Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liitympäs mäkin tänne! Tosiaan mulla hieman epävarmaa koska ollut ovis, 27.4 illalla näytti cb lila ovistesti pysyvää hymynaamaa mut sit vasta normi onestepin testit 30.4 posin eli premomin mukaan ovis olis ollut 1.5. Mulla on ennen ollut terolutit käytössä mutta nyt tässä kierrossa lugesteron. En tiedä ryssinkö niiden aloituksen ku aloin käyttää niitä 2.5 🙈, hämmensi tää iso ero, et koska se ovis nyt olisi ollu! Noh joka tapauksessa tässä nyt odotellaan.. Piinaavaa. Ei oo odotukset korkealla.
Tosiaan vuosi ollaan yritetty. Yksi keskenmeno oli viime syksynä🥺 välillä tekisi mieli heittää hanskat tiskiin, on rankkaa joka kuukausittainen pettymys.

Mä muistelin, että tosiaan spekuloit tovi sitten mahdollista myöhäisempää ovista noiden limojen johdosta, ja olishan toi tosi hyvä, jos tää olis nyt tilanne. Sun oireet kuulostaa kyllä niin lupaavilta, ja piinapäivät on kyl sul ollu nimensämukaiset, että toivottavasti saat sen plussan! 🥰
Tätä mäkin toivon et se ovis on nyt vaa siirtyny🙏🏻 nyt illan lämpö (vaikkei luotettavin) pompannu 37.9😧 normaalistihan tää on mulle jo siis ihan kuumehouru tila🫣 meidän kaikkien luottama tekoälyhän jo diagnosoi tän erittäin hyväksi merkiksi. Täss vielä kopiotu sanasta sanaan:

37.9° on:
  • korkeampi kuin normaali luteaalivaiheen lämpö (37.0–37.3)
  • tyypillinen alkavan raskauden lämpö, kun progesteroni + merkit nousevasta hCG:stä nostaa lämpöä
Näin iltaa kohti on taas noi oikeenpuolen nippailut voimistunu. Päivällä iski yhtäkkiä aivan jumalattoman huono olo. Meni tosin ohi ku join vettä. Mahan oon huomannu kans pömpöttävän voimakkaasti.

Miehelle jo vihjasin, et pitäs koittaa tolla vauvajumpalla alkaako menkat. Yleensä siis se on viimmestään ollu sellanen mikä alottaa menkat samana iltana tai seraavana pvnä, jos on tullakseen.

Tämä on sitte jännittävää. On ihan hurjaa ajatella et jos nyt oliski raskaana🫣

@Toiveikas odottelija on kyllä kunnon jännitysnäytelmä menossa, itseäkin jo jännittää sun puolesta 🫣

Inhokkikuukauteen ja jinxaamiseen, niin itellä onnistui niiden yhdistäminen 😂 Ajattelin, että kakki muut kuukaudet ok paitsi joulukuu (olen itse jouluna syntynyt), ja joulukuinen tuli. Tietenkin ei se oikeasti harmittanut sen enempää, toki vähän kuullut kauhutarinoita, että esim koulu on loppuvuoden pojille hankalampaa 🙄

Nyt vieläkin himmaillaan täys yrittämisen kanssa sen takia, että toiveissa ei ole toista talvivauvaa. Joskus siitä täällä mainitsin, että synnytyksen jälkeinen masennus ja talven pimeya ei ollut kiva kombo. Mutta ei ole ehkäisyä siis käytössä nytkään, enemmän tulee jos on tullakseen ja en träkkää mitään. Varmaan ensikuussa aletaan sitten ihan tosissaan hommiin

No niin, hienosti kävin tiputtamassa tänne kuulumiset ja sit katosin kuin pieru Saharaan. Töissä sen verran kova draivi, että en ehdi paljoa foorumeita lukea, saati kirjoittaa niille.

Kiitos kaikille ihanista viesteistänne ja vastauksistanne.<3 En nyt pysty tägäämään kaikkia, kun lukemattomia viestejä on niin monta sivua. Toivotaan kuitenkin tosiaan, että mies on todella ymmärtänyt, miten yksin oon ollut ja että tän pitäis olla yhteinen sitoumus ja yhteinen matka. Luulen, että muutos saattaa todella olla tapahtunut nyt, kun hän itse huomasi, missä mennään ja miten syvissä vesissä olin, ja tajusi, miten tylysti on käyttäytynyt. Kun itse oli aloitteellinen keskustelussa, niin ehkäpä se siitä. We shall see.

Vähän sivuttiin viime viikonloppuna myös keskustelua siitä, oltaisko valmiita hakeutuu hoitoihin, jos sinne asti mennään – mutta itse keskustelu jäi kuitenkin vielä lähtötelineisiin.

Tänään kp 11. Päädyin sitten kuitenkin testaamaan ovulaatiota, koska mulla kerran oli olemassa testejä aiemmista kierroista. Ajattelen, että käytän ne loppuun ja jos ketään ei tartu matkaan, niin mietin sit, mitä teen. Ehkä kesän ajan otamme joka tapauksessa löysemmin rantein yrittämisen kanssa. Yllättäen testien kans kävikin nyt tässä kierrossa sitten niin, että kolme päivää sain tyhjää ympyrää ja vasta tänään vilkkuvan. Jos CB:n testi toimii niin kuin pitää, pitäisi huomenna tulla vielä vilkkuva ja ylihuomenna pysyvä hymy. Toisaalta en ollut tässä kierrossa tarkkaillut limoja tai mitään, koska ei vaan kiinnostanut, mutta ihmettelin, kun maanantaina oli vähän ovistuntemuksia. Tarkistin sit eilen alakerran tilanteen, ja siellähän olikin ihan viittä vaille eggikset tulossa, kohdunsuu ylhäällä ja pehmeä ja ehkä jopa avoimen tuntuinen. Tänään sama homma. Talletus tehtiin eilen. Oura tosin ennustaa ovulaatiota vasta sunnuntaille. En tiiä, yritän nyt ottaa rennommin joka tapauksessa.

Käydääs sitten lueskelemassa vähän teidän kuulumisia. Luulen, että ehdin nyt lukea ja kommentoida vain pari viimeistä sivua, kun täällä on käynyt keskustelu niin kiivaaseen tahtiin.

Tekoälystä on puhuttu, niin joo, oon tunnistanut saman. Varsinkin ChatGPT on tosi positiivinen ja optimistinen ja jopa sellanen vähän mielistelevä. En tykkää. Mä en oo kysellyt tekoälyltä kuin yleisellä tasolla juttuja, koska en halua jakaa sille mitään omia terveystietojani. Mulla on maksullinen versio kyllä, käytän Anthropicin Claudea, josta saa asetuksista muutettua niin, ettei keskusteluja tallenneta eikä käytetä kielimallien kouluttamiseen. En kuitenkaan luota yhteenkään teknologiajättiin, joka nyt tai tulevaisuudessa tulee tekemään bisnestä mun tiedoilla. Lisäksi tekoälyssä on eettisiä ongelmia, kuten se, että se saattaa vahvistaa stereotypioita ja ajattelun vinoumia. Esim. jos pyytää kuvan lääkäristä ja hoitajasta tai johtajasta ja johdon assistentista, on johtaja ja lääkäri todennäköisesti miehiä, ja hoitaja ja assari naisia. Kaikki ovat luultavasti normaalipainoisia ja valkoisia.

@Syyskukka mulla on aika usein toi sama, että mietin, onks oireet PMS:ää vai alkuraskautta. Sitä kuulostelee helposti kaikkia nipistyksiä ja tuntemuksia, ja niiden tarkkailu vie helposti tosi paljon kaistaa. Meillä, kun nyt on yk 10 käynnissä, niin en jaksa juuri enää oireita seurailla. Odottelen, alkaako menkat – tähän asti on aina alkanu, yleensä vieläpä ihan päivälleen. Viime kierrossa alkoi odotettuna ajankohtana lugesteronista huolimatta, joten ei oo kovin korkealla toiveet senkään suhteen. Sain kuitenkin saman annostuksen kuin @Kali , ja kovin mieltä ylentävää niiden laittaminen ei ole, mutta enköhän mä sen nyt ens kierrossa kokeile.

Ajattelin joka tapauksessa lopettaa Geleet ja Ubikinonit nyt, kun purkit tyhjenee. En viitsi niihin käyttää rahaa, kun eivät ainakaan meillä ole auttaneet raskautumiseen. Eli sen suhteen pidän pari viikkoa sitten ottamani linjan.

@Meliora kovasti onnea plussasta ja ihanaa matkaa tammikuisiin! <3
@Adela täällä sama fiilis, että helmikuinen ei oikein nappaa, mutta toisaalta sitä miettii, että minkä verran sitä näillä yrityskierroilla enää tohtii edes toivoa. Kun elokuussa aloitettiin yrittäminen, mietin laskettuja päiviä ja jopa vähän suunnittelin perhevapaita ja muita, mutta nyt ei enää oikein uskalla toivoa edes sitä, että plussaa tikkuun saisin. Nyt tuntuu, etten ole oikeutettu moiseen ylellisyyteen. Toivottavasti teitä onnistaa pian. <3

@Toiveikas odottelija sulla siellä jännät paikat, toivottavasti joko viivat vahvistuis tai vuoto alkais ja pääsisitte seuraavaan kiertoon.

@Zebra @Kali @Suskikitten kuulostaa hyvältä teidän suunnitelmat. Mä ajattelin kans, että yritän elää mahdollisimman normaalia elämää, ja vauva tulee jos tulee. Toki sitä aina miettii, ja raskauden mahdollisuus kaihertaa takaraivossa, mutta en kuitenkaan enää jaksa rajoittaa elämääni tai elää käsijarru päällä (kuten @Tähtiin tuijottelija osuvasti kiteytti). En käynyt mökillä ollessani uimassa saunasta, enkä käynyt avannossa tammikuussa, koska halusin varjella mahdollisesti kiinnittymässä olevaa alkiota. Hahahahahahahahah!!!!! No joo, tällä hetkellä ajattelen niin, että jos mun vauva kylmästä vedestä säikähtää niin paljon, että putoaa pois, niin adios.

@Syssymyssy tervetuloa takaisin paussilta, mä kans oon pitänyt vähän puolipakostakin paussia, vaikka palasinkin foorumille viime viikonloppuna. Mennään samoissa päivissä, mutta mun ovulaatio taitaakin tulla nyt aikaisemmin kuin normaalisti. Ehkä kp 12–14, katsotaan, mitä CB:n lila huomenna näyttää. Tunnistan myös hyvin sun kelat tosta, että haluaako sittenkään edes vauvaa, kun kaikki on jo valmiiksi niin vaikeaa, mutta samaan aikaan jokin voima ikään kuin pakottaa jatkamaan. Vähän niin ku, että haluan pelata tän pelin katkeraan loppuun saakka ja katsoa, mitä maalissa odottaa. Jos häviän, niin häviän, mutta en ainakaan ole valmis luovuttamaan, enkä ainakaan nyt, kun puolisokin teki kädenojennuksen mun suuntaan.

@Kali pahoittelut sarjatägäyksestä sulle, mutta mietin just tota, kun joskus luin, että suurin osa tulee raskaaksi 12 kk kuluessa, ja lopuistakin vielä useimmat 24 kk kuluessa siitä, kun ehkäisy on jätetty pois. Nää todennäköisyydet tosin olettaa, että nainen on enintään 35 ja yhdyntöjä on säännöllisesti. Mut siis just sitä, että kuin itse oon jo ihan loppu yk 10 kohdalla, ja teillä on viel pidempi aika, niin on toi 24 kk tosi pitkä aika yrittää – oli alkaneita raskauksia sitten tai ei. Eli ymmärrän hyvin kelat ja halun pestä kädet koko hommasta. En oikein osaa lohduttaa mitenkään, kun olen itsekin aika meh-fiiliksellä tällä hetkellä. Eilen kerroin miehelle, että nyt olis hedelmällistä ikkunaa tyrkyllä, ja melkein toivioin, että olis sanonut, että ei jaksa. No jaksoi sit ja saatiin talletus tehdyksi, mut jotain mussa on särkynyt näiden kuluneiden kuukausien aikana, enkä tiedä, korjaako sitä enää koskaan mikään.

Tervetuloa kuumeilemaan, @Hessufi , täällä on meitä kirjoittelijoita aika sekalainen sakki, ja tunteita ja tuntemuksia jaetaan laidasta laitaan melko matalalla kynnyksellä. Toivottavasti teilläkin tulisi pysyvä pikkukaveri pian matkaan mukaan. <3

Huomenta!
Siis tää on elämäni kauhuelokuva😆
Tänään siis mennään kp 36/31 ja ei tietookaan vieläkään kk alusta. Lämmöt aamusta 37.2° ja valkkarit on edelleen runsaat. Eilen alko vähä selkää juilimaa ehtoolla, mut aamulla taas ihan ok. Mahas tuntu aamusta sellasta ”venytystä” ja oikeeta puolta nippailee/pistelee. Maha on kovalla. Tänä aamuna olin kyllä 100 varma et nyt. Mutta ei vieläkään. Toisen oviksen mukaan tänään dpo 11-12. Aamulla oli kans vähä sellanen etova olo, mut meni taas ohi ku joi vettä.
Huomasin kans, et kohdunsuu tai mikä se nyt on niin on kadonnu/noussu. Google kerto et se on normaalia raskaudessa ja kuukautisten alussa se laskeutuis? En tiedä tästä sen enempää🤷🏻‍♀️ oon kans huomannu et ku venyttelen istualteen ja käännän itteeni niin tuntuu sellanen ”repäsy/venähdys” vasemmalla/oikeella (riippuu kumpaan suuntaan venyttää). Millä täs ny pitääs jaksaa oottaa sinne loppuviikkoon😰 tää on elämäni pisimmät päivä/viikot🤣

Tähän mennes tää on viel ollu ihan jees, mut nyt loppuu mullaki huumori😐 oon viel yrittäny josko ne menkat alkais niin about kaikkeni, oon kyykänny, kävelly, tanssinu, heilunu, hyöriny, pyöriny, juossu. Normalisti enemmän käveleminen on riittäny siihen, että napsahtaa, mutta ei nyt. Oon puhunu menkoista tavallista enemmän, koska seki on ollu yks hyvä taktiikka, mut ei🫠 ei niinku mikään oo auttanu. Alotin jopa sisätutkimuksenki josko se avais jotain mut ei sekään oo auttanu. Huomasin vaa et kohdunsuu/kaula mikälie on menny hukkaan🤣🤣🤣

Huomenta!
Siis tää on elämäni kauhuelokuva😆
Tänään siis mennään kp 36/31 ja ei tietookaan vieläkään kk alusta. Lämmöt aamusta 37.2° ja valkkarit on edelleen runsaat. Eilen alko vähä selkää juilimaa ehtoolla, mut aamulla taas ihan ok. Mahas tuntu aamusta sellasta ”venytystä” ja oikeeta puolta nippailee/pistelee. Maha on kovalla. Tänä aamuna olin kyllä 100 varma et nyt. Mutta ei vieläkään. Toisen oviksen mukaan tänään dpo 11-12. Aamulla oli kans vähä sellanen etova olo, mut meni taas ohi ku joi vettä.
Huomasin kans, et kohdunsuu tai mikä se nyt on niin on kadonnu/noussu. Google kerto et se on normaalia raskaudessa ja kuukautisten alussa se laskeutuis? En tiedä tästä sen enempää🤷🏻‍♀️ oon kans huomannu et ku venyttelen istualteen ja käännän itteeni niin tuntuu sellanen ”repäsy/venähdys” vasemmalla/oikeella (riippuu kumpaan suuntaan venyttää). Millä täs ny pitääs jaksaa oottaa sinne loppuviikkoon😰 tää on elämäni pisimmät päivä/viikot🤣

Tähän mennes tää on viel ollu ihan jees, mut nyt loppuu mullaki huumori😐 oon viel yrittäny josko ne menkat alkais niin about kaikkeni, oon kyykänny, kävelly, tanssinu, heilunu, hyöriny, pyöriny, juossu. Normalisti enemmän käveleminen on riittäny siihen, että napsahtaa, mutta ei nyt. Oon puhunu menkoista tavallista enemmän, koska seki on ollu yks hyvä taktiikka, mut ei🫠 ei niinku mikään oo auttanu. Alotin jopa sisätutkimuksenki josko se avais jotain mut ei sekään oo auttanu. Huomasin vaa et kohdunsuu/kaula mikälie on menny hukkaan🤣🤣🤣
Me kaikki ollaan täällä sormet ristissä toivomassa, että oot raskaana, ja jännätään sun kanssa henkeä pidätellen! Lupaavilta oireet kuulostaa. Ja toi nauruhymiö on sun sisätutkimukselle (kirjoitat hauskasti) ja kadonneelle kohdunnapukalle 😁 Oot kyllä yrittänyt houkutella niitä menkkoja vaikka millä, toivotaan, että pysyvätkin poissa raskauden takia 🤞🏻

@Maana Mannila Kiva kuulla sinusta! Toi vähän iisimmin yrittäminen kuulostaa hyvältä, jos tuntuu siltä, että alkaa voimat ehtyä yrityksen kanssa. Kyllä se vähemmälläkin tarkkailulla voi aivan yhtälailla onnistaa, ja jos se tukee jaksamista, niin go for it! Ja toivotaan tosiaan, että mies on sanansa mittainen, ja ootte tässä nyt yhdessä yrittämässä. Tässä kohtaa voi olla, että kova työtahti "helpottaa" yrittämisen kanssa, kun ei ehdi eikä jaksa keskittyä niin paljon yrittämiseen. Saa pakostakin ajatukset muualle.

@Meliora Onnea plussasta ja hurjasti tarrasukkia matkaan! 😍❤️

ON: Mä testaan huomenna aamulla dpo 14 vikan kerran ja lopetan cyclot jos ei oo plussaa. Eipä oo toiveet korkealla, mitään pms:stä poikkeavaa oiretta ei ole. Ehkä jännä, että tissit ei oo kipeytyneet, miten yleensä menkkojen lähestyessä on tapahtunut. Et voiko oireettomuus olla oire. Noh laitan muuttujien piikkiin, täähän oli eka letrokierto, et kaipa nekin voi vaikuttaa.

Vähän jänskättää, kun toisesta ketjusta luin et letrojen sivuoireet voi tulla vasta useamman käyttökerran jälkeen. Mä en kokenut näin ekalla kerralla saaneeni niistä mitään haittavaikutuksia. Joku oli menettänyt yöunensa esimerkiksi. Itse olen nyt nukkunut paremmin kuin pitkään aikaan, joten mielelläni jatkaisin samalla tavalla.

Täällä kp 27 muuttuikin kp 1. 😭 Tässä kierrossa mietinkin, ettei kemiallisen jälkeinen kierto varmastikaan johda raskauteen, koska keho on varmasti vielä jollain tasolla palautumassa kemiallisesta. Mutta kyllä tässä loppukierrossa toivo silti nosti päätään. Taas yksi takaisku siis. 🫠 Nyt toukokuussa mietin sitäkin, että jos olisin tullut ekasta yrityskierrosta raskaaksi, vauva syntyisi tässä kuussa... Vaikka turhaahan tuollaista on miettiä.

Jännitysnäytelmät luin ajan tasalle ja reagoin muiden viesteihin asiaan sopivilla reaktioilla :red-heart:

Omaa napaa halusin sen verran tulla kertomaan, että siis vaikka mulla on edelleen 100% varma olo, että ei ole tässä kierrossa tärpännyt, tuhlasin yhden testin aamulla negaan. Tiesin, että se on kyllä vielä aikaista testata, "mutta jos kuitenkin". Heikko mieli :Upside Down Face:
Aamun testaamisen jälkeen mulla hyvin hennosti juili alavatsaa. Vähän erilailla kuin menkat, mutta jotenkin oudolla tavalla. En oikein saanut siitä kiinni, että mitä olis, mutta ei se tuntunut siltä, et se vois johtua raskaudestakaan. Ja sekin juiliminen lähti jo pois.
Oi vitsit, vasta keskiviikko. Alkuperäisen aikataulun mukaan, huomenna pitäs alkaa menkat, mut sillä perusteella, millon mulla varmaan oli ovis, kierto olis pidempi ja menkkojen alku vasta ehkä su. Ja siitä taas aattelen, et varmaan täysin normaalia, että kierto olis nyt sitten vähän pidempi, kun oli se raskaus ja keskenmeno. Et vähän voi ehkä heitellä kierto. Koittanut myös tässä liikkua enempi maaliskuusta eteenpäin niin se liikuntahan voi kanssa siirtää ovista. Joka tapauksessa odotan nyt menkkojen alkavan mikä tahansa päivä tällä viikolla tästä hetkestä alkaen. Ja jos ne menkat alkaa niin käytän ens kiertoon hankkimiani ovistikkuja ihan huolella eikä haittaa, jos käytän vaikka kaikki. Laitan kaikki paukut peliin sit ens kiertoon.

Takaisin