Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muuten kokemuksia, kuinka nopeasti pääsee simppa-analyysiin julkisella puolella lähetteestä?

Me saatiin viime syksynä perusterveydenhuollosta lähete ja samalla labralähete siittiöanalyysiin. Meilläpäin labrassa ne tekee noita päivänä tai parina viikossa niin labra-aika taisi olla toista viikkoa lähetteestä. Tuloksia piti odotella muistaakseni toista viikkoa. Aluesairaalassa joutui runkkaamaan näytteenottovessassa, lapsettomuuspolilla yliopistosairaalassa oli paremmat tilat.

Nukuin parin tunnin päiväunet ja näin untakin positiivisesta testistä taas. 🤣 Näemmä vain unissa näen omia plussa testejä nykyään. Oli jo toinen kerta viikon sisään tuommoinen uni, mutta en pidä sitä minään enteenä, koska oon ennenkin nähnyt noita unia nega kierroissa. 😒

Mutta mikä oli outoa niin havahduin kesken kaiken voimakkaaseen pistävään tunteeseen alavatsalla, sellaisia vähemmän voimakkaita aamupäivästä lähtien ollut muutaman kerran. Ei toki voi mitään nyt tarkoittaa kun vasta dpo5. 🙄 Olisi voinut toivo nousta jos olisi edes yhden päivän myöhäisempi dpo. Kun ei kai kiinnittyminen voi dpo5 millään tapahtua? Ainakaan pikaisen googlettelun perusteella ei. Kun sen mukaan jo dpo6 muka erittäin harvinaisen aikainen kiinnittymiselle??
Melkein synkassa, mulla dpo6 tänään mutta ei vielä yritystä. Ei siis kylläkään varma ovis ollut..menin munisjuilasujen mukaan ja niiden pohjalta veikkasin. Noi unet oli muuten ihan megatotisen tuntuisia mun ekassa raskaudessa. Ja niitä oli joka yö. Huikeeta yöelämää oli silloin😆

Laskeskelin tänään huvikseni että jos tästä kierrosta ei nappaa ja lugesteron tekee tehtävänsä, niin voin ryypätä huoletta synttäreilläni. Ai vitjat oon jopa innoissaan ajatuksesta kun mulla on ollut varovaisuutta alkoholin kanssa sellaiset neljä vuotta suunnilleen, niin olisi kiva pystyä juomaan ilman että tarvii kytätä kelloa ja laskea alkoholin määriä.

Kunhan nyt se plussa ei valitse yllättää mua tässä kierrossa 😅 en rehellisesti usko tällaiseen, enkä usko myöskään että jinksaaminenkaan toimii mun tapauksessa. Olisi tietty tervetullut plussa, mutta niin kauan ollaan oltu plussatta että uskallan lotota saavani nauttia synttärini rennoin rantein.

Liityn kuumeilijoiden joukkoon. Meillä on puolison kanssa ennestään yksi lapsi, joka saatiin tammikuussa 2025 pitkän yrityksen ja lopulta inseminaation kautta. Nyt ajatus oli, että koska tiedetään inseminaation meillä toimivan, ja auttavan niihin ongelmiin, jota on todettu, hypätään aikalailla suoraan parin luomuyrityskierron jälkeen insseihin. Vähän jännittää, että mitenhän ne tällä kertaa toimivat, kun ikääkin on tullut edelliskerrasta muutama vuosi lisää. Nyt siis olen 38.

Täällä on ollut kestusteluita pitkistä yrityksistä ja mahdollisista tutkimuksiin hakeutumisista, ja ainakin meidän kohdalla voin sanoa, että onneksi lopulta tutkimuksiin mentiin silloin reilu pari vuotta sitten. Oma mielenterveys meinasi pettää jatkuvien epäonnistumisten kanssa, mutta lopulta kun saatiin apua ja tukea se helpotti. <3 Joku mietti myös yksityisen BMI rajoja. Oma BMI on hieman yli 35 ja se ei estänyt hoitojen aloitusta ainakaan omalla kohdallani.

Onnea kovasti kaikille plussanneille, ja toivottavasti meillä muillakin plussatuulet tarttuvat ja päästään pian siirtymään tuonne Raskaana osion puolelle. 😊

Meillä oli tosiaan tänään ensimmäinen inseminaatio. Kärsin nykyään aivan järkyttävän kovista ovulaatiokivuista, joten mitkään lisä peitonheiluttelut eivät kyllä nappaa enää tänään. Miten se onkin, että se aina kuukaudesta, kun pitäisi jyystää menemään, on niin kipeänä paikat kun vain olla voi.

@Daadirlandaa Mullakin kyllä viidennessä raskaudessa ennen kuin meni sekin kesken oli aika erikoisia unia parin viikon ajan. 😂

Saa nähdä jos 7 raskaus alkaa edes ja kestääkö loppuun asti sekään, että millaisia unia siinä mahdollisesti tulisi. 😅 Kun muutenkin näen aika erikoisia ja villejä unia.

Mulla on tosi kipeä ovis vain vasemmalla. Ei siis ole lainkaan epäselvää ollut miltä puolelta munasolu irtoaa. Tämä viimeinen kierto oli kyllä outo, koska oli ainakin vasemman puolen vuoro ovuloida, mutta tällä kertaa ei tullut yhtään pahoja kipuja. En tiedä voiko johtua siitä, että söin gelee royalia ensimmäistä kertaa tuossa kierrossa. Tässä kierrossa pitäisi oviksen tapahtua oikealta, mutta mielenkiintoista nähdä jatkossa, josko gelee royal vie multa terävimmän kivun pois jatkossakin.

Ai niin... aloitin kyllä läjän muitakin lisäravinteita (mm. ubikinoli, donaferty, nac...), joten voihan "syypää" kivuttomuuteen olla jokin ihan muukin. 😅 Jotenkin gelee tulee vain ensimmäisenä mieleen, kun sillä on ollut jotain vaikutuksia muidenkin ovikseen (yleensä kuitenkin vahvistavia). ☺️

Laskeskelin tänään huvikseni että jos tästä kierrosta ei nappaa ja lugesteron tekee tehtävänsä, niin voin ryypätä huoletta synttäreilläni. Ai vitjat oon jopa innoissaan ajatuksesta kun mulla on ollut varovaisuutta alkoholin kanssa sellaiset neljä vuotta suunnilleen, niin olisi kiva pystyä juomaan ilman että tarvii kytätä kelloa ja laskea alkoholin määriä.

Mä voin nyt lämpimästi suositella sitä ryyppäämistä raskautumisen tukena, näköjään toimii. 🤣

(Jos jollain meni nyt holiton juoma väärään kurkkuun, niin tämä on läppä ja synkkää huumoria, mutta myös silleen totta, että allekirjoittanut oli pitkän yritysajan ensin aika lailla raitis, mutta sitten kun lähti rimpsalle kunnolla, sen jälkeen napsahti plussa.)

Huomautan että mikään ei ollut ehtinyt siinä vaiheessa kiinnittyä ja toisaalta tää hävettää sen verran, etten kyllä ehkä viitsi neuvolassakaan sanoa, jos sinne asti päästään.

Muokattu viimeksi:
Täällä oli joskus puhetta kissa raskaustesteistä. Voikohan tosin kissa aavistaa kiinnittymisen tai että jotain erilaista tässä kierrossa?? 😂 Mies ihan itse huomautti että tämä meidän kissa pari päivää ollut ihan kiinni mussa, normaalia enemmän. Itsekkin eilen huomasin että normaalia enemmän seuraa mua ja on mun päällä sängyssä koko ajan mitä nyt sängyssä makoilin eilen. 😅 Oon nytkin vielä sängyssä ja onhan kissa nytkin mun päällä!

Tosin lämmöt sen verran tippu tänään että vähän huolestuttaa, vaikka kaipa voisi ajatella että kiinnittymiseen liittyvä? 🤔 No tiedä sitten... Muutenkin lämmöt tässä kierrossa käyttäytyneet mun mielestä normaalia oudommin. Niin ja tänään dpo6...

Täällä oli joskus puhetta kissa raskaustesteistä. Voikohan tosin kissa aavistaa kiinnittymisen tai että jotain erilaista tässä kierrossa?? 😂 Mies ihan itse huomautti että tämä meidän kissa pari päivää ollut ihan kiinni mussa, normaalia enemmän. Itsekkin eilen huomasin että normaalia enemmän seuraa mua ja on mun päällä sängyssä koko ajan mitä nyt sängyssä makoilin eilen. 😅 Oon nytkin vielä sängyssä ja onhan kissa nytkin mun päällä!

Tosin lämmöt sen verran tippu tänään että vähän huolestuttaa, vaikka kaipa voisi ajatella että kiinnittymiseen liittyvä? 🤔 No tiedä sitten... Muutenkin lämmöt tässä kierrossa käyttäytyneet mun mielestä normaalia oudommin. Niin ja tänään dpo6...
Mä oon sitä mieltä ja uskon, että eläimet ja lapset pystyvät aavistamaan sen jollain tasolla. Esikoisen raskaudessa ennen plussaa koiramme halusi olla kovasti lähellä, ei tavallisesti käyttäydy niin. Kesken menneessä raskaudessa esikoinen halusi hirveästi lähelle ja syliin yhtäkkiä, sekin oli ennen plussaa.

Mä oon sitä mieltä ja uskon, että eläimet ja lapset pystyvät aavistamaan sen jollain tasolla. Esikoisen raskaudessa ennen plussaa koiramme halusi olla kovasti lähellä, ei tavallisesti käyttäydy niin. Kesken menneessä raskaudessa esikoinen halusi hirveästi lähelle ja syliin yhtäkkiä, sekin oli ennen plussaa.
Juu muistelen että teki samaa silloin keskenmenneessä lokakuun lopulla kun plussasin. En vaan kiinnittänyt niin paljon huomiota kuin vasta jälkikäteen. 😅 Kissa nyt nimittäin kun menen vessaan tai suihkuun niin jos ovi jää raolleen vähänkin avaa sen ja tulee sisään. Jos taas kiinni kokonaan niin raapii ovea ja muutaman kerran maukunutkin siellä toisella puolella ovea.. 😂

Huomenta täältä!
Ystävistä toinen ymmärsi ilmeisesti sanoneensa pahasti, tuli äitienpäivänä laittamaan viestin että ”mokasin, sori. Miten tää päivä on menny? Ymmärrän et varmasti henkisesti tosi raskas päivä, mutta usko pois vielä tulee päivä kun saadaan toivottaa sullekkin hyvää äitienpäivää❤️‍🩹” (toinen on jatkanu omia asioita niinku mitään ei olis tapahtunu🤷🏻‍♀️)

Täälä oli myös puhe eläinten aavistuksesta/käytöksestä. Mullahan kävi sillon syys-lokakuussa niin, että meidän sedän koira, joka on hyvin varovainen ja ei anna oikeen silittää eikä mennä lähelle (juoksee karkuun ja villiintyy helposti) niin mun lähellä se rauhottu. Se laski päätä mun alamahalle, istu mun viereen, laitto maaten mun viereen ja rauhottu heti kun silitin sitä, eikä lähteny poukkoileen tai villiintymään yhtään. Ja tästä meni ehkä 4päivää ku tein positiivisen, joka loppujenlopuks meni sit kesken. Mut oli se jotenki tosi maagista✨

Omaanapailua:
Me tosiaan päätettiin nyt pitää taukoa tästä neuroottisesta yrittämisestä. En tikuttele ovista ja peittoa heilutellaan ku siltä tuntuu ja tekee mieli. Tänään on kp 6 ja kuukautiset kesti siis 3pv. Vähän on alkanu jännittää onko mulle tulossa taas kohtutulehdus…
Alkanu aivan järkyttävä aamunen ja iltanen pahoinvointi (ei johdu syömättömyydestä). Pääs pyörii, huimaa ja on sellanen humalainen/höpö olo melkeen kokoajan. Oikeella puolella tuntuu välillä tosi voimakkaita repiviä/raapivia kipuja, jotka kestää 5-10min. Aamusin on maha jotenki oudosti kipee/outo tunne. Ja lämpö heiluu sielä 37.3°😵‍💫 tietysti jos kivut tästä yltyy tai taju lähtee niin hakeudun lääkäriin, mut toistaseksi pärjää kotona. Vähän tän tyylisillä oireilla alko viimeksiki, tosin sillon mahakipu ylty tosi nopeesti ihan sietämättömäksi mut nyt viel toistaseksi on vaan tollasta aaltoilevaa ”kipua”/tunnetta.

Hei taas pitkästä aikaa! Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

@Toiveikas odottelija kiva et toinen kaveri sentään älys mokanneensa ☺️ ja toivottavasti paranet pian ❤️

@Kali toivon et sun kissa on oikeessa ❤️ 🤞

Täällä kp15, vihdoin lähteny ovistesti vähän tummumaan. Plussa varmaan huomenna. On nyt talleteltu (kiitos himojen 🤣) vaikka vieläkään en oo lämmenny ajatukselle helmikuisesta. Mikä on siis ihan hassua koska ei mulla vuosi sitten ollut mitään helmikuista vastaan, mut nyt ku täs on kestäny ni ajatukset kääntyny sellaseks ”pitäkää tunkkinne, en ois halunnukaan”. Ehkä vähän sellasta katkeruutta kun meiän kesäkuinen kuoli niin nuorena eikä sit ees päästy yrittää muita kesävauvoja. Jos siis ei käyny selväks ni loppukevät-alkukesävauva ois mun suosikki 😅

Äitienpäivä oli kyllä outo, koska vaikka koenkin olevani äiti niin mun ainoa vauva kuoli niin nuorena etten ees tiiä olisko se ollut tyttö vai poika. Oon varmaan ainoa joka laskee olevansa äiti jos on ollut raskaana vaikka ei siitä elävää lasta oo saanu syliin. 🤷‍♀️

Kyllä eläimet ja pienet lapset ovat tosi auki ja aistivat raskautta 🥰

Mullakin oli ihan järkyt oviskivut nyt! Vasemmalla puolella. Edelleen ihmettelen kuivuutta, mutta ilmeisesti imetyksestä johtuu..

Viime yö oli niin horror ton pian 7kk typyn kaa, että vähän taas hirvittää mihin sitä on ryhtymässä 😬hän on tosi kiukkuinen.. ilmeisesti hampaita tekee ja turhauttaa kun ei pääse vielä eteenpäin liikkeelle. Pitäisi jo olla muutakin tekemistä kuin katsella äidin naamataulua kaikki päivät 😅

On tää kahden viikon odotteluaika oviksen jälkeen taas piinaavaa!! Listataanko mitä oireita kelläkin ollut ennen aiempia plussia?

Mulla oli viimeksi vain aavistus.. että käsi hakeutui alavatsan päälle huomaamatta ja aattelin voisinko olla.. mutta en uskaltanut luottaa tähän aavistukseen. Kuitenkin pyysin ekaa kertaa miehen mukaan tekemään digitestin, ja olikin niin ihana kun yhdessä nähtiin ilmestyvän se raskaana -teksti 😍 Mutta oikeesti mulla ei muuta.. Eli lyhyt lista 🤣

Nyt oottelen kun useampi raskaus jo takana ja tuntee itseään paremmin. Että tulisko taas tällainen aavistus. Rintojen aristukset, pahoinvointi ja turvotus alkoi viimeksi tulla vasta rv 5+

Aiemmin oon aina alkanut testata jo jossain dpo 9. En ehkä tälläkään kertaa paremmin malta..

Tulin vain napistelemaan ja ihmettelemään, että onko tää nyt ovis vai menkat 🤨 Vuodan verta ihan selkeästi, vähemmän kuin normimenkoissa, mutta samalla on ovislimat, ja LH koholla. Vasenta munasarjaa juilii. Mua ei edes haittaisi, jos nyt alkaisi menkat, mutta jos tää taas on ovis, niin vituttaisi, jos menisi hyödyntämättä. Onneksi eilen kuitenkin talleteltiin just in case

Ninjaedit: Mulla ei yleensä kierron lopussa nouse LH (oon joskus tikuttanut raskaustestin teon ohessa).

@Syssymyssy jaa-a kyllä siellä on tilanne kehitteillä... En edes tiennyt millaisen reaktion olisin laittanut viestisi 😅 niin hämmentävää settiä kyllä. Hyvä että varalta tallettelitte kuitenkin. Mitähän se verenvuoto sit olisi... Kun jos se olisi ovulaatiosta niin oon ymmärryksessä että ei se mitään isoa ole vaan pikkuriikkistä tuhrua kuulemma.

Itse laitan lottoni kohteeseen menkat: keho on hämmentynyt selkeästi. Ja ehkä se ei oo nyt kuitenkaan kemiallinenkaan (eli LH ei ookkaan koholla vaan hCG).

@Suskikitten joo, siitä oon varma et raskaus (keskenmeno) se ei ole. Veikkaan kans, että yrittää ovuloida, mut samalla lyönyt jo hanskat tiskiin ja aloittaa menkat 😆 ja eikö verenvuoto ole vähäisempää, jos on ovuloimaton kierto? Oon kyllä vähintään yhtä hämmentynyt kuin mun kierto tällä hetkellä.

Viime yö oli niin horror ton pian 7kk typyn kaa, että vähän taas hirvittää mihin sitä on ryhtymässä 😬hän on tosi kiukkuinen.. ilmeisesti hampaita tekee ja turhauttaa kun ei pääse vielä eteenpäin liikkeelle. Pitäisi jo olla muutakin tekemistä kuin katsella äidin naamataulua kaikki päivät 😅
Meillä on ollut taaperon kanssa niin kauheita öitä myös, että oon vähän alkanut jarrutella vauvaprojektin kanssa 🫣 Pahimmillaan nousee vartin välein itkeskelemään ja aina vaatii tissin suuhun.
Toki vaikka sitä heti raskautuisi, niin olisihan tässä silti aika pitkä aika ennen toista vauvaa ja asiat ehtisi mahdollisesti muuttua. Tai sitten ei. Helposti sitä vaan jää ajattelemaan että tätä tämä nyt sitten on lopullisesti 😄

Kerran olen ollut raskaana, ja tiesin raskaudesta jo viikkoa ennen kuin uskaltaudiin testiä tekemään. Kahvi alkoi närästää, eikä sellaista ollut ennen ollut 😊 Testin tein kun kk oli pari päivää myöhässä.

Tulin vain napistelemaan ja ihmettelemään, että onko tää nyt ovis vai menkat 🤨 Vuodan verta ihan selkeästi, vähemmän kuin normimenkoissa, mutta samalla on ovislimat, ja LH koholla. Vasenta munasarjaa juilii. Mua ei edes haittaisi, jos nyt alkaisi menkat, mutta jos tää taas on ovis, niin vituttaisi, jos menisi hyödyntämättä. Onneksi eilen kuitenkin talleteltiin just in case

Ninjaedit: Mulla ei yleensä kierron lopussa nouse LH (oon joskus tikuttanut raskaustestin teon ohessa).
Mul on kans ollu limoja ja menkkoja samaan aikaan (viime kierrossa myös). 😄 En tiedä mistä on kyse. Mietin, et ikä on tehnyt tehtävänsä, ja kroppa on sekaisin kuin seinäkello. 🤪

Mul on kans ollu limoja ja menkkoja samaan aikaan (viime kierrossa myös). 😄 En tiedä mistä on kyse. Mietin, et ikä on tehnyt tehtävänsä, ja kroppa on sekaisin kuin seinäkello. 🤪
Mulla varmaan sotkee toi painonpudotus nyt hormoneja huolella, ni en jaksa olla edes itselleni vihainen 😅

Tässä välissä tuli pieni hyytymäkin joten kallistun ehkä menkkojen suuntaan, joten lasketaanko tämä nyt sitten yk 12 aloitukseksi ja merkkaisitteko menkoiksi jo eilisen, kun vuodin eilenkin vähän 🤨 teen silti varalta vielä ovistestejä

Takaisin