Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Supe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai saa kysyä.. noo tän neljännen kohdalla ku kerrottiin, että oon raskaana ni mun äiti oli vaan vähän kiukkusens et "et oo tosissas" eikä edes onnitellu. Äiti sanoo aina, et ei oo mun tehtävä kasvattaa lapsilukua.. siksi en edes haluais kertoa. 🤷‍♀️ neljättä ku lähettii synnyttää ni ei ilmoitettu siitä ku vast kun vauva oli syntyny ja oli parin tunnin ikäinen. Jotenkin toi, että oma äiti ei onnittele raskaudesta, ni sattu aivan piipisti ja jätti jäljet.
Kuulostaa tosi kurjalta tilanteelta 😞 💔

Puolisolle lätkäisin eilen testin kouraan ja hänellä on ollut tässä kyllä sulattelemista, tosin laski jo innoissaan miten vanhempainvapaat nykyään jakautuu ja miten kumpikin ollaan sitten kotona 😍

Mieli tekisi kertoa vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta käytännössä on varmaan pakko kertoa tietyissä tilanteissa kavereille, kun en ota esimerkiksi viiniä ruoan kanssa. Ja tää on musta tavallaan tosi kurja juttu, että sitä toisten alkoholinkäyttöä kytätään, vaikka eihän sitä tavallaan kukaan tarkoituksella tai pahalla tee. Tuntuu kuitenkin, että tämä päätös ei tavallaan ole omissa käsissä, jos haluaa edelleen nähdä ystäviä ja olla kauheasti valehtelematta ja kikkailematta.

Toki voihan tässä kohta mieli muuttua: kunhan aikaa vähän kuluu ja olo tämän suhteen varmistuu, niin sittenhän fiilikset voi hyvinkin kääntyä niin, ettei malta olla kertomatta 🤭 Luulen muiden olevan innoissaan, mutta puolison vanhemmat ei välttämättä ihan super positiivisesti suhtaudu. Sitten jännittää kertoa ystävälle, jolla pitkä lapsettomuustausta ja hoidoista huolimatta eivät nyt näyttäisi pystyvän sellaiseen lapsilukuun, mitä toive olisi.

Loppu vuoden varhaisesta keskenmenosta johtuen vielä en ole kertonut kuin yhdelle työkaverille, kun on sen verran epävarmaolo itsellä. Oma äiti tulossa kylään, niin ehkä hänen kanssa asiasta keskustelen vähän.
Puolisolle kerron kun saan vielä vähän tummemman testin. 🙈

Pitää vielä keskustella puolison kanssa ja selvitellä muutenkin asioita, mutta esimiehelle kerron ensi kuun loppuun mennessä kunhan olen varhaisultrassa käynyt varmistumassa asiasta. Lyhennetty työaika nyt toukokuun loppuun voimassa, mutta jos hoitopaikka säilyisi sen 4kk, kuten kuullut muualla olevan, niin voisin ottaa esikoisen kesäksi hoidosta ja jäädä kesäksi hoitovapaalle.

Muuten meinasin ainakin sinne tokalle kolmannekselle ootella muiden kanssa tai sit vaan menen samoin kuin esikoisesta, että huomaavat kun huomaavat. 😅

Uskaltauduin ostamaan esikoiselle "Best Brother" paidan. Ajatus olisi et puetaan paita päälle kun viikonloppuna käydään mummoloissa, jos loppuviikon varhaisultrassa on kaikki hyvin. Saa nähdä tajuavatko vinkin.
Tällä hetkellä mun ja miehen lisäksi tietää vaan mun paras ystävä, jolla myös lapsihaaveita ja ollaan jo useampi kierto toisiamme tsemppailtu.
Muille kerrotaan varmaan sitten nt-ultran jälkeen.

Mulla oli suunnitelmissa kertoa ystäväpiirille (muulle kun läheisimmille) NT-ultran jälkeen, sit mies meni ylpeenä isänä laittamaan kaiken maailman ryhmächatteihin kuvaa varhaisultrasta 😅 Se siitä sitten...

Mä aattelin etten kerro ikinä kenellekään, jos tulee jotakin kerrottavaa 😂 Varsinkaan en töissä kerro, ettei se johda potkuihin tai muihin sabotaaseihin töissä.

Muokattu viimeksi:
Mä kerroin tänään esimiehelle, kun vaikuttaa jollain tapaa tuleviin rekryihin, jotka tehdään nyt heti kun saadaan kaikki resurssit niihin selville. Sanokn vaan, että oon tosi alussa, mutta jos tää jatkuu niin tilanne on tää.

Huomenna vaihtuis 8+0

Mä oon kertonut läheisimmille ystäville ja töissä sairauslomista ja sijaisista vastaavalle esimiehelle, niin ei tarvitse sitten selitellä, jos vaikka kesken päivän tulee huono olo.

Ajattelin nyt lähiaikoina alkaa kertoa lähipiirille raskaudesta, kun varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Ihan kutkuttaa miettiä kaikkia eri tapoja joilla yllättää lähimmäiset, sillä esikoisen kohdalla vaan pamautettiin kaikille totuus heti alussa🤣

Ajattelin nyt lähiaikoina alkaa kertoa lähipiirille raskaudesta, kun varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Ihan kutkuttaa miettiä kaikkia eri tapoja joilla yllättää lähimmäiset, sillä esikoisen kohdalla vaan pamautettiin kaikille totuus heti alussa🤣
Saa jakaa kaikki ideat! :Smiling Face With Sunglasses: itse neulon äidilleni sukat, joissa lukee nimi + titteli

Kauhee hinku olis jo kertoa kaikille, mutta mua pelottaa ihan kauheena keskenmeno (mulla menoss 5+5 justiin). Kihlatun siskolla olis synttärit ihan näillä näppäimillä, niin tekis mieli ehkä hänelle kertoa ja siinä samalla osalle lähipiiriä 😊

Testinhän tein 20.pvä kun oli "outo olo" ja tuli niin selkeä 2 viivaa, että huusin vaan vessasta että "EI H*LVETTI" 😆 kihlattu juoksi kauheeta kyytiä paikalle ja oli revetä onnesta.

Jotaki hauskaa tekis mieli keksiä tuohon paljastukseen 🤭

Kauhee hinku olis jo kertoa kaikille, mutta mua pelottaa ihan kauheena keskenmeno (mulla menoss 5+5 justiin). Kihlatun siskolla olis synttärit ihan näillä näppäimillä, niin tekis mieli ehkä hänelle kertoa ja siinä samalla osalle lähipiiriä 😊

Testinhän tein 20.pvä kun oli "outo olo" ja tuli niin selkeä 2 viivaa, että huusin vaan vessasta että "EI H*LVETTI" 😆 kihlattu juoksi kauheeta kyytiä paikalle ja oli revetä onnesta.

Jotaki hauskaa tekis mieli keksiä tuohon paljastukseen 🤭
Mun kans tekis niiiin mieli kertoa äidille!

Esihenkilölle tuli eilen kerrottua, kun piti oman voinnin takia olla töistä pois. Aika nollareaktio tuli häneltä asiaan, mutta se oli kyllä odotettavissakin sen perusteella mitä häntä nyt tuntee. Mutta hyvä vaan, ettei mitään numeroa tehnyt asiasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä mies kertoi omalle veljelleen melkein heti. Itse olin ajatellut, että ei vielä puhuta asiasta muille, mutta kun hän meni kertomaan niin päätin myös kertoa kahdelle ystävälleni😊
Nyt kun olo on niin kamala koko ajan ja vatsa tullut kunnolla esiin niin olen alkanut miettimään asian kertomista myös omalle äidille. ❤️

Ei olla kerrottu vielä kenellekään. Puolisollekin kerroin niin, että hän kävi ostamassa testin, mä kävin tekemässä ja sitten todettiin että olin tuntemuksieni kanssa oikeassa 😄 hyvin arkista siis.

Muuten ei kerrota vielä kenellekään. Perheessäni on tulossa pian kauan odotetut häät, enkä aio viedä hääparilta yhtään huomiota kertomalla raskaudestani ennen sitä/ heti sen jälkeen. Tiedän nimittäin että tämä raskaus on lähipiirille todella iloinen uutinen ja toisaalta todella iso yllätys.

Ehkä valitsen jossain vaiheessa jonkun ystävän tai sisaruksen jolle kerron ja pohditaan lisäpaljastuksia sitten myöhemmin.

Takaisin