@Adela no sainnnnn.

Just eilen illal tuli siis tulokset OmaPostiin (kävin tosiaan HUSLabissa ottamassa näytteet, ja laskua odotellessa, mutta yli 180 e loppusumma komeili rivillä, kun vetäsin nimen alle ja hyväksyin hinnan

). Eihän noista maallikko suorastaan kovin paljoa selvää ota, mutta kaikki arvot oli viitearvojen sisällä. Tässä ehkä keskeisimmät:
Hemoglobiini 124
Ferritiini 63
AMH 1,26
En oikein tiedä, mitä odotin, en varmaan osannut odottaa oikein mitään. AMH-tulos oli kyllä pettymys, kun oli alle 2. Jotenkin toivoin, että olisi ollut korkeampi, vaikka eihän se ole kuin yksi mittari muiden joukossa. Kokonaiskuva muodostuu kuitenkin nimensä mukaisesti kokonaisuuden perusteella, joten
ennen kuin joku ehtii tulla rauhoittelemaan, niin ei, en ole huolestunut tai kuvittele, että mun munasarjat on tyhjät. Kunhan kirjaan tunteitani ja ajatuksiani ylös.
Toisaalta tää ei ollut yllätys, koska silloin eka kerran kun kävin lahjoittaas munasoluja, niin solujen laatua kehuttiin labrassa spontaanisti, vaikka multa tyhjennettiin vain 7 follikkelia.
Ehkä toivoin, että olis ollut anemiaa tai jotain, niin olisin saanut selityksen tälle väsymykselle ja jonkin ns. oikean syyn sille, miksei meillä ole viel raskaus alkanut. No ei ole tosiaan mitään selittävää yksittäistä tekijää, tai ainakaan en onnistunut itse sellaista tulkitsemaan – ja jätänkin sen mielelläni asiantuntijalle.
Huomenna vien tulostamani tulokset mukanani lääkäriin ja samalla tehdään aukkari.
@Jenspaaa joo niin se menee valitettavasti, että PMS- ja alkuraskauden oireet voi muistuttaa paljon toisiaan. Tai mä en tiedä alkuraskauden oireista, kun sellaisista mulla ei ole kokemusta, mutta näin oon ymmärtänyt. : ) Dpo 7–9 on viel tosi aikainen vaihe eikä alkio ole välttämättä vielä edes kiinnittynyt, vaikka olisikin hedelmöittynyt. Toki voi olla, mutta keskimäärin alkio saapuu kohtuun siinä dpo 8 tai 9, mistä kestää sit viel jonkin aikaa, että kiinnittyy. Muuta ei voi sanoa kuin että pitkää pinnaa piinaan ja yritä kärvistellä muutama päivä. Sellaisen herkän testin voi tehdä käsittääkseni 6 päivää ennen kuukautisten oletettua poisjäämistä, jos haluaa aiemmin saada tietoa. Silti testitulos ei ole viel silloin luotettava, koska kyseessä voi olla esim. kemiallinen raskaus. Tai testi voi näyttää negaa, mutta oletkin vasta tulossa raskaaksi tai niin aikaisessa vaiheessa, että istukkahormonia ei ole viel tarpeeksi virtsassa, jotta herkkäkään testi sen havaitsisi.
Eli muuta neuvoa ei oikein voi antaa kuin että jos et jaksa, niin koita vaan jaksaa! <3 Kyllä asiat aikanaan selviää.
@Aurinko88 hei kiitti varsinkin tuosta valkovuotoblogista! Omien limojen analysoiminen on kiinnostavaa, eikä siihen varmaan koskaan ole liikaa taustatietoa omien havaintojen tueksi. xD Mun mielestä valkovuodossa ei ole mitään ällöttävää, se on ihan normaali asia, mut ymmärrän, että monet ei halua katsoa varsinkaan muiden eritteitä, joten kiitos varoitukseta. xD
@Mamiksx5 mä aloitin oviksen tikuttelun tänään edelleen DB:n lilalla, kun mulla niitä on viel varastossa. Sit on 3 PC:n tikkutestiä, jotta voin yrittää viel kiristää pienemmäks sitä 48 h ikkunaa. Tylsää, että sulla loppui kesken ne, eikä kaupassakaan ollut. Yliopiston apteekin testeistä oon kuullut, että siellä paketissa on usein paljon viallisia joukossa, joten niihin suhtautuisin varauksella. Muuten mul ei ole ovistesteistä kokemusta. Toivottavasti huippu löytyisi sulla!
@Haaveilija99 onpa ikävä kuulla, että teillä alkoi uusi kierto ja vielä etuajassa. On tylsää, kun piinapäivät loppuu yllättäen, vaikka tavallaanhan se vapauttaa piinailemasta. Olisko sulla voinut olla kemiallinen raskaus, joka nyt sit päättyi? Ainakin runsas vuoto ja kivut vois viittaa siihen. Toki voi myös olla ei-kemiallinen ja mennyt varhain kesken, kuten itse pohdit. Voimia ja jaksamista uuteen kiertoon. <3
@Olive munkin mielestä kuulostaa siltä, että sulla on lh-huippu saattanut mennä jo ohi. Onko limat miten muuttunu nyt tälle päivälle? Muuten mitään oireita? Ootko jatkanu oviksen testaamista?
@Kali miten sulla menee? Onko vuoto jo loppunut ja alkaako oireet löytyä ja ovismerkkejä ilmetä? Mulla ovis FF ennustaa kp 16, Oura kp 14. Limat muuttumassa voidemaiseksi, tänään kp 6.