Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iski kyllä helvetinmoinen vitutus suoraan sanottuna sittenkin. Aluksi kun näin verta ajattelin kun huomasin että sama laskettu aika kuin ekalla kemiallisella ja samalla tokalla keskenmenneellä niin jospa yrittäisin ajatella positiivisesti että tämä on meidän kierto! 🙄 Mutta jotenkin tuommoinen ajattelutapa ei mulle sovi, tuntuu vaan itselleen valehtelulta meidän tilanteessa varsinkin. Turhaa semmoinen... 😑

Tuntuu että vaipumassa synkkyyteen oon taas, koska mitä tästä nyt muka tulisi? Anteeksi nyt negatiivisuuteni en pysty nyt yhtään positiivisuutta löytämään itsestäni.

@Kali tuntuu pahalta puolestasi ja teidän molempien puolesta. ❤️ Ymmärrän, että pettymys ja negatiiviset tunteet lyö nyt voimalla päälle. En edes yritä lohduttaa, kun en kuitenkaan osaisi. Sanon vain, että täällä palstalla ei tarvii olla salonkikelpoinen tai yrittää pysyä positiivisena. Kaikki tunteet mahtuu tänne ja tää on paikka, jossa voi puhua suoraan.

Täällä tippu lämmöt tänä aamuna ja sen mukana tuli pettymys ja ankara vitutus. Oon pettynyt omaan kehooni, kun se ei onnistu siinä yhdessä asiassa, joka sen tehtävä periaatteessa on: tulemaan raskaaksi. Ei mulla juuri toiveitakaan ollut tähän kiertoon, eipä sillä, mutta kyllä täs loppukierrosta aina tulee sellainen pieni pilkahdus, että tossa ja tossa sit testaisin. No ei tarvi taaskaan vissiin testailla sitte.

Vuoto tietysti antaa nyt odottaa itseään, alkaa varmaan Ouran ennusteen mukaisesti viimeistään torstaina.

Aukkari ja verikoekimara kutsuu sekä jälleen kerran miehen maanittelu hommiin. Ja siis kyllä hän on hyvin suostuvainen, mutta ymmärtäähän sen, että hänkin on vain ihminen. Onneksi ollaan mökillä kaksin mun ovulaation aikaan, niin kaikki tähdet on kohdillaan. Tosin jouluna oli samallainen set up, mut eipä silloinkaan mitään tapahtunut.

@Mami91~ Onnea ja tarrasukkia kovasti sinne! 🥰
@Maana Mannila Mullakin oli vakaa aikomus testata vasta sit jos kp1 myöhästyy ja tässä sitä taas ollaan 😂😂 ois ollu paljo helpompi jos ois malttanu odottaa sinne asti, nyt mä pelkään et se vuoto alkaa kuitenkin eli yhtään ei piinailut helpottanu tässä.

Eilen oli aika paljon alavatsakipuja, aika kuukautiskivun tapaisia. Alkoi tietysti hirvittää alkaakohan se vuoto sit kuitenkin... Perjantaille flow ennustaa vasta kp1 joten vasta silloin selvinnee miten käy. Päivät on pitkiäää.....

@Pumperoinen toivottavasti sulla olis paremmin pullat uunissa kuin mulla. ❤️ Kyl mä näinä hetkinä oon tyytyväinen, että en testannu turhaan, vaikka oma kroppa just nyt tympiikin ihan erityisesti.

Kaiken päälle en löydä toimistolta yhden ainutta kahvimittaa, vaikka niitä on meillä vähintään kolme. Mikse asioita voi palauttaa sinne, mistä ne ottaa?!

Huonoja uutisia täältä, korkeintaan yhtä hailakka viiva oli kuin eilen lyhyemmällä pidätyksellä. Niin en jatka lugesteroneja. ☹️ Vuoto ei kyllä ole alkanut, mutta lämmöt jatkoivat laskusuuntaa niin...

Tein myös digin kun olin jo juonut vettä ja kupin kahvia mutta en usko että kerkesi vaikuttaa ne niin digissä luki "ei raskaana"...

//Kiitos kumminkin myötäelämisestä! 💜 Harmi tuoda huonoja uutisia... 💔
Mulle on aina ohjeistettu että luget kannattaa lopettaa vasta jos testi on nega. Mulla vaihteli viivan vahvuus aika paljon ja se oli aina vahvempi päivällä lyhyemmällä pisätyksellä kun aamun ekasta pissasta. Voisko vielä olla mahdollista että testi lähtis tummumaan? ❤️

Ihan helvetin ärsyttävää tämä vuodon odottelu. 🙄 Ärsyttää myös kun ei oo ne oireilut mitkä luulin lugesteroneista johtuneen niin ei oo hävinnyt. Vatsaa nippailee ja pistelee, alaselkä kipeä myös vielä. Voihan se olla että koska mennyt 5 päivää ja testeissä jotain hailuraa ja vuoto ei ole alkanut vaikka 5 päivää jo mennyt että on taas kemiallinen. 😠

//Kannatti nähtävästi valittaa kun kävin vessassa äsken ja ihmettelin miksi mun virtsa oli niin oranssia niin vertahan tulee nyt vihdoin!! 🫣 Ovulaatiota ff veikkaa ensi viikon sunnuntaille. Huvittavaa toisaalta kun sen mukaan laskettu aika olisi sama kuin ekan kemiallisen ja vielä itsenäisyys päivänä taas. Ehkä se on hyvä enne/merkki?
No höh 😔 Toivottavasti ensi kierto olisi the kierto! 🤞🏻

@Mami91~ Onnea ja tarrasukkia kovasti sinne! 🥰
@Maana Mannila Mullakin oli vakaa aikomus testata vasta sit jos kp1 myöhästyy ja tässä sitä taas ollaan 😂😂 ois ollu paljo helpompi jos ois malttanu odottaa sinne asti, nyt mä pelkään et se vuoto alkaa kuitenkin eli yhtään ei piinailut helpottanu tässä.

Eilen oli aika paljon alavatsakipuja, aika kuukautiskivun tapaisia. Alkoi tietysti hirvittää alkaakohan se vuoto sit kuitenkin... Perjantaille flow ennustaa vasta kp1 joten vasta silloin selvinnee miten käy. Päivät on pitkiäää.....
Kiitos! 😍

Voin samaistua @Maana Mannila fiiliksiin, eilen olin työpaikalla ihan FURIOUS 😂 mulla on ollut jotenkin rankemmat menkat, vuoto ollut aavistuksen runsaampaa, kipuja enemmän, ja esimerkiksi tissien turvotus ja kivut kesti kp3 asti, kun yleensä hiipuu jo kp1.

Höpöttelin tästä tuolla nikotiinivieroitusketjussa, mutta mun nikotiinipussien käyttö on vastannut 55-90 savuketta päivässä, vaikka kaikki ei edes imeydy?! Olin ihan shokissa. Ystävämme ChatGPT:n mukaan mun kohdalla nikotiinipussien lopettaminen voi nostaa hedelmällisyyttä jopa 10-20%, joten rankkuviikon hengessä oon jo tiputtanut annosta yli puolella, ja kun nää pari kiekkoa on tästä käytetty, niin se on sit loppu.

Samalla päätin luopua sinänsä vaarattomasta, mutta nolosta riippuvuudesta, nimittäin nenäsumute :No Evil Monkey: oon käyttänyt siis Otrivinia ja kumppaneita ainakin 7 VUOTTA PUTKEEN, joten päätin vieroittaa itseni sierain kerrallaan tuosta pois.

Vähän jänskättää taas, sekoaako kierto tästä jotenkin, mutta katsotaan.

Ja @Mami91~ lle onnittelut jos en ole muistanut vielä onnitella 😅✨

Voin samaistua @Maana Mannila fiiliksiin, eilen olin työpaikalla ihan FURIOUS 😂 mulla on ollut jotenkin rankemmat menkat, vuoto ollut aavistuksen runsaampaa, kipuja enemmän, ja esimerkiksi tissien turvotus ja kivut kesti kp3 asti, kun yleensä hiipuu jo kp1.

Höpöttelin tästä tuolla nikotiinivieroitusketjussa, mutta mun nikotiinipussien käyttö on vastannut 55-90 savuketta päivässä, vaikka kaikki ei edes imeydy?! Olin ihan shokissa. Ystävämme ChatGPT:n mukaan mun kohdalla nikotiinipussien lopettaminen voi nostaa hedelmällisyyttä jopa 10-20%, joten rankkuviikon hengessä oon jo tiputtanut annosta yli puolella, ja kun nää pari kiekkoa on tästä käytetty, niin se on sit loppu.

Samalla päätin luopua sinänsä vaarattomasta, mutta nolosta riippuvuudesta, nimittäin nenäsumute :No Evil Monkey: oon käyttänyt siis Otrivinia ja kumppaneita ainakin 7 VUOTTA PUTKEEN, joten päätin vieroittaa itseni sierain kerrallaan tuosta pois.

Vähän jänskättää taas, sekoaako kierto tästä jotenkin, mutta katsotaan.

Ja @Mami91~ lle onnittelut jos en ole muistanut vielä onnitella 😅✨
Kiitos! ❤️

Mää oon kans ollu avaavien sumutteiden koukuss aikoinaan, siitä on kyllä vaikea päästä irti. Tsemppiä siihen projektiin! 😁 Semmonen kostuttava xylitolia sisältävä suihke saattas vähän helpottaa vierottamista ja ylipäänsä nenän kostutus kun limakalvot varmaan aika herkillä otrivinista.

Kiitos! ❤️

Mää oon kans ollu avaavien sumutteiden koukuss aikoinaan, siitä on kyllä vaikea päästä irti. Tsemppiä siihen projektiin! 😁 Semmonen kostuttava xylitolia sisältävä suihke saattas vähän helpottaa vierottamista ja ylipäänsä nenän kostutus kun limakalvot varmaan aika herkillä otrivinista.
Mulla on nenäöljy ollut kans käytössä. Kokeilin joskus vuosia sitten päästä tästä eroon, ja meinasin seota tasoa jo vartin jälkeen, kun nenä meni niin tukkoon. Nyt kun kokeilen sierain kerrallaan, niin ei tuo toinen oikeastaan mene edes tukkoon, tuntuu vain poskiontelossa hieman painetta, eli tämä varmaan menee tästä aika helposti ohi, kunhan muistaa, ettei laita vahingossa molempiin sieraimiin vanhasta tottumuksesta 😂

@Syssymyssy oho, toivotaan, että nikotiinipusseista vieroittautuminen menee siedettävillä vieroitusoireilla ja että motivaatio pysyisi yllä siitäkin huolimatta, että edessä on tiukat päivät. <3 Mä en oo varmaan koskaan elämässäni ollut riippuvainen mistään, niin en oikein osaa pitää mitään motivaatipuheita. Mutta siis nuo luvut herättää kyl toiveita! Kysyitkö tekoälykaverilta lähteitä noihin prossiin? Ja siis nenäsumutteista vieroittautumista oon seurannut sekä äitini että edellisen kumppanin kanssa (ex päätyi jopa leikkaukseen, kun limakalvot oli niin tuusannuskana Otrivinin ym. käytön myötä). Mulla on tosi kuivat ja herkät limakalvot, enkä voi käyttää Otrivinia ollenkaan ilman, että veri lentää niiku joku avais hanan nenässä. Sun sierain kerrallaan -taktiikka kuulostaa hyvältä ja toivottavasti kierto ei nyt sekoa näistä valtavista muutoksista, joita teet. 🙃

Jos en muistanut viel onnitella, niin @Mami91~ onnittelut ja tarrasukkia sinne! <3 <3 <3

Hei kaikki!
Olen uusi tässä keskustelussa❤️ täällä aloitettiin tässä kierrossa yrittää toista lasta. Esikoinen on nyt 6v joten kyllähän tässä miettii et on iso ikäero jne mutta entäs sitten🥹 pitkään itse kyllä halunnut jo toisen mutta miehellä mennyt useampi vuosi päästä tähän tilanteeseen. Taustaa sen verran että esikoisen vauva aika oli raskas, oli koliikkia ja kaikenlaista vatsavaivat ja yöunet olivat likemmäs 2vuoteen asti aika huterat joten ymmärrän miehen pelon suunnitella toista etenkin nyt kun arki alkaa olla kevyempää. Silti todettiin että toinen saa tulla.
Ikää nyt 26v ja hieman jännittää milloin tärppää. Kierto oli vuosi sitten vielä säännöllinen mutta nyt viimeisen puolen vuoden ajan kierrot alkaneet heitellä 35-41päivää. Ovulaatiota en juurikaan seuraa millään muulla kuin kehon tuntemuksilla ja enemmän mennään ainakin nyt alkuun ajatuksella saa tulla jos tulee.
Tällä hetkellä arvio että ovulaatio oli 26.2 eli kp 20. Oireita ei juurikaan ole mihinkään suuntaan, rinnat vähän ehkä turvonnut ja kohdussa sellainen tunne että joku vähäkuin sormella piirtelisi sisäpuolella?
On tää piinailua.. 🙃

Ihanaa onnea! Pidän sormet ja varpaat ristissä että kaikki sujuu hyvin ❤️@Mami91~

Taisin viime viestissä mainita jotain siitä, kuinka yritän rennolla otteella ottaa tämän yrityksen. Mutta myönnetään, menin tilaamaan ovulaatiotestejä ja gelee Royale kapseleita 😅 En enää muista mitä ovulaatiotestejä käytin esikoisen ja kuopuksen kohdalla, nyt tilasin pregcheckin ovulaatiotestejä ja muutaman raskaustestin samalla. Kokemuksia olisi kiva kuulla!
Gelee royale oli mulla apuna silloin kun kuopus tärppäs, ja jodelin vauvakuume kanavalla oli taas puhetta siitä. Sorruin tilaamaan, joten se siitä "rennosta" yrittämisestä 😆

Ärsyyntynyt ilmapiiri kotona ollut tänään. En tiedä johtuuko miehellä samasta syystä kun mulla, mutta molemmat ollaan aivan helvetin ärsyyntyneellä päällä täällä. 🙄 En mitään oo viitsinyt taas näistä epäilyksistä mainita että kannattaako oikeasti yrittää enään kun yli vuosi mennyt ja pelkkiä menetyksiä vaan. 🥴 Tuntuu jotenkin vittuilulta universumilta että kyllä mä raskaaksi tulin viime vuonna jopa sen 5 kertaa ja kaikki meni ennemmin tai myöhemmin kesken ja sitten nyt mennyt taas 3 kiertoa nega tuloksilla. Mitä tässä voisi toisaalta enään toivoa?

Ärsyyntynyt ilmapiiri kotona ollut tänään. En tiedä johtuuko miehellä samasta syystä kun mulla, mutta molemmat ollaan aivan helvetin ärsyyntyneellä päällä täällä. 🙄 En mitään oo viitsinyt taas näistä epäilyksistä mainita että kannattaako oikeasti yrittää enään kun yli vuosi mennyt ja pelkkiä menetyksiä vaan. 🥴 Tuntuu jotenkin vittuilulta universumilta että kyllä mä raskaaksi tulin viime vuonna jopa sen 5 kertaa ja kaikki meni ennemmin tai myöhemmin kesken ja sitten nyt mennyt taas 3 kiertoa nega tuloksilla. Mitä tässä voisi toisaalta enään toivoa?
Oon pahoillani, että siellä on ollut huono päivä 😔 Ymmärrettävää, että tilanteessanne turhautuu ihan varmasti. Välillä pelot vaan ottavat itselläkin vallan, että entä jos mistään ei tulekaan mitään enää. Lopulta sitä vaan jotenkin nostaa itsensä sieltä murheen alhosta. Onko sulla vuoto alkanut kunnolla jo?

Omia mietteitä: Testeissä kummitteli taas tänä aamuna, mutta on tosi aikaista. Latasin tämän kierron Ouran lämpötilakäyrät Fertility friendiin eikä se osannut havaita niiden perusteella ovulaatiota, mikä vähän rupesi ahdistamaan. Tilasin myös kehuttua gelee royalea, kokemuksia kuulisin mielelläni sen vaikutuksista ✨

Oon pahoillani, että siellä on ollut huono päivä 😔 Ymmärrettävää, että tilanteessanne turhautuu ihan varmasti. Välillä pelot vaan ottavat itselläkin vallan, että entä jos mistään ei tulekaan mitään enää. Lopulta sitä vaan jotenkin nostaa itsensä sieltä murheen alhosta. Onko sulla vuoto alkanut kunnolla jo?

Omia mietteitä: Testeissä kummitteli taas tänä aamuna, mutta on tosi aikaista. Latasin tämän kierron Ouran lämpötilakäyrät Fertility friendiin eikä se osannut havaita niiden perusteella ovulaatiota, mikä vähän rupesi ahdistamaan. Tilasin myös kehuttua gelee royalea, kokemuksia kuulisin mielelläni sen vaikutuksista ✨
Itseasiassa ei oo vuoto vieläkään kunnolla alkanut, aamulla vaihdoin siteen johon oli tullut pari tippaa vaan verta yön aikana ja tänään aamusta asti ollut sama side ja ei oo paljoa värjäytynyt verestä. 😖 Mietin melkein jo pitäisikö tehdä testi vielä? Toki kun vuoto alkanut en usko että lugesteroneja voi enään jatkaa vaikka näyttäisi selkeämpää kuin eilen ja toissapäivänä... 🤔

Takaisin