Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos onnitteluista. :red-heart:

Mä olen todella raatorealisti, ja ymmärrän, että näillä mun vuosilla ja muilla muuttujilla tää on vasta ensimmäinen askel ja mitä vaan voi käydä. Sekin oli kuitenkin äärimmäisen lohdullista, että edes tällainen steppi tuli, tämä on enemmän kuin mitä yli puoleentoista vuoteen on saatu aikaiseksi.

Samalla tää on jotenkin osoitus siitä, miten älytöntä arpapeliä tämä on. Mä olen oikeasti tehnyt tässä kierrossa asioita, joita ei suosittele yhtään kukaan lisääntymistä harkitseville. Se seksin ajoitus oli ainoa, mikä meni ehkä jotenkin nappiin, mutta en siis sanoisi että on otettu mitenkään erityisen rennosti tai unohdettu, kyllä se on takaraivossa kytenyt. Mä en uskaltaisi vetää tästä ensimmäistäkään johtopäätöstä siitä, että joku temppu tai kikka toimisi sen enempää mulla kun muillakaan.

Toivon vaan, että tää nyt kestäisi matkassa, ja että tää plussatuuli tarttuisi muihinkin. 🌈

Mä oon aika vähän tänne kirjoitellut vaikka luenkin, enemmän tuonne lapsettomuuspuolelle (ja hei kun joku oli täällä joskus aiemmin pohtinut että viitsiikö käydä sillä puolella kurkkimassa, niin isosti tervetuloa, meillä on hyvä porukka niin yleisellä kun salaisella puolella, jos siis yhtään koskettaa asia/hoidot/hoitojen harkitseminen). Mutta pakko nyt tulla onnittelemaan että paljon onnea plussasta @Tähtiin tuijottelija , tuli tosi hyvä mieli kuten aina plussauutisista tällä palstalla! (Ihan eri kuin somesta nähdä puolituttujen)

Ja @Syssymyssy mä ainakin sain valtavasti tyydytystä viinistä ja sushista nyt tänä viikonloppuna, en nyt ehkä laittaisi häiriintyneeksi mutta kyllä se jotain sellaista synkkää tyydytystä oli😅🤣

Todella suuret onnittelut kaikille plussanneille❣️❣️❣️😍
Ihan varmuuden vuoksi sanon, etten ole lainkaan katkera muiden plussista, vaan aidosti iloitsen teidän plussista! 🥰

Kirjoitin tuohon bbt -ketjuun omasta tämän hetken tilanteesta, mutta lyhykäisyydessä nyt tännekin lisään, että...
Mikäli tilanne on ollut suotuisa, niin onnistun plussaamaan, mutta nämä plussat hiipuu heti alkuunsa. Luulen, että ikä on saattanut tehdä tehtävänsä munasoluilleni, eikä asialle voi oikein enää paljoakaan. Koitan kuitenkin vielä jonkin aikaa, josko napakymppi osuisi kohdilleen. 😊 Tuo mainitsemani tilanne nyt siis sattui taas tässä kierrossa.
Terveisiä täältä ainakin @Syssymyssy lle ja @Trieste elle, sillä päädyin eilen juomaan runsaasti viiniä, ja poltin myös tupakkaa. 😂
Testeissä ei näkynyt eilen siis juuri mitään enää. Vähän hämää kyllä, sillä aamun tujusta pissasta tuli kuitenkin vielä positiivinen tulos. Uskon sen kuitenkin hiipuvan, mutta olisin luullut sen olevan jo täysin nega. 👀 Toivottavasti hormonipitoisuus katoaisi nopeasti, ja pääsisin uuteen kiertoon.

Tein tänään virheen ja katsoin kalenterista minä päivänä lapsi syntyisi jos tärppäisi tästä kierrosta... Ja siis mun pitäisi olla nyt tauolla yrittämisestä minimissään 1,5kk kunnes mun synttärit ohi. Ihan vain koska haluan osallistua tapahtumaan kesäkuussa, töissä on just nyt vaativaa niin pitäisi keskittyä sinne ja tekisi ihan hyvää henkisesti höllätä välillä.

Heti mielialat kääntyi kun erehdyin kattelemaan mahdollisia syntymäaikoja. Haaah... Hitto kun joskus on mieli heikko 😅 ehkä seuraavassa kierrossa onnistun olemaan vakoilematta kalenteria kun se on selvästi aihe joka aiheuttaa mulle pahemman pettymyksen kun kuukautiset tulee.

Tein tänään virheen ja katsoin kalenterista minä päivänä lapsi syntyisi jos tärppäisi tästä kierrosta... Ja siis mun pitäisi olla nyt tauolla yrittämisestä minimissään 1,5kk kunnes mun synttärit ohi. Ihan vain koska haluan osallistua tapahtumaan kesäkuussa, töissä on just nyt vaativaa niin pitäisi keskittyä sinne ja tekisi ihan hyvää henkisesti höllätä välillä.

Heti mielialat kääntyi kun erehdyin kattelemaan mahdollisia syntymäaikoja. Haaah... Hitto kun joskus on mieli heikko 😅 ehkä seuraavassa kierrossa onnistun olemaan vakoilematta kalenteria kun se on selvästi aihe joka aiheuttaa mulle pahemman pettymyksen kun kuukautiset tulee.
Mä en tässä kierrossa katsonut mahdollista laskettua aikaa, sillä mietin että se voisi tietää "huonoa tuuria" ja ehkä plussaan jos en katso, mutta ei tämäkään kehittelemäni taikausko toiminut. 🤣
Tai no toimihan se niin että plussasin, joka tosin vain päättyi heti alkuunsa. 😂 Mun täytyy jotenkin tuunaa noit mun kehittelemiä taikauskoja niin, että ne toimis pidemmällä tähtäimellä, että niistä saisi ihan vauvankin. 🤣

Mä en tässä kierrossa katsonut mahdollista laskettua aikaa, sillä mietin että se voisi tietää "huonoa tuuria" ja ehkä plussaan jos en katso, mutta ei tämäkään kehittelemäni taikausko toiminut. 🤣
Tai no toimihan se niin että plussasin, joka tosin vain päättyi heti alkuunsa. 😂 Mun täytyy jotenkin tuunaa noit mun kehittelemiä taikauskoja niin, että ne toimis pidemmällä tähtäimellä, että niistä saisi ihan vauvankin. 🤣
Mun taikauskot toimii siihen suuntaan, että epäonnistun jos teen jotain. Tässä vaiheessa mun taikauskon mukaan jos kosketan raskaustestiä ennen kuukautisten varmaa pois jääntiä niin kuukautiset alkaa 🤭 eli tällä hetkellä koetan välttää koskemasta tai näkemästä raskaustestejä koko kierron ajan.

Olipa kamala päivä.... Oli sitten äidin pakko ottaa sisko puheeksi. Yritän ymmärtää, että hän kärsii kun eivät ole väleissä mutta sanoin etukäteen että älä puhu mulle siitä ihmisestä ainakaan tänään. 🥴 Muutenkin aivan paska päivä, itkenyt moneen otteeseen. Menin suihkuunkin vaan itkemään varmaan vartiksi ellei ylikin. Ja tuntuu että kun mies nukahtaa itken vielä itseni uneen. Anteeksi taas masentava viesti jälleen kerran, ei oikein onnistu optimistinen asenne sitten yhtään, vaikka eilen kovasti lupailin yrittää ajatella positiivisesti tai ainakin positiivisemmin. 😵 No toki onhan tämä päivä aivan kamala kun muistuttamassa että ei ole itse äiti, niin ihmekkään että ei löydy hitustakaan positiivisuutta kun mietin jo ensi vuottakin ja tuntuu jo ensi vuosikin valmiiksi pahalle koska jotenkin tunne nyt että ei meillä ensi äitienpäivänäkään lasta tule olemaan.... Erittäin paljon asioiden edelle menemistä, mutta.... 🙄

Mun taikauskot toimii siihen suuntaan, että epäonnistun jos teen jotain. Tässä vaiheessa mun taikauskon mukaan jos kosketan raskaustestiä ennen kuukautisten varmaa pois jääntiä niin kuukautiset alkaa 🤭 eli tällä hetkellä koetan välttää koskemasta tai näkemästä raskaustestejä koko kierron ajan.
Mä kannustan ehdottomasti toimimaan niin kuin uskoo parhaaksi. Jos löytyy luottoa johonkin asiaan, niin todennäköisemmin siinä myös onnistuu. 😁

Miekin liityn porukkaan mukaan 🫡 tässä ei ole vielä varmuutta aletaanko yrittämään seuraavasta kierrosta vai vasta parin kierron päästä. Meillä nyt 9,5kk ikäinen poika. Hän syntyi hätäsektiolla ja mulla repesi kohtu sektiossa, joten meille suositeltiin vuoden odottamista, ennen raskautumista uudelleen. Itse olen vähän malttamaton, kun alunperin ajattelin, että alamme yrittämään toista paljon aikaisemmin. Ens kierrossa olisi 1,5kk jäljellä että vuosi on täynnä. Mutta en usko, että raskaudun heti ja toivon ettei sillä ole suurta merkitystä, jos raskautuisinkin. Itseä vähän jännittää pystynkö ylipäätään raskautua tai kantaa täysiaikaisuuteen, kun kohdussa on arpia. Mutta olen 37v, enkä uskalla odotella myöskään pitempään iän vuoksi.

Olen käynyt välillä lukemassa tekstejä täällä ja kaikille tsemppiä yritykseen. Tunnistan kyllä nuo pahat tunteet, kun haluaisi kovasti lasta ja sitä ei ole ja ympärillä muut saa lapsia. Aikaisemmin tätä itkin usein ja surin, saanko lasta ikinä. Pääsin kuitenkin eroon huonosta suhteesta ja löysin miehen, jonka kanssa perhehaaveet oli mahdollista toteuttaa. Toivottavasti kaikki apua tarvitsevat pääsevät hoitoihin 💛

Täällä on kans koettu pientä ahdistusta tänä viikonloppuna kiertävästä "postaa masukuvasi" mallista. En tiedä oikeastaan miksi, kun meillä ei vielä(kään) ole yritys päällä - ehkä jotenkin katkeroiduttaa ja ahdistaa se, ettei me voida tosta noin vaan päättää että nyt yritetään, ja minä niin kovin jo haluaisin olla raskaana. :sad-face: Tai no, voitaisi ja voitaisi - mutta en halua olla niin "vastuuton".

Ja samalla ne, ja muut äitienpäiväpostaukset, ovat kuitenkin ilahduttaneet kun kaikki vaikuttavat tänään niin onnellisilta. Todella ristiriitaista.

Minulla on muuten myös tuota samaa, etteivät tämän foorumin raskausuutiset ahdista lainkaan - päin vastoin! Jännä ilmiö sekin.

Muokattu viimeksi:
@Maana Mannila kiitos kun muistutit ketjusta. Täytyy käydä siellä lueskelemassa lisää 😊

@Tähtiin tuijottelija Hurjan paljon onnea. ❤️

Viikonloppu on tuntunut aika vaikealta henkisesti. Eilen kello hälytti lämmön nousua aamusta kp 20. Flow oli ennustanut ovulaation jo viime viikon sunnuntaille. Mikäli ovis olis ollut nyt kp 20, niin hukkaan mennyt tämä kierto kun ei olla touhuiltu tässä viime päivinä. Tämän aamuinen taitaa olla jo myöhäistä. Ensi kiertoon on tilattava ovistestejä et pääsis vähän kärryille.

Hyvää äitienpäivää äideille ja halaus teille, joille tämä päivä on vaikea. ❤️ Omaan äitienpäivääni kuului juhlimista lasten kanssa, mutta myös lapseni haudalla käynti. 💔

@Tähtiin tuijottelija aivan ihania uutisia ja vielä äitienpäivänä! 🤩 Onnea kovasti ja tarrasukkia pienelle. ❤️

@Round2❤️ ja @Vaaveilija olen pahoillani haalistuvista viivoista. 😢 Kyllähän se toivo heti herää, kun näkee kaksi viivaa ja alkaa suunnitella tulevaa mielessä sen mukaisesti. Toivottavasti saisitte pian pysyvät viivat tikkuun ja vauvan syliin. ❤️

Tervetuloa uusille 😊

Minä olen tikutellut ovista mutta vielä vaan näyttää negatiivista. Oon tikuttanut CB:n liloilla ja RFSU:n liuskoilla. On kyllä ollut niin haaleaa että hyvä jos toista viivaa näkee ollenkaan. Nyt on kp 21 ja niinköhän tässä kierrossa vielä tulee ovulaatio. 🤔 Jos menee edellisen ihmekierron mukaaan, niin ovis voisi olla keskiviikkona. Ärsyttää tällaiset pitkät kierrot. Onneksi pääsen seuraavan kierron käynnistyessä vihdoin labroihin ja folliultraan ja josko saisi ne Letrot käyttöön sitä seuraavaan kiertoon, niin ehkä todennäköisemmin ovuloisin ainakin.

Hyvää uutta viikkoa kaikille, tervetuloa uusille ja onnea plussanneille 🌷

@problemsolved Tervetuloa porukkaan, täällä kanssa yks 37-vuotias äiti, joka haaveilee toisesta lapsesta 😊 Toivon sulle paljon plussatuulia mukaan 🌷

Omia mietteitä: Tänään on kp 26/34 ja dpo 9. Ei ole mitään ihmeellisempiä merkkejä, että plussa olisi tapahtunut, niin testaan varmaan viikonloppuna vasta. Muutenkin viimeiset parisen kuukautta ovat menneet opintoja viimeistellessä, niin ei ole ehtinyt niin paljon miettiä näitä juttuja. Se on tuntunut helpottavaltakin, vaikka Ouran mukaan kumulatiivista stressiä onkin muuten riittänyt. Clearbluen hedelmällisyysmonitori ei ainakaan minulla toiminut tässä kierrossa. En tule käyttämään sitä varmaan jatkossa, koska Clearbluen pinkit ovistikut toimivat todistetusti mulla. Tilasin Donafertya testiin 🙏

@Pakkanen kiitos kun mainitsit Donafertyn. Miltei unohdin ottaa omani kun ollut menossa vähän sellainen Kauhujen aamu ja oon herännyt väärään unen vaiheeseen 😅

Itsellä nuo Donafertyt meinaa tökkiä pitkälle sen takia kun en millään meinaa muistaa ottaa niitä aamulla ja illalla saati 12 tunnin välein. Pillerit menee helpommin, koska muistan sen pillerirasian ja kannan sitä laukussani niin aina kun kellossa soi hälytys niin otan laukusta suoraan nassuun. Pitäisi Donafertyyn keksiä joku saman sukuinen järjestelmä...

@Pakkanen kiitos kun mainitsit Donafertyn. Miltei unohdin ottaa omani kun ollut menossa vähän sellainen Kauhujen aamu ja oon herännyt väärään unen vaiheeseen 😅

Itsellä nuo Donafertyt meinaa tökkiä pitkälle sen takia kun en millään meinaa muistaa ottaa niitä aamulla ja illalla saati 12 tunnin välein. Pillerit menee helpommin, koska muistan sen pillerirasian ja kannan sitä laukussani niin aina kun kellossa soi hälytys niin otan laukusta suoraan nassuun. Pitäisi Donafertyyn keksiä joku saman sukuinen järjestelmä...
Mä mietin pitkään, onko siitä mulle hyötyä, kun ei ainakaan oo diagnosoitua PCOS:aa tai insuliiniyliherkkyyttä, jälkimmäistä tosin jossain määrin oon itselläni epäillyt hyvän tovin. Ootko kokenut Donafertyn vaikuttavan millä tavoin itselläsi?

Mä mietin pitkään, onko siitä mulle hyötyä, kun ei ainakaan oo diagnosoitua PCOS:aa tai insuliiniyliherkkyyttä, jälkimmäistä tosin jossain määrin oon itselläni epäillyt hyvän tovin. Ootko kokenut Donafertyn vaikuttavan millä tavoin itselläsi?
En oikeastaan, mutta oon syönyt epäsäännöllisesti sitä vasta 1,5 kiertoa. Sen pitäisi vaikuttaa positiivisesti munasolujen laatuun noin 80 päivän käytön jälkeen, mikä olisi keskiverrolla noin kolme kiertoa. Eli saisin tutkimusten osoittamia hyötyjä heinäkuusta alkaen.

Muita puolia en oo huomannut vielä tässä vaiheessa.

@Toiveikas odottelija mä olen niin pahoillani 💔
Jännältä kuullostaa sun tilanne edelleen, kun se vuoto loppui noin nopeasti. Teitkö tai aiotko tehdä uutta testiä vielä? Tai palasiko vuoto kenties?

Omat uutiset on nyt sit se, että
Menkathan ne sitten alkoi tänään 💔😭 No onneks jo tänään niin ehdin sitten koota itteeni huomiseksi ja koittaa nauttia päivästä olemassa olevien lasten kanssa ❤️
Mut välillä tuntuu, et oon kans vähän yksin tän yrittämisen kanssa. Miehelle, kun halusin halata ja halauksessa kerroin et menkat alko niin hän vaan sanoi neutraalisti jotain aijaa-tyylistä.
Huomenta vaan täältä!
Joo en tiedä mitä ton vuodon kanssa oikeen tapahtu, mut sellanen erittäin raivokas siivoaminen autto. Mullahan siis tuli joku verilimatulppa sit ku aloin siivoo oikee raivolla. En tiedä onks se ollu kauanki tuola estämäs ties mitä, mut se oli siis varmaan puolen nyrkin kokonen😱 en tiedä mikä se oli ja mistä se tuli mut jumalaton molskahdus kuulu ku se pois tuli🫣 nyt vuoto tosin onneksi hiipumaan päin. Tein toki varmistukseksi viel sen testin ja ihan kirkkaan puhdas negatiivinen se oli.

Kommentoin nyt ihan myöhäs, en edes kerenny vielä lukee kaikkea, mut vastailen nyt sitä mukaa ku lueskelen näitä🤗

Tähän loppuu viel, et en tiedä menikö kahden pitkäaikasimman ystävän kans välitkin vknlpna. Kerroin heille ihan huutoitkien kuinka pahalta taas tuntu että menkat alko ja anto odotuttaa vielä viikon ylimäärästä. Niin että kerkesin jo nostaa odotukset ihan pilviin. Heidän vastaus tähän sit oikeestaan ilman eleitä ja ilmeitä, sympatiaa tai empatiaa, oli että ”no siinä ny vain kestää hetken”. Ja tää oli nyt viimmenen pisara, siis lensi koko kuppi sitte sellasella vauhdilla ympäri et voi taivas. Tähän sitte vastasin ihan suoraan että ”toi laise on vähän sama ku sanoisit neliraajahalvaantuneelle ”kyllä sä kohta kävelet, siinä vaan kestää hetki”” kun se ei välttämättä koskaan enää kävele ja mekään en välttämättä koskaan voida saada lapsia.

Sitte sieltä alko ihan suoraan sanottuna sellanen päänaukominen ”keskittyisit sinäki olennaisiin asioihin” ”keksisit muuta tekemistä joskus” jne jne. En tiedä eikö he vaan oo koskaan kuunnellu mua, ku oon kertonu näistä asioista heille vai ovatko vaa muuten tollasia mua kohtaan. Oon kertonu kuinka mun suurin unelma on olla kotiäiti, hoitaa ja kasvattaa lapset ja sit jäädä kotiin hoitamaan taloa ja pihaa. Ja joka jumalan päivä mä teen töitä sen eteen, että mä saisin ne lapset ja yhteisen perheen. Heidän alunperin piti olla joskus toivottavasti tulevan vauvan kummit. Mutta tän jölkeen voin kertoa, että tuskimpa tällästä tulee tapahtumaan.

Ja sit alko myös tää iänikuinen VERTAILU, kuinka toisen serkku yritti puolvuotta ja raskautu. Toisen sisko yritti neljä kuukautta ja raskautu. Ja heillä molemmilla on elävät lapset sylissä. Mä olen yrittäny nyt kohta 1.5vuotta ja ollukki raskaana, mut mulla ei vieläkään ole elävää lasta sylissä. Sit alko tää ”jotku yrittää kolmekki vuotta” ja ”jotku yrittää näin ja näin kauan”

Ymmärrän ettei tää asia oo heidän elämäs millää tavalla olennainen ja ei ehkä koskaan tuu olemaankaa. Mut tietävät kuinka herkkä aihe tää mulle on, niin ennemmin sit jos ei muuta niin otat vaikka kupillisen ”turpa kiinni” ja oot vastaamatta mtn tai jos on on pakko avata leipäläpensä niin ihan vaa vaikka ”oon pahoillani”. Jos ei muuta järkevää tuu ulos. Tää asia vaan meni niin helvetisti ihon alle, että en todella tiedä haluanko olla heidän kanssa enää tekemisissä.

Mä tein aamulla nyt sitten ne leffaviivat herkkään apteekin testiin.

Päällimmäinen olo ja oire on flunssa, jota ei nyt sitten tietenkään oikein voi lääkeaineilla lieventää (nasolin olis ollut kiva nukkumisen kannalta).

Mutta siis, kysymys niille jotka seuraa sitä, että taso nousee, oletteko te testanneet/tsekanneet sen tilanteen miten usein, siis jotenkin säännöllisesti ja automaattisesti vai olojen/oireiden perusteella? Tässä taitaa mennä tovi, ennenkuin mä uskaltaisin jotenkin luottaa tähän, jotain uskonvahvistusta varmaan tarvitaan.

Takaisin