Yleinen keskustelu

Hei, josko sitä varovaisesti myös tänne alkaisi kirjoitella. Ei uskalla luottaa vielä täysin, että kaikki menee hyvin, mutta toivottavasti saadaan tammikuinen syliin asti ❤️ Aika rauhallinen olo ollut tähän saakka eikä niin suuri pelko tulevasta, kuten edellisissä raskauksissa.

Laskettuaika on jossain 10. päivän tiennoilla, tarkentuu varmasti ultrassa. Riippuu vähän laskukaavasta, kun raskaus alkoi pakastealkion siirrosta ❄️

Tämä olisi meidän neljäs lapsi ja hänen jälkeen perhe koossa 😌

Ei niin kiva aloitus mutta teen silti jos joku muu jakaa samoja ajatuksia.

Täällä plussattu ja miesystävä ilmoitti että mentävä keskeytykseen. Tämä raskaus sai alkunsa niin että molemmat oltiin tietoisia ovulaatiosta ja mahdollisesta riskistä.

Itse olen raskauden jatkamisen kannalla mutta toisen painostaminen tuntuu pahalta. Hetkittäin jään itselleni kiinni ajatuksesta että jos keskeytän kun toinen niin vahvasti sen kannalla. Toisaalta taas en koe mitään syytä keskeytykseen, paitsi tietenkin sen että todennäköisesti olen yksin lapsen kanssa jos isä jatkaa samalla ajatuslinjalla pitkäänkin.Toivon että tämä olisi häneltä vain alun shokkia mutta pahalta näyttää. Ollaan seurusteltu puoli vuotta ja molemmilla lapsia edellisestä liitosta. Eli vanhemmuus ei olisi "uutta"
Voi ei, onpa sulla tosi raskas tilanne :red-heart: valtavasti voimia! Puolisolta kyllä tosi väärin painostaa. Toivottavasti pystyt silti tekemään omat ratkaisusi asiassa :red-heart: onko sulla tukiverkkoja, joiden kanssa voit asiaa käydä läpi? Tai voisiko neuvolasta tarvittaessa pyytää lähetettä neuvolapsykologille? Vaikka olisi puolisolta alkushokki, kuulostaa silti ikävältä tuollainen painostus. Toivottavsti saatte asiaa yhdessäkin käytyä läpi.

Mä oon ihan varma, että vauva syntyy tämän vuoden puolella, jos sinne asti nyt päästään. Laskettu aika olisi siis 2.1.. Esikoinen syntyi 40+6 ja kuopuksesta olin ihan varma, että synnytys menee vähintään viikolle 39+. En sitten ollut varautunut mihinkään ajoissa, kun ajattelin, että on hyvin aikaa. Jäin töistäkin vasta vähän myöhemmin pois, kun olisi ollut mahdollisuus. Kuopus syntyikin sitten jo viikolla 37+6. Se tuli vähän shokkina ja paniikissa yöllä lapsivesien menon jälkeen pakkailin sairaalakassia ja matkalla sairaalaan tihrustin itkua :rolling: Eli eka synnytys ei välttämättä kerro mitään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Nyt tavallaan toivon, että päästäisiin ensi vuoden puolelle ja ei syntyisi ennen laskettua, mutta vahva epäilys tosiaan on.

Tulokset tulivat verikokeista! Hcg oli maanantaina 681 ja tänään 1837! Että on ainakin reippaasti noussut 😅 Huomenna lääkäri soittaa tuloksista. Maha on kyllä tänää turvonnut, että tuntuu ihan pallolta ☺️❤️

Tervetuloa mukaan @Fiufau ☺️ Itselläkin on neljännen odotus menossa. La 8.1. Rauhallisuudesta ei ole kyllä itellä välillä tietoakaan 😳 Hyvä, että sulla on ollut rauhallinen olo ❤️🙏🌈 👍

On niin epäuskoinen olo, että voinko todella olla raskaana. Siksi oon jatkanut tän viikon testien tekoa seuraten vahvistuuko viiva. Tänään 4+5 ja kyllä se viiva taas oli vahvistunut.🩷 Pakko varmaan viikonloppuna tehdä vielä viikkotesti. Mulla on mennyt jo omaisuus testeihin, kun ei vaan usko todeksi. 😂

@Mimme Mäki käytin hirveen monta testiä, mutta kun tuntu nii mukavalta saada joku varmistus, että raskaus on edelleen totta! 😂

Mä raaskin liuskatestejä käyttää, mutta vaikka digitaalisia viikkotestejä en oo ikinä raaskinut ostaa 😅 mut mulla on rfsu:n halvempi viikkotesti odottelemassa. Eilen nyt tosin tuli vähän veristä vuotoa, ni alkoi kova huoli. Mietin, koittaisinko neuvolasta saada hcg-testiä varuiksi.

Nuo liuskatestit ainakin mitä itse oon käyttänyt on puoli-ilmaisia, en oo mennyt vararikkoon vaikka muutaman paketin käyttänyt 😆 mun osalta testaaminen kyllä loppunee tähän, tasavahvat viivat kun jo tulleet nii ei taida antaa kovin paljoa lisää infoa. Yksi kyllä olisi vielä, periaatteessa sama varmaan tehdä pois sen sijaan että jäisi mahdollisesti kaappiin vanhenemaan. En oo kans koskaan noita digitestejä käyttänyt näin pihinpuoleisena ihmisenä 😆

Heippa, liityn itsekin nyt varovasti tähän ryhmään. Maanantaina haamulainen ilmestyi testiin ja tänään olisi tavallisesti kierron ensimmäinen päivä, muttei mitään merkkejä vuodon alkamisesta. Takana joulukuussa kkm viikolla 9 joka saatiin päätökseen vasta helmikuussa, minkä lisäksi herttamallinen kohtu mahdollisella väliseinällä, joten jännittää tässä saa. Ekaa odotellaan.

Mä kanssa testien suurkuluttaja, aamusin kaksi liuskaa (eri valmistajat), iltapäivästä yksi, ja nyt kunnes saadaan se 3+ digiin (tänään 4+0 ja 1-2 viikkoa) niin siihen asti varmaan digejäkin muutaman päivän välein. Täyttä hulluutta, mutta jotenkin tässä pitää itseään harhauttaa. :tears: Alettiin hellun kanssa kerätä vauvarahapottia samoihin aikoihin kun aloitettiin yrittäminen, niin sieltä viitsii kalliimpiakin testejä ostaa.

Täällä ei oikein mitään uutta kuulumista muuta kuin et aika menee hitaasti odotellessa parempia viikkoja. Saataispa pian salainen ryhmä auki. Olis kiva siellä enemmän avata omaa tilannetta. 😊

@Mimme Todellaki aika menee madellen.... Pitää kirjotella kaikkii tyhjänpäivästä tänne, nii saadaan se auki 😍👍 Tai tehdään lisää keskustelun aloituksia. Mä oon jo tänne vuodattanu iihan kaikkee, niin ne on nyt julkisesti sit näkyvillä 😅

Muoks. 384 viestiä on jo kasassa, et ei enää paljo 👍🤩

Muokattu viimeksi:
@Amha Tervetuloa mukaan ❤️ Testien tekeminen on kyllä jotenki hyvä tapa pitää pää kasassa 😂 En viitsi vaan ite enää testailla, ettei ne ala näyttää vahvojen viivojen jälkeen jotain muuta. Sit alkaisin sitä stressata. Mutta jotainhan se on keksittävä että tuntuis todelliselta tää 😍 Kerroit että sulla on herttamallinen kohtu, mitä se tarkottaa?

Mä oon kanssa aina ollut testien suurkuluttaja ja testaillut paljon jo ennen ku menkat jäänyt pois paitsi nyt tässä kierrossa en. Ajattelin ku oltiin flunssassa koko poppoo et siks on myöhässä, kun kuitenkin kaikenlaista stressiä tässä ollut. Muutettiin just uudelle paikkakunnalle ja jne. pientä nippailua vain oireena eli ihan ku menkat alkaisi ja välillä kovia repäisykipuja.

Varmaan ma ostan vielä sellaisen viikkonäytöllisen. Koskahan sen pitäisi näyttää sit sitä 3+? Kun eilen oli se 2-3 ja tänään pitäis olla 5+0

En tiiä 😅 Ite en oo käyttäny niitä nyt enää. Käytin vaa yhtä Clearbluen testiä 3 päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Sillon tuli 1-2. Ja päivän ennen tein toisen tyyppisen viikkotestin, mikä näytti 2 viivaa. Jos mulla on kaks pikkusta mahassa, niin luulen et se voi sekottaa noita testejä 🤔

Mä haluaisin, että syntyisi vasta tammikuun puolella. Mutta kuopus käynnistettiin 38+0 kun mulla raskausdiabetes ja vauva kasvoi isona syntyikin sitten käynnistyspäivänä ja painoi yli 4,8kg. Mietin vain tyhmästi koulun aloitusta yms jos syntyy jo tämän vuoden puolella.

En tiiä 😅 Ite en oo käyttäny niitä nyt enää. Käytin vaa yhtä Clearbluen testiä 3 päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Sillon tuli 1-2. Ja päivän ennen tein toisen tyyppisen viikkotestin, mikä näytti 2 viivaa. Jos mulla on kaks pikkusta mahassa, niin luulen et se voi sekottaa noita testejä 🤔
Onko sulla sellainen kahden pikkuisen olo? Mä haaveilin joskus kaksosista ja niitä olisikin molempien suvuissa ollut, mutta pelottaisi et miten sitä jaksaa, kun edelliset on vuoden ikäerolla ja sekin oli rankkaa 😅

@Wendaliba Oli vähän ultrassa semmonen olo että vois olla useempi. 😅 Ja testit vahvistu aika reipasta tahtia. Oon aina aatellu et saisin kaksoset jossain vaiheessa kun suvussa on kaksosia. Ekasta raskaudesta mulla oli valtava maha, mut se johtu siitä et poika oli vähä vajaa 5kiloo. En mäkään tiiä miten sitä sit jaksaa (varsinkaa odotusaikaa), mut haluisin silti kamalasti nähä siellä kaks 😍❤️🌈🙏

@Wendaliba Oli vähän ultrassa semmonen olo että vois olla useempi. 😅 Ja testit vahvistu aika reipasta tahtia. Oon aina aatellu et saisin kaksoset jossain vaiheessa kun suvussa on kaksosia. Ekasta raskaudesta mulla oli valtava maha, mut se johtu siitä et poika oli vähä vajaa 5kiloo. En mäkään tiiä miten sitä sit jaksaa (varsinkaa odotusaikaa), mut haluisin silti kamalasti nähä siellä kaks 😍❤️🌈🙏
No ehkäpä siellä sitten on kaks pientä ❤️😍

Takaisin