40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitää minun korjata omaa kommenttiani, kun guuglailin: tosiaan, hormonikierukka ei poista vaihdevuosioireita, mutta on sitten valmiina, jos aloittaa estrogeenihoidon. Kun minulle asennettiin hormonikierukka, niin hoitaja vain sanoi, että se on hyvä valinta 40+ naiselle. Minulle sopi tosi hyvin. Tasoitti tosiaan mielialaa. Hormonikierto tuntui jonkin verran, mutta ei niin voimakkaasti kuin ilman.

Sitten vinkki, jonka sain vasta ennen kolmatta kierukan asennusta: pari tuntia ennen asennusta maksimimäärät kipulääkettä, sekä ibuprofeiinia että parasetamolia. Vie kipuja, mutta myös rentouttaa paikkoja, että asennus sujuu helposti.

Sitten vinkki, jonka sain vasta ennen kolmatta kierukan asennusta: pari tuntia ennen asennusta maksimimäärät kipulääkettä, sekä ibuprofeiinia että parasetamolia. Vie kipuja, mutta myös rentouttaa paikkoja, että asennus sujuu helposti.
Tässähän on ilmeisesti kehitys kehittynyt, tai oikeastaan hoitosuositus päivittynyt: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010987206.html eli puudutusta pitäisi olla tarjolla muutenkin, tietty kannattaa ne peruslääkkeetkin kiskaista.

Ehkäisykeskusteluun; mulla oli ennen yritystä Slinda, joka kivasti jätti kyllä menkat pois, mutta teki musta ihan saharan. Jotenkin sen lopetettuani tajusin, miten iso vaikutus hormoneilla muutenkin oli, enkä todellakaan haluaisi palata siihen. Toki nyt näyttää siltä, että ehkäisy oli ylipäätään varsin turhaa, että en tiedä, jos ei tärppää, niin voi olla että vaikka aktiivinen yritys päättyisi, jäisi sellainen tjot-mahdollisuus.

ON: Kävin amh-kokeessa, ja hiukka jännittää mitä sieltä tulee tulokseksi. Toisaalta vaikuttaa, että julkinen puoli on aidosti kiinnostunut tilanteesta, eikä aikaa meille olisi annettu vaan pakkien antamiseksi. En siltikään uskalla toivoa juuri mitään siltä käynniltä, mutta vajaa pari viikkoa tässä vielä kärvistellään. Menkkojen pitäisi alkaa tänään, turhuillut on jo pari päivää. Lämmöt kuitenkin vielä koholla, mutta ehkä laskusuunnassa. Haluaisin, että vuoto alkaisi, niin uskaltaisin ottaa buranaa oikeasti kipeään koipeen viimeinkin, en jaksa uskoa että tästä olisi mitään positiivista ylläriä tulossa.

Miten mainio homma, että saatte vielä julkiselta jotain @Tähtiin tuijottelija!

AMH-hommista: oon tässä funtsinut noita kans (multa on 1.5 vuotta sitten mitattu ei kovin hehkee ykkösen pintaan), ja se mikä lie hyvä muistaa on että arvo ennustaa parhaiten just määrää (tai näin koitan itse olla stressaamatta liikaa). Just ennen mahdollisia hoitoja varmasti tärkee indikaattori, mut mahdollinen ei-optimaalinen arvo ei myöskään oo mikään viimeinen tuomio!

Miten mainio homma, että saatte vielä julkiselta jotain @Tähtiin tuijottelija!
Niin no, siellä oltaisiin siis oltu ihan ajoissa, jos hoitotakuu olisi toteutunut, mutta koska viivästys johtui ruuhkista ja hyvinvointialue nosti käden pystyyn virheen merkiksi, saatiin ikärajan muodollinen ylitys anteeksi.

Nyt tosiaan reilun viikon päästä olisi se eka aika. Tuonne toiseen ketjuun kirjoitinkin, että tää kierto on ollut huolella sekoilua, ja se sekoilu nyt sitten näköjään johti myös elämäni ensimmäiseen plussaan. Ironia on siis vahvana, en mä uskalla sitä aikaa peruakaan, koska luotto siihen, että kaikki sujuu on vielä aika matala. Kuitenkin, onhan tämä on hillitön voitto tämäkin, tähän asti oli kaikki kysymysmerkkejä.

Olotila "hiukka" hämmentynyt.

Niin no, siellä oltaisiin siis oltu ihan ajoissa, jos hoitotakuu olisi toteutunut, mutta koska viivästys johtui ruuhkista ja hyvinvointialue nosti käden pystyyn virheen merkiksi, saatiin ikärajan muodollinen ylitys anteeksi.

Nyt tosiaan reilun viikon päästä olisi se eka aika. Tuonne toiseen ketjuun kirjoitinkin, että tää kierto on ollut huolella sekoilua, ja se sekoilu nyt sitten näköjään johti myös elämäni ensimmäiseen plussaan. Ironia on siis vahvana, en mä uskalla sitä aikaa peruakaan, koska luotto siihen, että kaikki sujuu on vielä aika matala. Kuitenkin, onhan tämä on hillitön voitto tämäkin, tähän asti oli kaikki kysymysmerkkejä.

Miten jännä juttu!! Hurjasti onnea - miten upeeta että sun keho on osannut tehdä tollasen tempun!!!! Toivon hurjasti että jatkuu hyvin <3 <3

Miten jännä juttu!! Hurjasti onnea - miten upeeta että sun keho on osannut tehdä tollasen tempun!!!! Toivon hurjasti että jatkuu hyvin <3 <3

@Tähtiin tuijottelija Onnea, toivotaan kovasti, että kaikki menisi hyvin! 💓 Kyllä se melkoista arpapeliä ja mystistä hommaa on, koska ja miksi joskus onnistuu. 😅

Mulla on nyt dpo7. On samanlaista aaltoilevaa vatsan toimimattomuutta kuin marraskuussa plussakierrossa. Mutta muuten hyvin laimeat luteaalioireet, eli todennäköisesti vain epänormaali hormonitasapaino nyt hoitojen jäljiltä. Alkuun en ollut edes kärryillä, mikä dpo, mutta nyt on alkanut kieltämättä enemmän tarkkailemaan itseään välillä.. Olisihan se lottovoitto, jos vielä ennen alkionsiirtoyrityksiä sattuisi tulemaan luomuraskaus. Varsinkin, kun sitä ei edes aktiivisesti yritetty, mies varmaan siinä uskossa, että ei ole mahdollista. En ole hänelle puhunut mitään. 🤭 Pienesti toivon ihmettä, mutta en todellakaan kuvittele että olis mitään.

Heippa! Oon taustalla hissukseen seuraillut, muutamia viestejä laittanut aiemman nimimerkin takaa. Nyt täältä toivottavasti toivoa antavia uutisia teille kaikille ❤️ Tämä siis viimeisimmän keskenmenon jälkeen yk 9. Nyt päivä kerrallaan eteenpäin 🤗

Heippa! Meillä kävi tämän viimeisimmänkin raskauden kanssa samoin kuin vuoden takaisen; varhaisultrassa kaikki hyvin, mutta siitä muutaman viikon päästä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Niin vaan iski salama kahteen kertaan samaan puuhun 🥺
Mulla on kierukan asetukseen varattu kesäkuun alulle aika, mutta tuntuu ettei ehkä kuitenkaan olla ihan valmiita luovuttamaan. Onko se hullua? Ikää tulee syksyllä 43, takana vajaan 2v sisällä kaksi kemiallista raskautta ja kaksi keskeytynyttä keskenmenoa.

Anneliisu oon tosi pahoillani 💔😞 Nämä on valitettavan yleisiä meidän iässä, vaikka munasolureserviä on ja tapahtuu hedelmöittymistä ja kiinnittymistäkin hyvällä prosentilla, mutta keho vaan karsii raa’asti elinkelvottomat yksilöt tietyssä pisteessä (rv6-10). Vanhempana ottaa enemmän yrityskertoja (ja pettymyksiä) kuin nuorella, mutta siihen en minä eikä kukaan muukaan sun puolesta osaa ottaa kantaa, haluatko tai jaksatko itse yrittää vielä ❤️

Kierukan laitto tuntuisi itsestä aika lopulliselta ratkaisulta - toki saahan sen sitten poiskin mutta tällöin raha (ja aika) kyllä menee hukkaan. Eli jos vain yhtään tuntuu ja löytyisi vielä voimavaroja jatkaa, niin kannustan kyllä siihen. Voi myöhemmin harmittaa ettei enää yrittänyt 🌈❤️‍🩹

Meillä tässä juuri kolmas km tyhjennysvuoto meneillään, tulee väkisinkin pieni breikki yritykselle kun päästään julkiselle puolelle vielä selvittelyihin. Syksymmällä uutta yritystä 💖

Anneliisu oon tosi pahoillani 💔😞 Nämä on valitettavan yleisiä meidän iässä, vaikka munasolureserviä on ja tapahtuu hedelmöittymistä ja kiinnittymistäkin hyvällä prosentilla, mutta keho vaan karsii raa’asti elinkelvottomat yksilöt tietyssä pisteessä (rv6-10). Vanhempana ottaa enemmän yrityskertoja (ja pettymyksiä) kuin nuorella, mutta siihen en minä eikä kukaan muukaan sun puolesta osaa ottaa kantaa, haluatko tai jaksatko itse yrittää vielä ❤️

Kierukan laitto tuntuisi itsestä aika lopulliselta ratkaisulta - toki saahan sen sitten poiskin mutta tällöin raha (ja aika) kyllä menee hukkaan. Eli jos vain yhtään tuntuu ja löytyisi vielä voimavaroja jatkaa, niin kannustan kyllä siihen. Voi myöhemmin harmittaa ettei enää yrittänyt 🌈❤️‍🩹

Meillä tässä juuri kolmas km tyhjennysvuoto meneillään, tulee väkisinkin pieni breikki yritykselle kun päästään julkiselle puolelle vielä selvittelyihin. Syksymmällä uutta yritystä 💖
Kiitos ja lämmin halaus myös sinulle ❤️ Totta tuo, että vanhemmalla iällä ottaa enemmän yrityskertoja ja pettymyksiä kuin nuorena, tämä oli viisaasti sanottu 💛
Keho kestää, mutta kestääkö mieli. Sitä tässä pohdin ja samalla koko ajan olemme ilman ehkäisyä 🫢 Eli jossain määrin päätös on kyllä jo tehty. Kummallisen paljon löytyy piileviä voimavaroja, sitä hämmästyy välillä ihan itsekin 💛

Takaisin