Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne vaan uudet mukaan, kiva kun on paljon keskustelua! 🤗

@pienirakas @Rilja Mulla on Flon maksullinen versio. Premonia ei oo, mut Fertility Friendin maksuton löytyy. Käytän sekä Flo että FF, mutta tykkään kyl enemmän FFstä. Flossa on kiva ne arviot lasketusta ajasta jne. Mut muuten en koe saavani kovinkaan paljon irti siitä. Kovasti se joka päivä juttelis mun kanssa mut se alko kyllästyttää nopeasti ja nykyään aina skippaan sen chattailuyritykset. Siis onhan siellä ihan hyvää tietoa, mut mä ehkä sit vaan tiedän jo entuudestaan sen verran, et en oo kokenut sitä niin hyödylliseksi. Onhan se visuaalisesti ihan nätti, esim. vrt. FF, mut mua kiinnostaa monipuolisuus ulkoasua enemmän. Premominkin oon näköjään ladannut, mutten oo sitä koskaan ees avannut!

@Maana Mannila Tuuthan sit kertomaan miten hedelmällisyyskatsaus meni, jos siis tuntuu siltä. Tsemppiä huomiseen ja toivotaan, että olis asiat ihan hyvällä mallilla! 🤞🏻

Apua! 6 kk kuulostaa tässä kohtaa hirveän pitkältä ajalta😨 En varmaan niin pitkään malta odotella. Oon luonteeltani aikamoinen huolehtija ja murehtija, joten jotain tietoa omasta tilanteesta kaipaisi nopeasti. Mutta kyllä tässä nyt pari kiertoa täytyy vielä malttaa ainakin mielensä. En haluaisi liikaa alkaa haaveilemaan tulevasta, jos vaikka tuleekin ikäviä uutisia... Olisinpa eksynyt tänne palstalle jo aiemmin niin olisin lopettanut pilleritkin aikaisemmin, mutta turha sitä enää on jossitella🙁

Lupaavalta kuulostaa sun oireet!🤩 Toivottavasti olisi tärpännyt🙏🏻💖

Turha sitä on jossitella, oot siinä oikeassa. Mut samaan hengenvetoon totean, et itsekin kadun sitä, et ei yritetty aiemmin. Toki mun piti purkaa yks hermokipulääkitys puolen vuoden aikana alas, se kun on teratogeeninen. Pitkään mietin, et miten mä pärjäisin ilman lääkettä, mut sit löyty onneks apu ja pystyin purkamaan lääkityksen. Meni siinä pari vuotta hukkaan, ja tiedä oisko se ollut ratkasevaa tässä hommassa 😞

Testasin jo eilen yöllä (kyllä, joskus neljältä 🙈) epäherkällä testillä ja nega oli. Siis alhainen dpo ja epäherkkä testi, mitä muuta tulosta vois ees odottaa! Ihan tuhoon tuomittu jo lähtökohdiltaan 😂 Tänään ei oo kyl oireita ollut, ennen kuin avasin taas illalla tän palstan, et voipi olla toiveunta vaan. Varmaan uhraan huomenna aamulla vikan herkän testin. Silloin dpo on vasta 9, että ei edes aika suurella todennäköisyydellä näkyisi herkässäkään vielä silloin. Mut ajattelin värjätä hiukseni, kasviväreillä tosin ni ei ehkä niin myrkkyä mitä hapetevärit, mut kuitenkin. Ni jos se nyt jostain syystä oliskin plussa ni sit jää värjäys tekemättä. Uhmaan nyt siis tahallani luontoäitiä tässä asiassa. 😁 On pitänyt jo kuukausikaupalla värjätä, mut en oo saanu aikaseksi, kun se on aika työlästä ja hankalaa pitkähiuksisena. Ja siis jos nyt kävis niin et vasta myöhemmin kävis raskaus ilmi niin en ottais stressiä siitä, että ehdin värjätä.

Mä epäilen että eilinen haamu oli toiveunta tai sitten joku kemiallinen tms koska tämän aamun tikut ovat kyllä puhtaan valkoisia. Tylsä juttu! Oudointa kyllä mun mielestä eilen oli ihan selkeitä raskausoireita iltaa kohden enemmänkin. Esimerkiksi mun mielestä illalla ja nyt edelleen aamulla nännipihat ovat tummentuneet ja herkistyneet😅 Ja esikoisesta tuttuja sukkapuikkokipuja oli myös eilen. Liekö sitten keho valeraskaana. Mutta mieli ei nyt jotenkin osaa päästää irti vaan olen edelleen ihan varma että olen raskaana! Yritän kuitenkin nyt palata faktojen ääreen. Parasta varmaan pitää päivä tai pari väliä, testata sitten nega ja alkaa työstää asiaa.

Ai vitsi miten ärsyttävää, flo on nyt sunnuntaista lähtien toitottanut että hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi ja ovista ennustaa vasta perjantaille. Naiivina oon aina aiemmin uskonu siihen ja visusti pitäny huolen että ei "satu vahinkoja" 😂 vaikka näköjään sitä voi aika huoletta painella menemään välittämättä siitä mikä päivä menossa

Heräsin tänä aamuna hirveään ahdistukseen et en haluakaan lasta. Niinku mitä v....a aivot nyt? 🤣 Luulen, että nouseva progesteroni vaan tekee kepposiaan, ja mulla on tänään töissä jännittävä päivä, niin varmaan vaan stressaan sitä 🙄

Mä oon pohtinu tätä vielä hetki ennen synnytystä. 😂😂 Oon myös todennut että omalta osaltani hormonimyrsky selittää nämä ajatukset. Oon sillee sopivasti yksinkertainen että raskaana mietin miksi teen tämän uudelleen ja synnytyksem jälkeen haaveilen kohta taas raskaudesta. 🫣😆

Täällä Natural Cycles sai hyvin kierrosta kiinni ja eka ovulaatio kapselin poiston jälkeen tapahtui pari päivää sitten 👏 katselin raskauskeijulta noita ovistestejä, taidan ostaa pian. Sain myös nyt kunnon motivaatiopuuskan painonpudotukseen!!

Kuukausikeskusteluun otan osaa sen verran, että me kyllä ajoitettiin ihan meidän esikoista alkuvuoteen tarkoituksella. Kapseli otettiin silloin pois huhtikuussa ja tärppäsi toukokuussa ekassa kunnon kierrossa ja helmikuinen tuli. Nyt toista oon miettinyt että huhtikuu ois aika kiva, koska meillä on miehellä synttärit tammikuun alussa, esikoisella helmikuun alussa ja mulla maaliskuun lopussa. Maaliskuun alkukin voisi siis sopia hyvin 😅 en vaan tiedä kuinka pitkään maltan odottaa varsinkin jos saan nyt tuon painonpudotuksen hyvin käyntiin 🫣 ollaan suunniteltu ulkomaanmatkaakin marraskuulle niin ei olis hyvä olla liian pitkällä silloin 😂

Samoja ajatuksia täälläkin, että tulee aaltoja jolloin epäilee koko projektia. Hullun hommaahan tää on. Ollaan just muutettu omaan asuntoon, jossa meillä askarteluhuone. Mutta sit jos vauva tulee niin tästä huoneesta sitbtoiselle lapselle huone.. ja tosiaan kun esikoinen täyttää jo 8. Ja sit vielä työnantajalla kuplii ja yt:t tulossa, joten ei tiedä joutuuko työpaikkaa muuttamaan 80km päähän.. tosin olis sit lähempänä tilkkaa hoitoja ajatellen.

Tän takia ei olla puhuttu omille sukulaisille tästä ollenkaan. Rahatilanne ei oo kovin vakaa ja isoja hankintoja pitää tehdä tässä vuoden sisällä ja hoitoihinkin palaa rahaa. Ei haluta kuunnella sitä marinaa siitä, että olis muutakin mihin rahansa voisi käyttää kuin toinen lapsi. Että ebsin pitäisi auto vaihtaa ja remontoida terassi yms.. ja nyt isä alkoi puhua että ilmalämpöpumppu olis hyvä meille. No varmaan oliwi kiva, mutta meillä on maalämpö eikä meitä haittaa vähän viileämpi sisäilma. Koko talven ollut 17-19 astetta. Ei meillä edes ole patterit täysillä. Pärjätään oikeim hyvin kesät talvet ilman lämpöpumppua. Onhan kesällä lömmin sisällä, mut kuitenkin vaan 23-24 maksimissaan. Edellisessä kämpässä mentiin kuitenkin päölle 29 asteen kesällä.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä pettymyksiä kokeneille ❤️

Kiitos @Viheriöi kun vinkkasit Puhdin kampanjasta 🤩 Ostin sen raskautta suunnittelevan verikoepaketin ja varasin ajan noin puolentoista viikon päähän, jotta rautakuuri on ehtinyt olla riittävän kauan tauolla ennen näytteen ottamista. Oon jo pitkään miettinyt, että mikäköhän mun ferritiiniarvo on ja samalla saa kätevästi tietää muitakin raskautumiseen mahdollisesti vaikuttavia asioita. AMH ei tosiaan kuulu siihen pakettiin, mutta pärjäilen tässä kohtaa ilmankin sitä.

Ai vitsi miten ärsyttävää, flo on nyt sunnuntaista lähtien toitottanut että hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi ja ovista ennustaa vasta perjantaille. Naiivina oon aina aiemmin uskonu siihen ja visusti pitäny huolen että ei "satu vahinkoja" 😂 vaikka näköjään sitä voi aika huoletta painella menemään välittämättä siitä mikä päivä menossa
Tuo on kyllä jotenkin huvittavaa flo:ssa kun melkeen viikkoa ennen huutelee että "Nyt voit tulla muuten raskaaksi!!1!". Sit kun merkkaa vahvistetun ovulaation niin heti seuraavasta päivästä eteenpäin ei tarvi kuvitellakaan :tears:

Syntymäkuukausista vielä, että joo onhan niiden kanssa muistettava, että on ihan tuurista kiinni, toteutuuko omat toiveet tai suunnitelmat ja missä aikataulussa. Eli kyllä tässä itsekin on tosiaan heitetty sen tason suunnitelmilla vesilintua, ja tärkein tavoite on nyt raskaus, joka jatkuisi synnytykseen asti. Mieluiten täysiaikaisena jne., mutta asia kerrallaan.

@Nukkelapsi kuulostaa, että teillä on aika paljon meneillään siellä, mutta toisaalta: elämähän ei ole koskaan valmis siihen, että kaikki olisi niin täydellistä, että lapsi siihen sopisi. Tai ainakin itsellä on hyvin samanlaisia keloja kuin sulla, ja elämäntilanteennekin kuulostaa tutulta. Meillähän kävi niin, että elämäntilanne ei parantunut, mutta mun munasarjojen parasta ennen -päiväys alkaa kolkutella sen verran kovaa, että päätettiin yrittää kaikesta huolimatta. Täydellistä hetkeä ei tule, koska aina on jotain. Mullakin ollut määräaikaisuuksia ja sit kun pääsin vakityöhön ja koeaika loppui, niin työnantaja ilmoitti muutosneuvotteluista. Oma työ onneksi jatkui, joten munejen päätyttyä aloin vakavissaan puhua miehelle, että mitäs jos nyt kuitenkin otettais kierukka pois ja katsottais, mitä tapahtuu. Tässä ollaan, yk 7 pyörähti käyntiin vähän toista viikkoa sitten.

Uskon/toivon, että elämä asettuu uomiinssa, jos pieni tulee – ihan joka perheessä.

@Syssymyssy ajatus resonoi vahvasti myös täällä. Mietin paljon sitä, että haluanko mä tätä ja haluanko yrittää ja onko musta tähän ja mitä jos musta ei olekaan äidiksi ja mitä jos mua kaduttaa myöhemmin ja mitä jos saan pahat synnytysvauriot tai raskauskomplikaatiot. Liikun paljon ja urheilu ja ulkoilu on mulle tärkeä osa identiteettiä ja elämäntapaani – mietin, miten mahdollinen raskaus, synnytys, imetys, vauvanhoito, kaikki, vaikuttaa siihen ja voinko enää koskaan elää elämääni vain itselleni (vastaus: en). Sitten olen ihan varma, että ei tästä tuu mitään ja ei musta olisi äidiksi muutenkaan ja siksi ei tulla miehen kanssa koskaan lasta saamaan, ja hyvä niin. Silti uteliaisuus ja toive on ainakin toistaiseksi voittaneet, ja vielä jaksetaan yrittää.

Mietin paljon myös sitä, miten mun pääkoppa kestää tätä yritysrumbaa, kun kaikki toistaa vain samaa koko ajan.

Hyvä, että oot tunnistanut, että kyseessä voi olla progesteronin vaikutus mielialaan. Vaikkei sille voi varsinaisesti tehdä mitään, niin ehkä asian tiedostaminen auttaa suhtautumaan siihen rakentavasti/neutraalisti/kyynisesti.

@Mur kuulostaa järkevältä odotella pari päivää ja katsoa, mitä tapahtuu. Toivotaan tietysti parasta ja että ei vaan olisi viel näkynyt testissä! On kyllä jotenkin riipivää, miten paljon alkuraskauden ja pms-oireet muistuttaa toisiaan, ja että vielä vuonna 2026 meillä on asioita, joiden aikatauluun emme voi itse vaikuttaa ja josta meillä ei ole mitään mahdollisuutta saada tietää ennen kuin parin viikon odottamisen jälkeen. Edelleen ei auta kuin odottaa ovulaation jälkeen, vaikka teknologia muuten on kehittynyt hurjasti!

Toisaalta gynekologit ja muut asiantuntijat sanoo usein (esim. podcasteissa), että nykyään tiedämme varhaisista keskenmenoista ja kemiallisista raskauksista, koska tiedämme ylipäänsä olevamme raskaana – koska teemme raskaustestejä aikaisin. No eihän se tietysti siinä piinapäivillä tunnu, että testaa aikaisin, vaikka testaisi vasta, kun menkat on jääneet pois. Toisaalta kun miettii ihmiskuntaa esihistorialliselle ajalle asti, niin vasta ihan vähän aikaa olemme saaneet tietää raskauden alkamisesta viikoissa kuukausien sijaan. Tietysti äidit on osanneet epäillä, että joku on tarttunut matkaan, jos kuukautiset on jääneet pois, mutta varsinaisesti raskaus on selvinnyt vasta paljon myöhemmin.

Ehkä tähänkin peilaten yritän malttaa oman mieleni, kun mietin, koska testailla. xD

@Zebra onneksi sulle löytyi ratkaisu kipujen hoitoon ja sait lääkkeen ajettua alas. <3 Oon samaa mieltä, että vaikka jossittelu on turhaa, niin tulee sitä silti harrastettua ja se on varmaan ihan normaalia. Tosiasiassahan emme saa koskaan tietää, miten elämä olisi mennyt, jos olisimme valinneet toisin. Itsekin pohdiskelen paljon sitä, että olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin, mutta toisaalta sille ei vaan olisi ollut mahdollisuuksia, kun elämä ja työelämä oli niin epävarmalla pohjalla.

Omanapa ja raportti hedelmällisyystarkastuksen ensikäynniltä:
- Lääkäri oli tosi ihana ja asiantunteva, oikea vanhanajan herrasmies, jos nyt näin voi sanoa.
- Hän sanoi, että tämä oli hyvä aika tulla hakemaan selvyyttä mun ja puolisoni hedelmällisyystilanteen kokonaiskuvasta.
- Kp 11 on kuulemma sopiva hetki tsekkaukseen, ja pääsimmekin katsomaan munasarjojen tilannetta.
- Juteltiin siinä aluksi, minkä jälkeen hän teki gynekologisen tutkimuksen ja kurkattiin uä-laitteella kohtu ja munasarjat.
- Sieltä löytyi oikein hyvänkokoinen johtofollikkeli, ja lääkäri sanoi, että arvioni ovulaation ajankohdasta vaikuttaa oikealta (to–pe tällä viikolla).
- Tilanteeni vaikuttaa olosuhteisiin nähden hyvältä.
- Kuitenkin, mun ikäisillä naisilla, kun suojaamattomassa yhdynnässä ollaan hedelmällisinä päivinä, raskauksia alkaa 7–8/100 naista. Parikymppisillä luku on siinä 34/100.
- Sain ohjeita seuraavien käyntien ajanvaraukseen sekä lähetteen labroihin ensi viikolle, jotta tarkistetaan progesteronitasot.
- Munanjohtimien aukiolotutkimus tehdään myöhemmin, jos raskaus ei tässä kierrossa ala. (Huom. Muokkasin tätä kohtaa hieman, koska aiemmin siitä saattoi saada mielikuva, että aukkaritutkimus tehtäisiin jo tässä kierrossa.)

Mies hoitaa oman osuutensa, kun talletukset on tämän kierron osalta hoidettu. Kysyin erikseen, kannattaisiko hänen käydä antamassa näyte jo esim. tänään, jotta siittiöt voitaisiin tutkia jo tähän kiertoon. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ruuti kannattaa nyt tässä kierrossa käyttää tositarkoituksella ja tutkia uimarit sen jälkeen.

Eli tässä kierrossa on paljon odotettavaa, mikä toivottavasti helpottaa piinapäiviä ensi viikolla!

-----

Sitten vielä yksi pointti ovulaatiotesteihin: Kerroin käyttäväni tuota CB:n Dual Hormonea, niin lääkäri sanoi, että hän suosittelee mieluummin (ja he käyttää klinikalla) sellaista testiä, joka näyttää vain lh-piikin. Tämä johtuu siitä, että Dual Hormone osalla testaajista vilkuttaa hymynaamaa päiväkaupalla, eikä pysyvää hymyä välttämättä tule ollenkaan. Onneksi mulla on ystävältä saatuja PC:n tikkuja lipastonlaatikossa. Testaan varmaan niillä, kun CB antaa pysyvän naaman (tai viimeistään torstaina aloitan testaamisen kahdesti päivässä).

Muokattu viimeksi:
Heräsin tänä aamuna hirveään ahdistukseen et en haluakaan lasta. Niinku mitä v....a aivot nyt? 🤣 Luulen, että nouseva progesteroni vaan tekee kepposiaan, ja mulla on tänään töissä jännittävä päivä, niin varmaan vaan stressaan sitä 🙄
Joooooo sama! Mulla on vielä tuo terolutkuuri menossa niin kunnon boostattu progesteroninousu menossa. Tsemppiä työpäivään, itsellä huomenna edessä jännittävä päivä! Miehen kanssa tuosta jännittävästä päivästä jo puhuttiin että kyllä siitä hengissä selviää, vaikka epämukavalta voi tuntua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Onnistumisen tunteita ei valitettavasti ole tiedossa…

Mä koitan välttää joulukuista. Ja siis aikalailla taktiikalla la 15.12-15.1 välillä olisi kurja (viime raskaudessa raskaushepatoosi niin tuskin pääsen nytkään loppuun asti). Toki tämä sitten varmaan lopulta rajautuu siihen että jos nyt ei jouluviikolla syntyisi. Tän kertainen yritys osuisi 1.11, joten ainakin vielä kertaalleen voisi koettaa onneaan.

TOKI, dpo jotain mitä lie, kuukautiset pitäisi olla sunnuntaina tulossa ja nännit olleet tavattoman arat varsinkin eilisestä lähtien ja vatsantoiminta ihan ihmeellistä. Flunssa tuntuu "jääneen päälle" (olin viime viikolla alkuviikosta kipeä, mutta edelleen ihan kevyesti tukkoinen nenä. Viime raskaudessa pihisin koko raskauden) ja janottaa (oli ihan hirveä jano koko viime raskauden). Niin että tuota joo.

@Maana Mannila mielenkiintoista lukea tuosta sun gynekäynnistä👍🏻 saako udella, mitä kustansi? Jos tässä myöhemmin keväällä varailisi tutkimusaikaa itsekin.

Mulla kanssa vaihtelee mieli sen suhteen, haluanko lapsen vai en ja olisiko musta äidiksi. Taustalla lapsuuden traumaattisia kokemuksia ja aiemmat parisuhteet on olleet semmoisia, mihin lasta ei ole voinut edes ajatella. Näitä olen terapiassa käsitellyt ja siitä kyllä oli apua.

Olen jo useamman vuoden kokenut suurta ahdistusta siitä, että ikää tulee ja jos haluan lapsia (tai tässä vaiheessa yksi lapsi on realistisempi vaihtoehto), pitäisi asialle tehdä äkkiä jotain. Erityisesti alkoi ahdistamaan, kun 35 vuotta tuli täyteen ja lueskelin juttuja siitä, kuinka hedelmällisyys romahtaa jne. Mutta kun elämäntilanne ei siinä kohtaa mahdollistanut asian edistämistä...🙁

Ja nyt kun mahdollistaa, on silti epävarma olo kaikesta.😅 Turvaverkon puute suurin huoli itsellä. Meillä ei ole kovin hyvää turvaverkkoa, joten mietityttää, miten saadaan kahdenkeskistä aikaa ja miten pärjätään, jos lapsi meille suodaan. Ja miten sitä jaksaa, jos vauva nukkuisi tosi huonosti? Entä jos sairastun synnytyksenjälkeiseen masennukseen? Miten hermot kestäisi uhmaraivarit? Osattaisiko me kasvattaa elämässä pärjäävä ihminen? Entä jos olen huono äiti?

Näistä peloista huolimatta haluaisin kuitenkin kokea raskauden ja äitiyden. Enemmän pelkään, että jään niistä paitsi. Lapset tuovat kuitenkin niin paljon hyvää elämään. Sen olen tajunnut, kun olen seurannut ystäviäni ja veljeäni lastensa kanssa💖

- Sain ohjeita seuraavien käyntien ajanvaraukseen sekä lähetteen labroihin ensi viikolle, jotta tarkistetaan progesteronitasot. Munanjohtimien aukiolotutkimus tehdään myös.
Onko varmasti hyvä aika tehdä aukkari ovulaation jälkeen? Mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu on tuolloin munanjohtimessa. Jos sinne ruiskutetaan keittosuolaliuosta, voisiko munasolu ajautua sen mukana pois munanjohtimesta, esim. vatsaonteloon? Itse varmistaisin vielä klinikalta, onko tämä varmasti hyvä idea 😊 Tai toivottavasti ymmärsin väärin ja aukkari on suunnitteilla vasta ensi kiertoon!

@Maana Mannila Aivan totta puhut! Tätä olen itsekin miettinyt usein ja yrittänyt sillä kohtuullistaa itseäni peilaten juuri näitä asioita joista kirjoitit. Itse olen juurikin "kaikki heti nyt tänne"-ihminen ja "minun pitää hallita tai vähintään olla tietoinen kaikesta"-tyyppi. Toki nämäkin piirteet ovat iän myötä hieman tasoittuneet mutta valehtelisin jos sanoisin etteivät ole hallitsevia piirteitä. Tämä onkin varmaan yksi luontoäidin tapa opettaa kärsivällisyyttä minulle, näissä asioissa kun ei voi paljoakaan asiaan vaikuttaa 😅

Muoks. Kohdunkaulan on laskeutunut tän aamupäivän aikana joten luulen että testiä ei tarvitse tehdä vaan vuoto alkaa loppuviikosta! Olo on tällä hetkellä yllättävän neutraali, koska olisihan asia ollut varsinainen ihme että olisin raskautunut. Myös vauvan 4 hampaan yhtäaikainen teko (ja tämän vuoksi viimeöinen valvominen) ja 3 viikon sairastelujakso varmaan auttaa asiaa.

Muokattu viimeksi:
Onko varmasti hyvä aika tehdä aukkari ovulaation jälkeen? Mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu on tuolloin munanjohtimessa. Jos sinne ruiskutetaan keittosuolaliuosta, voisiko munasolu ajautua sen mukana pois munanjohtimesta, esim. vatsaonteloon? Itse varmistaisin vielä klinikalta, onko tämä varmasti hyvä idea 😊 Tai toivottavasti ymmärsin väärin ja aukkari on suunnitteilla vasta ensi kiertoon!
Et ymmärtänyt väärin vaan mä kirjoitin monitulkintaisesti. Munanjohtimien aukiolotutkimus tehdään ensi kierron alussa, jos raskaus ei ala tässä kierrossa. Hyvä kun huomasit, käyn muokkaamassa edellistä viestiä 🙏

Et ymmärtänyt väärin vaan mä kirjoitin monitulkintaisesti. Munanjohtimien aukiolotutkimus tehdään ensi kierron alussa, jos raskaus ei ala tässä kierrossa. Hyvä kun huomasit, käyn muokkaamassa edellistä viestiä 🙏
Okei, hyvä juttu! Toivotaan ettei aukkarille tulekaan tarvetta 🙂🤞

Tunnistan hyvin samaa ajattelua. Kyllä sitä paljon pyörittelee erilaisia ajatuksia vaikka vauva se isoin toive on. Se ei kuitenkaan poista inhimillisiä pelkoja ja muita ajatuksia mitä se tuo tullessaan. Tosiaan lohduttavaa tässä on varmaan se, että ajatukset tulee ja menee onneksi 😊

Takaisin