Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tällä hetkellä viikkoja 6+1 ja kerrottiin mun perheelle 🥰 alunperin ei ollut tarkoitus kertoa mitään ennen varhaisultraa. Tänään oli kuitenkin juhlapäivä ja tarjolla skumppaa, joten tehtiin miehen kanssa jo etukäteen suunnitelma, että paljastetaan mun äidille, jos ei ole Pommacia tarjolla. Meidän aikeena oli vain vaihtaa laseja vaivihkaa keskenään, mutta kun ei ollutkaan holitonta vaihtoehtoa, niin päätettiin kertoa uutiset :tears: samalla kuuli myös muu perhe. Olo on tosi huojentunut, kun ei tarvitse salailla. Toki ensi viikon ultrassa vasta nähdään löytyykö kohdusta edes mitään, mutta perhe vaikutti hyvin ymmärtävän, että nyt ollaan aikaisilla viikoilla. Reaktiot olivat just niin ihania kuin odotinkin :red-heart:

Mä kerroin mun äidille heti, kun testi näytti positiivista. :Grinning Face: Muulle perheelle kerrottiin myös raskausviikolla 7, kun oltiin käyty ekassa ultrassa. Töissä kerroin myös viikolla 7, koska omissa työtehtävissä ei voi raskaana jatkaa, joten pomo ja työkaveritkin tiesi melko varhain.

Kerroin äidille ja siskolle heti, koska taustalla keskenmeno niin on sitten helpompi saada tukea jos uudestaan kävisi sama. Nyt kuitenkin alkaa olla sellainen olo, että ehkä pääsee kertomaan muillekkin. Meidän uusioperheen lapsille kerrotaan kun 12 viikkoa on täynnä. Taiteilin pääsiäismuna metsästykseen ylläreiksi palapelin palasia joista sitten muodostuu meidän perhe tikku-ukkoina ja mulla mahassa yksi pieni tikku-ukko. Sitten sen jälkeen kerrotaan muillekkin. Töissä täytyy myös kertoa, koska en enää pysty tätä palloa piilottelemaan 😅

Meidän pitäisi nyt perjantaina kertoa lapsille vauvasta, kun tulee 12 viikkoa täyteen ja mun on hankala peitellä tätä pömppöä pidempään. Jännittää jotenkin tosi paljon 😬 Ja mielessä pyörii kuitenkin kannattaako vielä kertoa jos meneekin jotain pieleen. Vaikka siis tiedän että keskenmenon riski pienenee huimasti 12 viikon jälkeen… ahdistavaa kun ei osaa ennustaa, että meneekö kaikki edelleen hyvin.

Meidän pitäisi nyt perjantaina kertoa lapsille vauvasta, kun tulee 12 viikkoa täyteen ja mun on hankala peitellä tätä pömppöä pidempään. Jännittää jotenkin tosi paljon 😬 Ja mielessä pyörii kuitenkin kannattaako vielä kertoa jos meneekin jotain pieleen. Vaikka siis tiedän että keskenmenon riski pienenee huimasti 12 viikon jälkeen… ahdistavaa kun ei osaa ennustaa, että meneekö kaikki edelleen hyvin.

Onko sulla ollut jo ultraa? 😊 Jos oot kirjoittanut, niin on voinut multa mennä ohi.

On ollut, kaksikin 🙂 ekalla neuvolakäynnillä tarkistettiin mikä viikko menossa, kun siitä oli vähän epäselvyyttä. Silloin oli 6+3 ja sitten ensimmäisellä neuvolalääkärillä katsottiin myös 10+3 viikoilla ja kaikki niissä hyvin 🙂

Mua jännitti tän toisen kohdalla kertoa jostain syystä😅 Esikoisen ja tän raskauden välissä yksi varhainen keskenmeno, josta en oo kertonut kuin läheisille kavereille.

Kerrotiin nyt vasta kun päästiin toiselle kolmannekselle. En oo vieläkään kaikille sukulaisimme tai kavereille kertonut, mutta luotan tiedon leviävän😂 Jotenkin ei jaksa tai kiinnosta vaivautua kertomaan itse.

Äidille kerroin hänen synttäreinä. Annoin ultrakuvan käteen ja toivotin onnea! Muille ollaan kerrotuu viestillä ja lähetetty kuva esikoisesta ultrakuva kädessä.

Takaisin