Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikeesti meille tulee todella lyhyt ikäero jos tää heti onnistuisi 🥶 1v3kk
Mun pikku siskoilla oli 13kk ikäeroa ja olin aina vähän heille kateellinen kun leikkivät niin hyvin yhdessä kun pääsivät vauva vaiheen ohi. Eli kyllä se siitä 😁

Itse olin tavoitellut lyhyttä ikäeroa, mutta noh eipä se raskautuminen tapahdu käskystä... Nyt reipas 1,5 vuotta yritetty. Yks kemiallinen tuossa ollut, muuten ei mitään. 😅

Nyt kyllä mennään niin tautisissa oloissa kuin olla ja voi... Katotaan vääntäydynkö tekee raskaustestin, vaikka on vain dpo8, kun harkitsen otanko oloon mitään lääkkeitä. Negahan se olisi pelkästään päivienkin puolesta...

Mitä tekisitte muut mun tilanteessa, lääkkeillä vai kotikonsteilla?

Oireena järkyttävä nuha, päänsärky, kurkkua kirvelee ja kuivaa. Ei kuumetta, mutta muuten erittäin tukala olo. En edes käsitä miten kylkeä kääntäessä räkä valuu vetenä kastellen tyynyn, mutta silti on kans niin paksua räkää että pakko hengittää suun kautta vaikka se sattuu kurkkuun. Yö valvottu olojen takia, siitä varmaan tää päänsärky ja oksetushuimaus.

Nyt kyllä mennään niin tautisissa oloissa kuin olla ja voi... Katotaan vääntäydynkö tekee raskaustestin, vaikka on vain dpo8, kun harkitsen otanko oloon mitään lääkkeitä. Negahan se olisi pelkästään päivienkin puolesta...

Oireena järkyttävä nuha, päänsärky, kurkkua kirvelee ja kuivaa. Ei kuumetta, mutta muuten erittäin tukala olo. En edes käsitä miten kylkeä kääntäessä räkä valuu vetenä kastellen tyynyn, mutta silti on kans niin paksua räkää että pakko hengittää suun kautta vaikka se sattuu kurkkuun. Yö valvottu olojen takia, siitä varmaan tää päänsärky ja oksetushuimaus.
Panadolia nyt ainakin uskaltaa ottaa. Jos mahdollista niin sauna voisi helpottaa tukkoisuutta. Ja sit tietty hyvä nesteytys. Toivottavasti paranet pian ❤️

Panadolia ottaisin, ei ole kiva kituuttaa säryssä ja ikävässä olossa, siitäkin tulee keholle stressiä. Täällä kp 1 herätty niin kovissa menkkakivuissa, että oli pakko ottaa mulle kipuihin määrätty puolikas Pronaxen.

Nyt vaan omat huoh: heräsin, tein positiivisen Clearbluen ovistestin ja tikkutestikin näytti nyt 0,57 Premomin mukaan, eli samoja lukemia mitä on kokoajan näyttänyt... Olin niin toivonut, et se eilisaamun poikkeava high-tulos 0,98 ois oikeesti kertonut lähestyvästä oviksesta, mutta... Digiraskaustesti edelleen 1-2 viikkoa eli sama tulos kuin tasan viikko sit. 😭😭😭 Mikä hemmetti tässä nyt on, ettei toi hcg lähde pois. Viivat alkoi haalistumaan 28.4 ja siitä on tänään tasan kolme viikkoa!!! Kuitenkin kyse kemiallisesta...

Kävin eilen siellä työterveydessä ja oli sairaanhoitajan kanssa tosi mukava jutella. Sanoi kuitenkin, ettei hällä oo valtuuksia hirveesti labroja tilailla, joten varasi mulle kuluvalle päivälle uuden ajan lääkärille. Katsotaan.. Sanoi suoraan, et lääkäri sit tietää mitä labroja saisi otattaa työterveyden piikkiin..

@Round2❤️ mulla alkaa olla kutina että kyse ei oo kemiallisesta enää tässä vaiheessa jos kolme viikkoa ollut raskaustesteissä plussaa... En yritä pelotella, mutta voi olla kohdunulkoinen kyseessä, joka kannattaa hoitaa aina pikimmiten.

Tai sit sulla oli mysteeri aikaan toinen ovulaatio ja tää onkin jo uus raskaus? Kaikissa tapauksissa ei tuo enää perus kemialliselta kuulosta.

@problemsolved varmasti tuollaisen jälkeen on sokissa, ja siksi pitäisi olla prosessit tukipalveluihin vielä leikkauksen jälkeenkin. Eikä siis tyyliin seuraavana päivänä vaan esim. pisteittäin 3, 6 ja 12 kk kuluttua tai jotain, sillä tuollaisen kokemuksen käsittelemiseen menee aikaa. Eli toivottavasti löydät saat apua ja tukea odotukseen, kun raskaus alkaa. Synnytystapa-arvio vk 36 kuulostaa nimittäin aika myöhäisiltä viikoilta.

@Suskikitten testasitko jo? Ehkä dpo 8 tai 9 ei tosiaan näy vielä mitään… Panadolia itsekin suosittelen ja sit hyvä nesteytys ja lepoa sen verran kuin pikkulapsiarjessa onnistuu. ❤️

Mun tilanteeseen kulminoituu nyt niin paljon kaikkea muutakin, että joku lapsitoive on vain rikka rokassa. Kiitos tuesta ja avuntarjouksista. Meillä kuuluu kyllä työterveyteen mielenterveystukea sekä on Auntie-palvelu käytettävissä. En kuitenkaan aio hakea keskusteluapua ainakaan mieltäni nyt painaviin asioihin, sillä kokemuksesta tiedän, että mua alkaa kaikki terapeutit ja muut lätisijät vain v*tuttaa. Puhuminen ei muuta tosiasioita, joten puren hammasta ja yritän jaksaa sillä tiedolla, että ei masennus voi kestää ikuisesti.

@Rouva W kerro sitten, miten Gelee Royalet sulla toimii! Toivotaan, että saisit pian tuloksia. ❤️

@Valora sun oireet kuulostaa hyviltä merkeiltä! Milloin ajattelit testata? Ymmärrän, että jännittää omat voimavarat pikkulapsiarjen keskellä. Siihen en osaa sanoa mitään, kun en tiedä koko asiasta mitään. Mutta uskon, että selviätte kyllä, ja sitten se menee ”samaan konkurssiin” valvomiset ja muut.

Muokattu viimeksi:
@Suskikitten testasitko jo? Ehkä dpo 8 tai 9 ei tosiaan näy vielä mitään… Panadolia itsekin suosittelen ja sit hyvä nesteytys ja lepoa sen verran kuin pikkulapsiarjessa onnistuu. ❤️
Testasin ja erittäin selkeä nega oli, kuten oli hyvin odotettavissa näin aikaisin testatessa 😅
1000010687.jpg

Noh eipä auta kuin olla ja odottaa. Hetken kun kävelin ympäriinsä niin hengitystiet aukesi ja päänsärky helpotti, kait ne limat pääsi liikkeelle johonkin järkevään suuntaan.

Seuraavan kerran testaan dpo10 ja ajattelin käyttää samaa one stepiä, kun niitä tuli ovulaatiotikkujen mukana ja en saa niillä edes viivan paikkoja, kuten kuvasta huomaa.

@Round2❤️ mustakin toi alkaa kuulostaa kohdunulkoiselta tai epätäydelliseltä keskenmenolta eli jotain istukan repaletta jääny kohtuun. Toivottavasti asia selviää pian. Tsemppiä! ❤️

@Maana Mannila kovasti sympatiaa myös täältä ❤️ kuvaamasi raskas peitto kuulostaa tutulta kuin myös puheterapian turhuus/ärsyttävyys. Kun tuntuu siltä kuin olisi ansassa, niin mulla on auttanut se että KUN tulee joku ajatus ”haluan leipoa focacciaa”, ”haluan istuttaa kukkia puutarhaan” tms niin sitten tekee sen. Saa vähän takaisin hallinnantunnetta että pystyn sentään jotain mitä haluan tekemään. Haleja ❤️

Tein aamulla varmistukseksi apteekin ultran johon tuli selkeä punertava viiva haalea, mutta nyt näkyi ilman että tarvitsi ottaa siitä kotelosta pois kuten eilen päivällä tehdyssä piti. 🫣 Mutta en nyt tiedä pitäisikö siirtyä muualle kirjoittelemaan?? Jotenkin vaan pelottaa siirtyä tuonne lasketun ajan ryhmään. Laskettu aika ilmeisemmin menisi 28 tammikuuta, niin kuuluisin kai tammikuisiin vielä...

Tässä nyt kuva eilisestä (alempi) ja tämän aamuisesta (ylempi)... Tiedän koska vasta ekoja testejä ja varmaan dpo10 ei olisi tälläkään testillä näkynyt mitään, jos eka dpo11 näytti tuolta alemmalta niin ihan ok tuo ylin dpo12 on varmaan?? Mutta pelottaa vaan jospa onkin taas kemiallinen.... 😭

3629.jpg

Kiitos kaikille myötäelämisestä ja onnitteluista, toivon toki että tämä raskaus kestäisi loppuun asti. Mutta luotto siihen ei ole kovin korkealla... 😓 Siirryn nyt sivuun täältä kirjoittelemasta, kurkin kumminkin välillä ja reagoin viesteihin. 😅

Tein aamulla varmistukseksi apteekin ultran johon tuli selkeä punertava viiva haalea, mutta nyt näkyi ilman että tarvitsi ottaa siitä kotelosta pois kuten eilen päivällä tehdyssä piti. 🫣 Mutta en nyt tiedä pitäisikö siirtyä muualle kirjoittelemaan?? Jotenkin vaan pelottaa siirtyä tuonne lasketun ajan ryhmään. Laskettu aika ilmeisemmin menisi 28 tammikuuta, niin kuuluisin kai tammikuisiin vielä...

Tässä nyt kuva eilisestä (alempi) ja tämän aamuisesta (ylempi)... Tiedän koska vasta ekoja testejä ja varmaan dpo10 ei olisi tälläkään testillä näkynyt mitään, jos eka dpo11 näytti tuolta alemmalta niin ihan ok tuo ylin dpo12 on varmaan?? Mutta pelottaa vaan jospa onkin taas kemiallinen.... 😭

View attachment 156222

Kiitos kaikille myötäelämisestä ja onnitteluista, toivon toki että tämä raskaus kestäisi loppuun asti. Mutta luotto siihen ei ole kovin korkealla... 😓 Siirryn nyt sivuun täältä kirjoittelemasta, kurkin kumminkin välillä ja reagoin viesteihin. 😅
On tuo selvästi vahvistunut, joten 🤞🏻🤞🏻 Eikä sun tarvii nyt mihinkään täältä lähteä, kyllä tänne saat yhä kirjoitella jos siltä vaan tuntuu 😊

ON: aamulla selkeästi lisääntyneet seafoodit ja tähän kiertoon ekaan ovistestiin pärähti heti pysyvä hymy kp 10. Eilen onneks talleteltiin, mut tais olla sen verran vanhaa tavaraa, et ei paljon luottoa siihen. Noh, tänään ja huomenna ainakin vielä tallettelut.

Kirjotan nyt tänne, soitin neuvolaan ja olipa nihkeää. Väitti kovasti vastaan että kilpirauhasverikokeista ei tässä vaiheessa yhtään mitään hyötyä ole, mutta teki lähetteen verikokeisiin onneksi vaikka oli teitty pakko sieltä hänen kirjata siihen lisäyksenä että mulle kerrottu että ei näytä oikein tsh:tä kun lääkettä vasta nostettu (nostin siis eilen) ja mä vaatimalla vaadin päästä vaan verikokeisiin kirjasi senkin kuulemma ylös. 🙄 Tuntui melkein vittuilulta suoraan sanoen...

Takaisin