Yleinen keskustelu

Täällä tänään iskenyt plussan kunniaksi hirveä turvotus mahaan ja lisäksi kevyitä menkkamaisia jomoja jotka muistan edellisten lasten alkuraskauksista hyvin. Vähän ne aina huolettaa mutta kuuluu asiaan. ❤️

Nyt adminille lähetetty pyyntö salaiseen ryhmään, toivottavasti huomenna viimeistään salaiselle puolelle! 💜

Täällä tullut etovaa oloa, vähän jo etukäteen huolettaa jos pahaksi yltyy että miten selviän seuraavien viikkojen ruoka huollosta 🙈
Todenäköisesti ruokakulut kasvaa siltä osin että täytyy välillä ostaa jotain valmista.

Täällä alkoi valitettavasti verinen vuoto 😢 Pari päivää sitten tuli ihan tosi tosi vähän verta ja sen jälkeen vaan ruskeaa limaa, mutta tänään tulee jo enemmän ja on sellainen menkkamainen olokin. Aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollut mitään, mutta oon täältäkin lukenut että jollain ei ollut kahdessa ensimmäisessä, kolmannessa oli koko alkuraskaus vuotoa, mutta eteni loppuun saakka. Noh pitänee ostaa ja tehdä raskaustesti. Neuvola tekisi kyllä mieli perua ja myös varhaisultra..

Muokattu viimeksi:
Täällä alkoi valitettavasti verinen vuoto 😢 Pari päivää sitten tuli ihan tosi tosi vähän verta ja sen jälkeen vaan ruskeaa limaa, mutta tänään tulee jo enemmän ja on sellainen menkkamainen olokin. Aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollut mitään, mutta oon täältäkin lukenut että jollain ei ollut kahdessa ensimmäisessä, kolmannessa oli koko alkuraskaus vuotoa, mutta eteni loppuun saakka. Noh pitänee ostaa ja tehdä raskaustesti. Neuvola tekisi kyllä mieli perua ja myös varhaisultra..
Toivottavasti on harmitonta ❤️🙏🏼 onhan joillakin runsastakin vuotoa vaikka kaikki hyvin 🙏🏼
Yhdellä tutullani oli alkanut runsas vuoto rv10, luuli että meni kesken, mutta olikin kysta joka oli puhjennut.
Tsemppiä ❤️

Varasin soittoajan äitiysneuvolaan, torstaina oli eka aika...
Vielä kesällä oli käytäntönä soittaa suoraan neuvolaan, mutta nyt tullut tälläisiä uudistuksia joista en niin tykkää...
Ennen esim, viestiteltiin ihan neuvolatädin kanssa, oli helppo viestillä kysäistä jotain, tai soittaa suoraan. Nyt on kaikenmaailman välikäsiä tässä välissä 😪

Täällä LUVN alueella näköjään ensikäynti on videotapaaminen. Uskomatonta ja surkeaa mun mielestä. Just varasin ensimmäisen neuvolan ja se nyt sitten tälläinen etä tapaaminen. 😒

Mä luin pikaisesti kaikki viestit läpi mutta unohdin samantien kenelle piti vastata ja mitä. Hyvä minä. Yritän vaan nyt saada riittävästi viestejä kasaan että pääsisin salaiselle puolelle mutta tää tuntuu toivottomalta.

Täällä LUVN alueella näköjään ensikäynti on videotapaaminen. Uskomatonta ja surkeaa mun mielestä. Just varasin ensimmäisen neuvolan ja se nyt sitten tälläinen etä tapaaminen. 😒
Meillä sai valita haluaako ekan neuvolan videokäyntinä vai paikan päällä, ilmeisesti tuo videosysteemi on nykyään joku normi 🙃

Mä luin pikaisesti kaikki viestit läpi mutta unohdin samantien kenelle piti vastata ja mitä. Hyvä minä. Yritän vaan nyt saada riittävästi viestejä kasaan että pääsisin salaiselle puolelle mutta tää tuntuu toivottomalta.
Tervetuloa mukaan keskustelemaan! Kyllä me sulle viestit kasaan saadaan. Itsekin vielä muutamia viimeisiä kasailen.

Mitkä tunnelmat sulla on tällä hetkellä?

Meillä sai valita haluaako ekan neuvolan videokäyntinä vai paikan päällä, ilmeisesti tuo videosysteemi on nykyään joku normi 🙃
Olispa mullekin ehdotettu etäkäyntiä, olisin ottanut oikein mielellään ja olis sopinut aikatauluun paremmin. Ei tääl sanottu mitään tosta mahdollisuudesta 😏

Musta video puhelut tuntuu niin luonnottomalta, enkä oikein tiedä miten mun pitäisi olla 😅🙈 niitäkin kyllä joutunut valitettavasti hatjoittelemaan pakon edessä.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan! Kyllä me sulle viestit kasaan saadaan. Itsekin vielä muutamia viimeisiä kasailen.

Mitkä tunnelmat sulla on tällä hetkellä?
Tällä hetkellä ihan epäuskoinen fiilis että voiko raskautua näin helposti vaikka ikää on jo 40+ ja mulle on tehty kolme isoa vatsan alueen leikkausta vähän reilun viiden vuoden sisään.

Ei meillä keski-uudellamaallakaan edes ehdotettu etävastaanottoa, toisaalta ihan hyvä koska ajattelin pyytää pika hb:n, koska oon ihan sairaan uupunut.. en muista että olisin aiemmin ollut näin väsynyt jo heti alkuun, mut ehkä se on tää ikä.. 😴

@Pogo mulla viimeiset kaksi lasta syntynyt sektiolla, eka hätänä, toinen selektiivinen, onneksi samasta arvesta leikattiin kun pyysin, mutta iso pystysuuntainen arpi häpyluusta lähes napaan. Toki eiköhän se kohdun arpi ole pienempi. 😅

Tuon nr 3 jälkeen pohdin paljon että uskallanko enää raskautua ja miten arpi vaikuttaa raskauteen, mutta nr 4 tulikin yllättäen ilman lupaa kysymättä kun kierukka oli kiertohäiriöiden (koronarokote) kautta kadonnut itsestään 😱, no eipä tarvinnut koskaan tehdä päätöstä sen suhteen 🤣

Tämä nr 5 tulee olemaan automaattisesti myös sektio jos me vaan sinne asti päästään. Ja mä niin toivon että onnistuisi suunnitellusti ja voitais samalla pistää piuhat kiinni 😅

@emsu86 mä itse toivoisin ettei tarvis mennä sektioon koska mä tiedän senkin että sektio on oikeasti iso leikkaus. Mulla tuo leikkausarpi on kans melkein navasta tuonne karvarajaan asti.

@Pogo totta, leikkauskin pelottaa, mutta omalla kohdalla tiedän etteivät anna edes yrittää enää alakautta, kun en olisi saanut edes raskautua kohdun repeytymisvaaran vuoksi. Mun kohtu todettiin viime synnytyksessä huonokuntoiseksi, paikoin hyvin ohueksi ja tuli suorastaan kielto, ettei saa raskautua enää. No täytyt vaan toivoa että tämä 4 vuotta välissä olisi antanut kohdun ja kehon edes vähän parantua.

Mun on ihan pakko tulla ihmettelemään. Olin eilen yhteydessä omaan terkkariin ja pyysin pahoinvointilääkettä. No juu sainkin mutta reseptillä oli Bonjestaa VAIN 10 tabletin pakkaus. Mitä ihmettä tää lääkäri kuvittelee että tää helpottaa siinä ajassa.

Täällä iski flunssa. Vaikka oikeastaan tiesinkin, niin piti silti mielenrauhan vuoksi ensimmäisenä googlata, ettei tämä ole vaarallista pienelle kunhan kuume pysyy aisoissa. Nyt sitten lepoa ja nesteitä ja tarvittaessa panadolia särkylääkkeeksi. Samalla ensikosketus tähän ”saakohan tätä lääkettä/luontaistuotetta käyttää raskaana”-pohdintaan. Yleensä vastaus on: ei. 😅

Takaisin