkopuolella samalla kun kipittänyt seuraavaan kohteeseen 😅

Muoks ja samaa mieltä että vessarauha ihmisille, tää oli vain ajatus jos haluaa yrittää nopeammin sisään ja ulos.

Muhun iski joku virus. Kurkku on punainen ja arka, hankala puhua kun sattuu. 🙄 Kuumetta ei sentään ole! Varmaan saadaan nyt illalla hommat pakettiin, koska mies on niin tehokas, mutta mietin noita lämpöjä, että mitenköhän vihkoon menee jos mittaan vaan normaalisti enkä merkkaile mitään kuumemerkintöjä, kun ei ole kuumeinen olo.

Heitän vain ajatuksena että jos on sellainen kuorellinen testi niin tekee testin vessassa, laittaa laukkuun ja lukee tuloksen ulkopuolella?

Itellä joskus ollut tilanteita että pitänyt julkisessa vessassa poiketa nopeasti tekee testi ja sit oon lukenut tuloksen ulkopuolella samalla kun kipittänyt seuraavaan kohteeseen 😅

Muoks ja samaa mieltä että vessarauha ihmisille, tää oli vain ajatus jos haluaa yrittää nopeammin sisään ja ulos.
Siis noin varmaan itse tekisin just, et testi takas kuoreen ja luku vast ulkona. Tietty jos vaarana et joku vaik omasta porukasta näkee (vaik yrittäis jossain laukunpohjalla kurkkia) ni sit vois haluta odottaa bajamajassa.

Älkää huoliko, mä oon mestaritestaaja! 🤣 Oon kerran pissannut tyhjään vitamiinipurkkiin, kun piti saada aamupissat kuljetettua testaamisystävälliseen paikkaan. Miljoonat testit oon tehnyt työpaikan vessassa niin että oon piilottanut testin rintsikoiden sisään ja hiipinyt takaisin työpisteelle. Esikoisen raskaustestinkin tein maantien laidassa auton varjossa hanskalokerosta löytyneeseen tyhjään nikotiinipussipurkkiin, kun mun mielestä testi piti tehdä HETI. Yks bajamaja on ihan piis of keik. 🤣✌️

Voi jeesus näitä TALLETTELUJA. 😅 Nukutin lapsia ja tyyliin sekuntikellolla otin aikaa, että ehdinkö miehen luo makkariin ennen kuin se sippaa. Ukolla on menossa sellanen lääkekuuri joka nukuttaa, joten oli kiire! Heti kun lapset nukahti niin kipitin ukon viereen, se jo odotteli jalat levällään sängyssä silmät puolitangossa. Äkkiä hommat pakettiin parissa minuutissa ja peittelin lopuksi ukonkin unille. Onneksi molemmat osaa suhtautua tähän hommaan huumorilla.

No nyt on historiallisen hyvä suora! Dpo-4, -3, -1 ja varmaan huomennakin pitää vielä riipaista.

Googletin äsken, että mistä voi johtua väärä positiivinen, ja ilmeisesti esim. munasarjakystat voisi aiheuttaa. (Lh oli premomin mukaan samasta näytteestä 0.84.)
Ihmettelin päivällä ovislimojen tyylistä vuotoa, ja kun muuta vuotoa ei vieläkään kuulunut, niin sen takia tein nuo testit hulluuksissani.

Googletin äsken, että mistä voi johtua väärä positiivinen, ja ilmeisesti esim. munasarjakystat voisi aiheuttaa. (Lh oli premomin mukaan samasta näytteestä 0.84.)
Ihmettelin päivällä ovislimojen tyylistä vuotoa, ja kun muuta vuotoa ei vieläkään kuulunut, niin sen takia tein nuo testit hulluuksissani.
On kyllä jännä. Jos olisi tullut oikeampaan aikaan eikä kp12 niin olisin veikannut kemiallista, mutta tuo ajankohta viittaisi kyllä johonkin muuhun. Olisko sulla mahdollista käydä gynellä?

Mulla lämmöt pomppasi perus follitasolle tuolta kuopasta. Muniksia jomottelee. Merkkasin tälle päivälle nyt ”illness” niin saapa nähdä mihin FF laittaa oviksen vai tuleekohan tästä ovuloimaton kierto. Ei kuitenkaan kuumetta ole vaan kurkku vaan arkana. Ouran oirevahti myös hälyttelee.

IMG_7885.jpeg

On kyllä jännä. Jos olisi tullut oikeampaan aikaan eikä kp12 niin olisin veikannut kemiallista, mutta tuo ajankohta viittaisi kyllä johonkin muuhun. Olisko sulla mahdollista käydä gynellä?

Mulla lämmöt pomppasi perus follitasolle tuolta kuopasta. Muniksia jomottelee. Merkkasin tälle päivälle nyt ”illness” niin saapa nähdä mihin FF laittaa oviksen vai tuleekohan tästä ovuloimaton kierto. Ei kuitenkaan kuumetta ole vaan kurkku vaan arkana. Ouran oirevahti myös hälyttelee.

View attachment 156471
Mutta sähän sait jo aika selkeän ovisplussan. Jos lh on yli 1, niin eikö se ole aika luotettava? Mä melkein luottaisin siihen enemmän kuin lämpöihin.

Mun lh oli hetki sit 0,59 (eli vähän laskenut). Raskaustesti yhä haalea positiivinen. 😂 Onhan tää nyt vähän huvittavaa. 😅

En raaskis mennä omakustanteisesti gynelle vielä, kun on niin kallista. Edellinen ja tää kierto on kylläkin olleet poikkeuksellisia, ja mietin nyt syytä... Noi kystat vois olla järkevä selitys. Tähän kiertoon tein myös niin hullun jutun, et mul on mennyt 2 g gelee royalea. 😬 Googlen mukaan se vois sekoittaa hormonitoimintaa... Täytyy seurailla tilannetta.

Premom on sitä mieltä, että nyt olis tai kerkes mennä jo ovis (jos ei huomioida noita r-testejä). Meillä ei ole ollut onnistunutta yhdyntää viikkoon! 😖

Liitteet

• Screenshot_20260526_134216_Premom.jpg
    Screenshot_20260526_134216_Premom.jpg
    125.1 KB · Katsottu: 9
Takaisin