Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitoinkin jo aiemmin plussa vai ei ketjuun kuvan kun sorruin tekemään apteekin ultra testin, johon joku haalea hailura tuli testi ajalla. Myöhemmin reilun neljän tunnin pidätyksellä tein clearbluen herkän digitestin jossa luki "raskaana" yllätys yllätys. 😳 Mutta jotenkin vaikea luottaa tähän yhtään...

Kiinnittyminen varmaan ei voi kyllä olla silloin dpo6-7 jota aluksi epäilin, todennäköisemmin dpo9. Kun eilen ei näkynyt yhtään mitään. Toki tein tänäänkin medigoon testin ja ei mitään?? 🥴 Kaipa ne ei sitten oo läheskään niin herkkiä kuin mainostetaan? En mitään muuta syytä keksi, koska ei kai digi nyt ainakaan voi olla virheellinen? Ainakaan noi clearbluen??

3608.jpg

Hämmennyin kyllä ihan totaalisesti... Olin jo ihan ensi kiertoon asennoitunut aamulla vielä.

Hyppään vain käymään täällä, yritystä ei ole kuopattu. Keskityn nyt vaan tuomaan arjen rakennetta ja työkalujen käyttöönottoa seuraavan kuukauden. Mutta mietin että kannattaisiko ottaa gelee royalet käyttöön? Jos nyt oikein oon ymmärtänyt niin alkaako ne vaikuttaa vähän viiveellä?
Joku täällä mainitsi että gelee Royal vaikutti munasolujen laatuun viiveellä (koska munasolut kypsyy yli 80 päivää niin se vaikuttaa niihin vuoroaan odottamassa oleviin), mutta sit vaikutukset ovulaatioon voi tulla jo saman kierron aikana. Kokeilemalla selviää miten oma kroppa reagoi.

@Kali vau, onpas kaunis testi! ❤️ En usko, että CB:n digi näyttäisi väärin. Plussa se on! Ymmärrän hyvin, että sun historialla on tätä vaikea uskoa ja pelottaa. Toivon 110 % että teillä on tällä kertaa onni matkassa 😍

@Kali jollain kanavalla pohdit miten kerrot huomenna miehelle, ja kaikki tavat on yhtä hyviä lähtökohtaisesti, aattelin heittää muutaman idean jos olo että haluttaa jotain erilaista verrattuna aikaisempiin tapoihin.

- kortti, missä on jotain "onnea isälle" tai sen tapaista ja sisälle kirjoitettu tärkeät päivämäärät (milloin plussa, milloin 12 viikkoa täynnä, milloin syntyy jne)
- tekee kolme kukkaseppelettä, kaks aikuisille ja yks iinimiini jota pitelee vatsansa yllä kun kertoo kelle se on.
- kakku, jonka päällä on haikara tai lapsi tai tutti tai jotain sellaista koristeena
- pieni lapsen asuste lahjalaatikossa
- haasta mies kilpailuun. Pöydälle yhdeksän läpinäkymätöntä kuppia väärinpäin. Kumpikin kirjoittaa "salaisen viestin" ja taittaa sen. Sitten vuoron perään suljetaan silmät ja piilotetaan viesti yhden kupin alle. Kupit käännellään vuoronperään tavoitteena arvata eka minkä kupin alla on toisen viesti. Viestin ekana löytänyt voittaa. Sun lapussa lukee toki "odotamme lasta" tai vastaavaa.

Muoks, mietin että onpa sulla @Kali jännä filtteri raskaustestin taustalla, mutta sit tajusin että jos se on sattumalta hiirimatto niin mulla on hyvin samanlainen itellä 🤣

Muokattu viimeksi:
Kiitos onnitteluista, ja @Suskikitten joo se on hiirimatto! 🤣 Meinasin ottaa kukkien kanssa kuvan, mutta en halunnut mun sormia kuvaan kun kynnet pitäisi leikata niin jotenkin ruman näköiset mun sormet nyt. Ja en jaksanut tai edes kerennyt ennen kuin mies tuli kotiin niin niitä leikata. Kiitos myös ideoista! Mun ainoa idea oli ottaa kirjekuori ja kirjoittaa siihen meidän osoite ja miehen nimi ja viedä se postilaatikkoon, mutta sitten olisi pitänyt miehelle sanoa että käy katsomassa onko postia. 😅 Ja olisi ollut mahdollista että olisi sanonut että katsoo seuraavana päivänä.

Voi @Kali 😭😭😭😭😭😭 Onnea maailman eniten ja toivotaan nyt oikein kovasti, että pikkutyyppi pysyis mukana ja saisitte kokea täysiaikaisen raskauden ja elävänä syntyneen lapsen. ❤️ Annat toivoa sille, että uuden elämän ihme voi todella tulla todeksi. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Sydämeni halkeaa, kun olen niin onnellinen puolestanne. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

@Rouva W munasolut kypsyy sen 80 vrk, joten kaikki munasolujen laatuun vaikuttavat lisäravinteen yms. tehoaa n. 3 kk viipeellä. Eli kannattaa aloittaa kyllä ne jo nyt. Ja jos ne ei sovi sulle, ni ainahan ne voi sit lopettaa.

@Syyskukka mulla oli kans aikainen ovulaatio tässä kierrossa (ovisplussa kp 12, normaalisti 14–16 välillä). Mulla kans lyhyehkö kierto ja just tuolla luteaalivaiheessa vaihtelua. Toivottavasti sulla vähän kierto pidentyis. ❤️

@Round2❤️ no on kyllä tosi nopea LH-nousu! Hyvä, että saitte talleteltua, toivottavasti se riittäis ja pääsisit pissimään eri tikkuun seuraavaksi. ❤️

@Pakkanen kuulostaa hyvältä. Toivottavasti sun manifestointi toimii! 🌸

@problemsolved kun sulla on tuollainen kokemus ja fyysinen trauma taustalla ekasta synnytyksestä, niin seurataanko seuraavaa raskautta tiiviimmin? Luulisi ainakin. Itse kysymykseen en osaa vastata, että kannattaako odottaa vai aloittaa jo yrittäminen. Onko sua neuvottu neuvolassa (sic) odottamaan vähintään tasan vuosi?

@Suskitten pahoinvointi kuulostaa ikävältä. 😬 Oliko sulla ollut hyperemeesiä? Toivottavasti tää olis hyvä merkki raskauden kannalta, ja toivottavasti ei olisi pahaa ja pitkäkestoista pahoinvointia. 🌸

Omanapaa loppuun. Jos et jaksa lukea masistelua ja koet, että viestini ovat vain ärsyttävää ruikutusta, niin tämä on sisältövaroitus, koska sitä on nyt tulossa.

Viime yönä makasin hereillä silmät kiinni ja olin niin monin tavoin niin surullinen, että sitä oli vaikea kestää. Oli ihan kuin olisin katsonut itseäni ulkopuolelta ja nähnyt, miten kaikki maailman murheet kasautuvat päälleni tukahduttavana kuin painava surujen peitto.

Tunnen niin vaikeita ja monen sävyisiä tunteita, että en oikein uskalla edes tuntea niitä. En tiedä, kenelle niistä puhuisin, koska en halua huolestuttaa miestä, äitiä tai ystäviä. Ensimmäistä kertaa elämässäni mun kroppa ei tee sitä mitä haluan eikä toimi välineenä sen saavuttamiseen, mitä haluan saavuttaa. Tähän asti, jos olen halunnut tehdä jotain, olen yksinkertaisesti tehnyt sen. Nyt en voi tehdä, mitä haluan, ja mun vaikutusmahdollisuudet lopputulokseen ovat parhaimmillaankin olemattomat.

Tässä vaiheessa ajatuskin hoitoihin hakeutumisesta ällöttää, tuntuu luotaantyöntävältä ja epäonnistumiselta. Olen niin pimeässä paikassa, ettei elävänä syntyvä lapsikaan mua täältä varmaan enää pelasta.

Kun en maaliskuuhun mennessä tullut raskaaksi, luovutin. Vähän piristyin tämän kierron alkuun, kun miehen kanssa päästiin samalle sivulle. Sitä kesti kuitenkin vain hetken, sillä todellisuudessa mä olin jo jatkanut siltä sivulta eteenpäin enkä kykene enää palaamaan, vaikka haluaisin. Ei se ole kenenkään syytä eikä asiat varmaan meidän kohdalla olisi voineet mennä mitenkään toisin. Meille vain kävi näin.

On kuin kaikki toiveeni ja yritykseni epäonnistuisivat yksi kerrallaan ja kaikki yhtä aikaa. Suuret tavoitteeni opinnoista ja töistä kaatuvat ivaavina päälleni ja muistuttavat mua siitä, että huolimatta siitä, miten kovasti yritän, en yksinkertaisesti voi onnistua. En opinnoissa, en töissä, en tulemaan raskaaksi.

Mun ja maailman välissä on verho. On aina ollut. Se sulkeutuu mun ympärille ja eristää mut muista ihmisistä, väreistä, äänistä, tuoksuista. Välillä onnistun raottamaan verhoa ja kurkistamaan maailmaan, mutta nyt mulla ei ole voimia ojentaa kättäni ja vetää verhoa sivuun.

@Maana Mannila leikannut lääkäri kävi sektiota seuraavana päivänä juttelemassa ja sanoi, että pitäisi odottaa vuosi. Yritin etsiä leikkauskertomusta omakannasta tai maisasta, mutta en löytänyt. Jos sinne olisi kirjattu. Olin aika shokissa siinä keskustelussa, kun tilanteet tapahtui niin nopeasti ja en ollut saanut nähdä vauvaa vielä, että en muistanu varmasti jälkeenpäin kaikkea, enkä osannut kysyä kaikkea tarpeellista. Nyt enää tiedä keltä voisin kysyä asiasta. Silloin hän totesi seurannasta, että synnytystapa arvio tehdään viikolla 36. Se kyllä tehdään muutenkin aika herkästi. Mutta silloin arvioidaan viimeistään kohdun tilanne/seinämän paksuus tms. Ja jos se näyttäisi huonolta, niin se olisi sektiopäätös sitten. Jos uudelleen raskauden, niin hakeudun pelkopolille, edellinen synnytys oli vähän traumaattinen.

Sun tilanne kuulostaa siltä, että toivon että soitat huomenna terveyskeskukseen ja sanot tarvitsevasi keskusteluapua. Voin myös yrittää auttaa sua löytämään lyhytterapiaopiskelijan, jos haluat. Voit laittaa mulle viestiä asiasta jos on tarpeellista.

@problemsolved mie sain saman ohjeen vuoden odotuksesta oman kiireellisen sektion jälkeen joulukuussa, vaikkei mitään komplikaatioita kohdun kanssa tms ollut ja leikkaus meni hyvin. Jälkitarkastuksessa hoitaja ja myöhemmin myös lääkäri painottivat vuoden odotuksen tärkeyttä, jopa siihen pisteeseen et hoitaja sanoi et pitäisi käyttää jälkiehkäisyä jos ehkäisyn kanssa käy vahinko vuoden aikana. (Vähän kyllä tuhahtelin tälle omalla lapsettomuustaustalla.) Miun sisko on saanut lapsen sektiolla viisi vuotta sitten, silloin oli ohjattu että puoli vuotta pitäisi odottaa. Suositus on ilmeisesti muuttunut sen jälkeen? Itselläkin ikä painaa ja lapsettomuutta taustalla. Harmittaa, että pitää odottaa se vuosi ennenkuin voi edes alkaa yrittää.

@Maana Mannila suosittelen lämpimästi keskusteluapua joltain ammattilaiselta, jos sinulla ei ole jo ❤️ Vinkkaan myös foorumin lapsettomuuspuolesta, jos kaipaat enemmän vertaistukea vaikeisiin tunteisiin tähän lapsiasiaan liittyen.

@Suskitten pahoinvointi kuulostaa ikävältä. 😬 Oliko sulla ollut hyperemeesiä? Toivottavasti tää olis hyvä merkki raskauden kannalta, ja toivottavasti ei olisi pahaa ja pitkäkestoista pahoinvointia. 🌸
Ei ole onneksi ollut hyperemeesiä. Mulla onneksi homma loppui aamun jälkeen ja nyt iltaa kohti tullut vain ankara flunssa. Ehkä limat laittoi muutakin liikkeelle 😅 jotakin hormonaalistakin muutosta on kans kun MILTEIN kilahdin lapselleni tuossa äsken kun hän lämäisi mua kasvoihin kun tappeli sänkyyn menoa vastaan. Oli vähän kaveri kierroksilla. Ei ole lähellekään eka kerta kun hän läpsäisee mua rajustikin, mulla on muutaman kerran ollut huuli verillä iskusta, mutta oli eka kerta kun mulla lähes tuli kilarit. Ja kyse on siis alle 2 vuotiaasta. Oikein säikähdin jälkikäteen miten lähellä olin menettää malttini, vaikka normaalisti oon tosi rauhallinen. (Työstämme tätä "hellät kädet" juttua hänen kanssaan...)

@Maana Mannila olen pahoillani että olet synkissä vesissä... Sun tunteet on tosi ymmärrettävät tuossa tilanteessa, lasten saaminen on kaikkea muuta kuin yksinkertaista. Monet onkin jo täällä antaneet vinkkejä ja ehdotuksia, joilla yrittää helpottaa oloa. Toivottavasti niistä on apua.

@minttutuuli kiitos oman kokemuksen jakamisesta 🧡 tuo on jännä. Kaveri oli kysynyt asiasta myös Hyvinkäällä, kun mietti koittaako saada sektion , ensimmäiset kaksoset syntyi sektiolla, niin hänelle oli sanottu puoli vuotta. Ja mulle Espoossa vuosi. Mutta jos sulla on oltu noin tarkkoja asian kans, nii ehkä mie maltan nyt vaan... harmittaahan tämä, kun alunperin oli toive aloittaa yritys maaliskuussa. Mutta halua myös mahdollisesti kolmannen lapsen, jos toinen saadaan, niin en halua joutua kohdunpoistoon tms.

@Maana Mannila Kun on ollut toiveikas ja se riistetään monta kertaa, niin lopulta voi päätyä uimaan synkkiin vesiin. Joskus, kun itselläni on näin käynyt olen miettinyt, että toivo on se, joka tekee meistä ihmisiä. Jollei olisi toivoa, ei olisi mitään. Toivon, että löydät toivon vielä uudelleen, vaikka siihen voikin joskus tarvita ammattilaisen apua.

@Kali Paljon onnea plussasta, tarrasukkia ja kaikkea hyvää 🌈✨

Omia mietteitä: Täällä on ollut hieman alavireinen päivä. Olin auttamassa iäkästä läheistä, jolla on melko isoja terveyshuolia. Olen murehtija, joten mietin kaikkia mahdollisia skenaarioita ja niiden erilaisia vaikutuksia. Kaupassa vaeltelin testihyllyillä ja mietin, montakohan pakettia ovulaatio- ja raskaustestejä saa vielä ostaa ennen kuin pysyvä plussa tulee. Tänä iltana kuitenkin alkoi pyyhintävuoto, joten eiköhän huomenna jysäytetä uusi kierto käyntiin.

Onnea @Kali ja paljon tarrasukkia matkaan. ❤️❤️

@Maana Mannila sun tilanne kuulostaa raskaalta. ❤️🥺 Olen itse joskus sairastanut keskivaikeaa masennusta ja tunnistan noita sun ajatuksia siltä ajalta. Itsellä auttoi tosi paljon kun pääsi puhumaan ulkopuoliselle, joten toivon että sinullekin löytyisi keskusteluapua. ❤️ Mä menin sillon aikoinaan eka ihan työterveyteen ja siitä sit sain lähetteen terapeutille.

Täällä tilanne se, että inseminaatio oli viime tiistaina, joten nyt sitten vain piinaillaan.

@Maana Mannila niin kurjaa että tunnet noin. Paljon voimia, toivottavasti löytäisit vielä valoa harmauden keskeltä 🤍. Kehottaisin myös hakemaan keskusteluapua, siitä voisi olla iso apu.

@Kali aivan hurrrrrrrrrrrjasti tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan 💖💖💖 kaikki sormet ja varpaat ristissä että tämä kestäisi maaliin asti!!

On: Täällä flunssaa, taas, ja kaikilla 🙄 Mutta oli jotenkin super virkistävää, että mies jo vähän hoputteli eilen, että laitettaisiin pikkukakkonen oikeasti tulille. Esikoisen kohdalla odotettiin pidempään kun olisin halunnut hänen toiveestaan, ja yrityksessä meni vielä lisäksi vuosi. Tosi kiva siis näin päin 😁. Nythän ollaan oltu ajatuksella että tulee jos on tullakseen. Ensiviikolla olen työreissussa, mutta sen jälkeen sitten alkakoon projekti oikeasti, eli letrot kehiin. Jännää!

@problemsolved eihän tässä enää ole kuin ehkä 2 kiertoa ennen kuin vuosi tulee täyteen, joten suosittelisin noudattamaan sitä. Itsesyytökset sen suhteen, jos jokin menisi pieleen, olisi itselläni ainakin kauheat, jos en olisi noudattanut lääkärin suosituksia.

@Maana Mannila ensiksi lämmin etähalaus täältä sinulle. ❤️ Kiitos kun uskalsit jakaa tunteitasi tänne meille ja on aivan ymmärrettävää että mietit sitä uskallatko avautua läheisillesi. Sinulla taitaa vielä olla opiskelijastatus, joten YTHS:n kautta saisit varmaan nopeiten keskusteluapua tilanteessasi. Älä jää ajatustesi kanssa yksin, vaan rohkene pyytää apua. ❤️

@Kali paljon paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle 🩷🩷🩷 Meinaatko tehdä lisää testejä? Jos, niin toivon tänne kuvia 😍

@Maana Mannila paljon voimia sinulle vaikeiden tunteiden keskelle 🩷🩷🩷

Täällä mitäh.. jo dpo 7! Mua on jännittänyt ihan liikaa ja oon oireillut tätä.. kiukuttelin miehelle 🫣 En meinaa pystyä vaan olla.. pitänyt keksiä kaikkea puuhaa. Sit kävin yhtenä iltana vähän viihteellä alkottomasti 😅 mutta kuitenkin. Aattelin että jos kohta on se alkuraskaus kooma ni en sit ainakaan jaksa taas mitään 😬

Dpo 5 tunsin kohdun kohdalla jotakin jänniä vihlaisuja.. kun käännyin sängyssä ni saman tyylistä repäisykipua kun alkuraskaana ollut

Tänään olen ollut älyttömän herkillä! Ei ole aikoihin ihan näin herkkä olo ollut.
Vauvan kitinä osui jotenkin ihan hermoon ja sit itkeskelin kun on niin rankkaa 🙄🫣 siis jotain epänormaalia hormonaalista kyllä vähän nyt oikeesti.

Tilasin kotitesti.fi clearbluen viikkonäytöllisiä digejä ja jonkin merkin 10 herkkiä testejä.. ne olis huomenna haettavissa. Ihan tulee jännitys tunne mahaan kun mietin jos perjantaina, dpo 10.. testaisin ekan kerran tolla 10 herkällä puikkotestillä.. oikeesti haluisin kyllä malttaa testauksen sunnuntaille. Dpo 12 uskon varmasti näkyisi noin herkällä testillä jo jotain.

Meidän 7-kuukautinen on nyt ollut tosi kiukkuinen.. joko hampaiden tulo tai kun ei vatsa ole toiminut hyvin..tänään lääkärissä käyty.. kaikki ok..ummetuslääke saatu kokeiluun. Tämä on saanut myös jännäämään kun on ollut rankempaa. Että miten sitä sit jaksais tässä alkuraskaudessa ja sitten kaksi niin pientä lasta.
Noh, jaksettava se sitten vaan olisi jos tällainen onni kävisi. Mutta selkeästi nyt paljon pelkoa pinnalla liittyen lasten lyhyeen ikäeroon.

Chat gpt vastasi mulle kun kyselin voisiko jo dpo 7 oikeasti huomata raskauden aiheuttamia hormonimuutoksia:

"Kyllä, se on täysin mahdollista. Joillakin alkuraskauden hormonimuutokset voivat tuntua jo noin DPO 7:n tienoilla — varsinkin herkistymisenä, ärtyneisyytenä, itkuna, “hermot pinnassa” -olona tai jopa muuttuneena seksuaalisena tuntemuksena. Tuohon aikaan mahdollinen kiinnittyminen voi olla juuri tapahtumassa tai alkamassa, ja hormonitasot voivat heilahdella nopeasti."

😍😍😍

(Nyt en saa liikaa innostua 😬)

Takaisin