Mää oon pyrkinyt päästä eroon liiallisesta suunnitelusta näissä asioissa, jotka lopulta ei ole mun päätettävissä. Siksi katson vaan mielenkiinnolla, millon Luoja on tarkoittanu seuraavan meille tulevaksi.
Mutta täytyy sanoa, että kesäkuukaudet on sellasia että niissä korostuu sekä hyvät että huonot puolet.

Olisi aika tuskallista olla ihan viimemetreillä raskaana esimerkiksi heinäkuun helteissä, synnyttää ja pesiä sitten vauvan kans.

Kesän juhlat ja muut meiningit menis luultavasti ohi ja koska ekat viikot ollaan aikalailla siellä sängyssä vauva tissillä, niin jotenki se kesällä on vähän plääh.
Kuitenkin meillä on yks kesävauva, ja hyvä puoli siinä oli se, että porukka oli töistä lomalla just kun meillä oli pikkuinen, joten esimerkiksi isommille lapsille oli hoitajia ja aktiviteettia just silloin kun itse pesin vauvan kanssa.

Ihana oli myös se, että sitten kun sitä alkoi lähtä ulos ja liikkelle, niin oli tosi helppoa sen ihan pienen vauvan kans joka vaan nukkui ja söi.

Jouluvauva on toinen mikä vähän mietityttäis...

Siis jos laskettu aika sattuisi niin, että vois sattua nimenomaan aatolle synnytys.

En mielelläni olis aattona sairaalassa, poissa kotoa kun muu perhe viettää joulua.

Toki kotisynnytyskin on mulle vaihtoehto, mutta sitten mulla varmaan stressais se kun meillä kulkisi väkeä ja jos alkais tuntua että vauva syntyy piakkoin niin kaipaan silloin omaa rauhaa enkä haluaisi sukulaisia kyläileen jne.
Mut toisaalta se olisi vain yksi joulu muiden joukossa ja varmasti ikimuistoinen sellainen, joten en tän takia yrittäis raskautta estääkään.

Muutoin meillä on syksy- ja kevätvauvoja ollut ja noi on kyllä ollut ihania aikoja.

Syksy etenkin on ihanaa aikaa loppuraskaana, kun voi vaan rauhoittua ja käpertyä viltin alle rentoutumaan ja odottamaan vauvan saapumista.

Ja jatkaa siitä sitten vauvan kans pesimistä mennen kohti joulua. Ai että.

(Vähän nyt nousee toiveet korkealle, että ilmestyispä se plussa lähipäivinä!

)
Ja sitten taas kevään puolella synnyttäminen on minusta aivan parasta, siinä on sellaista valoisuutta ja raikkautta mikä on jotenkin todella kaunis yhdistelmä uuden elämän syntyyn.

Olisi myös jännä kokea talvivauva.

Okei eli siis summa summarum, haluan vauvan, olla raskaana ja synnyttää ihan millon vaan koska se nyt vaan on parasta.