Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai saa kysyä.. noo tän neljännen kohdalla ku kerrottiin, että oon raskaana ni mun äiti oli vaan vähän kiukkusens et "et oo tosissas" eikä edes onnitellu. Äiti sanoo aina, et ei oo mun tehtävä kasvattaa lapsilukua.. siksi en edes haluais kertoa. 🤷‍♀️ neljättä ku lähettii synnyttää ni ei ilmoitettu siitä ku vast kun vauva oli syntyny ja oli parin tunnin ikäinen. Jotenkin toi, että oma äiti ei onnittele raskaudesta, ni sattu aivan piipisti ja jätti jäljet.
Kuulostaa tosi kurjalta tilanteelta 😞 💔

Puolisolle lätkäisin eilen testin kouraan ja hänellä on ollut tässä kyllä sulattelemista, tosin laski jo innoissaan miten vanhempainvapaat nykyään jakautuu ja miten kumpikin ollaan sitten kotona 😍

Mieli tekisi kertoa vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta käytännössä on varmaan pakko kertoa tietyissä tilanteissa kavereille, kun en ota esimerkiksi viiniä ruoan kanssa. Ja tää on musta tavallaan tosi kurja juttu, että sitä toisten alkoholinkäyttöä kytätään, vaikka eihän sitä tavallaan kukaan tarkoituksella tai pahalla tee. Tuntuu kuitenkin, että tämä päätös ei tavallaan ole omissa käsissä, jos haluaa edelleen nähdä ystäviä ja olla kauheasti valehtelematta ja kikkailematta.

Toki voihan tässä kohta mieli muuttua: kunhan aikaa vähän kuluu ja olo tämän suhteen varmistuu, niin sittenhän fiilikset voi hyvinkin kääntyä niin, ettei malta olla kertomatta 🤭 Luulen muiden olevan innoissaan, mutta puolison vanhemmat ei välttämättä ihan super positiivisesti suhtaudu. Sitten jännittää kertoa ystävälle, jolla pitkä lapsettomuustausta ja hoidoista huolimatta eivät nyt näyttäisi pystyvän sellaiseen lapsilukuun, mitä toive olisi.

Loppu vuoden varhaisesta keskenmenosta johtuen vielä en ole kertonut kuin yhdelle työkaverille, kun on sen verran epävarmaolo itsellä. Oma äiti tulossa kylään, niin ehkä hänen kanssa asiasta keskustelen vähän.
Puolisolle kerron kun saan vielä vähän tummemman testin. 🙈

Pitää vielä keskustella puolison kanssa ja selvitellä muutenkin asioita, mutta esimiehelle kerron ensi kuun loppuun mennessä kunhan olen varhaisultrassa käynyt varmistumassa asiasta. Lyhennetty työaika nyt toukokuun loppuun voimassa, mutta jos hoitopaikka säilyisi sen 4kk, kuten kuullut muualla olevan, niin voisin ottaa esikoisen kesäksi hoidosta ja jäädä kesäksi hoitovapaalle.

Muuten meinasin ainakin sinne tokalle kolmannekselle ootella muiden kanssa tai sit vaan menen samoin kuin esikoisesta, että huomaavat kun huomaavat. 😅

Takaisin