BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
4D9825BE-E689-4AA8-A46E-C187083E981E.jpeg

Se siitä. Yk14 tai 15 , en edes tiedä enää.

Hiljenee tää hetkeks. Kerään taas voimat ja uuden puhdin ens ovikseen.

On tää , voi v*ttu mä sanon. V*TTU.

😞

View attachment 154421
Se siitä. Yk14 tai 15 , en edes tiedä enää.

Hiljenee tää hetkeks. Kerään taas voimat ja uuden puhdin ens ovikseen.

On tää , voi v*ttu mä sanon. V*TTU.

😞
Mulla sama juttu, tosin tein medigoon herkän testin ja nega sekin. 😕

Lämmöt toki nousi uusiin ulottuvuuksiin 37,38c. 🤣 Mulla ei ikinä ihan noin korkealla ole lämmöt olleet kun mitannut lämpöjä?? Tietty korkeammallakin kun kipeänä olen ollut, mutta ei yhtään kipeä olo. Jos olisi aiempi dpo edes muutamalla päivällä kuin dpo14 niin voisin innostuakin, että jotain tapahtunut... 🙄

Mä nyt laitan tämän mun uuden fertility friendin dpo tulkinnan pelkkien lämpöjen perusteella ihan vaan muuten vaan. Taisin mainita että poistin toissa päivänä ne lima merkinnät ja pelkkien lämpöjen perusteella ff tulkitsi että dpo 2 päivää myöhemmin, että olisi siis nyt dpo12 eikä dpo14. Taidan kyllä tästä lähtien vaan jättää ne limojen tulkinnat pois kokonaan ja antaa ff:n päätellä milloin ovulaatio pelkkien lämpöjen perusteella ihan suosiolla. 😳 No joo oli sitten dpo14 tai dpo12 eiköhän se nega lopullinen tuomio ole... Toisaalta heräsin tasan 8 ja lämmöt noin korkealla niin on se vähän erikoista? 🤔 Ottaen huomioon että jo oli sitten se dpo12 tai dpo14...

(Toi kp11 pudotushan oli mitattuna aikaisin aamulla olikohan joskus 4-6 välillä. Niin en tiedä kuinka luotettava se on muutenkaan...)

Liitteet

• 4710.png
    4710.png
    63.4 KB · Katsottu: 35
Mä nyt laitan tämän mun uuden fertility friendin dpo tulkinnan pelkkien lämpöjen perusteella ihan vaan muuten vaan. Taisin mainita että poistin toissa päivänä ne lima merkinnät ja pelkkien lämpöjen perusteella ff tulkitsi että dpo 2 päivää myöhemmin, että olisi siis nyt dpo12 eikä dpo14. Taidan kyllä tästä lähtien vaan jättää ne limojen tulkinnat pois kokonaan ja antaa ff:n päätellä milloin ovulaatio pelkkien lämpöjen perusteella ihan suosiolla. 😳 No joo oli sitten dpo14 tai dpo12 eiköhän se nega lopullinen tuomio ole... Toisaalta heräsin tasan 8 ja lämmöt noin korkealla niin on se vähän erikoista? 🤔 Ottaen huomioon että jo oli sitten se dpo12 tai dpo14...

(Toi kp11 pudotushan oli mitattuna aikaisin aamulla olikohan joskus 4-6 välillä. Niin en tiedä kuinka luotettava se on muutenkaan...)
Mulla on hyvä kutina sun puolesta tässä kierrossa niin toivotaan josko se olisi oikeassa. Voit kivittää sit viestitse myöhemmin jos oon väärässä 🌈

209297.png

Lämmöt tuli alas, eli kierto päättynee pari päivää etuajassa.

Tää on itseasiassa hauskaa, koska jos mun kierto olisi kestänyt sinne maanantaihin, niin seuraava ovulaatio olisi ollut ennustettavissa parin viikon päähän keskiviikolle.

Mutta nyt, jos kierto aikaistuu parilla päivällä, niin se ovulaatio on jälleen maanantaina, eli se hakeutuu väkisillä sinne tutulle omalle paikalleen 😆 Saiko kukaan kiinni, mitä meinaan?

Mulla on hyvä kutina sun puolesta tässä kierrossa niin toivotaan josko se olisi oikeassa. Voit kivittää sit viestitse myöhemmin jos oon väärässä 🌈
No pahoittelen pakko nyt kertoa että negatiivinen korkeintaan harmaa hailura jälleen kerran. 😵‍💫 Eka tommonen kyllä tällä kertaa näihin clear choice testeihin. En tiedä itkeäkkä vai nauraa taas jälleen kerran...

Tässä tämän päivän käyrä, lämmöt laski taas aika paljon eilisen korkean nousun jälkeen. 😑 Jatkan nyt kun en täysin varma onko dpo15 alkuperäisen ajatuksen mukaan vai dpo13 niin lugesteroneja sunnuntaille. Ihan vaan varmuuden vuoksi, vaikka aika turhaa taitaa olla semmoinen tunne mulla on.

Liitteet

• Screenshot_20260327_092336_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_471487888823577.jpg
    Screenshot_20260327_092336_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_471487888823577.jpg
    110.6 KB · Katsottu: 13
Täällä on palailtu lämpöjen mittauksen pariin taukokierron jälkeen. Ab:t syöty kohtutulehdukseen, primolut kuuri päättyi viikonloppuna ja tyhjennysvuoto alkoi siitä pari päivää. Nyt elellään jo kp5 🌈
Ensiviikolla on kohtutulehduksen jälkitarkastus ja toivon niin paljon, että siellä kaikki olisi nyt ok ja voitaisiin jatkaa toiveikkaina yrittämistä 🤞🏼 Yhtään en tiedä, kauanko tällaisen jälkeen voisi odottaa kehon (tai kohdun) ottavan toipumisaikaa. Se toki on sen mitä se on.
Ultra osuu sopivasti myös niin, että päästään vähän arvioimaan ovulaation ajankohtaa. Tuo välikierto jäi Primolut-kuurin vuoksi vain 23 päiväiseksi (mulla normi 27/28), niin en tiedä edes miten ovulaatio voisi nyt ajoittua. Toivottavasti ei kauheasti ole mennyt sekaisin 🤞🏼
Lämmöt on ollut yllättävän korkealla nyt alkukierron, voisikohan johtua nimenomaan tästä keinoteikoisesta kierron aloituksesta 🤔 Vähän jo mietin, et jätänkö vain mittailun, kun tuntuu et saan siitä vähän liikaa ajateltavaa. Mut silti toisaalta haaveilisin saavani lämpökäyrän talteen plussakierrosta 😊 Ehkä täytyy vaan yrittää suhtautua näihin pelkkinä lukuina eikä ajatella yhtään sen enempää 😄

1000047660.jpg

Dpo 5 mennään, uusi OIKEA ovulaatio tulikin todella myöhään.. No mut lämmöt ainakin nousi ja tiedän olleen. On jännittävii päivii😂
IMG_5403.jpeg

Ostin juuri korvakuumemittarin, koska se oli helpoiten saatavilla aamulämpöjen mittaamiseksi. Mitä mieltä, käyttääkö joku?

Ouran lämmöt ovat liikaa riippuvaisia monesta asiasta ja joudun pitämään sitä öisin hieman liian pienessä sormessa, koska en halua, että jumittaa sormeen aamulla 😅 Sen vuoksi lämpötilalukemat eivät liene kovin tarkkoja.

Mä en oo hirveän pitkään seurannut tätä bbt:tä, niin kysyn teiltä kokeneemmilta: miltä tää käyrä teistä näyttää, onko ovulaatio tapahtunut? FF automaattisesti sen laittoi kp 13, mutta siirsin manuaalisesti sen kp 14, koska ovis ei ollut vielä kp 14 klo 13 gynen ultrassa tapahtunut. Hymy oli ovistestissä kp 13.

1000024088.jpg

Mulla lämmöt lähti jatkamaan laskuaan selkeästi vaikka lugesteronit, alle luteaali rajan. En tehnyt testiä kun ei ole ja ollaan muualla viikonloppu, mutta voisin kyllä ihan hyvin lopettaa lugesteronit jo kun ainakin dpo14 ja eilinen nega... 🙄

Mä en oo hirveän pitkään seurannut tätä bbt:tä, niin kysyn teiltä kokeneemmilta: miltä tää käyrä teistä näyttää, onko ovulaatio tapahtunut? FF automaattisesti sen laittoi kp 13, mutta siirsin manuaalisesti sen kp 14, koska ovis ei ollut vielä kp 14 klo 13 gynen ultrassa tapahtunut. Hymy oli ovistestissä kp 13.

View attachment 154514
Mun silmään näyttäisi tapahtuneen. Siellä on yksittäinen pomppu alkukierrossa, mutta ollaan hyvin alkukierron keskiarvon yläpuolella. 👌

Tsemppiä @Kali 💗.

Menkat lusittu ja oon takaisin jännän äärellä niin sanotusti 😄.

Kp 13 menossa ja olettaisin ovulaation olevan ehkä kp15. Ovistestit ovat lähteneet kevyesti vahvistumaan, ja lämmöt näyttää kuvan mukaisilta. Yhdyn kyllä keskusteluihin ouran paikkansapitävyydestä. Ainakin mulla tulee aika voimakastakin sahakuviota, mutta suuressa kuvassa näkyy kaksiosainen lämpökuvio.

Liitteet

• IMG_1241.png
    IMG_1241.png
    119.3 KB · Katsottu: 12
Tsemppiä @Kali 💗.

Menkat lusittu ja oon takaisin jännän äärellä niin sanotusti 😄.

Kp 13 menossa ja olettaisin ovulaation olevan ehkä kp15. Ovistestit ovat lähteneet kevyesti vahvistumaan, ja lämmöt näyttää kuvan mukaisilta. Yhdyn kyllä keskusteluihin ouran paikkansapitävyydestä. Ainakin mulla tulee aika voimakastakin sahakuviota, mutta suuressa kuvassa näkyy kaksiosainen lämpökuvio.
Yleinen lämpötilatrendi näkyy kyllä kohtuullisesti Ourassakin, mutta luin, että jos esimerkiksi on paljon katkoksia öissä ja unessa niin haittaa lukemien tarkkuutta. Mulla on taapero, joka ei nuku täysiä öitä tällä hetkellä vaan yöt on tosi katkonaisia 😴

Ostin juuri korvakuumemittarin, koska se oli helpoiten saatavilla aamulämpöjen mittaamiseksi. Mitä mieltä, käyttääkö joku?

Ouran lämmöt ovat liikaa riippuvaisia monesta asiasta ja joudun pitämään sitä öisin hieman liian pienessä sormessa, koska en halua, että jumittaa sormeen aamulla 😅 Sen vuoksi lämpötilalukemat eivät liene kovin tarkkoja.
Mä itse en luottaisi korvamittarin lukemiin näissä hommissa. Korvan lämpötilaan vaikuttaa kuitenkin se missä asennossa pää on ollut eli onko kyseinen korva ollut vaikka loppuyöstä tyynyä vasten vai ei, mikä on mittaushuoneen lämpötila ym.

Mä itse en luottaisi korvamittarin lukemiin näissä hommissa. Korvan lämpötilaan vaikuttaa kuitenkin se missä asennossa pää on ollut eli onko kyseinen korva ollut vaikka loppuyöstä tyynyä vasten vai ei, mikä on mittaushuoneen lämpötila ym.
Aivan 👍 Mietin lähinnä, olisiko se kuitenkin parempi kuin sormesta mittaava Oura, johon myös vaikuttavat nuo ulkoiset tekijät

Aivan 👍 Mietin lähinnä, olisiko se kuitenkin parempi kuin sormesta mittaava Oura, johon myös vaikuttavat nuo ulkoiset tekijät
Ourasta ei ole kokemusta mutta luulisin että menis samaan kastiin. Esim. suusta kielen alta ois selkeästi parempi ja siihenhän käy ihan tavallinen mittari eikä tarvi olla mikään hifistelymittari.

Omanapailen nyt törkeästi. Ensimmäisen letrokierron lämmöt näyttää tältä. viimein laittoi FF mulle tuon ovulaation, muutama kolmio tullut kun esikoinen haluaa nukkua omassa sängyssä ja seilaa välillä eestakasin niin jotenkin oon saanut apple watchin ottamaan lämmöt 5-6 väliin vaikka normaalisti ottaa seiskalta. FF yritti ensin tonne kp 11 tienoille laittaa ovista, mutta ultrattu niihin aikoihin joten varma tieto ettei sillon ole ollut ovista ja positiivinen ovulaatiotesti vastaa tuota nykyistä. Nyt sitten piinapäivät ja odotusta miten käy.

Tän kierron posi on se että ovis on saatu aikaiseksi ja se on ollut paljon ennen kp30. jos ei tuu plussaa tästä kierrosta niin tietää ainakin ettei tarvitse seuraavaa kiertoa oottaa kuukautta kuten mun aiemmissa kierroissa.

Liitteet

• IMG_4955.png
    IMG_4955.png
    305.2 KB · Katsottu: 16
Jatkan kans omanapailua tähän. Ovistesti olikin yllättäen näin(kin) tumma. Kp 13 ja n. 2,5h pidätys. Voi olla et tulee plussa vielä tänään myöhemmin, vai mitä ootte mieltä? Premom antoi luvuksi 0,75. Odotin siis posia ehkä huomiselle. Jäi kyl seksit vähän vähille, kun mies oli viisaudenhammasleikkauksessa 😬. Kp 10 vaan nyt tässä ns lähiaikoina.

Edit. Noissa one stepeissä testiviiva on vissiin usein tollainen ohut, ja viime kierrossa esim ovislämmöt oli yhteneväiset sellaisen ohuen mut tumman viivan kanssa.

Liitteet

• IMG_1254.jpeg
    IMG_1254.jpeg
    473.1 KB · Katsottu: 20
Takaisin